گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

تعمیرات گرمایش تابشی

تعمیرات گرمایش تابشی

سیستم‌‌های گرماتاب همواره به افراد کمک میکنند تا محیط مورد نظر خود را گرم نگه دارند. ممکن است چنین سیستم‌هایی نیز در شرایط مختلف دچار مشکل شوند و همین امر بحث تعمیرات گرمایش تابشی را به یک موضوع بسیار مهم تبدیل میکند. تعمیرات گرماتاب حتما باید توسط متخصص انجام شود.

معمولاً اکثر مشکلات این سیستم‌ها به دلیل وجود اختلالات یا مشکلات فنی رخ میدهد. به دلیل هزینه بالای خرید این تجهیزات، همواره توصیه میشود که تا حد امکان به جای خرید یک بخاری صنعتی تابشی جدید،‌ اقداماتی در زمینه تعمیر سیستم قبلی صورت بگیرد. تعمیرات گرماتاب حتماً باید توسط متخصصین امر صورت بگیرد. در ادامه متن با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی را در مورد مشکلات مربوط به این سیستم‌ها و نکات مرتبط با تعمیر آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم.

 

تعمیر و سرویس گرماتاب

تعمیرات گرماتاب باید با توجه به مدل آن صورت بگیرد. امروزه گرماتاب‌ها در انواع گوناگون و با توان‌ها و ظرفیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. این موضوع اگر چه مبحث انتخاب یک گرماتاب مناسب را برای کاربران تسهیل می‌کند،‌ اما روند تعمیرات گرمایش تابشی و سرویس آنها را به یک مبحث تخصصی تبدیل کرده است.

سرویس کردن گرماتاب یک راهکار بسیار عالی به‌ منظور کاهش احتمال خرابی چنین دستگاه‌هایی محسوب می‌شود. در طی این روند،‌ کلیۀ اجزای گرماتاب با توجه به نوع کارکرد خود به‌ دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند تا بتوان اطمینان پیدا کرد که این سیستم‌های گرمایش تابشی بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اینکه گرماتاب دقیقاً باید در چه زمان خاصی سرویس شود نیز به محل قرارگیری و همچنین نوع کاربرد آن بستگی دارد. به طبع گرماتاب‌هایی که در محیط‌هایی پر از آلودگی و گردوغبار نصب شده‌اند، باید در فواصل زمانی کوتاهتری به‌ طور کامل سرویس شوند. در غیر این صورت احتمال خراب شدن آنها به‌ شدت افزایش پیدا می‌کند.

اگر گرماتاب شما دچار مشکل فنی شده است، باید سریعاً با تعمیرکاران کار بلد و آگاه تماس بگیرید. کار کردن گرماتاب در شرایطی که قطعۀ خاصی از آن خراب است می‌تواند به سایر بخش‌های دستگاه نیز آسیب برساند و هزینه‌های نهایی تعمیرات گرماتاب را به‌ طور ناخواسته افزایش دهد.

تعمیرات اجزای گرماتاب

 

چگونگی تعمیر و نگهداری از گرماتاب

به‌ منظور تعمیر کردن گرماتاب باید چندین مرحلۀ مختلف را پشت سر گذاشت. اولین مرحله را می‌توان به عیب‌یابی اختصاص داد. در این گام مشخص می‌شود که گرماتاب دقیقاً به چه علت از کار افتاده است و یا علت روشن نشدن گرماتاب چیست و یا اینکه عملکرد مدنظر ما را ارائه نمی‌دهد. عیب‌یابی از مهم‌ترین بخش‌های تعمیر این دستگاه‌ها محسوب می‌شود. کارشناسان و تعمیرکاران مجرب، فرایند عیب‌یابی را با استفاده از یک سری ابزارهای مخصوص طی می‌کنند.

پس از مشخص شدن عیب اصلی دستگاه، نوبت به تعیین یک استراتژي جهت تعمیرات گرماتاب فرا می‌رسد. در برخی از مواقع، قطعات گرماتاب به حدی آسیب دیده‌اند که عملاً امکان تعمیر کردن‌ آن‌ها وجود ندارد و تعویض کاملشان گزینۀ بهتری محسوب می‌شود. در هر صورت این تعمیرکار است که باید نسبت به انتخاب یک راهکار صحیح اقدام کند.

گرماتاب‌ها یک سیستم گرمایشی پیشرفته هستند. به همین جهت لازم است که از آن‌ها به‌خوبی نگهداری شود. گرماتاب‌هایی که به شکل مناسبی نگهداری نشده باشند، به‌صورت مکرر با مشکلات فنی روبه‌رو خواهند شد و هزینه‌های زیادی را به شما متحمل می‌کنند. به همین جهت باید بحث نگهداری صحیح از گرماتاب را به‌عنوان یک اولویت در نظر بگیرید. به‌عنوان نمونه، باید مطمئن باشید که سوخت وارد شده به گرماتاب کیفیت خوبی دارد و یا گرماتاب در محلی که احتمال وارد شدن آسیب‌های فیزیکی به آن وجود دارد، نصب نشده است.

 

اجزای سیستم گرمایش تابشی

در زمان تعمیرات گرماتاب، قطعات بکار رفته در آن بر اساس نوع کارکرد خود موردبررسی قرار می‌گیرند. گرماتاب‌ها عموماً از ساختار و قطعات یکسانی برخوردار هستند؛ اما محل قرارگیری این قطعات و همچنین قدرت و ظرفیت کلی آن‌ها ممکن است با هم متفاوت باشد. هر یک از قطعات گرماتاب دارای یک وظیفۀ مشخص هستند.

مهمترین مرحله در خصوص تعمیرات هیتر تابشی، بررسی تمام بخش‌های سیستم است. در واقع میتوان گفت که زمان‌ برترین قسمت تعمیرات گرماتاب نیز همین بخش محسوب میشود. شاید این پرسش برای شما ایجاد شود که در این مرحله دقیقاً‌ چه بخش‌هایی مورد بررسی قرار میگیرند؟ در پاسخ به این پرسش‌ باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ترموستات
  • دریچه‌ها
  • لوله‌های انتقال سوخت
  • خروجی و ورودی هوا
  • مشعل

 

بیشتر بخوانید : نصب و راه اندازی گرماتاب 

 اجزای گرماتاب

ترموستات

این بخش نقش بسیار مهمی در تنظیم دما به شکل مناسب دارد. ترموستات‌ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، زیرا عملکرد نادرست آن‌ها می‌‌تواند کل کارکرد گرماتاب را زیر سؤال ببرد و آن‌ها را به سیستم‌هایی غیرقابل‌مصرف تبدیل کند. در صورت خرابی ترموستات باید سریعاً نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

دریچه‌ها

دریچه‌ها موظف هستند تا گرمای تولید شده را به درون محیط انتقال دهند. دریچه‌های گرماتاب باید همواره پاکیزه نگه داشته شوند تا در فرایند انتقال گرما هیچ مشکلی به وجود نیاید. اندازۀ دریچه‌ها و همچنین زاویۀ قرارگیری آ‌نها نسبت به یکدیگر در هر گرماتاب متفاوت است.

لوله‌های انتقال سوخت

این لوله‌ها همان‌طور که از نامشان برمی‌آيد، وظیفۀ اصلی انتقال سوخت را در درون سیستم‌های گرمایش تابشی بر عهده دارند. لوله‌های انتقال سوخت باید کیفیت بالایی داشته باشند، زیرا ضعیف بودن آنها می‌تواند منجر به وجود مشکلات ایمنی شود و خسارات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد. نوع و متریال به کار رفته در این لوله‌ها بسته به مدل گرماتاب تعیین می‌شود. هنگام انجام تعمیرات گرماتاب این بخش نیز تست می‌شود.

خروجی و ورودی هوا

این بخش از گرماتاب نیز اهمیت بسیار بالایی در کارکرد صحیح آن دارد. چنانچه هر یک از این خروجی‌ها به دلایل گوناگون مسدود شود، گرماتاب به‌صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. خروجی و ورودی هوا نیز باید همانند دریچه‌های مخصوص انتقال حرارت و گرما، همواره تمیز نگه داشته شوند.

مشعل

مشعل، سوخت را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. مشعل موجود در گرماتاب‌ها بسته به مدل و ظرفیت آن‌ها متفاوت است و نمی‌توان گفت که همۀ گرماتاب‌ها از یک نوع مشعل مشخص استفاده می‌برند. حتی کوچک‌ترین مشکلات فنی در مشعل می‌تواند گرماتاب را از کار بیندازد و آن را غیرقابل استفاده کند.

 

تعمیرات گرمایش تابشی مستلزم بررسی هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه است. قطعاتی همچون ترموستات یا دریچه‌ها ممکن است به دلیل کارکرد مداوم سیستم گرماتاب دچار اختلال یا مشکل شوند. معمولاً با تعویض این بخش‌ها میتوان به حل مشکلات رخ داده اقدام کرد. در برخی از موارد، لوله‌های مربوط به انتقال انواع سوخت نیز دچار مشکل تغییر شکل میشوند که خود نیازمند بررسی کاملاً حرفه‌ای است.

اگر چه مشعل در بخش درونی دستگاه قرار میگیرد، اما در هر صورت، این امکان وجود دارد که به دلایل مختلف مانند عدم سوخت‌رسانی صحیح یا موارد دیگر دچار مشکل شود. یک تعمیرکار خبره معمولاً در همان مراحل اولیه تعمیرات گرماتاب و با استفاده از ابزارآلات کاملاً حرفه‌ای این بخش‌ها را مورد بررسی قرار میدهد و نهایتاً به شما اعلام میکند که مشکل به وجود آمده دقیقاً به کدام بخش از سیستم مربوط است. 

 

حداقل فاصلۀ ایمنی گرماتاب از اشیاء

بالای دستگاه‌های گرماتاب باید حداقل پنجاه سانتی‌متر از سایر اشیا فاصله داشته باشد. لوله‌های آتشخوار نیز باید با فاصله‌ای برابر با 150 سانتی‌متر نسبت به دیوار در محل تعیین شده قرار بگیرند. فاصلۀ بین کنارۀ گرماتاب با دیوار نیز باید بیش از شصت سانتی‌متر باشد. در این حالت می‌توان با ایمنی کامل از این دستگاه‌ها استفاده کرد.

 فاصله ایمنی گرماتاب از اشیاء - تعمیرات گرماتاب

لزوم استفاده از متخصصین در تعمیرات گرماتاب

تعمیرات گرمایش تابشی یک امر کاملاً‌ تخصصی است. بدون استفاده از متخصصان امر تعمیر این سیستم‌ها تقریباً غیرممکن خواهد بود. توجه داشته باشید که سیستم‌ گرمایش تابشی از مجموعه‌ پیچیده‌ از قطعات مختلف تشکیل شده‌اند. این به آن معنا است که بررسی هر بخش میتواند به یک امر دشوار و بسیار زمان‌بر تبدیل شود. در چنین مواردی، بهترین گزینه استفاده از خدمات متخصصانی است که در این رابطه دارای تجربه بالا هستند.

این افراد با تک به تک قطعات موجود در سیستم‌های گرمایش تابشی آشنا هستند و به همین دلیل، میتوانند جهت حل مشکلات رخ داده کمک شایانی کنند، البته این موضوع تنها در زمانی صحت دارد که به سراغ تعمیرکاران ماهر و مجربی مانند کادر حرفه‌ای مجموعه گرما سرما سازه شرق بروید. در برخی از موارد، به دلیل عدم استفاده از تعمیرکاران مجرب شاهد خراب شدن کامل چنین سیستم‌هایی هستیم.

جهت انتخاب یک شرکت مناسب در زمینه تعمیر گرماتاب حتماً باید سابقه و اعتبار مؤسسه مورد نظر را در نظر بگیرید. این امر به شما کمک میکند تا از بین شرکت‌های ارائه‌دهنده چنین خدماتی، بهترین گزینه موجود را برگزینید و از بابت انجام تعمیرات بخاری تابشی به مناسب‌ترین شکل ممکن مطمئن باشید.

 

بیشتر بخوانید :  تنظیم مشعل هیتر تابشی

 

استفاده از کارشناسان با تجربه و متخصص برای تعمیرات گرماتاب

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که تنها کارشناسان باتجربه و متخصص به آن دسترسی دارند، بهره‌گیری از ابزارهای فنی ضروری برای تعمیرات هیتر تابشی است. این ابزارها تنها در اختیار چنین افرادی قرار می‌گیرند و حتی تعمیرکاران عادی سیستم‌های گرمایشی نیز آشنایی چندانی با آن‌ها ندارند. به همین دلیل است که انجام فرایندهای خاصی همچون عیب‌یابی گرماتاب با حضور کارشناسان متخصص در این زمینه با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود و نتیجۀ نهایی نیز کاملاً دقیق خواهد بود.

 

هزینه تعمیرات گرمایش تابشی

هزینه تعمیرات هیتر تابشی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در واقع نمیتوان یک هزینه استاندارد و کلی را جهت استفاده کردن از این خدمات بیان کرد. هر دستگاهی ممکن است با مشکل خاصی روبه‌رو شود و به همین دلیل، باید هزینه تعمیرات گرماتاب به صورت موردی بررسی شود.

از مهم‌ترین فاکتورهایی که در این زمینه باید به آنها اشاره کنیم، مواردی همچون نوع خرابی، نوع قطعه مورد نیاز، تجربه کلی تعمیرکار و ... هستند. هر یک از این موارد به صورت جداگانه روی هزینه نهایی تعمیرات گرماتاب اثر می‎گذارند و به همین دلیل، باید آنها را به صورت کامل مورد بررسی قرار داد. در واقع، جهت تخمین هزینه کلی باید همه این موارد را در کنار هم قرار داد. بنابراین در نگهداری گرمایش تابشی دقت لازم را داشته باشید.

یک راه عالی برای کاهش هزینه‌های مربوط به این موضوع، استفاده از خدمات مؤسساتی است که سرویس‌های تعمیراتی خود را با قیمتی نازل در اختیار افراد قرار میدهند. این مؤسسات همواره در حال کسب رضایت مشتریان خود هستند و به همین دلیل، جهت تعمیرات گرمایش تابشی معمولاً پایین‌ترین نرخ ممکن را در نظر میگیرند. با انتخاب کردن این مؤسسات دیگر نباید نگرانی خاصی از بابت هزینه‌های مربوط به تعمیر انواع هیتر تابشی داشته باشید.

 تعمیرات گرمایش تابشی

 

برخی از مؤسسات فعال در حوزۀ تعمیرات هیتر تابشی، هزینۀ مربوط به این امر را به شکل قسطی نیز دریافت می‌کنند. این یک راهکار مناسب برای مواقعی است که هزینۀ نهایی تعمیر بیش از حد عادی افزایش یافته است و امکان پرداخت آن به شکل یکجا وجود ندارد. در چنین شرایطی باید هزینۀ تعیین شده را در بازه‌های زمانی مشخصی پرداخت کنید.

شایان ذکر است که مدت‌زمان مربوط به تعمیر کردن گرماتاب نیز از جمله فاکتورهای مهمی است که بر روی هزینۀ نهایی قطعاً تأثیر می‌گذارد. طبیعتاً نباید انتظار داشته باشید هزینۀ کلی تعمیر کردن گرماتاب در یک هفته با هزینۀ مربوط به تعمیر آن در یک ماه یکسان باشد. به هر میزان که مدت‌زمان تعمیرات هیتر تابشی افزایش پیدا کند، هزینۀ دستمزد تعمیرکاران نیز افزایش می‌یابد.

 

خرید سیستم گرماتاب

امروزه گرماتاب‌ها به یک محصول بسیار کاربردی و ضروری برای تعیین دمای مناسب در کارخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها، مرغداری‌ها و... تبدیل شده‌اند. خرید گرماتاب به شما اجازه می‌دهد تا از نهایت توان این سیستم‌های گرمایش تابشی به‌منظور کنترل دمای محیط مدنظر خود استفاده ببرید. گرماتاب‌های گرماسازه شرق با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز جهان ساخته شده‌اند و از این نظر حرف نخست را در بازار می‌زنند.

در زمان خرید این محصولات باید حتماً به کارکرد و ظرفیت گرماتاب دلخواه خود توجه داشته باشید. همان‌طور که گفته شد، این محصولات دارای تنوع بسیار زیادی هستند تا بتوان به کمک آ‌ن‌ها نیازهای کاربران را به‌خوبی برطرف کرد. گرماتابی که خریداری می‌کنید باید ظرفیتی متناسب با محیط مدنظر شما داشته باشد. خرید گرماتاب‌هایی که بیش از اندازه بزرگ هستند و یا حتی خرید گرماتاب‌های ضعیف، تنها منجر به هدر رفت انرژي مصرفی‌ می‌شود که خود امری هزینه‌‌بر است.

پیش از انتخاب گرماتاب موردنیاز خود، با کارشناسان گرماسازه شرق مشورت کنید. کارشناسان ما آماده هستند تا با توجه به نیاز شما و همچنین محیطی که قصد دارید گرماتاب را در آن نصب کنید، محصولات باکیفیتی را در اختیارتان قرار دهند. هدف نهایی ما کسب رضایت شما کاربران گرامی است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

 

مدت زمان مورد نیاز برای تعمیرات گرمایش تابشی

مدت زمان تعمیرات بخاری تابشی به مواردی همچون نوع سیستم، محل قرارگیری سیستم، ابزارآلات مورد نیاز برای تعمیر و حتی نحوه بررسی کلیه قطعات سیستم ارتباط دارد. در برخی از موارد، تنها با یک بازرسی کوتاه و تعویض قطعات جزئی میتوان تعمیرات را به پایان رساند و سیستم مورد نظر را دوباره به راه انداخت.

این در حالی است که در اکثر مواقع، تعمیرکار باید کلیه بخش‌های گرماتاب را مورد بررسی قرار دهد تا وجود هر گونه اختلال در هر یک از بخش‌های آن مشخص شود؛ بنابراین میتوان گفت که مدت زمان مورد نیاز برای تعمیر چنین سیستم‌هایی میتواند از یک روز الی چندین هفته متغیر باشد. به طبع، استفاده از خدمات شرکت‌های معتبر تعمیرکار یک گزینه مناسب جهت کاهش مدت زمان لازم در این زمینه محسوب میشود.

 

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید هیتر تابشی

 

تعمیر یا تعویض گرماتاب، کدام بهتر است؟

پرسشی که امروزه بسیاری از افراد در زمینه تعمیرات گرمایش تابشی با آن روبه‌رو میشوند، مربوط به انتخاب بین تعمیر یا تعویض کلی قطعات است. در مواردی که هزینه‌های ناشی از تعمیر و تعویض تقریباً به هم نزدیک است، انتخاب بین این دو امر کاری دشوار خواهد بود. برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که بهتر است گزینه بهتر را با انجام مشاوره با متخصصین انتخاب کنید.

معمولاً‌ در مواردی که هزینه مربوط به تعمیر یا مدت زمان مورد نیاز برای انجام این کار افزایش می‌یابد، گزینه مناسب‌تر، تعویض کامل قطعه است. در این صورت، از عملکرد بهتر و البته عمر مفید بیشتر قطعه مورد نظر مطمئن‌تر خواهید بود.

چنانچه از لحاظ مالی دچار مشکل خاصی هستید و توانایی خرید محصولات جدید و به‌ روز را ندارید، بهتر است با انجام تعمیرات حرفه‌ای، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، دوباره هیتر گرمایش تابشی خود را تبدیل به یک سیستم مناسب با عمکرد مطلوب کنید. در هر صورت، این شما هستید که پس از دریافت اطلاعات در مورد میزان خرابی باید تصمیم نهایی را بگیرید و در زمینه تعمیر یا تعویض قطعه مربوطه گام بردارید.

 

نتیجه گیری

امروزه هیچ‌ فردی نمیتواند اهمیت بسیار بالای استفاده از سیستم‌های گرمایشی را کتمان کند. این محصولات با کارکرد فوق‌العاده خود به یک جزء مهم در صنایع مختلف تبدیل شده‌اند. چنین محصولاتی نیز ممکن است با مشکلات خاصی روبه‌رو شوند.

در چنین شرایطی، تنها راه‌حل ممکن استفاده از خدمات تعمیرات گرماتاب است. با مراجعه به یک مؤسسه مناسب میتوانید در کوتاهترین زمان ممکن سیستم گرمایش تابشی خود را به نحو احسن تعمیر کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه میتوانید با کارشناسان گرماسرماسازه شرق با شماره های 38482273-051 و 22032002-021 تماس بگیرید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنند.

 


 

سوالات متداول 

1. هزینه تعمیر گرماتاب چقدر است؟

هزینه تعمیرات بخاری صنعتی تابشی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در واقع نمیتوان یک هزینه استاندارد و کلی را جهت استفاده کردن از این خدمات بیان کرد. هر دستگاهی ممکن است با مشکل خاصی روبه‌رو شود و به همین دلیل، باید هزینه تعمیرات به صورت موردی بررسی شود.

 

2. بعد چه مدت زمانی گرمایش تابشی نیاز به تعمیر دارد؟

مدت زمان تعمیرات گرماتاب به مواردی همچون نوع سیستم، محل قرارگیری سیستم، ابزارآلات مورد نیاز برای تعمیر و حتی نحوه بررسی کلیه قطعات سیستم ارتباط دارد.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.