گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان

گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان

اگر قصد خرید گرماتاب را دارید و میخواهید بدانید که گرماتاب چیست؟ و چه کاربردی دارد با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا شما را با مشخصات فنی و قیمت گرماتاب آشنا کنیم. در گذشته برای گرمایش محیط‌ و فضاهای مختلف، از انواع هیترها استفاده می‌کردند اما امروزه نسل جدیدی از هیترها با نام سیستم گرمایش تابشی، بخاری سقفی، هیتر تابشی لوله‌ای و غیره در بازار عرضه شده است که ویژگی‌ها و مشخصات فنی مخصوصی دارند.

این نوع هیترها یا سیستم‌های گرما تاب به شکل ساده و مانند نور خورشید، محیط را گرم می‌کنند. انرژی گرمایی توسط امواج تابشی که از سوی این سیستم گرمایشی تولید می‌شود، انتقال می‌یابد.

 

سیستم گرماتاب چیست؟

سیستم گرماتاب یک سیستم گرمایش تابشی است که جهت گرمایش محیط مورد استفاده قرار میگیرد و روش گرمایش آن مشابه گرمایش خورشید است. با امواج مادون قرمز منجر به گرمایش اجسام و سطح زمین می شود. 

سیستم گرماتاب (بخاری سقفی) جهت گرمایش صنعتی و فضای باز رستوران ها و گلخانه ها و گرمایش انواع محیط استفاده می شود. این سیستم گرمایشی را با نام های بخاری سقفی، گرمایش موضعی یا گرمایش تشعشعی و مهمتر از همه گرمایش تابشی و هیتر تابشی لوله ای می شناسند.

به طور کلی هیتر تابشی لوله‌ای یک سیستم گرمایشی و سرمایشی است که از انرژی حرارتی برای گرم کردن فضاهای مورد نظر استفاده می‌کند. این سیستم مانند نور خورشید عمل می‌کند و هوای ساختمان گرم می‌شود. این سیستم گرمایشی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، توانسته است به خوبی جایگزین سیستم‌های گرمایشی سنتی مانند بخاری، هیتر برقی و غیره برای تولید حرارت و گرما باشد.

میتوانیم هیتر تابشی را به عنوان فناوری پیشرفته از دستگاه حرارتی دانست که که در صنایع مختلف جهت گرمایش محیط به کار می رود. از مزایای این محصول می توان به دقت بالا و سرعت و عملکرد بالای آن و قابل استفاده در هر مکانی اشاره کرد. قطعات گرماتاب گازی شامل مشعل، لوله U شکل، رفلکتور، فن مکنده و شعله پخش کن می باشد.

البته قابل ذکر است که رفلکتوری که گرماسازه شرق در محصولات گرما تاب خود بکار میبرد رفلکتور با 14 خم است. این سیستم گرمایش تابشی در ایران توسط برندهای مختلفی همچون گرماسازه شرق، مهرتاب، ایران مشعل، فاران تابش و ... تولید می شود.

امروزه هیتر تابشی به دلیل قابلیت هماهنگی با دکوراسیون داخلی، طراحی زیبا، ایجاد حرارت و گرما فوری، پایداری و کارایی بالا، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. هیتر تابشی قدرت تابش حرارت و گرما در حد بالا را دارد و با استفاده از سیستم کنترل هوشمند می‌توانید، میزان تولید گرما در فضا را تنظیم کنید.

 

گرماتاب سقفی

یکی از رایج ترین سیستم های گرمایشی در بازار، گرماتاب سقفی است که شامل دو نوع هیتر تابشی سرامیکی و گرمایش تابشی لوله ای می باشد. گرماسازه شرق تولیدکننده برترین هیتر های تابشی در شرق کشور است که از بروزترین قطعات و تکنولوژی جهت تولید استفاده میکند.

این نوع سیستم گرمایشی دارای بالاترین راندمان حرارتی در کمترین زمان ممکن می باشد. بخاری سقفی را در فضاهایی همچون سالن های صنعتی، ورزشی، رستوران های و فضاهای باز و گلخانه ها استفاده میکنند. این سیستم گرمایشی در سقف نصب شده و هیچ گونه فضای مفید کاری را اشغال نمیکند. این دستگاه ها که به صورت لوله ای هستند را گرماتاب لوله ای می نامند که این نوع بیشتر در رستوران ها و کارخانجات بکار میرود. نوع دیگر که سرامیکی می باشد بیشتر در مکان هایی چون رستوران ها، پارکینگ ها و فضاهای باز استفاده می شود.

 فروش گرماتاب سقفی

انواع سیستم گرماتاب

اکنون میخواهیم انواع گرماتاب را که شامل موارد ذیل می باشد را نام ببریم:

  • هیتر تابشی لوله ای کم شدت
  • هیتر تابشی سرامیکی با شدت بالا 
  • هیتر تابشی زمینی
  • هیتر تابشی مستقل

 

گرماتاب لوله ای کم شدت

هیتر لوله ای کم شدت را با نام گرمایش فشار مثبت می شناسند. در این نوع سیستم گرمایشی گاز داغ تولید شده از  احتراق به لوله ها وارد میشود و موجب بالا رفتن دمای لوله ها تا حدود ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد می شود.

این سیستم گرمایشی شامل کانال کوچکی جهت خروج گاز تولید شده از احتراق و دریچه ای جهت تامین هوای تازه می باشد. این سیستم گرمایشی در فضاهای بسته قابل استفاده است.

 

گرماتاب سرامیکی با شدت بالا

گرمایش تابشی سرامیکی با شدت بالا شامل دو نوع برقی و گازی هستند که نوع برقی از انرژی الکتریکی تغذیه می شود. نوع گازی نیز از گازهای ناشی از احتراق تغذیه می شود. این دستگاه ها پنل های پخش کننده حرارت دارند که عمل تبدیل حرارت تولید شده به امواج مادون قرمز را برعهده دارند. این امواج در محیط منتشر شده و المان های محیط آنها را جذب و گرم می شوند. سپس عمل بازتاب را انجام داده و موجب گرمایش دیگر المان ها می شود.

در این نوع دستگاه دو محفظه وجود دارد که یک محفظه جهت خروج مواد تولید شده از احتراق و دیگر محفظه جهت تامین هوای تازه تعبیه شده است. از این دستگاه در محیط های کوچک که نیاز به حرارت زیاد دارند بکار می رود.

 

گرماتاب تابشی زمینی

گرمایش تابشی زمینی شامل دو نوه سرامیکی و فولادی هستند که از پایه ای جهت اتصال به زمین استفاده میکنند. بنابراین میتوان این نوع سیستم گرمایشی را در فضاهای باز استفاده کرد. این سیستم به صورت گرمایش محلی و همینطور متمرکز کاربرد دارد.

 

گرماتاب مستقل

هیتر تابشی مستقل به راحتی قابل حمل بود و پرتابل هستند. این سیستم ها دارای منبع ذخیره سوخت می باشند و شامل دو مدل سرامیکی و لوله ای هستند. این سیستم ها هم عملکردی مشابه هیتر تابشی زمینی دارند و به صورت محلی و متمرکز کاربرد دارند. با توجه به قابلیت پرتابل بودن میتوان آن را به راحتی جابجا کرد. البته قابل ذکر است که ظرفیت این سیستم گرمایشی نسبت به دیگر هیترها پایین می باشد.

 

طرز کار گرماتاب

طرز کار گرماتاب مشابه نحوه عملکرد گرمایش خورشید است و با انتقال و گسیل امواج باعث گرم شدن فضا می‌شود. در واقع این سیستم با استفاده از مشعل، لوله تابشی، منعکس کننده و یک فن مکنده، با ایجاد حرارت در نقطه‌ای خاص در فضا، گرما را به سمت سایر نقاط در دسترس منتقل می‌کند. 

به عبارتی دیگر، مشعل نسبتی از هوا با گاز (مایع یا شهری) را در لوله تابشی به صورت احتراق کامل می‌سوزاند و باعث بالا رفتن دمای لوله می‌شود. سپس فن مکنده، احتراق ایجاد شده را به سمت انتهای لوله هدایت می‌کند تا منعکس کننده انرژی تابشی لوله را به سمت پایین سوق داده تا بدین شکل گرمایش لازم تامین شود. اجرای این سیستم با توجه به مصرف انرژی پایین و کارایی بالا، به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های گرمایش تابشی امروزی تبدیل شده است. لازم به توضیح است، هنگام نصب و اجرای سیستم گرماتاب، فضایی اشغال نمی‌شود و نیاز به ایجاد موتورخانه نیز نخواهید داشت.

این سیستم‌ها، قابلیت گرم کردن محیط‌های مختلف با ابعاد و موقعیت‌های متفاوت را دارند. بنابراین امکان نصب و اجرا در محیط‌های صنعتی و حتی مکان‌های روباز را نیز دارند و می‌توانید با استفاده از بست‌های ويژه سيستم گرمايش تابشی را زير سقف سالن‌ها به سادگی نصب کنید.

 طرز کار گرماتاب

قطعات گرماتاب سقفی

گرماتاب یکی از سیستم های گرمایشی تابشی است که جهت انتقال حرارت از منبع اصلی به فضا مورد استفاده قرار میگیرد. قطعات گرماتاب شامل مشعل، شیر برقی، فن مکنده، جعبه کنترل، لوله، رادیاتور، کویل، پنکه می باشد.

 

بیشتر بخوانید : تنظیم مشعل هیتر تابشی

 

مزایای گرماتاب

همانطور که قبلا ذکر کردیم سیستم گرماتاب جهت گرمایش سوله و سالن های صنعتی، گلخانه ها و مرغداری ها، رستوران ها و فضای باز و ... بکار میبرند. عملکرد این سیستم گرمایشی همانند خورشید بوده و حرارت تولید شده را از طریق امواج تابشی به محیط منتقل میکند.  

گرماسازه شرق تولیدکننده انواع هیتر تابشی با کیفیت عالی و بالاترین راندمان می باشد. سیستم گرمایش تابشی لوله ای تولید شده توسط گرماسازه شرق دارای مزایای بسیاری می باشد که آن را متمایز از دیگر برندها کرده است. این مزیت استفاده از رفلکتور 14 خم در دستگاه گرماتاب است.

بالا بودن تعداد رفلکتور در هیتر تابشی لوله ای موجب شکست گرما شده و در نهایت گرما و تابش بسیار بهتری را منتقل میکند. گرماتاب گرماسازه شرق دارای ظاهری زیبا و متفاوت از دیگر برندها است و همچنین اجزای آن کاملا تک رنگ بوده که این موضوع بسیار برای مدیران کسب و کار حائز اهمیت است.

اکنون درباره مزایای استفاده از این دستگاه برای گرم کردن محیط صحبت خواهیم کرد. از جمله ویژگی‌ها و مزایای نصب سیستم گرما تاب می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • راندمان بالا
  • کاهش مصرف انرژی (برق و گاز) - ۶۰ درصد مصرف گاز و ۹۰ درصد مصرف برق
  • سازگاری با محیط زیست
  • کاهش هزینه‌ها برای تامین سوخت و تعمیرات و نگهداری
  • مقرون به صرفه بودن
  • عدم وجود موتورخانه
  • عدم صدای ناهنجار
  • گرمایش یکنواخت
  • قابلیت نصب سریع و آسان

 

همچنین ایجاد گرمایش یکنواخت، گرم کردن محیط مورد نظر ظرف کمتر از 10 دقیقه، عدم ایجاد مزاحمت برای نیروهای کار، عدم ایجاد صدای ناهنجاری، عدم نیاز به موتورخانه و غیره از دیگر ویژگی‌های گرماتاب صنعتی گازی است که باعث می‌شود تا از این نوع هیترهای سقفی یا دیواری به بهترین شکل استفاده کنید.

اینفوگرافیک مزایای سیستم گرماتاب

مزایای گرماتاب

 

انواع هیتر تابشی گرماسازه شرق

از انواع سیستم گرماتاب گرماسازه شرق می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • هیتر تابشی لوله‌ای مدل PRS-U

دارای ظرفیت حرارتی 20 تا 55 هزار و در متراژ ۳.۵ تا ۹.۵۰ متر

  • هیتر تابشی لوله‌ای مدل PRS-L

دارای ظرفیت حرارتی 30 تا 50 هزار و قابلیت نصب در متراژ ۹ تا ۱۵ متر که بیشتر مناسب گلخانه ها میباشد.

  • هیتر تابشی دکوراتیو 

ظرفیت حرارتی مشابه دیگر محصولات گرمایشی تابشی

  • هیتر سرامیکی

هیتر سرامیکی که قطعاتی از جنس سرامیک و با قدرت بالای گرمایی دارد و میتوان آن را در فضاهای باز و با وسعت کم استفاده کرد.

 

انواع هیتر تابشی لوله ای PRS-U

  • هیتر تابشی لوله‌ای PRS-20 U

این مدل هیتر تابشی در چهار مدل با طول های 3.5 متری، 7.5 متری و همچنین 8.3 و 9.3 متری در گرماسازه شرق تولید میشوند. همچنین هر کدام دارای ظرفیت حرارتی به ترتیب 20 هزار، 45 هزار، 50 هزار و 55 هزار کیلوکالری به ازای هر ساعت میباشند.

  • هیتر تابشی PRS-22 U

این مدل نیز با طول های 4.5 و 6.5 متری تولید میشوند. ظرفیت حرارتی آنها نیز به ترتیب برابر با 30 و 40 هزار کیلوکالری بر ساعت است.

  • هیتر لوله ای PRS-35 U

این نوع هیتر تابشی هم فقط یک مدل با طول 5.5 متری دارد. ظرفیت حرارت آن نیز 35 هزار کیلوکالری بر هر ساعت است.

گرماتاب لوله ای مدل U در فضای باز رستوران

 

انواع هیتر تابشی لوله ای PRS-L

  • هیتر تابشی لوله‌ای PRS-35 L

این نوع هیتر تابشی دارای طول 9 متری است و ظرفیت حرارتی آن به اندازه 30 هزار کیلوکالری در هر ساعت معادل 35 کیلووات میباشد.

  • هیتر لوله ای PRS-40 L

این مدل از هیتر هم به اندازه 11 متر طول دارد و دارای ظرفیت حرارتی 39 هزار کیلوکالری بر هر ساعت معادل 44 کیلووات میباشد. 

  • هیتر تابشی PRS-50 L

این هیتر لوله ای دارای طولی به اندازه 13 متر است و ظرفیت حرارتی آن 45 هزار کیلوکالری بر هر ساعت میباشد که این خود معادل 50 کیلووات است.

  • هیتر تابشی PRS-55 L

طول این هیتر لوله ای 15 متر است و دارای ظرفیت حرارتی 48 هزار کیلوکالری بر هر ساعت معادل 53 کیلووات است.

گرماتاب لوله ای مدل L در گلخانه

 

کاربرد گرماتاب 

گرماتاب گازی به عنوان یک سیستم گرمایشی بسیار قدرتمند است که از آن جهت گرم کردن محیط‌های مختلف استفاده می‌کنند در برندهای متنوع در بازار در دسترس کاربران قرار گرفته است. هیتر تابشی لوله ای را در سوله ها، کارخانجات، تعمیرگاه های خودرو با عنوان گرماتاب صنعتی به کار میبرند. البته برای مکان های از جمله مساجد، سالن های ورزشی، استخر، سالن های پرورش قارچ و گلخانه ها نیز استفاده میکنند. از جمله مکان‎‌هایی که می‌توان نسبت به نصب هیتر تابشی لوله ای اقدام کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

گرمایش سوله با گرماتاب

سوله ها و کارخانه های بزرگ بیشترین دغدغه را جهت گرمایش محیط دارند، زیرا این مسئله تاثیر بسزایی بر روی عملکرد نیروی انسانی دارد. با گرمایش محیط راندمان کاری هم بالا رفته و موجب پیشرفت در کسب و کار میشود. هیتر تابشی با توجه به مصرف کم انرژی بهترین گزینه جهت گرمایش سوله های صنعتی و کارخانجات میباشد.

اجرای سیستم گرماتاب در سالن‌های صنعتی به ابعاد و ارتفاع آنها بستگی دارد. با اجرای این سیستم دیگر گرمای تولید شده مانند گرمایش‌های قدیمی، به سمت بالا حرکت نمی‌کند و دمای کف سالن پایین بماند. اما هزینه نصب و سوخت این دستگاه در سوله‌های صنعتی به دلیل بزرگی فضا زیاد خواهد بود.

گرماتاب در سالن های صنعتی

گرمایش سالن‌های ورزشی با سیستم گرماتاب

از دیگر مکان‌هایی که برای تامین گرمایش آنها در فصول سرد سال با چالش روبرو خواهید بود، سالن‌های ورزشی است. در این فضاها، استفاده از تجهیزات غیراستاندارد گرمایشی یا موتورخانه مرکزی، هزینه زیادی را بابت حفظ و نگهداری از تجهیزات و تامین انرژی آنها تحمیل می‌شود. اما در صورت جایگزین کردن سیستم‌های گرمایشی سنتی با دستگاه گرماتاب استاندارد و مدرن جهت گرمایش سالن های ورزشی علاوه بر از بین رفتن این مشکلات، هزینه‌های سوخت و انرژی نیز تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

گرمایش رستوران‌ها با سیستم گرماتاب

در گذشته برای تامین گرمای مورد نیاز رستوران‌ها و کافه‌ها از دستگاه دمنده گازسوز استفاده می‌کردند که راندمان پایین و مصرف سوخت بالا از مهم‌ترین مشکلات این گرم‌ کننده‌ها بود. اما امروزه با نصب گرماتاب رستورانی بسیاری از هزینه‌های گرمایش به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد. مطمئنا میخواهید بدانید قیمت هیتر رستورانی و یا فضای باز چقدر است؟

به طور کلی قیمت هیتر تابشی بسته به ظرفیت آن مشخص میشود. به طور مثال قیمت گرماتاب فضای باز از کف قیمت 34 میلیون تومان شروع شده و تا سقف 42 میلیون تومان می رسد. این رنج قیمت برای دستگاه با متراژهای مختلف، متفاوت می باشد.

 

گرماتاب رستورانی

گرمایش گلخانه‌ها و مرغداری‌ها با گرماتاب

برخی از مدل‌های سیستم گرماتاب در سالن‌های گلخانه‌ها و مرغداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و دمای محیط آنها را به صورت هوشمند گرم نگه می‌دارند. به طور مثال هیتر تابشی مدل L برای گلخانه مورد استفاده قرار میگیرد.

لازم به ذکر است، اجرای هیتر تابشی در مکان‌های دیگری مانند کارخانجات، سالن‌های تولید، انبارها، پارکینگ خودروها، تراس و بالکن، تالارها و پاساژها، مساجد و مصلی‌ها، روف گاردن و غیره نیز کاربرد دارد.

گرماتاب در گلخانه ها

 

نحوه نصب گرماتاب

برای نصب و راه اندازی گرماتاب و استفاده بهینه از آن باید مراحل زیر را به طول کامل دنبال کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

  • انتخاب محل نصب: قبل از اقدام به خرید، محل نصب دستگاه را مشخص کنید. برای این کار حتما از نظر و توصیه‌های تخصصی و کارشناسان مجرب فروش گرماتاب استفاده کنید.
  • انتخاب نوع سیستم: با توجه اندازه فضا، شرایط آب و هوایی، نوع کاربری و غیره یک سیستم گرمایشی تابشی مناسب را برای محیط مورد نظر انتخاب کنید.
  • نحوه نصب: نصب هیتر تابشی بسیار آسان است و بسته به مدل آن به دیوار متصل شده یا از سقف آویزان می‌شود.
  • اعمال تنظیمات لازم: پس از نصب، باید آن را راه‌اندازی و تست کنید و ایمنی، عملکرد و تنظیمات آن را بررسی کرده تا بهترین عملکرد را از آن شاهد باشید.
  • تعمیرات و نگهداری دوره‌ای: پس از راه‌اندازی سیستم، باید نسبت به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای آن اقدام کنید تا بتوانید به بهترین نحو از دتسگاه گرمایشی استفاده کنید.

 

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید گرماتاب

مواردی که در خرید بسیار حائز اهمیت است شامل موارد ذیل میباشد : 

  • مدل و اندازه دستگاه را متناسب با متراژ فضای مورد نظر و نیاز گرمایشی آن انتخاب کنید.
  • یک دستگاه کوچک یا متوسط را با فواصل مشخص نصب کنید.
  • هنگام خرید به نحوه تامین سوخت آن و دسترسی به گاز شهری را مورد توجه قرار دهید.
  • استاندارد بودن و ایمنی دستگاه‌ هیتر تابشی را مدنظر قرار دهید.
  • طول دوره گارانتی، نصب توسط تکنسین و خدمات پس از فروش را نیز هنگام خرید لحاظ کنید.

 

مصرف گاز سیستم گرماتاب

مصرف گاز گرماتاب گرماسازه شرق براساس ظرفیت های حرارتی از 1.5 متر مکعب بر ساعت الی 6 متر مکعب بر ساعت می باشد. لازم به ذکر است که مصرف گاز سیستم گرما تاب بسیار پایین بوده و بیشترین صرفه جویی را در مصرف گاز دارد. 

 

ارتفاع نصب گرماتاب چقدر است؟

برای نصب هیتر تابشی حداقل ارتفاع باید 3.5 متر از سقف باشد. البته این ارتفاع برای سیستم های گرمایشی که بر روی دیوار نصب میشوند باید 2.5 متر باشد.

 

قیمت گرماتاب 

علاوه بر خرید هیتر تابشی و نصب آن، قیمت هیتر تابشی نیز از موارد مهمی است که تحت‌ تاثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود و نرخ‌های متفاوتی دارد. این دستگاه‌ها در مدل‌ها و سایزهای مختلفی تولید می‌گردند که هر یک جهت استفاده در شرایط خاصی تولید شده‌اند.

توان و ظرفیت حرارتی، نوع سوخت مصرفی، محل نصب، جنس مواد اولیه استفاده در تولید اجزای مختلف آن اعم از مشعل، لوله‌ها، رفلکتور و بدنه، کیفیت قطعات گرمایش تابشی، استاندارد بودن و میزان ایمنی هیتر تابشی و غیره همگی بر قیمت آن تاثیر مستقیم می‌گذارند. همچنین نام برند و اعتبار شرکتی که این دستگاه گرمایشی را از آن خریداری کنید، نیز روی تعیین قیمت آن موثر است و هر چه شناخته شده‌تر باشد به همان میزان تقاضا برای خرید محصولات آن بیشتر و اغلب قیمت بالاتری دارند.

گرماسازه شرق برای دستگاه های گرمایشی خود شرایط پرداخت اقساطی را درنظر گرفته است. جهت خرید گرماتاب اقساطی و دریافت لیست قیمت هیتر تابشی با کارشناسان فروش گرماسازه شرق با شماره های 38482273-051 و 22032002-021 تماس حاصل فرمایید.

از سوی دیگر طول دوره گارانتی و خدمات پس از فروش هیتر تابشی و مونتاژ، نصب و راه‌اندازی توسط تکنسین‌های متخصص و غیره نیز در قیمت گرما تاب تاثیرگذار هستند و می‌تواند نرخ آن را افزایش یا کاهش دهد. با این حال، نصب یک سیستم هیتر تابشی هزینه بالایی دارد و نیاز به مناسب‌سازی و توجه به شرایط فضای مورد نظر دارد.

 

نتیجه گیری

گرماتاب نوعی از سیستم‌های گرمایشی مدرن است که مزایا و ویژگی‌های بسیار مناسبی نسبت به سیستم‌های گرمایشی قدیمی مانند بخاری، هیتر برقی، موتورخانه مرکزی و غیره دارد. استفاده از هیترهای باعث صرفه جویی در هزینه‌های انرژی و تعمیرات و نگهداری می شود و بهترین انتخاب برای محیط‌های بزرگ است.

در این مطلب سعی بر آن شد تا به صورت خلاصه سوال شما مبنی بر سیستم گرماتاب چیست را توضیح دهیم و مزایا و موارد استفاده از این سیستم‌های مدرن گرمایشی را برای شما عزیزان شرح دهیم. اگر در مجموعه خود نیاز به استفاده از این سیستم دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از هیترهای تابشی گرماسازه شرق می باشد. 

 


 

سوالات متداول

 

1. گرماتاب چیست؟

گرماتاب یک سیستم گرمایشی است که از انرژی حرارتی برای گرم کردن فضاهای مورد نظر استفاده می‌کند. این سیستم مانند نور خورشید عمل می‌کند و هوای محیط را گرم می کند.

 

2. مصرف گاز سیستم گرماتاب چقدر است؟

مصرف گاز گرماتاب براساس ظرفیت های حرارتی از 1.5 متر مکعب بر ساعت الی 6 متر مکعب بر ساعت می باشد.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه ها

رضا عبدی
۱۴ آبان ۱۴۰۲

سلام. ممنون برای مطلب جامع و کاملتون. برای گرمایش گلخانه با متراژ 2200 متر به چه تعداد گرماتاب نیاز هست؟

گرماسازه
۱۸ آبان ۱۴۰۲

برای فضای گلخانه نیاز به ۶ الی ۷ هیتر تابشی لوله‌ای هست. جهت راهنمایی های لازم حتما تماس بگیرید.

محمد خوانی
۱۸ آذر ۱۴۰۲

با سلام و خسته نباشید آیا سیستم های گرماتاب شما برقی هستند و مصرف برق در دستگاه ها به چه صورت است ، ؟ با تشکر

گرماسازه
۱۸ آذر ۱۴۰۲

با سلام سیستم های گرماتاب این مجموعه به صورت برقی و گازی هستند ، که مصرف برق در این سیستم 100 وات درحد جرقه زن مصرف می شود و مصرف گاز 4.5 متر مکعب در ساعت است .

سجادخضری
۲۲ آذر ۱۴۰۲

با سلام برای تالار و الاچیق چه دستگاهی برای گرمایش پیشنهاد میکنید ؟ تشکر

گرماسازه
۲۲ آذر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. گرماتاب لوله ای بهترین گزینه برای تالار و آلاچیق هست.

حکمت علی نژاد
۹ دی ۱۴۰۲

سلام ، یه سالن ۱۶۰ متری ۸ در ۲۰ ، سه طرف بسته و سقف شیروانی با ارتفاع ۳متر و سی سانتی برای پرواربندی بره در خرم آباد دارم با حداقل دمای منفی ۱۰ در بعضی از شبهای زمستون ، چه نوع گرماتابی رو پیشنهاد می کنید سقفی یا دیواری با چه کیلو کالری . هوای مطلوب برای بره ۵ تا ۲۵ درجه میباشد ، ممنون از زحمتتون

گرماسازه
۹ دی ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار . اگر  اطراف سالن شما باز باشد ، 2 عدد سیستم گرماتاب به طول 7.5 متر با 45000 کیلو کالری مورد نیاز است . ولی اگر اطراف بسته باشد یک عدد دستگاه 7.5متر  گرمای سالن را پوشش می دهد .

محسن زاهدی نیا
۹ دی ۱۴۰۲

نیاز به مشاوره دارم جهت خرید ستلن ورزشی

گرماسازه
۹ دی ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. همکاران ما با شما جهت مشاوره در اولین فرصت تماس خواهند گرفت.

سمیعی
۱۴ دی ۱۴۰۲

با تشکر از مطلب مفید شما

گرماسازه
۱۶ دی ۱۴۰۲

سپاس از شما

سعیدی
۱۱ بهمن ۱۴۰۲

با سلام . ما یک مجموعه و محوطه ی فضای باز برای پرورش شتر مرغ داریم . آیا این سیستم مناسب است ؟ هر دستگاه شما برای چه متراژی جوابگو هست؟ با تشکر

گرماسازه
۱۸ بهمن ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار . این سیستم برای فضای شما مناسب است، اما هر دستگاه در فضای باز 4 الی 5 متر از اطراف خودش رو گرم ولی اگر فضا باز یا نیمه باز باشد 200 متر رو پوشش میدهد . برای راهنمایی بیشتر و کارشناسی رایگان با ما در ارتباط باشید .

سعادت
۱۱ بهمن ۱۴۰۲

مصرف گاز گرماتاب چقدر هست؟ به صرفه هست برای رستوران با فضای باز؟

گرماسازه
۱۱ بهمن ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. مصرف گاز گرماتاب در حدود 4 تا 5 متر مکعب بر ساعت است. بله کاملا به صرفه هست.

فرزاد شاکری
۱۱ بهمن ۱۴۰۲

مطلب کاملی که در اختیار ما قرار دادید سپاسگذاریم.

گرماسازه
۱۱ بهمن ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. سپاس از شما

موسوی
۱۱ بهمن ۱۴۰۲

این گرماتاب بدون صدا هست؟

گرماسازه
۱۱ بهمن ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. بله یکی از مهمترین ویژگی های گرماتاب بدون صدا بودن این دستگاه است.

مجید صدیقی
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

سلام و خسته نباشید برای مقاله کامل و خوبتون. گرماتاب دکوراتیو رو برای چه مکانی استفاده میکنند؟ مثلا برای ویلا میشه استفاده کرد؟

گرماسازه
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

با سلام و احترام خدمت شما دوست بزرگوار. هیتر دکوراتیو رو میتوانید در رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، روف گاردن، نمایشگاه و فروشگاه‌های مختلف، آلاچیق و تراس‌ها و ... استفاده کنید. بله برای ویلا هم میتوانید استفاده کنید.

پیام بگذارید.