گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

کوره هوای گرم کانالی

کوره هوای گرم کانالی

امروزه در صنعت از دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی برای گرمایش محیط استفاده می‌شود. هر کدام از این دستگاه‌ها دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به ‌فردی هستند که آن‌ها را از سایرین متمایز می‌کنند. در این میان، کوره‌ های هوای گرم کانالی جزء بهترین گزینه‌ها برای مصرف‌کنندگان به شمار می‌آیند و می‌توانند در محیط‌های وسیع صنعتی و مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار بگیرند. ما در ادامه قصد داریم تا در خصوص کوره هوای گرم کانالی، مزایا و انواع آن بیشتر صحبت کنیم، پس با گرماسازه شرق همراه باشید.

کوره هوای گرم کانالی چیست؟

کوره‌ هوای گرم را می‌توان در دسته بخاری‌ های صنعتی قرار داد که از آن‌ها در سیستم‌های گرمایش استفاده می‌شود. از جمله ویژگی‌های این هیترهای برقی بازدهی بسیار مناسب آن‌ها بوده که باعث محبوبیت هر چه بیشتر چنین تجهیزاتی شده است. می‌توان از کوره‌ هوای گرم کانالی در مرغداری‌ها، سوله‌های صنعتی و تجاری، مساجد، بانک‌ها و ... استفاده کرد، اما امروزه از این وسایل بیشتر در گلخانه‌ها و برای ثابت نگه‌ داشتن دما هوا استفاده می‌شود.

کوره‌ هوای گرم دارای بخش‌های مختلفی هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مشعل، مبدل حرارتی و فن‌های دمنده اشاره کرد. تمامی این قسمت‌ها در یک محفظه فلزی قرار داده شده‌اند تا وظیفه نگهداری و محافظت از آن‌ها به ‌درستی انجام شود.

کوره هوای گرم کانالی

گرمای تولید شده به کمک کانال‌های موجود در این تجهیزات به نقاط مختلف محیط مورد نظر ارسال می‌شود. این در حالی است که کانال‌ کشی در کوره هوای گرم کانالی مانند سایر کانال‌ کشی‌های معمول نیست و فضای بسیار کمی را به خود اختصاص می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید : کوره هوای گرم صنعتی

 

دلایل اهمیت کوره‌های هوای گرم کانالی

طرز کار کوره هوای گرم به این صورت است که گرمای تولید شده حاصل از اشتعال به کمک فن‌های موجود به سالن و محیط مورد نظر فرستاده می‌شود. این مدل از دستگاه‌ها در مقایسه با سایر سیستم‌های گرمایشی موجود در بازار مزایای بسیار مختلفی دارد که استفاده از آن‌ها را تا به این اندازه محبوب کرده است. برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کوره‌های هوای گرم کانالی عبارت‌اند از:

  • فضای مورد نیاز کم

در صورتی‌ که بخواهید از سیستم‌های گرمایشی مانند موتورخانه یا پکیج برای محیط مورد نظر خود استفاده کنید، لازم است تا فضای بزرگی را به این کار اختصاص دهید. موتورخانه‌ها و پکیج‌ها نیاز به لوله‌کشی‌های مختلفی دارند و سرویس و نگهداری از آن‌ها می‌تواند دشوار و چالش ‌برانگیز باشد.

این در حالی است که کوره هوای گرم کانالی حتی با وجود کانال‌های مخصوص، باز هم به فضای کمی برای راه‌اندازی و کار نیاز دارند و محیط شما را اشغال نمی‌کنند.

  • راندمان بالا

یکی دیگر از مزایای بهره‌مندی از چنین سیستم‌های گرمایشی، راندمان کاری بالای دستگاه است. در کوره‌ هوای گرم کانالی شاهد کمترین میزان اتلاف انرژی هستیم و همین امر می‌تواند باعث شود تا با کاهش مصرف انرژی، راندمان حرارتی بالایی را تجربه کنید.

  • هوای گرم پاکیزه

درون این سیستم‌های گرمایشی از روشی استفاده شده است که در نهایت، منجر به دستیابی به هوای گرم پاکیزه در محیط می‌شود. دود و آلاینده‌های تولید شده در این دستگاه‌ها به ‌وسیله کانال‌کشی‌های مخصوصی به محیط خارج هدایت می‌شود و همین امر می‌تواند باعث پاکیزه نگه‌داشتن فضای موردنظر شما شود.

این ویژگی به‌ خصوص زمانی که قصد دارید تا از این کوره در فضاهایی مانند گلخانه‌ها استفاده کنید، بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

 

بیشتر بخوانید : کوره هوای گرم گلخانه

 

  • مناسب محیط‌های سردسیر

با این که این نوع هیتر را می‌توانید در هر نقطه‌ای با هر وضعیت آب‌ و هوایی استفاده کنید، اما این دستگاه‌ها انتخاب مطمئن و کارآمدی برای محیط‌های سردسیر هستند. سیستم گرمایشی این کوره‌ها نیازی به گرم‌ کردن آب یا لوله‌های حرارتی مختلف ندارد و می‌تواند با کمترین مصرف برق و انرژی، بیشترین کارایی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اهمیت هیتر هوای گرم کانالی

  • امنیت بالا

در این دستگاه‌ها از ترموستات‌ها، فیوزهایی با آمپر پایین و سوپاپ‌های اطمینانی استفاده شده است تا هر زمان که دستگاه متوجه بروز خطر شد، از ادامه کار آن جلوگیری کنند. به این ترتیب، احتمال بروز خطراتی مانند آتش‌سوزی و برق گرفتی به پایین‌ترین میزان خود می‌رسد.

  • گرمای یکنواخت و سریع

برخلاف سایر سیستم‌های گرمایشی، این کوره می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن فضای قابل‌ توجهی از محیط را گرم کند. از سوی دیگر، این تجهیزات به کاربر این امکان را می‌دهد تا با کنترل هر چه‌ بهتر آن‌، به ‌صورت دلخواه دمای مورد نظر خود را پیاده‌ کرده و یک گرمای یکنواخت و یک‌دست را در محیط پخش کند.

 

مشخصات فنی انواع کوره‌ هوای گرم کانالی

کوره‌های هوای گرم بر اساس مدل، نوع تجهیزات به ‌کار رفته و ... در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. هر کدام از این مدل‌ها، دارای مشخصات فنی مختص به خود هستند که اطلاعات مهمی را به کاربران در زمان خرید ارائه می‌کنند از این ‌رو، اگر قصد دارید تا از یک هیتر هوای گرم کانالی برای محیط مورد نظر خود استفاده کنید، لازم است تا در ابتدا با مشخصات فنی انواع آن‌ها آشنا شوید و سپس بسته به نیاز و شرایط خود دست به خرید بزنید.

  • کوره هوای گرم مدل 150.000

کوره هوای گرم 150000 دارای ظرفیت گرمایشی 150.000 Kcal/h هستند. کوره آتشخوار 1.5 این تجهیزات دارای ورق استیل نگیر 304 است که در برابر حرارت، خوردگی و فرسودگی مقاومت بالایی دارد. ضخامت این ورق 1.8 بوده و طول و عرض آن برابر با 1.6 و 80 سانتی‌متر است. در چنین کوره‌هایی از دو عدد فن 60×60 استفاده شده که مجموع هوادهی آن‌ها برابر با 22000 کالری است. دور موتور این فن‌ها 1320 Rpm بوده و توان مصرفی آن‌ها 500 وات است.

  • کوره هوای گرم مدل 250.000

نوع دیگری از کوره‌های هوای گرم کانالی دارای ظرفیت گرمایشی معادل با 250.000 Kcal/h هستند. کوره آتشخوار 1.8 آن‌ها نیز دارای یک بدنه استیل با ضخامت 1.8 بوده که جنس آن از استیل 304 است. طول و عرض این مدل از کوره‌ها برابر با 1.7 و 1.20 سانتی‌متر بوده و دو عدد فن دمنده 85×85 در آن‌ها قرار داده شده است. تعداد شبکه کوره‌ هوی گرم 250.000 برابر با 24 عدد بوده و دور موتور 1400 Rpm است. این دستگاه‌ها نیز دارای توان مصرفی برابر با 500 وات هستند.

  • کوره هوای گرم مدل 350.000

ظرفیت گرمایشی این کوره برابر با 350.000 Kcal/h است. جنس ورق کوره آتشخوار در این مدل نیز از استیل مقاوم و مستحکم 304 است و ضخامتی برابر با 1.8 دارد. طول و عرض این دستگاه معدل 1.95 و 1.42 متر بوده و 2 عدد فن دمنده 85×85 با مجموع هوادهی 22000 کالری در آن نصب شده است.

تعداد شبکه‌ها در این مدل از کوره‌ها برابر 24 بوده و دور موتور نیز 1400 Rpm است. یک کوره هوای گرم 350.000 دارای توان مصرفی 500 وات خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید : کوره هوای گرم سانتریفیوژ

 

تجهیزات به ‌کار رفته در کوره‌های هوای گرم کانالی

در کنار تمامی مشخصات فنی این مدل از کوره‌ها، باید اضافه کرد که آن‌ها دارای قسمت‌های مخصوصی هستند که در سایر سیستم‌های گرمایشی شاهد آن نیستیم. این قسمت‌ها که برخی از آن‌ها ممکن است به سفارش مشتریان در دستگاه‌ها قرار داده شوند، عبارت‌اند از:

  • وجود کنترل برق به همراه ترموستات دیگ
  • وجود کنترل فاز و بار
  • کنتاکتور
  • کنترل برق 3 فاز و تک فاز
  • گنجاندن اتوماسیون و ترموستات‌های محیطی
  • وجود سنسور دما برای اندازه‌گیری دمای محیط و کوره
  • تابلو برق
  • نمایشگر
  • چراغ سیگنال نمایشگر
  • قابلیت پیش‌بینی درجه انفجار به همراه دریچه بازید
  • رنگ بدنه از نوع الکترواستاتیک با مقاومت بالا در برابر عوامل رطوبتی و حرارتی

مشخصات فنی هیتر هوای گرم کانالی

انواع کوره‌های گرم کانالی گرماسرماسازه شرق

همواره پیدا کردن یک تأمین‌کننده و تولیدکننده حرفه‌ای و قابل ‌اعتماد در بازار برای تهیه هیتر هوای گرم کانالی اصلی‌ترین چالش پیش روی متقاضیان است. گرما سرما سازه شرق برای خدمت‌رسانی و عرضه بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات گرمایشی پیش قدم شده و موفق شده است تا با ارائه محصولات بی‌نظیری بخش قابل ‌توجهی از بازار را از آن خود کند.

اگر شما هم به دنبال خرید کوره هوای گرم با بالاترین کیفیت و بیشترین میزان بازدهی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا از محصولات این گروه صنعتی استفاده کنید.

شرکت گرما سرما سازه شرق با تکیه ‌بر سابقه ۱۰ ساله خود در امر ارائه محصولات گرمایشی آماده خدمت‌رسانی به‌ تمامی متقاضیان عزیز است. این گروه با بسیاری از کمپانی‌های داخلی و خارجی معتبر همکاری دارد و از مهندسین و کارشناسان خبره و زبده‌ای برای تولید دستگاه‌های خود استفاده می‌کند.

دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی تولید شده این شرکت موفق به اخذ گواهینامه‌ها و استانداردهای روز دنیا شده‌اند و این اطمینان را به شما می‌دهند که از باکیفیت‌ترین سیستم‌های موجود استفاده می‌کنید. 

برخی از مهم‌ترین مزایای سیستم‌های گرمایشی گرماسازه شرق عبارتند از:

  • کاهش قابل ملاحظه در مصرف انرژی
  • رسیدن به دمای مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان
  • پوشش یکنواخت کل محیط مورد نظر
  • بدون اشغال محیط کاری مفید
  • امکان انتقال و نصب ساده و آسان
  • وجود گارانتی ۵ساله و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله

 

نتیجه‌ گیری

کوره‌های هوای گرم کانالی نوعی بخاری صنعتی هستند که از مشعل، مبدل حرارتی و فن دمنده تشکیل شده‌اند. این تجهیزات می‌توانند به ‌سادگی گرمای تولید شده را به کمک فن‌های دمنده به کانال‌های مخصوص خود منتقل کرده تا این کانال‌ها فضای مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن گرم کنند.

امروزه انواع مختلفی از کوره‌های هوای گرم کانالی در بازار موجود است که می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. شرکت گرماسرما سازه به ‌عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان کوره هوای گرم آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم است.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله کوره هوای گرم سانتریفیوژ چیست؟
کوره هوای گرم سانتریفیوژ چیست؟
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله کوره هوای گرم گلخانه
کوره هوای گرم گلخانه
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله هیتر کابینتی چیست؟ و کاربرد آن
هیتر کابینتی چیست؟ و کاربرد آن
پنج شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.