گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

گرمایش گلخانه با بخاری تابشی گرماتاب

گرمایش گلخانه با بخاری تابشی گرماتاب

گلخانه‌ ها کمک می‌کنند تا غذای بیشتری برای مدت طولانی‌تری تولید شود، اما اگر کارایی گلخانه بهبود یابد این امر افزایش چشمگیری خواهد داشت. گلخانه‌ها به‌ تنهایی می‌توانند فصل رشد را ماه‌ها و بدون هیچ گرمایش اضافی افزایش دهند. اگر برای کاشت انواع گیاهان در فصول سرد آماده هستید و برنامه استفاده و سرمایه‌گذاری در سیستم گرمایش گلخانه با بخاری تابشی دارید، محصول پر باری خواهید داشت.

 

گلخانه با بخاری تابشی

تابستان به این معنی است که می‌توانید پنجره‌ های گلخانه را باز نگه دارید تا گیاهان را با طراوت نگه دارید، اما زمستان به معنای وقفه‌ای طولانی در آب‌ و هوای مطلوب است، مگر اینکه فقط سبزیجاتی را بکارید که در دمای پایین رشد می‌کنند. چه روش‌های گرمایش گلخانه در اختیار باغداران است؟ تعداد این روش‌ها زیاد است! 

 

بیشتر بخوانید : هیتر گلخانه ای

 

برخی از این روش‌ها حتی رایگان هستند. در اینجا مختصری از روش‌ هایی که ممکن است برای شما مفید باشد آورده شده است. همه چیز بستگی به این دارد که کجا زندگی می‌کنید، چقدر هوا سرد می‌شود و گلخانه شما چقدر سر پناه دارد.

 

گرمایش گلخانه با بخاری تابشی

سینک‌های حرارتی گرما را به‌ راحتی جذب می‌کنند.

 

روش های گرمایش گلخانه

 

سینک‌های حرارتی

سینک‌های حرارتی گرما را به‌ راحتی جذب می‌کنند و وقتی سرد است آنها را آزاد می‌کنند. این یک روش خوب بدون انرژی و بدون هزینه برای گلخانه‌های کوچک است. چه چیزی به‌ عنوان یک گرم کننده سینک خوب عمل می‌کند؟ اگر یک بطری پلاستیکی را با آب پر کنید و آن را سیاه‌ رنگ کنید، به‌ عنوان یک جاذب گرمای طبیعی عمل می‌کند.

چندین بطری پلاستیکی را در اطراف گلخانه خود قرار دهید تا در طول یک روز تمام انرژی خود را جمع‌آوری کرده و دوباره به داخل گلخانه رها کنند. ممکن است زیاد نباشد، اما به‌ اندازه کافی خوب است که اگر در قطب شمال زندگی نمی‌کنید، تفاوت کوچکی ایجاد کنید. در واقع، این یک روش بسیار مفید برای زمانی است که روزها هنوز کمی طولانی‌تر هستند.

 

گرم‌کن‌ها

برای گرمایش گلخانه با بخاری تابشی می‌توانید از سه روش استفاده کنید. برق راحت‌ترین راه است، زیرا می‌توانید یک هیتر تابشی گلخانه ساده خریداری کرده و آن را وصل کنید یا از هیتر گرمایشی تابشی گلخانه استفاده کنید و فقط زمانی که ترموستات به آن دستور دهد روی آن کلیک می‌کند؛

 

گرمایش گلخانه با هیتر تابشی

استفاده از بخاری تابشی برقی، با قابلیت اطمینان و دقت بیشتر در محیط گلخانه‌ها

 

بنابراین پس از راه‌اندازی، دیگر نیازی کار خاصی ندارید. با استفاده از بخاری سقفی گلخانه برقی، هر چه بیشتر هزینه کنید، قابلیت اطمینان بیشتر و دقت آنها بیشتر است.

 

بیشتر بخوانید : کوره هوای گرم گلخانه

 

ارزان‌ترین بخاری‌ها ممکن است دارای ترموستات‌هایی باشند که فقط تا +/- 3 درجه دقت داشته باشند که ممکن است منجر به نوسان 6 یا حتی 8 درجه‌ای در دمای گلخانه شما شود.

این برای اکثر پرورش دهندگان کاملاً مناسب است. اگر برق در گلخانه خود ندارید، می‌توانید از پارافین یا گاز برای تأمین سوخت بخاری خود استفاده کنید. بخاری‌های پارافینی از همه ارزان‌تر هستند، اما شما باید آنها را هر روز پر کرده و دوباره روشن کنید.

بخاری‌های گازی با روشن شدن چراغ می‌توانند مناسب باشند و مشعل فقط زمانی روشن می‌شود که ترموستات آن را به‌ اندازه کافی سرد می‌داند تا بتوانید گلخانه را روی دمای مناسب تنظیم کنید. CO2 ساطع شده از بخاری گازی نیز برای گیاهان مفید است. برای گازها باید از پروپان استفاده کنید، زیرا بوتان می‌تواند در هوای سرد یخ بزند.

اگر خوش‌شانس هستید که آن را در گلخانه خود داشته باشید، می‌توانید یک مدل گاز طبیعی برای لوله‌کشی اصلی انتخاب کنید.

 

گرمایش تابشی

هیتر تابشی گلخانه برای بسیاری از افراد هنگام برنامه‌ریزی و طراحی گلخانه، عاملی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. بخاری و ترموستات سنتی اجباری تنها چیزی است که شخص واقعاً به آن احتیاج دارد، اما آیا این روش گرمایش گلخانه‌ای بهترین راه‌ حل است؟

 

هیتر تابشی گرما را به فضای اطراف محصولات منتقل می‌کنند. برای عملیات تجاری یا گلخانه‌های واقع در مناطق با زمستان‌های معتدل، پاسخ اغلب بله است. با این‌ حال، برای پرورش دهندگان یا کسانی که در آب‌ و هوای شمالی زندگی می‌کنند، روش مقرون‌ به‌ صرفه‌تری برای گرمایش گلخانه با بخاری تابشی وجود دارد که مزایای بسیاری را برای گیاهان و پرورش دهندگان به همراه دارد: 

 

  • گرمایشی تابشی گلخانه

سیستم‌ گرمایش تابشی با تابش گرما از یک سطح گرم به محیط سردتر کار می‌کنند. در کاربردهای گلخانه با بخاری تابشی سقفی، لوله‌کشی در زیر پایه سازه نصب می‌شود. سپس این لوله‌ها به بخاری آب گرم متصل می‌شوند. هنگامی که آب گرم از طریق سیستم عبور می‌کند، هوا بین کف گلخانه و پایه ساختمان گرم می‌شود.

با بالا آمدن هوای گرم به طور طبیعی، گرما را می‌توان در بالای زمین احساس و در سراسر فضای گلخانه تابش کرد. این برنامه برای گرم‌ کردن کل گلخانه یا برای گرم‌ کردن زیر نیمکت برای تأمین مستقیم گرما به حصیر ریشه گیاه ایده‌آل است.

 

بخاری‌ سقفی گلخانه

بخاری سقفی گلخانه نسبت به روش‌های جایگزین، مانند سیستم تهویه مطبوع و سیستم‌های هوای اجباری، از نظر مصرف انرژی بیشتر است. بخاری‌های هوای اجباری سنتی از سقف به پایین گرم می‌شوند. این امر باعث ایجاد مشکل در گردش هوا می‌شود و اغلب منجر به گیر افتادن یا خروج بیشتر هوای گرم از پشت‌ بام گلخانه می‌شود.

 

گرمایشی تابشی گلخانه

سیستم‌های گرمایشی تابشی با تابش گرما از یک سطح گرم به محیط سردتر کار می‌کنند.

 

بخاری سقفی گلخانه که صفحه تخته هستند می‌توانند فضا را خیلی سریع گرم کرده و خطر گرم‌ شدن بیش از حد محصولات را به همراه نداشته باشند. هنگامی که این بخاری‌ها در انتهای گلخانه قرار دارند، اگر محصولات بر روی نیمکت ارتفاع استاندارد یا قفسه نمایش قرار گیرند، ممکن است در نهایت به منبع گرما نزدیک شوند.

سیستم‌های حرارتی تابشی گرما را به فضای اطراف محصولات منتقل می‌کنند و سطوح گرما را در هر ارتفاعی یکنواخت نگه می‌دارند.

 

نتیجه گیری

در ماه‌های سردتر، حفظ دمای گلخانه حداقل تا 45 درجه فارنهایت ضروری است. می‌توانید از انواع مختلف گرمایش گلخانه با بخاری تابشی استفاده کنید. هیترها با کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و تولید گرمای یکنواخت یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در گلخانه محسوب می‌شوند.

گرمایش گلخانه با بخاری تابشی معمولا با سه منبع انرژی برق، گاز و پروپان تولید گرما می‌کنند و گرما از طریق المنت‌ها به فضای بیرونی انتقال می‌دهند.

 

 جهت سفارش بخاری تابشی با کارشناسان فروش گرماسازه شرق تماس حاصل فرمائید. (22032002-021-38482273-051)

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه
گرمایش گلخانه و معرفی انواع روش های گرمایش گلخانه
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.