گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

نکات لازم جهت راه اندازی گرمایش تابشی

نکات لازم جهت راه اندازی گرمایش تابشی

با رعایت اصول و نکات لازم جهت راه اندازی گرمایش تابشی شما قادر به بهترین استفاده از این سیستم های گرمایشی در مجموعه های تحت کنترل خود خواهید بود. سیستم گرمایش تابشی یا گرماتاب با ساختاری مشابه با ستاره ی بزرگ و پر فروغ خورشید به انتقال امواج حرارتی به مناطق تحت پوشش خود میپردازد. بنابراین جهت نصب و راه اندازی گرماتاب به نکاتی که گفته می شود توجه کنید.

فرایند انتقال حرارت در این سیستم با روش همرفتی انتقال گرما به محیط کاملا متفاوت میباشد. در این روش دستگاه به صورت کاملا مستقیم به تابش امواج حرارتی به اجسامی که در راستای تابش آن واقع شده اند عمل مینماید. برای درک بهتر نحوه عملکرد دستگاه شما میتوانید شرایطی خاصی را در نظر بگیرید.

تصور کنید یک روز بر روی شن های ساحل دراز کشیده اید و تابش مستقیم امواج خورشید را بر سطح پوست خود حس مینمایید. این دستگاه های گرمایشی نیز با روشی کاملا مشابه محیط اطراف خود را گرم مینمایند. این امر از انتقال گرما به بخش هایی از محیط تحت کنترل که نیاز به افزایش دما ندارد جلوگیری میکند.

 

سیستم گرمایش تابشی یا گرماتاب چیست؟

در ابتدای امر و قبل از بررسی نکات لازم جهت نصب گرماتاب نیاز است تا به صورت کاملا مختصر شما را با این فناوری های گرمایشی آشنا نماییم. اولین نکته در زمان شناخت سیستم گرمایش تابشی روش تامین انرژی برای دستگاه و انتقال آن انرژی به محیط میباشد.

سیستم های گرماتاب انرژی مورد نیاز برای افزایش دما در محیط را از طریق امواج الکترومغناطیسی مادون قرمز تامین مینماید. این وسیله گرمایشی در واقع نقشی در افزایش دمای کلی محیط ایفا نمیکند. بلکه این سیستم گرمایشی با تابش مستقیم حرارت به راستای نصب خود سبب افزایش دما در آن حیطه میشود. این عمل از صرف انرژی فراوان برای افزایش دما در یک محیط یکپارچه به شدت میکاهد.

نکات لازم  جهت راه اندازی گرمایش تابشی

همچنین در روش گرماتاب انرژی به صورت کاملا مدیریت شده به محیط اطراف دستگاه انتقال داده میشود. در این دستگاه ها گاز شهری ماده اصلی تامین انرژی برای دستگاه محسوب میگردد. این گاز بعد از عمل احتراق به صورت امواج الکترومغناطیسی مادون قرمز به سطوح مختلف در محیط نصب آن تابانده میشود. 

 

بیشتر بخوانید :  نگهداری گرمایش تابشی

 

بررسی نکات لازم جهت راه اندازی و نصب گرماتاب

از مهمترین نکات در زمان نصب و راه اندازی هیتر تابشی انتظارات و کاربرد این وسیله گرمایشی میباشد. به طور عمده باید در نظر داشته باشید که در طرز کار گرماتاب هیچ گونه محدودیتی قید نشده است. در نتیجه کاربران سیستم های گرمایشی قادر به استفاده از این دستگاه در مکان های مختلفی میباشند.

البته بسیاری بر این باورند که بیشترین تاثیر استفاده از این روش گرمایش در مصارف بخش صنعت و خدمات میباشد. گلخانه ها، کارگاه ها، کارخانه ها، سالن های آموزشی و ورزشی و در نهایت بازار ها از عمده مصرف کنندگان این سیستم های گرمایشی محسوب میگردند.

در کنار موارد یاد شده در متن در هنگام نصب این بخاری صنعتی باید به برخی نکات لازم جهت نصب و راه اندازی بخاری تابشی نیز توجه نمود. از جمله مواردی که در زمان نصب این سیستم های تابشی بسیار مورد توجه میباشد ارتفاع نصب این سیستم های گرمایشی است.

از آنجا که برای نصب گرماتاب اصولا ارتفاع بالایی را در نظر میگیرند، حتما در زمان نصب آن تجهیزات لازم برای نصب را فراهم نمایید. دومین نکته ای که در زمان نصب و راه اندازی بخاری تابشی باید در نظر داشته باشید نکات ایمنی و فنی در زمان نصب میباشد. بی توجهی به این نکات در دراز مدت سبب خسارت زیادی به سیستم خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید : تنظیم مشعل هیتر تابشی

 

نکات ضروری در زمان نصب و راه اندازی گرمایشی تابشی

یکی دیگر از نکاتی که در زمان نصب هیتر تابشی باید در نظر گرفته شود سیستم های برق رسانی به این دستگاه ها میباشد. به خاطر داشته باشید که برق مورد نیاز برای راه اندازی این سیستم گرمایشی چیزی معادل 5/0 آمپر میباشد.

نکات لازم  جهت راه اندازی گرمایش تابشی در گلخانه

 

برای راحتی کار با دستگاه توجه داشته باشید که سوئیچ روشن و خاموش نمودن دستگاه را در کمترین فاصله با دستگاه قرار دهید. این امر میتواند به شما کمک نماید تا در کوتاهترین زمان ممکن دستگاه را راه اندازی نمایید.

نکته مهم دیگر در زمان نصب سیستم گرمایش تابشی امکان تامین اکسیژن مورد نیاز برای احتراق درونی دستگاه میباشد. به خاطر داشته باشید در فضاهایی که وجود اکسیژن از الزامات محسوب میشود توجه به سیستم های انتقال مواد حاصل از احتراق بسیار مهم میباشد.

برای این منظور بهتر است از فاصله ی 5/1 متری دستگاه لوله هایی جهت انتقال مواد سمی از محیط به فضای خارجی تعبیه شده باشد. اهمیت دادن به این نکات کوچک در زمان نصب بخاری تابشی به کاربران اطمینان می دهد که حداکثر ضریب ایمنی در زمان کاربرد این ادوات رعایت شده است.

 

بیشتر بخوانید  : تعمیرات گرمایش تابشی

 

کاربرد سیستم های گرمایشی

علاوه بر نکات لازم جهت راه اندازی گرماتاب باید به این نکته نیز توجه نمود که کاربرد این سیستم های گرمایشی برای کاربران بسیار پرسود میباشد. از جمله مزایایی که می توان در زمان استفاده از این سیستم های گرمایشی مثال زد میتوان به تولید حداکثر میزان آلودگی صوتی در محیط اشاره نمود.

این امر در دراز مدت میتواند سبب افزایش کارایی نیروهای تحت امر شما گردد. تولید گرمای فرح بخش در محیط، عدم اشغال فضاهای مفید در مجموعه و راندمان کارایی بالا از جمله مزایای کاربرد این سیستم گرمایشی محسوب میگردد. همانگونه که در متن قید شد نکات لازم جهت نصب هیتر تابشی باید همواره مدنظر کاربران اینگونه سیستم های گرمایشی قرار داشته باشد.

اما در کنار این موارد شما همواره در زمان نصب و راه اندازی بخاری تابشی باید مواردی مانند ارتفاع فضای مورد نظر برای نصب سیستم گرمایش تابشی، توجه به گرمایش محدوده ی مورد نظر شما و در نهایت سرعت و زمان مدنظر برای افزایش دمای محیط را نیز باید در نظر داشته باشیم. توجه به تمامی موارد قید شده در این متن در نهایت شما را به یک انتخاب مطمئن و اصولی سوق خواهد داد.

 


 

سوالات متداول

 

1. برق مورد نیاز برای نصب گرماتاب چقدر است؟

 برق مورد نیاز برای راه اندازی و نصب هیتر تابشی چیزی معادل 5/0 آمپر میباشد.

 

2. ارتفاع لازم جهت نصب گرمایش تابشی چقدر است؟

برای نصب گرمایش تابشی باید آن را در ارتفاع بالایی در نظر بگیرید.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.