گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

سیستم گرمایشی و تابشی از سقف

سیستم گرمایشی و تابشی از سقف

امروزه با توجه ‌به رشد چشمگیر تجهیزات و تکنولوژی‌های صنعتی شاهد تولید انواع سیستم‌های گرمایشی در صنایع هستیم. اما آنچه که در انتخاب سیستم‌ گرمایش تابشی سقفی امروزی اهمیت دارد، مصرف بهینه انرژی و کاهش حداکثری اتلاف انرژی است. در واقع انتخاب یک سیستم گرمایشی با حداقل هدررفت انرژی، راندمان بالا و عدم تولید آلاینده‌های مضر می‌تواند گزینه مناسبی برای سیستم گرمایش صنعتی باشد. یکی از این دستگاه‌ های بهینه، هیتر تابشی است که با سیستم انتقال شعاعی یا تابشی کار می‌کند. حال در این مقاله با نحوه عملکرد سیستم گرمایشی و تابشی از سقف و کاربرد آن‌ها آشنا شوید.



گرمایش تابشی سقفی چیست؟

گرمایش تابشی سقفی (Radiant Heater) یا گرماتاب سقفی یک سیستم گرمایشی و تابشی از سقف است که به دلیل کاهش هزینه‌ های مصرف انرژی و تولید گرمای پاک، یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی صنعتی محسوب می‌شود.

در سیستم گرمایش تابشی از سقف، گرما با منبع انرژی (برق، گاز طبیعی) تولید و توسط امواج الکترومغناطیسی از جمله امواج مادون ‌قرمز، از جسم گرم به جسم سرد (روش تابشی) انتقال می‌یابد. در واقع این گرمایش تابشی همانند نور خورشید از بالا به محیط زمین، گرما می‌بخشد. گرمایش تابشی ها بر اساس نوع منبع انرژی در انواع برقی، گازسوز تقسیم‌بندی می‌شوند.

در گرماتاب سقفی، برق از طریق سیم‌کشی‌های مخصوص، گاز توسط لوله‌ها از کپسول تعبیه‌ شده در دستگاه، گرما تولید کرده و حرارت ایجاد شده به امواج الکترومغناطیسی تبدیل می‌شود. سپس این امواج در اثر برخورد به گرما تبدیل شده و در نهایت محیط تحت پوشش خود را گرم می‌کند.

بخاری سقفی گازسوز به دلیل کاهش انرژی برق و دسترس بودن گاز طبیعی بسیار کاربرد دارد. از طرفی بخاری‌ تابشی به دلیل داشتن کپسول مجزا و سهولت در جابه‌جایی مورد استقبال قرار گرفته است. اگر چه بخاری تابشی برقی نسبت به سایر سیستم‌ها از هزینه بیشتری برخوردار است، اما اکسیژن محیط را نسوزانده و از این‌ رو از خشکی‌ها جلوگیری کرده و رطوبت هوا را حفظ می‌کند.

سیستم گرمایشی و تابشی از سقف

حداکثر راندمان سیستم گرمایش تابشی سقفی در واحدهای صنعتی

 

مزایای سیستم گرمایشی تابشی سقفی

در ادامه با مزایای هیتر تابشی سقفی یا سیستم گرمایشی و تابشی از سقف بیشتر آشنا شوید:

  • افزایش بهره‌وری از انرژی مصرفی

مهمترین مزیت سیستم‌ گرماتاب نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی، افزایش بهره‌وری از انرژی مصرفی است. از آنجایی‌ که در این سیستم گرمایشی و تابشی از سقف گرما به روش تابشی و از جسم گرم به جسم سرد انتقال می‌یابد، در نتیجه از هدررفت انرژی تا حد بالایی جلوگیری می‌شود. میزان اتلاف انرژی در این گرمایش تابشی بسیار پایین‌تر از سیستم‌ های جابه‌جایی هوا (همرفتی) است، زیرا در سیستم‌ های جابه‌جایی، هوای گرم به سمت بالا رفته و بیشتر انرژی گرمایی از سقف و پنجره‌ ها خارج می‌شوند. در حالی ‌که در سیستم تابشی، انرژی گرمایی از بالا به ‌پایین منتقل می‌ شود و میزان اتلاف انرژی به حداقل می‌ رسد.

 

این مقاله را از دست ندهید :  مصرف گرمایش تابشی و بخاری سقفی

 

  • نصب، نگهداری و تعمیر آسان

اگر چه سیستم‌ گرمایشی و تابشی مجهز به پیشرفته‌ ترین تکنولوژی‌ های روز هستند، اما در عین‌ حال از پیچیدگی کمتری به هنگام نصب برخوردار هستند. علاوه بر این تجهیزات سیستم گرمایش‌ تابشی از سقف بسیار سبک‌تر از سایر سیستم‌ها است، در نتیجه حمل‌ و نقل آن نیز بسیار آسان است.

همان‌ طور که می‌دانید تمام تجهیزات و تاسیسات صنعتی نیاز به نگهداری و تعمیر دارند، اما سیستم‌ گرمایش تابشی از سقف به دلیل دوام و کیفیت مرغوب تجهیزات، دیرتر دچار فرسودگی می‌شوند. همچنین تعمیر و تعویض قطعات گرماتاب به ‌مراتب راحت از سیستم‌ های گرمایش مرکزی است.

 سیستم گرمایش تابشی سقفی بهترین انتخاب

سیستم گرمایش تابشی سقفی بهترین انتخاب برای کاهش هزینه‌ها

 

  • صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ ها با گرماتاب سقفی

در سیستم گرمایشی تابشی سقفی با توجه ‌به افزایش بهره‌وری از انرژی مصرفی از اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود. در نتیجه کاهش و صرفه‌ جویی در مصرف انرژی تا حد زیادی از میزان هزینه‌ ها می‌کاهد.

علاوه بر این، افزایش راندمان و حداکثر ظرفیت تولید گرما (تا 95 درصد)، حذف سیستم‌ های گرمایش مرکزی، هزینه پایین در راه‌ اندازی، نگهداری و تعمیر تجهیزات و طول عمر بالای گرمایش از سقف سبب شده است که هزینه‌ های مصرفی تا حد زیادی کاهش یابند.

دیگر مزیت‌های گرمایش از سقف (سیستم گرمایشی و تابشی از سقف) عبارت‌اند از:

  1. انتقال یکنواخت گرما در سطح سالن‌ ها و کارگاه‌ ها
  2. ایمنی بالا در برابر آتش‌سوزی
  3. عدم خشک‌ کردن هوا و حفظ رطوبت محیط
  4. کاهش اثرات زیست‌محیطی
  5. سهولت در کنترل کردن دمای محیط
  6. گرم‌ شدن هوا بلافاصله پس از روشن شدن تجهیزات
  7. تولید گرمای پاک و بدون آلاینده
  8. عملکرد قابل‌ اطمینان و بدون وقفه
  9. خاموش شدن خودکار تجهیزات در دمای بیش از حد

به طور کلی گرماتاب سقفی از مزایای بسیاری برخوردار هستند. سیستم گرمایشی و تابشی از سقف می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌ ها برای سیستم گرمایی محسوب شوند. اگر چه این دستگاه‌ ها معایب بزرگی ندارند، اما دقت داشته باشید که عدم نصب و راه اندازی گرماتاب صحیح و غیر استاندارد خطرناک بوده و سقوط گرماتاب می‌ تواند سبب آتش‌سوزی شود. در نتیجه دقت در انتخاب شرکت و نصب حرفه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

نحوه انتخاب و کاربردهای سیستم گرمایش از سقف

مهم‌ترین نکته در انتخاب سیستم گرمایشی تابشی سقفی، توجه به مکان و محیطی است که از آن استفاده می‌شود. برای مثال گرماتاب سقفی که در محیط‌ های نیمه‌ باز مانند کافی‌شاپ‌ ها و رستوران‌ ها استفاده می‌شوند، باید از دوام و مقاومت بالایی در برابر تغییرات شرایط آب‌ و هوایی (مانند باد، باران، رطوبت و طوفان) برخوردار باشند.

علاوه بر این انتخاب نوع منبع انرژی بسیار ضرورت دارد. برای مثال کارخانه‌های صنعتی که از دستگاه‌های برقی متعددی برای فعالیت خود استفاده می‌کنند، باید به فکر کاهش هزینه‌های برق خود باشند، در نتیجه هیتر تابشی برقی از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار نخواهد بود.

سیستم گرمایشی و تابشی از سقف اغلب در کارخانه‌ های صنعتی، سالن‌ ها و کارگاه‌ ها، گلخانه‌ ها، مرغداری‌ ها، سالن‌ های ورزشی و سایر مکان‌ها و ساختمان‌هایی با سقف بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین می توانید برای گرمایش گلخانه و گرمایش مرغداری از گرماتاب سقفی استفاده کنید.

به ‌طور کلی گرمایشی از سقف باید با توجه ‌به نیاز محیط، بودجه لازم، کاهش اتلاف هدررفت انرژی در کنار بیشترین راندمان تولید انرژی گرمایی انتخاب شود. لازم است بدانید، اگر چه قیمت گرماتاب به‌ مراتب بیشتر از سایر سیستم‌های گرمایشی است، اما ظرفیت بالای گرمایی و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی در طولانی‌مدت، هزینه بالای خرید این سیستم‌ها را جبران می‌کند.   

 

نتیجه‌گیری

امروزه با توجه‌ به اهمیت مصرف بهینه انرژی‌ها و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، استفاده از سیستم‌های گرمایشی مدرن با میزان حداقلی هدررفت انرژی بسیار متداول شده است. یکی از بهترین سیستم‌ های گرمایش تابشی، هیترهای تابشی یا گرماتاب سقفی هستند که گرما را از جسم گرم به جسم سرد انتقال می‌دهند.

این سیستم گرمایش تابشی به دلیل افزایش بهره‌وری از انرژی مصرفی، راندمان بالا، نصب، نگهداری و تعمیر آسان و در نهایت کاهش هزینه‌ها به‌ عنوان یکی از پرکاربردترین سیستم‌ها استفاده می‌شود. سیستم گرمایشی از سقف بر اساس نوع کارایی خود در گلخانه‌ ها، مرغداری‌ ها، کارخانه‌ ها و سالن‌ های صنعتی و ... کاربرد دارند.

 

جهت سفارش هیتر تابشی سقفی یا سیستم گرمایش تابشی از سقف با کارشناسان فروش گرماسازه شرق تماس حاصل فرمائید. 38482273-051 - 22032002-021

 

 

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه ها

ناظمی
۱۸ آذر ۱۴۰۲

شماره تلفن نمایندگی اصفهان را میخواستم

گرماسازه
۱۸ آذر ۱۴۰۲

سلام خدمت شما دوست بزرگوار . چشم با شما تماس میگیرند.

hamid dehghani
۱۵ دی ۱۴۰۲

نیاز به گرما تاب برای سالن

گرماسازه
۱۶ دی ۱۴۰۲

سلام خدمت شما دوست بزرگوار. چشم همکاران واحد فروش با شما تماس خواهند گرفت.

حسین بابایی
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

عجب...

پیام بگذارید.