گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن

بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن

بخاری تابشی در مقایسه با بخاری‌ های معمولی کم‌هزینه‌تر است. همچنین انرژی کمتری مصرف میکنند و با محیط‌ زیست نیز سازگار هستند. در ضمن اگر به دنبال خرید محصولی هستید که سرعت انتقال گرمایش بالایی داشته باشد، بخاری تابشی صنعتی بهترین گزینه خواهند بود.

در ایران سیستم های گرمایش تابشی را با نام های بخاری صنعتی، هیتر تابشی، بخاری تابشی و گرماتاب میشناسند. بخاری صنعتی به علت کم هزینه بودن آن در بین انواع بخاری صنعتی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. بنابراین گرماتاب برای فضاهایی که ارتفاع بالاتر از 3 متر دارند مانند سالن های صنعتی، مرغداری، گلخانه ها، تعمیرگاه ها، سالن های ورزشی و ... مورد استفاده قرار میگیرد.

جهت نصب و راه‌اندازی و حتی تعمیر بخاری های تابشی اعم از برقی و گازی باید با کارشناسان فنی این وسیله ارتباط برقرار کنید. چون کارشناسان فنی در مورد عملکرد این دستگاه اطلاعات بیشتری دارند. 

بخاری صنعتی ویژگی‌ های منحصر به‌ فرد بسیاری دارند که در این مقاله این ویژگی‌ ها را بررسی میکنیم. همچنین در ادامه قصد داریم شما را با نحوه کارایی و نصب این نوع از وسیله‌ های گرمایشی به‌ روز آشنا کنیم. 

 

بخاری تابشی چیست؟

بخاری صنعتی عملکردش بسیار مشابه عملکرد نور خورشید میباشد. همچنین موجب گرمایش جسم و محیط میشود. البته این بخاری بسیار مقرون به صرفه بوده و 60% کاهش مصرف انرژی را به نسبت دیگر سیستم های گرمایشی دارد. مساحتی که این دستگاه گرم میکند به اندازه 200 متر مربع است و دمای یکسان و یکنواختی را در محیط ایجاد میکند. به این بخاری، بخاری صنعتی نیز گفته میشود. این سیستم گرمایشی هم با برق و هم با گاز کار میکند.

 

بخاری تابشی چگونه کار می کند؟

در گذشته از روش‌ های سنتی یا سوزاندن انواع سوخت‌ ها نیروی حرارتی ایجاد میکردند. با پیشرفت تکنولوژی روش‌ های سنتی کنار رفتند و منابع الکتریکی جای آنها را گرفتند. در حال حاضر نیز بخاری صنعتی تابشی یکی از نوین‌ترین سیستم‌ های گرمایشی جهان به حساب می‌آید. در این بخاری‌ ها رسانایی مهم‌ترین ویژگی محیط محسوب میشود.

اولین چیزی که در خرید بخاری تابشی نظر شما را جلب میکند، یکنواختی میزان گرمایش آن خواهد بود. در ضمن کم‌ مصرف بودن این نوع از بخاری‌ ها سبب توجه بیشتر مصرف‌کنندگان شده است. از بخاری صنعتی در حوزه‌ های مختلفی استفاده میشود. با نگاهی کلی به این بخاری‌ ها متوجه توان مصرفی آن میشوید.

نحوه کار این دستگاه به این صورت است که خیلی سریع محیط را گرم میکند. در نظر داشته باشید این بخاری‌ ها گرمای کاذب یا بی‌ کیفیت را منتقل نمیکنند. گرمایش یکی از فرآیندهای مهم حرارتی در زندگی امروزه محسوب میشود. در نتیجه نوع انتقال گرما به عوامل مختلفی بستگی دارد.

این سیستم گرمایشی روشی کارآمد و مقرون به صرفه برای گرم کردن فضا هستند. آنها از اشعه مادون قرمز برای گرم کردن مستقیم اجسام استفاده میکنند، بدون اینکه هوای بین آنها را گرم کنند. این آنها را برای مناطقی با گردش هوای کم ایده آل می کند، زیرا میتوانند اشیاء را به سرعت و کارآمد گرم کنند. هدف کلی بخاری صنعتی ایجاد نیروی گرمایشی با عمر مفید است.

 عملکرد بخاری تابشی 

کاربرد بخاری تابشی

گرمایش تابشی به دلیل نوع مشعل‌ هایی که دارند مورد استفاده صنایع مختلف قرار میگیرند. مشعل‌ های تابشی به طور پیشرفته‌ای برای پردازش نیروی حرارتی در صنایعی همانند فولاد، منسوجات، و حتی مواد غذایی کارایی دارند. این هیترها با پیکربندی جدیدی که دارند بهترین جایگزین بخاری‌ های گازسوز خواهند بود.

تا چه حدی با بخاری صنعتی تابشی آشنا هستید؟ این سیستم ها از یک مشعل تابشی، استوانه‌ ای حلقوی و بازتابنده‌ ای مخروطی تشکیل شده‌اند. به طور کلی جنس این بخاری‌ ها بیشتر از استنلس استیل خواهد بود. این بخاری ها عاری از هر گونه احتراق گاز هستند و حفره‌ های مشعل آن‌ها سبب تثبیت نیروی گرمایشی میشوند. 

به خاطر داشته باشید بازتابنده گرماتاب شارژر همه‌ جانبه مشعل آن محسوب میشود. با خرید این نوع وسایل گرمایشی دیگر نگران گرمای کاذب و گازهای دودکش نخواهید بود.

بخاری تابشی گرمای سالمی را از خود ساطع میکند. خروجی گرمایش آن حاصل از نیروی تابشی آن است؛ بنابراین هر گونه انتشار گاز یا دود توسط این بخاری‌ ها امری غیر ممکن محسوب میشود. 

به طور کلی گرماتاب جزء ضروری بسیاری از فرآیندهای صنعتی هستند. این بخاری ها منبع قابل اعتمادی از گرما را فراهم میکنند و اجازه میدهند عملیات به طور موثر و ایمن انجام شود. آنها میتوانند برای گرم کردن اجسام به طرق مختلف از جمله گرمایش مستقیم، گرمایش همرفت، گرمایش تابشی و گرمایش مادون قرمز استفاده شوند.

این سیستم های گرمایشی در اندازه های مختلفی تولید میشوند که برخی از مدل ها میتوانند اجسام را تا دمای 1000 درجه سانتی گراد یا بیشتر گرم کنند. آنها همچنین میتوانند برای طیف گسترده ای از کاربردها مانند گرم کردن هوا برای فرآیندهای صنعتی، خشک کردن و پخت اشیاء و ذوب مواد استفاده شوند.

هنگام انتخاب بخاری صنعتی تابشی مهم است که اندازه منطقه ای که قرار است گرم شود، نوع ماده ای که باید گرم شود و میزان حرارت مورد نیاز را در نظر بگیرید. بسته به نوع مواد، انواع مختلف بخاری ممکن است مناسب تر باشند. به عنوان مثال، بخاری های مادون قرمز برای گرم کردن اجسام با جرم حرارتی بالا، مانند فلزات، ایده آل هستند، در حالی که بخاری های همرفتی برای گرم کردن هوا مناسب تر هستند.

به طور کلی، این سیستم گرمایشی یک منبع همه کاره و قابل اعتماد برای گرما هستند، با اندازه ها و انواع مختلف برای رفع نیازهای مختلف. با در نظر گرفتن متراژ، نوع متریال و حرارت مورد نیاز، میتوانید بخاری صنعتی مناسبی را برای کاربرد خود انتخاب کنید. به طور خلاصه برای مکان های زیر کاربرد دارد:

  • سالن های بزرگ صنعتی
  • انبارها
  • سوله ها
  • سالن پرورش مرغ و گاو (مرغداری، دامداری)
  • سالن پرورش قارچ
  • گلخانه ها
  • تعمیرگاه های خودرو
  •  فضاهای ورزشی
  • مراکز آموزشی بزرگ
  • رستوران
  • کافی شاپ ها
  • و ...

 

اجزای بخاری تابشی

بخاری تابشی صنعتی دارای قطعات مختلفی هستند که آنها به شرح ذیل میباشند:

  • مشعل

  •  فن 

  • رفلکتور 

  • ساپورت

اجزای بخاری صنعتی

انواع بخاری تابشی 

در سال‌های اخیر استفاده از بخاری صنعتی با محبوبیت بسیار زیادی روبه‌رو بوده‌ است. دلیل محبوبیت این بخاری را میتوان عملکرد خیره‌کننده این نوع بخاری‌ها دانست. با کمک انواع بخاری های تابشی می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن محیط مورد نظر خود را به بهترین شکل گرم کنید.

فناوری تابش گرمایی در دهه اخیر به چنین محبوبیت خوبی رسیده است. در این نوع سامانه های گرمایشی همواره از تابش مستقیم حرارت به سمت محیط مدنظر استفاده میشود. این امر خود یک روش بسیار عالی جهت گرم‌ کردن محیط با صرف کم‌ترین انرژی است.

شناخت انواع گرماتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمان خرید بخاری صنعتی بهترین گزینه را انتخاب کنید. گرمایش تابشی لوله ای دارای دو مدل U و L میباشد که هر کدام برای مکان های خاصی به کار میرود.

بخاری های ساده دارای یک مشعل و فن دمنده هستند و لوله ی آتشخوار آن به صورت خطی و یا U میباشد. این نوع مدل بیشترین کاربرد را نسبت به دیگر مدل ها دارند.

هر یک از سامانه های گرمایشی به صورت مجزا از هم در مکان های مختلف از یک سالن نصب میشوند. بنابراین اگر یکی از دستگاه ها دچار نقص یا خرابی شود دیگر تاثیری بر عملکرد دیگر دستگاه ها نمیگذارد. 

بخاری های خطی دارای دو مشعل و یک فن مکنده می باشند که توسط این فن مکنده خروج محصولات احتراق انجام می شود. هیترهای که دارای چند مشعل هستند، متشکل از یک یا چند لوله ی سرتاسری است. لوله های از طریق تعدادی مشعل تغذیه شده و توسط فن مکنده خارج میشوند.

با ما همراه باشید تا در ادامه متن مهمترین و برترین انواع بخاری‌ تابشی و عملکرد هر کدام از آنها را به شما معرفی کنیم:

  • بخاری های تابشی گازی
  • بخاری سرامیکی
  • بخاری‌های تابشی آبی
  • بخاری‌های تابشی با پوشش لعل
  • بخاری‌ های تابشی برقی
  • بخاری پایین طلایی هالوژنی 
  • گرمایش تابشی مادون قرمز 

 

بخاری های تابشی گازی

همان طور که گفته شد، بخاری‌های تابشی در انواع مختلفی عرضه میشوند که یکی از پرکاربردترین آن‌ها بخاری‌ تابشی گازی است. وجه تمایز بارزی که میان بخاری گازی و برقی وجود دارد، منبع انرژی است که از آن برای تولید گرما استفاده می‎کنند.

بخاری تابشی لوله ای مدل U و L

بخاری صنعتی به جای انرژی الکتریکی از انرژی گاز استفاده می‌‌کنند. این گاز می‌تواند به صورت مایع یا گاز شهری باشد.

نکته جالب آن است که بخاری‌های تابشی نیز مانند بخاری‌های تابشی برقی در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. شما می‌توانید سیستم های گرمایشی مدنظر خود را با توجه به کارکرد مورد نیازتان خریداری کنید. معمولاً از این بخاری‌ها در محیط‌هایی استفاده می‌شود که هزینه پرداختی مصرف گاز نسبت به هزینه پرداختی برق کمتر است.

برای نصب بخاری‌ صنعتی نیازمند استفاده از ابزارآلات پیچیده‌ای نیست و فرایند نصبشان به راحتی انجام می‌شود. به طور معمول توصیه می‌شود که این دستگاه گرمایشی روی سقف محل مد نظر نصب شوند تا روند تابش حرارت به بهترین شکل ممکن انجام شود، البته امکان نصب در هر نقطه دیگری از محیط نیز امکان‌پذیر است.

بخاری گازی تابشی صنعتی نیز مانند بخاری‌های تابشی برقی سر و صدای چندانی تولید نمی‌کنند و تنها صدایی که به گوش می‌رسد، صدای ناشی از سوختن گاز است. به همین دلیل، نیاز نیست در خصوص سر و صدای این بخاری‌ها نگرانی خاصی داشته باشید.

گرمایش تابشی گرماسازه شرق در سه نوع هستند که به صورت کاملا آنها را توضیح میدهیم:

  • گرماتاب لوله ای مدل U

گرمایش تابشی لوله ای مدل PRS-U دارای مشعل، فن، ساپورت و رفلکتور هستند. هر یک از این قطعات نقش خاصی را در این دستگاه بر عهده دارند. این بخاری ها در ارتفاع و یا بر روی دیوار و در سقف نصب می شوند. این سیستم گرمایشی با استفاده از مشعل به لوله U شکل متصل شده است و گرما را تولید میکند.

همین گرما موجب افزایش دمای لوله می شود. بنابراین گرمای ایجاد شده از طریق رفلکتور به اجسام منتقل می شوند. گرمایش تابشی لوله ای مدل U بیشتر در رستوران ها، کافی شاپ ها، سالن های ورزشی و مهمتر در سالن های صنعتی کاربرد دارد.

بخاری تابشی لوله ای مدل U

  • گرماتاب لوله ای مدل L

گرمایش تابشی لوله ای مدل PRS-L از گاز شهری استفاده میکند و برخلاف گرمایش لوله ای مدل PRS-U به صورت تک لاین است که به آن مدل خطی نیز گفته میشود. برای استفاده از این سیستم گرمایشی باید آن را در حداقل ارتفاع 3 متر و تا حداکثر 5 متر نصب کنید. مشعل به کار رفته در این بخاری در انتهای خط به کار برده شده است.

این مشعل گرما را به انتهای خط منتقل میکند. کاربرد این سیستم گرمایشی در گلخانه ها، سالن های مرغداری میباشد. البته قابل ذکر است که این گرمایش تابشی گازی لوله ای گرمای یکسان و یکنواختی را در محیط به وجود می آورد. از مزایای استفاده از گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه ها، میتوان به رشد سریعتر و بهتر گیاهان اشاره کرد. 

بخاری تابشی لوله ای مدل PRS- L

 

  • گرمایش تابشی سرامیکی

هیتر تابشی سرامیکی گرماسازه شرق بیشتر در مکان های کوچک به عنوان مثال کافی شاپ های با متراژ کم مورد استفاده قرار میگیرد. این هیتر سرامیکی نیز مانند دو نمونه قبل به طور کاملاً یکنواخت گرما را منتقل میکند. برای استفاده از این هیتر سرامیکی باید فضایی با متراژ 6 الی 7 متری داشته باشید تا بتوانید از این سیستم گرمایشی استفاده کنید.

 

بخاری تابشی سرامیکی

 

بخاری‌های تابشی آبی

این نوع بخاری نسبت به سایر مدل‌های سیستم های گرمایشی تقریباً یک مدل کمتر شناخته شده محسوب میشود. در بخاری‌های تابشی آبی، آب گرم از درون یک سری لوله بسیار ویژه عبور میکند و همین امر موجب گرم شدن لوله‌ها میشود.

با گرم شدن لوله‌ها، پنل جلویی بخاری نیز به حرارت بالایی دست می‌یابد و در مرحله بعد، همین حرارت به صورت تابش در محیط پخش میشود. به طور کلی میتوان گفت که در بخاری‌های تابشی آبی، حرارت ایجاد شده به دلیل انتقال سریع آب گرم ایجاد میشود.

بکارگیری این مدل نیازمند نصب لوله‌های مخصوص بوده و به همین دلیل، مدت زمان مورد نیاز جهت نصب‌ آنها کمی طولانی‌تر از سایر مدل‌ها است. بخاری‌های تابشی آبی معمولاً در محیط‌هایی مورد استفاده قرار میگیرند که نیاز است تا کف زمین به یک دمای مناسب برسد. از جمله مهمترین موارد استفاده از این بخاری‌ها میتوان به حمام‌ها یا استخرها اشاره کرد.

رادیاتور از مهمترین قطعات گرماتاب می باشد. وظیفه کلی رادیاتور انتقال آب گرم با سرعت مناسب در لوله‌های تعبیه شده در کف حمام یا استخر است. خوشبختانه طول عمر رادیاتورهای مخصوص بخاری‌های تابشی آبی بالا است و معمولاً نیازی به تعمیر یا تعویض آنها نیست.

 

بخاری‌های تابشی با پوشش لعل

به گروهی از سیستم های گرمایشی گفته میشود که اشعه مادون قرمز را به انرژی گرمایی تبدیل میکند. کارکرد کلی این نوع بخاری‌ها بر اساس تابش نور است. بخاری‌های تابشی با پوشش لعل پس از روشن شدن محدودیت خاصی دارند و آن محدودیت گستره کم تحت پوشش بخاری است.

در این نوع بخاری‌ از نور قرمز رنگی استفاده میشود که میتواند به طول موج دو هزار و دویست برسد. این دستگاه به صورت مستقیم بر اشیاء تابش میکند و محیط را گرم میکند. این نوع بخاری در فضاهای باز و نیمه باز مورد استفاده قرار میگیرد.

 

بخاری‌های تابشی برقی

یکی از مهمترین انواع بخاری صنعتی، بخاری برقی تابشی است. درون بخاری برقی چند المنت به صورت هم راستا قرار گرفته‌اند که وظیفه دارند انرژی الکتریکی را به انرژی حرارتی تابشی تبدیل کنند. در بخش پشتی این دستگاه‌ها معمولاً سطحی به نام رفلکتور قرار میگیرد که به تابش بهتر حرارت کمک شایانی میکند.

به طبع، هر چه تعداد المنت‌های موجود در بخاری برقی تابشی سقفی بیشتر باشد، میزان گرمای تولید شده و در نتیجه، میزان گرمای تابش شده نیز افزایش می‌یابد. مهمترین و برترین مزیت بخاری صنعتی برقی بحث بی‌‌صدا بودن آنها است؛ زیرا هیچ قطعه مکانیکی خاصی در بدنه آنها وجود ندارد که محرک صدا باشد.

قرار دادن این سیستم های گرمایشی در محیط به سادگی هر چه تمام‌تر صورت میگیرد و در واقع، نصب آنها به هیچ وجه زمان‌بر نیست. جهت استفاده از بخاری برقی تابشی سقفی باید دستگاه به یک منبع برق مناسب متصل شود تا بتواند به انرژی الکتریکی دریافتی را به گرما تبدیل کند.

به طور کلی، بخاری برقی تابشی یک گزینه مقرون‌به‌صرفه و البته کاملاً کارا به شمار می‌آید. از دیگر مزایای این سیستم گرمایشی آن‌ است که در مدل‌های مختلفی به فروش میرسند. مهم‌ نیست که سطح مد نظر شما چه اندازه‌ای دارد؛ زیرا میتوانید یک بخاری برقی تابشی متناسب با آن محیط را در بازار پیدا کنید.

 

بخاری صنعتی با پوشش سرامیک

مدل دیگر بخاری صنعتی کمتر شناخته شده، بخاری‌های تابشی با پوشش سرامیک هستند که با نام هیتر سرامیکی شناخته میشوند. این بخاری‎ها دارای یک بدنه آلومینیومی هستند، اما بخش درونی بدنه آنها به وسیله یک لایه سرامیک پوشیده شده است. انتقال حرارت در این بخاری‌های جذاب نیز همانند بخاری‌های تابشی با پوشش لعل صورت میگیرد.

اصلی‌ترین تفاوت بخاری‌های تابشی با پوشش سرامیک نسبت به بخاری‌های تابشی با پوشش لعل بحث طول موجود تولید شده توسط بخاری است. طول موج بخاری‌های تابشی با پوشش لعل تقریباً به دو هزار و دویست بوده، در حالی که طول موجود تولید شده توسط بخاری‌های تابشی با پوشش سرامیک حدوداً‌ هفتصد است. این طول موج موجب میشود تا بتوانید از یک گرمای مداوم و بدون خطر استفاده کنید.

گرمای تولید شده توسط هیتر سرامیکی بسیار ملایم و بدون درخشش میباشد. در اثر برخورد به اشیاء آنها را گرم میکند. برای گرمایش فضای باز و نیمه باز در ابعاد کوچک و مناسب برای آلاچیق ها تراس کافی شاپ های بیرون بر و ...  در فضاهای باز و نیمه باز که در ابعاد ۶ الی ۱۰ متر قابل استفاده هستند.

 

بخاری تابشی سرامیکی

 

بخاری پایین طلایی هالوژنی 

عملکردی که این دستگاه دارد کاملاً مشابه با بخاری پوشش لعل میباشد، این بدان معنی است که طول موج آن 2200 درجه است. تنها تفاوت این سیستم گرمایشی با بخاری پوشش لعل در انتهای طلایی رنگ آن میباشد که موجب افزایش تبدیل انرژی به میزان 15 درصد میشود. بخاری پایین طلایی هالوژنی در فضای باز محبوبیت بالایی دارد این نوع بخاری دارای مصرف کم به همراه بازدهی بالا میباشد.

 

بخاری‌های تابشی مادون قرمز 

گرمایش تابشی مادون قرمز دارای طول موجی به اندازه 1000 درجه است. عملکرد این سیستم بسیار خوب و مؤثر است. تولید گرما در این دستگاه بسیار سریع بوده و به همین علت در بسیاری از صنایع از آن استفاده میکنند.

بخاری‌های تابشی لوله‌ای یکی دیگر از انواع بخاری های تابشی به شمار می‌آیند که گرمای تولید شده توسط خود را به محیط مدنظر انتقال میدهند. در این نوع بخاری‌ها یک مشعل وظیفه دارد تا حرارت بسیار زیادی را از طریق سوزاندن سوخت مدنظر ایجاد کند. در مرحله بعد، این حرارت توسط لوله موجود در وسط بخاری‌های تابشی لوله‌ای در محیط پخش میشود.

بخاری‌های تابشی از نوع مادون قرمز یا اینفرارد گرمای تولید شده توسط خود را به وسیله نوری با طول موج خاص انتقال میدهند. همان طور که میتوان از نام این نوع بخاری‌ها متوجه شد، در بخاری‌های تابشی از نوع مادون قرمز یا اینفرارد، حرارت تابشی مدنظر توسط یک سری نور مادون قرمز ایجاد میشود.

تنوع بالای وسایل گرمایشی تابشی باعث می‎شود تا خریداران در انتخاب خود سردرگم شوند. برای رهایی از این شرایط میتوانید به شرکت گرما سرما سازه شرق مراجعه کنید که به عرضه انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی میپردازد و به دلیل داشتن کادر مجرب و آگاه می‎تواند شما را در انتخاب درست راهنمایی کند. 

 

در چه مکان‌هایی از بخاری تابشی بیشتر استفاده می‌شود؟

بعضی از مناطق جغرافیای هستند که انرژی گاز آنها به نسبت انرژی برق دارای قیمت کمتری است، بنابراین در این مناطق از این سیستم گرمایشی استفاده میکنند. بنابراین با توجه به این ویژگی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. البته با توجه به متنوع بودن سیستم های گرمایشی تابشی، انتخاب دستگاه گرمایشی مناسب با مکان مدنظر کمی سخت شده است. نمونه ای از اجرای گرمایش تابشی لوله ای در فضای باز رستوران.

 

مزایای بخاری تابشی صنعتی

بخاری صنعتی بسیار کم‌ مصرف و سازگار با محیط‌ زیست است. همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی میکند و نیروی حرارتی و گرما را خیلی سریع انتقال میدهد. با خرید بخاری تابشی امنیت بیشتری خواهید داشت. تجهیزات این نوع بخاری به طور معمول در دسترس همگان قرار دارند.

در ضمن شفافیت و کیفیت هوای پیرامون این بخاری ها مثال‌ زدنی است و هیچ‌ گونه آلودگی گازی را حس نخواهید کرد. سازندگان این وسیله گرمایشی نهایت دقت و احتیاط را در تولید آن به کار برده‌اند؛

  • گرمایش سریع و یکنواخت در سالن و حفظ سلامت محیط
  • کاهش هزینه نگهداری بدون نیاز به موتورخانه
  • نصب سریع و رایگان ( صفر تا 100)
  • كاهش گرد و غبار در كف و سقف سالن
  • دارای رفلکتور 14 خم برای شکست گرمای بیشتر
  • کاهش مصرف گاز و برق
  • دستگاهی مدرن به همراه آخرین متد روز دنیا
  • دارای 5 سال گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش

 

اینفوگرافیک مزایای بخاری تابشی

 مزایای بخاری تابشی

 

بنابراین به هیچ‎‌ وجه نگران عوامل کنترل‌ کننده گرما و حرارت این بخاری‌ ها نباشید. خاصیت تشعشعی نیز کاربرد بخاری های تابشی محسوب میشود که بازدهی حرارتی بالایی ایجاد میکند. 

فراموش نکنید بخاری سقفی بهترین جایگزین برای وسایل گرمایشی هستند. انرژی بخاری صنعتی توسط انجمن سلامت فیزیکی جهان تایید شده است. در واقع این انجمن اعلام کرد این نوع از بخاری هیچ تاثیر منفی نخواهد داشت. انرژی حاصل از بخاری‌ های تابشی به فیزیک افراد هیچ آسیبی وارد نمیکند. انرژی گرمایشی این بخاری به طور مستقیم به محیط منتقل میشود و تمرکز آن تنها بر روی گرم کردن محیط پیرامون خود است.

 

ایمن بودن بخاری صنعتی

ایمن بودن هیتر تابشی در سالن های صنعتی، از جمله دلایل اصلی استفاده آن در صنایع مختلف است. یکی از مزایای بزرگ استفاده از بخاری های تابشی، ایمنی آن است. این سیستم، برخلاف سیستم‌های گرمایشی مبتنی بر هوا، که نیازمند استفاده از هوا برای انتقال حرارت هستند، در عدم وجود قطعی هوا، بسیار ایمن عمل می‌کنند. 

هنگام استفاده از سیستم گرمایش تابشی، جریان هوا و گرد و غبار کاهش یافته و احتمال وجود اشتعال و انفجار به دلیل حضور دمای بالا در هوا نیز کاهش می‌یابد. همچنین، سیستم گرمایش تابشی به دلیل کاهش نیاز به فضای ذخیره‌سازی برای تجهیزات گرمایشی، در صنایع که فضای محدودی دارند، بسیار مناسب است. این موضوع می‌تواند منجر به بالا بردن کارایی و بهره‌وری در فضاهای کاری شود. 

به طور کلی، سیستم گرمایش تابشی نه تنها از لحاظ ایمنی برتری دارد، بلکه همچنین در بهره‌وری و کارایی صنایع نقش کلیدی را ایفا می‌کند.

 

صرفه جویی در میزان مصرف انرژی با بخاری تابشی 

با توجه به مزایای که از این نوع بخاری گفتیم، یکی از مهمترین مزیت های بخاری صنعتی تابشی، صرفه جویی در مصرف انرژی است. با تابش مستقیم گرمایش تابشی به سمت اجسام، دمای آنها بالا رفته و موجب گرم شدن آنها میشود. با این شیوه گرمایش، حدود 30 الی 50 درصد در مصرف انرژی گرمایی صرفه جویی می شود. علاوه بر صرفه جویی در انرژی، در هزینه ها نیز صرفه جویی میکند. این دستگاه گرمایشی گرما را به طور یکنواخت ایجاد نمیکند.

 

بخاری صنعتی تابشی

 

معایب بخاری تابشی 

علاوه بر مزایایی که این سیستم گرمایشی دارد، معایبی نیز دارد. معایب بخاری های تابشی میتواند شامل موارد زیر باشد که به انها میپردازیم. هر چقدر فضایی که میخواهید این سیستم را در ان به کار ببرید بزرگ باشد باید تعداد سیستم گرمایشی را بیشتر کنید. چون هر سیستم تابشی دارای ظرفیت گرمایشی مشخصی دارد که بخش معینی از فضا را گرم میکند. بنابراین شامل هزینه بیشتر جهت سیستم بیشتر میشود.

برای نصب بخاری گازی تابشی صنعتی باید تمام دقت و نکات لازم را در هنگام نصب بکار ببرید. چون در صورت عدم رعایت نکات لازم در هنگام نصب، موجب پایین آمدن کارایی و راندمان این سیستم میشود. نکته مهمی که در هنگام نصب باید رعایت کرد این است که در نقاطی نصب شود که هیچ گونه موانعی بر سر راه تابشی مستقیم امواج تولید شده از بخاری وجود نداشته باشد. تا تمام افراد و اجسام از گرمای این سیستم بهره مند شوند.

 

قدرت نگهداری انرژی گرمایشی در بخاری صنعتی

برای درک بهتر سیستم بخاری‌ های تابشی میتوانید این سیستم‌ ها را به انرژی‌ های ساعتی تشبیه کنید که نتیجه دقیق‌تری ارائه میدهند. با تجزیه و تحلیل‌ های انجام‌ شده مشخص شد بهترین راه برای برآورد انرژی گرمایی استفاده از انرژی‌ های تابشی است.

از آنجایی که بخاری صنعتی تابشی در مصرف انرژی صرفه‌جویی میکنند، مورد پسند مصرف‌ کنندگان بسیاری قرار گرفته‌اند. با داشتن این سیستم گرمایشی از شر گرمای اجباری نیز راحت میشوید. در واقع این سیستم به شکلی طراحی شده است که بر اساس مشخصات دما محیط اطراف، گرما ایجاد میکند.

این بخاری‌ ها برای فضاهای ساختمان‌ ها بسیار مناسب هستند. ناگفته نماند بخاری‌ های تابشی دما محیط را به‌ طور غیرمستقیم ثبت میکنند. قبل از نصب سیستم گرمایش تابشی، از تغییرات دما محیط مطلع شوید. 

برخی معتقدند بخاری گازی تابشی صنعتی برای گذراندن زمستان‌ های سخت بهترین گزینه هستند. دما مرجع این وسایل گرمایشی است. در ضمن به محل قرار دادن این بخاری‌ ها نیز توجه کنید. این دستگاه ها باید در محلی قرار بگیرند که هوا و گرمای حاصل از آن‌ها به طور دائم در حال چرخش باشد. 

 

خرید بخاری تابشی

گرماسرماسازه شرق تولید کننده انواع سیستم گرمایش تابشی با چندین سال تجربه در خدمت مشتریان عزیز خود میباشد. شما میتوانید جهت خرید و مشاوره رایگان، از بخاری های تابشی با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

 

قیمت بخاری تابشی 

شاخص های تعیین قیمت بخاری تابشی گازی کدام است؟ قیمت بنا به شاخص هایی متفاوت می باشد. بنابراین نمیتوان قیمت خاصی را برای این دستگاه اعلام کرد. یکی از موارد مهم در خرید این سیستم گرمایشی، مشخص کردن مکان نصب آن می باشد. برند، نوع، ظرفیت، قطعات با کیفیت، خدمات گارانتی و پس از فروش و ... از شاخص های مهم در تعیین قیمت گرماتاب است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله روند کار و طراحی بخاری‌ های تابشی را برایتان شرح دادیم. همچنین با مفهوم بخاری های تابشی و کاربرد آن نیز آشنا شدیم. کیفیت این نوع از بخاری‌ ها منحصر به‌ فرد است و مزایای جذاب آن‌ها را نمیتوان نادیده گرفت. قدرت گرمایشی این بخاری‌ ها قابل‌ توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. این افراد در حالی که سیستم گرمایش معمولی را قبول ندارند، گرمایش تابشی را جز بهترین وسایل گرمایشی حساب میکنند.

طی این مقاله به طور خلاصه کاربردهای بخاری صنعتی را بررسی کردیم و مزایای خوب و جذاب آن را برایتان شرح دادیم. پس درنگ نکنید و برای راحت شدن از شر گازها و دودهای ناخواسته حاصل از بخاری‌ های معمولی، همین حالا برای خرید اقدام کنید. با خرید بخاری تابشی از گرماسازه شرق به‌ روز به بهبود بهره‌روی از انرژی نیز کمک میکنید.

 


سوالات متداول

 

1. مصرف گاز بخاری تابشی چقدر است؟

مصرف گاز در بخاری صنعتی تابشی به اندازه 5/4 تا 5/5 متر مکعب در ساعت است. 

 

2. بخاری تابشی چگونه کار می کند؟

بخاری تابشی گرما از طریق امواج الکترومغناطیس به فضا منتقل می‌شود. یعنی امواج الکترومغناطیس در ابتدا رهگیری شده سپس جذب می‌شوند و در انتها گرما مورد نیاز را تولید می‌کنند.

 

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی لوله‌ ای چیست؟
سیستم گرمایش تابشی لوله‌ ای چیست؟
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه ها

armin
۲۲ خرداد ۱۴۰۲

طول یا متراژ این بخاری های تابشی چقدر هست؟

گرماسازه
۲۳ خرداد ۱۴۰۲

بخاری های تابشی گرماسازه شرق در اندازه های مختلفی تولید میشود که کوچکترین اندازه آن‌ ۳ متر و بزرگترین آنها ۱۵ متر است.

یزدان
۱۵ تیر ۱۴۰۲

سلام خواستم درمورد هزینه ها اطلاعاتی داشته باشم

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. همکاران واحد فروش با شما تماس خواهند گرفت.

عباس کاشانی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

ارتفاعی که بخاری تابشی برای سوله یا کارگاه نصب میشه چقدره؟

گرماسازه
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست عزیز. این مورد به ارتفاع سوله یا کارگاه شما دارد. اما ارتفاع نصب بخاری تابشی برای سوله یا کارگاه در حدود ۳ تا ۳.۵ متر است.

مهدی صنعتی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

سلام برای گرمایش اطراف استخر روباز چه پیشنهادی دارید ؟ ابعاد محوطه ۱۲*۶ متر مربع ضمنا تولید گرمایش بوسیله گاز انجام می‌شود یا برق؟

گرماسازه
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

با سلام. همکاران ما با شما جهت راهنمایی در تماس خواهند بود. اما در کل سیستم گرمایش تابشی بهترین گزینه برای گرمایش استخر می باشد و گرمایش با گاز انجام میشود.

علی سیرجانی
۲۹ شهریور ۱۴۰۲

با سلام و خسته نباشی خدمت تیم گرماسازه چند عدد دستگاه گرماساز برای یک سوله 2000 متری جوابگو هست .؟ بنده یک سوله در حال ساخت دارم که نیازمند به تجهیزات گرمایشی هستم با تشکر

گرماسازه
۲۹ شهریور ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. همکاران واحد فروش با شما جناب سیرجانی تماس خواهند گرفت.

جوادیان
۳۰ شهریور ۱۴۰۲

سلام و عرض ادب خسته نباشید. ممنون از زحماتتون. از دستگاهی که خریدم واقعا راضی هستم با کیفیت عالی و درجه یک

گرماسازه
۳۰ شهریور ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما جناب جوادیان عزیز. خوشحالیم از بخاری تابشی راضی بودید. انشالله همیشه موفق و مؤید باشید.

موحدی
۲۰ مهر ۱۴۰۲

خداقوت. تشکر برای مطلب جامع و کاملتون

گرماسازه
۲۲ مهر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. سپاس فراوان از شما

وحید اراسته
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

سلام. برای مطلب جامعتون ممنون. چه مدل بخاری تابشی رو برای گلخانه پیشنهاد میدید؟

گرماسازه
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. بخاری تابشی لوله ای مدل L را میتوانید برای گلخانه استفاده کنید.

پیام بگذارید.