گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

کوره هوای گرم گلخانه

کوره هوای گرم گلخانه

تولید محصولات کشاورزی و گل و گیاه خارج از فصل طبیعی، نیازمند رعایت پیش ‌زمینه‌هایی از جمله حفظ دمای مطلوب برای گیاهان است. کوره هوای گرم گلخانه از آن جهت که این امکان را به کشاورزان و باغبانان می‌دهد تا بتوانند در سخت ‌ترین شرایط جوی نیز به تولید محصول بپردازند، اهمیت بسیاری دارد. همین امر موجب شده تا گلخانه ‌ها به شکلی فراینده رشد کنند و کشاورزان بسیاری از سراسر دنیا به چنین روش کشت محصولی بپردازند.

 با استفاده از وسایل گرمایشی گلخانه‌ای می‌توان شرایط مناسب اقلیمی مورد نیاز گیاه را برآورده و در تمامی فصول سال به محصول مورد نظر دست پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم پیرامون این مدل کوره‌ های گرمایی صحبت و ویژگی‌های مهم آن را با هم مرور کنیم. در صورتی‌ که شما هم به کشت و کار علاقه ‌مند هستید،‌ در ادامه همراه ما باشید.

 

معرفی کوره هوای گرم گلخانه

برای آنکه در کل طول سال بتوانید میوه یا گیاه دلخواهتان را پرورش دهید، لازم است دمای محیط اطراف آن را به حد مورد نیاز رسانیده و به میزان گرما منتقل شده به گیاه حساس باشید. در فصول سرد بسیاری از پرورش‌دهندگان گل و گیاه اقدام به راه‌اندازی و استفاده از هیترهای برقی با نام کوره هوای گرم گلخانه یا هیتر کابینتی گلخانه می‌کنند. آن‌ها در فضای مناسب و مرطوبی، گرمای لازم را تولید و محصول نهایی را برداشت می‌کنند. در ادامه با انواع سیستم‌های گرمایشی آشنا خواهیم شد. 

 هیتر کابینتی گلخانه

 

مقایسه سیستم‌های گرمایش هوای گلخانه با کوره‌ هوای گرم گلخانه‌

گرمایش گلخانه‌ با استفاده از امکانات تأسیسات گرمایی مختلفی تأمین می‌شود؛ از آن جمله می‌توان به گرمایش مرکزی، هیتر کابینتی گلخانه، سیستم تابشی و دیگ ‌های بخار اشاره کرد. مزایا و ویژگی‌های هر کدام از این سیستم‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  1. اگر برای تأمین گرمای گلخانه خود قصد داشتید که گرما را از کف وارد محوطه کنید، بهترین راه استفاده از گرمایش مرکزی با نصب لوله ‌های گرمایی و بویلر در کف محوطه است. این روش کمک می‌کند تا گازهای سمی وارد محیط مورد نظر شما نشوند. اما چون امکان یخ‌زدگی لوله‌ها در فصول سرد وجود دارد باید آن‌ها را تا دیوار و سقف گلخانه نیز کشیده و به تناوب انتقال گرما و دمای سطح لوله‌ها را چک کرد.
  2. استفاده از روش دیگ‌های بخار برای انتقال گرما به گلخانه، مشابه کارکرد سیستم‌های گرمایشی شوفاژ در گذشته است. این روش مستلزم لوله‌کشی‌های پیچیده‌ و دیگی بزرگ از جنس چدن یا فولاد است. آب گرم شده در دیگ به لوله ‌ها وارد شده و پس از سرد شدن و انتقال گرمای خود، مجدد به دیگ باز می‌گردد. مشکل این روش هزینه بالای لوله‌کشی و نیاز به فضای بسیار زیاد برای انتقال گرما است.
  3. در روش سوم، شما می‌توانید از انرژی خورشیدی به عنوان انرژی تابشی برای گرم کردن گلخانه‌های خود استفاده کنید. این راه اگر چه بسیار محیط‌زیستی بوده و به کاهش مصرف سوخت می‌انجامد، اما توانایی انتقال گرمای نقطه‌ای ندارد. در روش تابشی کل گلخانه با یک سطح دما گرم می‌شود و امکان تفکیک بر حسب نیاز هر گیاه وجود نخواهد داشت.
  4. اما راهی که ما به شما توصیه می‌کنیم استفاده از کوره هوای گرم برای گلخانه یا همان هیتر‌های گلخانه‌ای است. این کوره‌ها بسیاری از معایب روش‌های قبلی را ندارند و علاوه بر آن مزایای ویژه‌ای نیز برای کشاورز به همراه می‌آورند که در بخش بعدی به آن‌ها می‌پردازیم.

 

بیشتر بخوانید : کوره هوای گرم سانتریفیوژ

 

مزایای استفاده از کوره هوای گرم گلخانه برای انتقال انرژی گرمایی

استفاده از کوره هوای گرم گلخانه برای انتقال انرژی در میان باغداران و پرورش‌دهندگان گل و گیاه از مقبولیت بسیار بالایی برخوردار است و مزیت‌های قابل ‌توجهی دارد. در ادامه به چند نکته مهم درباره نحوه کارکرد و مزایای این روش می‌پردازیم:

  • کوره هوای گرم به نسبت سایر روش‌های انتقال گرما هزینه‌ پیاده ‌سازی بسیار پایین‌تری دارد.
  • می‌توان هیتر یا کوره را بنا به نیاز به مکان‌های مختلف منتقل کرد و نیازی به جاسازی ثابت آن نیست. همین امر به کاهش هزینه ‌ها کمک بسیاری می‌کند.
  • با استفاده از روش کوره‌های گرم گلخانه‌ای امکان انتقال گرما از نقطه‌ای به نقطه‌ دیگر وجود دارد و بر حسب نیاز هر گیاه انجام می‌شود. این قابلیت به گیاهان مختلف کمک می‌کند میزان گرمای مورد نیاز خود را دریافت کنند.
  • با استفاده از هیتر هوای گرم گلخانه، رشد گیاهان بدون تولید گازهای سمی و در هوای پاک انجام می‌شود.

مزایای کوره  هوای گرم گلخانه

انواع کوره‌ هوای گرم گلخانه

کوره هوای گرم موجود در بازار که به نام هیتر گلخانه‌ای نیز شناخته می‌شود، دارای انواع مختلفی از لحاظ کارکرد است. به عنوان مثال این کوره ‌ها بر حسب جنس هیتر طبقه ‌بندی شده و به اشکال هیترهای آهنی، هیترهای آهنی-استیل و هیترهای تماماً استیل عرضه می‌شوند. از سوی دیگر کوره‌های هوای گرم را می‌توان با توجه به نوع دمنده آن‌ها نیز تفکیک کرد.

کوره‌های انتقال انرژی گرمایی در گلخانه‌ها از نظر نوع سوخت مورد نیاز نیز با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از این کوره‌ها با مشعل‌های گازی و برخی با مشعل‌های گازوئیلی کار می‌کنند. نوع سومی هم وجود دارد که ترکیبی بوده و در واقع مانند اتومبیل‌های دوگانه‌سوز، امکان تأمین گرما از هر دو منبع گازی و گازوئیلی را دارد. در این حالت اگر سوخت گاز قطع شود، سیستم موتور قادر است به حالت مصرف گازوئیل سوئیچ کند.

 

بیشتر بخوانید : هیتر گلخانه ای

 

نحوه کارکرد کوره هوای گرم گلخانه

کوره هوای گرم گلخانه با استفاده از جریان‌های همرفتی فرایند انتقال انرژی گرمایی را انجام می‌دهد. مشعل دستگاه داخل دیگ مخصوص قرار داشته و با یک جرقه روشن می‌شود. این شعله مستقیماً به کوره برخورد کرده و به صورت متمرکز لایه‌های استیل یا آهنی آن را گرم می‌کند. گرمای به وجود آمده از طریق همین جریان همرفتی به قسمت‌های بالایی منتقل شده و از طریق لوله‌ها به بخش‌های گوناگون انتقال می‌یابد. 

در این روش کلیه گازهای دی‌اکسید کربن و مونوکسید کربن موجود از طریق یک اگزوز به خارج از محوطه هدایت می‌شوند و در نتیجه هوای داخل گلخانه کاملاً سالم خواهد بود. وجود فن‌های متعدد مکنده نیز موجب مکش هوای سرد ورودی شده و دمای سالن را تعدیل می‌کند.

 

قیمت کوره هوای گرم گلخانه

عوامل و فاکتورهای بسیاری هستند که بر قیمت کوره هوای گرم گلخانه تاثیر می گذارند. می توان اینگونه بیان کرد که قیمت این دستگاه به این عوامل بستگی دارد. مهمترین این عوامل که بسیار بر قیمت موثر هستند به شرح ذیل می باشد :

  • قدرت مبدل حرارتی برای ایجاد شعله مناسب جهت گرمایش محیط
  • توانایی فن جهت خروج گرد و غبار و هدایت هوای تمیز به داخل محیط
  • فعالیت ترموستات جهت متعادل ساختن دما
  • تعداد فن و نوع سیستم دمنده هوای گرم کوره

 

بیشتر بخوانید : ساخت کوره هوای گرم

 

در واقع هر کدام از این موردها اگر بتواند امتیاز مناسب و بیشتری را از کارشناس بگیرد و تمامی نیازهای محیط گلخانه را تأمین کند، به طبع بر قیمت کوره هوای گرم نیز تاثیر می گذارند و دارای ارزش بیشتری خواهند بود. اگر بخواهید گرمایش گلخانه را فراهم کنید کوره هوای گرم این توانایی را دارد. این توانایی توسط مبدل حرارتی می باشد که گرمای کل محیط گلخانه را فراهم میکند. همینطور جهت از بین بردن آلودگی ها و هدایت هوای تمیز به داخل گلخانه، فن کوره این دو کار به صورت همزمان برای گلخانه شما انجام می دهد.

برای اطلاع از قیمت جدید کوره هوای گرم صنعتی می توانید با کارشناسان فروش گرماسازه شرق تماس حاصل فرمائید.

 

خرید کوره هوای گرم گلخانه

اگر به دنبال بهترین نوع بخاری گلخانه هستید تا بتوانید گرمایش آن را تأمین کنید می توانید به بخش محصولات و دسته بندی محصولات گرمایشی رفته و در بخش هیتر، انواع کوره هوای گرم را مشاهده کنید. جهت خرید نیز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید. 

 

نتیجه گیری

تولید و عرضه میوه، گل و گیاه در فصول خارج از فصل طبیعی می‌تواند جذابیت بالایی داشته باشد. دسترسی به امکاناتی همچون کوره هوای گرم گلخانه این امکان را برای کشاورزان و باغداران ایجاد می‌کند تا با فراهم کردن دمای مناسب برای گیاه، امکان تولید محصول خارج از چارچوب را نیز داشته باشند. شما می‌توانید هیتر مورد نظر خود را از مجموعه گرماسرماسازه شرق تهیه کنید. این مجموعه ضمن داشتن چند دهه سابقه، با ارائه ضمانت خیال شما را برای خریدی مطمئن راحت می‌کند. برای خرید هیتر کابینتی گلخانه با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تهران و مشهد در تماس باشید. (38482273-051 - 22032002-021).

مقالات مرتبط

نمایش مقاله کوره هوای گرم کانالی
کوره هوای گرم کانالی
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله هیتر کابینتی چیست؟ و کاربرد آن
هیتر کابینتی چیست؟ و کاربرد آن
پنج شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله کوره هوای گرم صنعتی و معرفی انواع آن
کوره هوای گرم صنعتی و معرفی انواع آن
پنج شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.