گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

طرز کار کوره هوای گرم

طرز کار کوره هوای گرم

با طرز کار کوره هوای گرم آشنایی دارید؟ امروزه بهره‌گیری از سیستم‌های گرمایشی مناسب به یک مسئلۀ اساسی برای کاربران تبدیل شده است. از بین کاربردی‌ترین ابزارهایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به کوره هوای گرم یا Hot air furnace اشاره کنیم. طرز کار کوره هوای گرم شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما می‌توان به کمک همین دستگاه، دمای داخلی فضاهای بزرگی همچون سالن‌های صنعتی را به حد استاندارد رساند. گرماسازه شرق این محصولات را با کیفیت بی‌نظیری به کاربران خود ارائه می‌کند.

کوره‌های هوای گرم در اندازه‌های گوناگونی به تولید می‌رسند و از نظر توان نیز با هم تفاوت دارند. این امر موجب می‌شود تا همۀ کاربران بتوانند بر حسب نیاز خود نسبت به خریداری این محصولات اقدام کنند و از مزایای مربوط به آن‌ها بهره‌مند شوند. در ادامۀ متن با گرماسازه شرق همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در این مورد به شما ارائه کنیم.

آشنایی با کوره‌ هوای گرم

از کوره‌ هوای گرم با نام‌های مختلفی همچون هیتر کابینتی یا بخاری صنعتی نیز یاد می‌شود. دلیل این نوع نام‌گذاری‌ها را می‌توان به ساختار کلی آنها ارتباط داد. این محصولات نسبت به سایر محصولات گرمایشی دارای مصرف انرژی پایین‌تری هستند و به همین دلیل بکارگیری آنها منجر به کاهش هزینه‌های مربوط به این بخش می‌شود. بازدهی بی‌نظیر آنها برای گرم کردن فضاهای بسیار بزرگ در مدت‌ زمان کوتاه منجر به افزایش محبوبیت این دستگاه‌ها شده است.

اجزای مختلف کوره‌ هوای گرم

پیش از بررسی طرز کار کوره هوای گرم لازم است که با اجزای مختلف این سیستم‌های گرمایشی آشنا شویم. به‌ طور کلی، مهمترین قسمت‌های موجود در این کوره‌ها عبارتند از: مبدل‌های حرارتی، بادزن یا فن و مشعل. در برخی از کوره‌های هوای گرم از موارد دیگری همچون کویل‌های گرمایی نیز استفاده می‌شود.

مبدل‌های به کار گرفته‌ شده در این کوره‌ها معمولاً با استفاده از چدن و ورق‌های فولادی به تولید می‌رسند. بر روی بخش بیرونی این مدل‌ها چندین پره قرار دارد تا از ایجاد سر و صدای زیاد در زمان فعالیت آنها جلوگیری شود. فن یا بادزن کوره‌های هوای گرم وظیفۀ انتقال هوای داخلی اتاق به سمت دستگاه را بر عهده دارد. این هوا در اثر حرکت بر روی مبدل‌های گرمایی، دچار افزایش حرارت می‌شود و دوباره به درون اتاق بازمی‌گردد.

امکان تعیین سرعت فعالیت فن یا بادبزن وجود دارد. مشعلی که در درون کوره‌های هوای گرم قرار می‌گیرد معمولاً به دو دستۀ گازی و گازوئیلی تقسیم‌بندی می‌شود. مشعل به‌ صورت مستقیم در تعیین میزان حرارت تولید شده توسط کوره‌های هوای گرم اثر می‌گذارد و به همین جهت باید کیفیت بالایی داشته باشد.

اجزای مختلف کوره هوای گرم

 اجزای کوره هوای گرم براساس شکل بالا به شرح ذیل می باشد:

  1. کابینت خارجی
  2. عایق پشم شیشه
  3. محفظه داخلی
  4. بخاری هوای لوله ای
  5. دمنده موتور
  6. سنسور دما
  7. شکاف های سینی
  8. PID کنترل کننده دما
  9. نشانگر بار
  10. سوئیچ روشن /خاموش شبکه
  11. ایمنی ترموستات

 

بیشتر بخوانید : کوره هوای گرم گلخانه 

 

کوره هوای گرم چگونه کار می کند؟

طرز کار کوره هوای گرم را باید به سه مرحلۀ مجزا تقسیم‌بندی کنیم. همۀ اجزای کوره در زمان راه‌اندازی این دستگاه‌ها باید از نظر فنی سالم باشند؛‌ در غیر این صورت امکان استفاده صحیح از دستگاه وجود نخواهد داشت. سه مرحله‌ای که اکنون به آن‌ها می‌پردازیم یک چرخه را تشکیل می‌دهند که به‌ صورت مداوم تکرار خواهد شد:

مرحلۀ اول

در اولین گام، اپراتور باید فرایند شروع به کار کوره‌های هوای گرم را آغاز کند. این کار با استفاده از جرقه‌ها انجام می‌گیرد. جرقه‌ها، شعلۀ مشعل را روشن خواهند کرد. این شعله به مرور زمان منجر به گرم شدن لوله‌هایی می‌شود که به مبدل حرارتی وصل هستند. هر چه میزان شعله افزایش پیدا کند، روند گرم شدن لوله‌های مبدل نیز با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

گرم شدن لوله‌های مبدل منجر به ایجاد یک سری گازهای سمی می‌شود. این گاز‌ها باید به‌ وسیلۀ یک فن مخصوص به بیرون انتقال پیدا کنند. در واقع دودکش کوره هوای گرم وظیفه دارد تا چنین گازهایی را به بیرون براند. در بخش بیرونی فن مربوط به دودکش یک سری حسگرهای پیشرفته نصب می‌شود تا مطمئن باشیم که دودکش، همۀ گازهای سمی را به بیرون انتقال خواهد داد. اکنون روند گرم کردن فضای اتاق آغاز می‌شود.

مرحلۀ دوم

هوایی که به‌ وسیلۀ فن در مراحل قبلی مکش شده است، به درون دستگاه انتقال می‌یابد. بررسی این مرحله از طرز کار کوره هوای گرم باید به‌ دقت صورت بگیرد؛ زیرا مکش صحیح، بخش مهمی از روند تنظیم دمای محیط را تشکیل می‌دهد. هوای مکش‌ شده به سمت مبدل حرارتی کشانده می‌شود و به‌ دلیل حرارت بالای لوله‌های مبدل، گرم خواهد شد.

حالا که هوا به میزان مدنظر ما گرم شده است،‌ فن خروجی دستگاه آن را دوباره به درون اتاق انتقال می‌دهد. فن‌های مکش و فن‌های خروجی باید همواره مشغول به کار باشند. با افزایش میزان سرعت آن‌ها، میزان حرارت انتقال‌ یافته به محیط کاهش می‌یابد، اما سرعت کلی گرم شدن فضا افزایش خواهد یافت.

مرحلۀ سوم

حال که یک چرخۀ کلی از طرز کار کوره هوای گرم طی شده است، همۀ مراحل گفته‌ شده دوباره تکرار می‌شوند. این امر آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا فضای مربوطه به‌ طور کامل گرم شود. چنانچه فن‌های خروجی یا مکش دچار مشکل شوند، دمای داخل کوره هوای گرم به شکل نامناسبی افزایش پیدا می‌کند. البته لازم نیست که در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید.

به‌ محض افزایش ناگهانی دما، سنسورهای مختلف کورۀ هوای گرم این موضوع را تشخیص می‌دهد و دستگاه را به‌ صورت اتوماتیک خاموش می‌کنند. همین امر موجب شده است تا بتوان چنین کوره‌هایی را محصولاتی امن و قابل‌ اعتماد دانست. شما می‌توانید با خیال کامل از چنین کوره‌هایی در محیط‌های گوناگون بهره ببرید.

کاربرد و طرز کار کوره هوای گرم در گلخانه

کاربرد کوره هوای گرم

کوره‌ هوای گرم گرماسازه شرق دارای کاربردهای گوناگونی هستند. شما می‌توانید از این محصولات در محیط‌هایی همچون گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و بیمارستان‌ها استفاده کنید. علاوه بر این با کوره هوای گرم صنعتی، گرم کردن سالن‌های صنعتی بسیار بزرگ و مکان‌های عمومی به‌ وسیلۀ همین دستگاه‌ها امکان‌پذیر است. در زمان ثبت سفارش خود می‌توانید هدفتان از بکارگیری این کوره‌ها را اعلام کنید تا ما محصولات مناسب را در اختیارتان قرار دهیم.

 

بیشتر بخوانید : کوره هوای گرم سانتریفیوژ

 

مدل‌های مختلف کوره‌ هوای گرم گرماسازه شرق

طرز کار کوره هوای گرم در مدل‌های گوناگون ممکن است کمی متفاوت باشد. گرماسازه شرق به‌ عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ این محصولات، چنین کوره‌هایی را در دو مدل اصلی عرضه می‌کند که عبارتند از: کوره هوای گرم با موتور و پروانه و کوره هوای گرم با سانتریفیوژ. شما می‌توانید از این بین این دو مدل، گزینۀ مدنظر خود را به‌ سادگی انتخاب کنید.

کوره‌های ما از نظر میزان توان به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. این تقسیم‌بندی شامل گزینه‌هایی همچون کورۀ 150000، کورۀ 250000، کورۀ 300000 و کورۀ 350000 است‌ (عدد جلوی هر کوره نشان‌دهندۀ ظرفیت گرمایشی آن بر اساس کیلو کالری بر ساعت‌ است).

میزان ظرفیت هوادهی در مدل 150000 به 20000 متر مکعب بر ساعت، در مدل 250000 به 30000 متر مکعب بر ساعت، در مدل 300000 به 32000 متر مکعب بر ساعت و در مدل 350000 نیز به 32000 متر مکعب بر ساعت می‌رسد. شما باید برحسب ابعاد فضای سالن و ساختمان مدنظرتان یکی از این موارد را برگزینید. توجه به این مشخصات فنی موجب می‌شود تا با صرف هزینۀ مناسب، گزینه‌ای صحیح را در اختیار داشته باشید.

مشخصات فنی کوره هوای گرم گرماسازه شرق

 

مزایای کوره‌ هوای گرم گرماسازه شرق

طرز کار کوره هوای گرم گرماسازه شرق به‌ صورتی مهندسی شده است که بدون نیاز به مصرف زیاد انرژی تمام محیط را به دمای دلخواه شما برساند. از جمله مزایای مهم محصولات تولید شده توسط شرکت گرماسازه شرق مي‌توان به مواردی همچون وجود چرخ‌های اختصاصی جهت جابه‌جا کردن کوره اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید : مزایا و معایب کوره هوای گرم

 

بهره‌گیری از جدیدترین سنسورهای دما، سنسور دیگ و همچنین فن‌های‌ اختصاصی به ما اجازه داده است تا ایمنی این محصولات را افزایش دهیم. بخش‌های مهمی همچون محفظۀ احتراق کورۀ هوای گرم با استفاده از استیل گرید 304 ساخته شده است.

اینفوگرافیک از مزایای کوره هوای گرم

مزایای کوره هوای گرم گرماسازه شرق

برخورداری از خروجی چهل سانتی‌متری و یک زانویی ۹۰ درجه از نوع امپریال، بکارگیری این کوره‌ها را به امری ساده تبدیل می‌کند. تابلو برق ویژۀ موجود در این کوره‌ها دارای بخش‌های مختلفی همچون ترموستات، کنترل فاز و کنداکتور است. این تابلو برق با برق تک‌فاز کار می‌کند. طرز کار کوره هوای گرم بر اساس همین تجهیزات برنامه‌ریزی می‌شود.   

بدنۀ این کوره‌ها با استفاده از ورق گالوانیزه‌ ساخته شده است. این ورق‌ها ضخامت بسیار خوبی دارند و با استفاده از رنگ‌های الکترواستاتیک پوشش داده شده‌اند. همین موضوع منجر می‌شود که کوره‌های هوای گرم در مقابل مواردی همچون رطوبت و حرارت از مقاومت بی‌نظیری برخوردار باشند و به مرور زمان بدنۀ آنها دچار فرسودگی نشود.

 

نتیجه گیری

به کمک دستگاه‌های بی‌نظیری همچون کوره هوای گرم می‌توان گرمایش موردنیاز فضاهای بزرگ کارخانه‌ها، مراکز تولیدی، ساختمان‌های عظیم و... را به‌ طور کامل تأمین کرد. تنوع اندازه و توان این کوره‌ها به ما اجازه می‌دهد تا بر اساس نیاز خود نسبت به انتخاب بهترین مدل از آن‌ها اقدام کنیم.

طرز کار کوره هوای گرم شامل یک چرخۀ ویژه است که از مبدل آغاز می‌شود و در نهایت به بخش خروجی دستگاه می‌رسد. انواع کوره‌های هوای گرم ساخته‌ شده توسط گرماسازه شرق می‌توانند با توان بی‌نظیر خود (150000 الی 350000) تمامی نیازهای شما را به‌ طور کامل برطرف کنند. جهت خرید این محصولات کافی است با کارشناسان ما با شماره های 38482273-051 و 22032002-021  در تماس باشید تا اطلاعات لازم را به شما ارائه کنند.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله کوره هوای گرم سانتریفیوژ چیست؟
کوره هوای گرم سانتریفیوژ چیست؟
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله کوره هوای گرم کانالی
کوره هوای گرم کانالی
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله کوره هوای گرم گلخانه
کوره هوای گرم گلخانه
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.