گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

هیتر تابشی چیست؟ و کاربرد آن

هیتر تابشی چیست؟  و کاربرد آن

هیتر تابشی یک دستگاه گرمایی است که از طریق تابش امواج مادون قرمز، برای گرم کردن فضاهای بزرگ استفاده می‌شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد که می‌تواند با برق، گاز، نفت و سوخت دیگر کار کند. همچنین با ارسال امواج رادیانت به اطراف، سطح‌های جامد و مایع را گرم می‌کند و حرارت را به فضا منتقل می‌کند. هیتر تابشی گرماسازه شرق برای گرم کردن فضاهای باز و سیستم‌های گرمایش از جمله در محیط‌های صنعتی، کارخانجات، انبارها و همچنین فضای باز استفاده می‌شوند.

 آیا می‌دانید دو نوع بخاری وجود دارد؟ آیا می‌دانید نوع فضایی که سعی میکنید گرم کنید باید بر نوع بخاری که انتخاب میکنید تأثیر زیادی بگذارد؟ در این مقاله، ما نگاهی دقیق‌تر به این می‌اندازیم که این سامانه گرمایشی چگونه کار میکند و انواع فضاهایی که به‌ احتمال زیاد در آنها بهتر کار میکند را بررسی میکنیم. 

همانطور که به اطلاعات نشان میدهند، گرمای "تابشی" صرفاً گرمایی بوده که از منبع مرکزی در این نمونه، از یک گرمایش تابشی منتشر میشود. اکثر بخاری‌ هایی که امروزه به فروش میرسند از این نوع هستند، از جمله بخاری‌ های کوچک‌تر که در بسیاری از اتاق‌ ها و ادارات استفاده میشوند.

به طور معمول هیتر تابشی گرماسازه شرق از یک واحد اصلی واقع در مرکز و یک سری مجاری کار میکنند که از طریق آنها میتوان هوای گرم را به دورترین گوشه‌های هر اتاق منتقل کرد.

انتخاب نوع گرماتاب برای نصب به‌ راحتی میتواند زمانی انجام شود که بدانید هر نوع هیتر در کجا بهتر کار میکند. تطبیق بخاری مناسب با فضا میتواند به شما در صرفه‌جویی در قبض آب و برق و همچنین کیفیت بهتر هوا کمک کند. 

 

هیتر تابشی چیست؟

هیتر تابشی یک نوع دستگاه گرمایشی است که از طریق تولید و انتقال امواج تابشی، حرارت را به محیط اطراف منتقل می کند. این دستگاه با استفاده از یک منبع گرمایشی، مانند المان‌های تابشی یا لامپ‌های فرابنفش، امواج الکترومغناطیسی را تولید می‌کند.

این سیستم گرمایشی معمولاً در محیط‌های صنعتی، تجاری و مسکونی استفاده می‌شوند. آنها معمولاً در فضاهای بزرگ و باز، مانند گلخانه‌ها، ورزشگاه‌ها، رستوران‌ها و تراس ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزایای استفاده از این سیستم گرمایشی شامل مصرف انرژی کمتر، توزیع یکنواخت حرارت، نصب و استفاده آسان و عدم توهین به اکسیژن محیط است. همچنین، این سامانه گرمایشی معمولاً دارای طراحی جمع و جور و زیبا هستند.

گرمایش و سرمایش تابشی با استفاده از تهویه مطبوع است که هم از طریق همرفت و هم از طریق تابش، گرما را با محیط‌ هایی که برای گرمایش یا خنک شدن انتخاب شده‌اند، تبادل میکند. زیر مجموعه‌ های زیادی از گرمایش و سرمایش تابشی وجود دارد، از جمله: تابلوهای سقفی تابشی.

بر اساس برخی از تعاریف، یک گرماتاب تنها در صورتی در این دسته قرار میگیرد که تابش بیش از 50 درصد حرارت خود را با محیط تبادل کند. 

خرید هیتر تابشی از گرماسازه شرق

هیترهای تابشی گرما را به‌ صورت داخلی تولید میکند و آن گرما را به اشخاص و اشیاء مجاور منتقل میکند. این دستگاه در فضاهای باز و نیمه باز انتخاب مناسبی هستند. این امر به دلیل نحوه عملکرد آنها است. بنابراین خرید هیتر تابشی گرماسازه شرق میتواند گزینه کم‌ مصرفی برای شما باشد.

با استفاده از این دستگاه هوای گرم شده در فضا دمیده میشود تا زمانی که تمام هوای محیط به دمای دلخواه گرم شود. از آنجا که خود فضای باز و نیمه باز است، هوا برای مدتی گرم میماند.

این امر در مورد بزرگ‌تر یا کوچک‌تر بودن فضای گرم شده صادق است. تا زمانی که به طریقی محصور شده باشد تا هوای گرم شده در فضا بماند و به طور معمول با هوای سردتر از بادگیرها و غیره برخورد نکند، گرماتاب می‌تواند انتخابی کم‌ مصرف باشد.

 

هیتر تابشی چگونه کار می کند؟

عملکرد هیتر تابشی به اینگونه است که گرما از طریق امواج الکترومغناطیس به فضا منتقل میشود. یعنی امواج الکترومغناطیس در ابتدا رهگیری شده سپس جذب میشوند و در انتها گرما مورد نیاز را تولید میکنند.

انرژی تابشی که توسط این سیستم گرمایشی تولید میشود، به‌ صورت مستقیم توسط اجسام موجود در فضا مانند میزها، صندلی‌ها، دستگاه‌های صنعتی و بسیاری از موارد دیگر جذب میشود؛ به همین دلیل است که این دستگاه‌ها نسبت به دیگر بخاری‌ها در عرض چند دقیقه یک فضای بسیار بزرگ را به درجه حرارت معقول میرسانند.

اگر بخواهیم برای طرز کار این دستگاه مثالی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم، میتوانیم آن را با عملکرد خورشید با زمین قیاس کنیم. زمانی که شما از بخاری یا شوفاژ برای گرم‌ کردن محیط استفاده میکنید، نیاز است تا با آنها تا حدودی تماس داشته باشید تا گرما را به طور کامل احساس کنید.

اما در مورد هیترها موضوع متفاوت است. هیترهای تابشی دقیقاً مانند خورشید عمل میکنند. شما به ‌هیچ‌ عنوان تماس فیزیکی با خورشید ندارید. اما به هنگام قرارگیری در زیر نور آن گرما را احساس میکنید. در مورد هیترها نیز دقیقا به همین شکل است.

شما با این بخاری تابشی به هیچ عنوان تماس فیزیکی ندارید، اما تنها کافیست در نزدیکی آن قرار بگیرید تا به راحتی گرما تولید شده را احساس کنید.

 

انواع هیتر تابشی

بازار امروز انواع مختلفی از گرماتاب را ارائه میدهد. انتخاب انواع سیستم‌ های گرمایش برای محیط شما زمانی کاربردی است که شما انواع مختلف منابع گرمایی در این سیستم‌ها را بشناسید و با نحوه عملکرد آن‌ها نیز آشنایی داشته باشید.

در بین رایج‌ترین انواع گرماتاب که در این قسمت به شما معرفی میکنیم نیز اطلاعات بسیار حائز اهمیتی نهفته است. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اختصاصی در مورد هر یک از آن‌ها، با کارشناسان مطرح گرماسازه شرق ارتباط برقرار کنید. در اینجا برخی از رایج‌ ترین سبک‌ها را بررسی میکنیم:

  • هیترهای تابشی دیواری
  • هیترهای تابشی دائمی کف
  • گرماتاب سقفی
  • گرماتاب چتری یا فضای آزاد
  • هیترهای تابشی برقی

 

هیترهای تابشی دیواری

هیتر دیواری افزوده جدیدی برای بازار هستند و دارای مزایای خاصی هستند، از جمله مهمترین آنها این است که فضای کف را اشغال نمیکنند و باریک هستند. آنها همچنین گرمای تابشی را ارائه میدهند که متعادل‌تر است. هیترهای تابشی دیواری از نظر ایمنی نیز برای خانه‌هایی که شامل بچه‌های کوچک یا حیوانات خانگی است بسیار بهتر است.

 

هیترهای تابشی سقفی

در هیتر تابشی سقفی، پانل‌های حرارتی تابشی در سقف نصب میشود، سپس گرما را به‌ طرف اقلام و افراد زیر خود تابش میکند. گرماتاب سقفی امروزه بیشتر در کافی شاپ‌ها و رستوران‌هایی که دارای فضای باز هستند، مورد استفاده قرار میگیرند.

هیتر تابشی سقفی

همچنین در قسمت‌هایی از زمین‌های ورزشی مخصوص بازی فوتبال و یا تمرینات مختلف نیز کاربرد دارند. گرماتاب سقفی امروزه بیشتر در کافی شاپ‌ها و رستوران‌هایی که دارای فضای باز هستند، مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین در قسمت‌هایی از زمین‌های ورزشی مخصوص بازی فوتبال و یا تمرینات مختلف نیز کاربرد دارند.

این نوع سیستم به عنوان کم هزینه ترین و مقرون به صرفه ترین سیستم گرمایشی شناخته شده است. گرماتاب سقفی برای گرم کردن فضاهای باز و صنعتی با ارتفاع بالای 3 متر شامل (کارخانجات - انبارها - فضاهای باز کافی شاپ و رستوران ها - مرغداری و گلخانه ها  و ... مورد استفاده قرار میگیرد.

وجه تمایز گرماتاب گرماسازه شرق با سایر گرماتاب ها و دیگر برندها وجود رفلکتور ۱۴ خمی است که حرارت را به صورت متناوب در محیط پخش کرده و گرمای لذت بخشی به محیط میدهد. مصرف گاز این سیستم گرمایشی 5/4 تا 5/5 متر مکعب در ساعت است که دارای ۵ سال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش میباشد.

 

هیترهای تابشی دائمی کف

در این مورد سیستم گرمایشی مستقیماً در زیر سطح کف نصب میشود. یکی از کاربردهای بسیار رایج برای این نوع مدل، حمام است، جایی که کاشی‌ها میتوانند در زمستان تا حد زیادی سرد شوند. هیترهای دائمی کف امروزه در ساختمان سازی نیز مورد استفاده قرار میگیرند. البته ناگفته نماند که این هیترها در کنار سیستم گرمایش از کف شوفاژها استفاده میشوند.

  

هیترهای تابشی برقی

هیتر تابشی برقی یک دستگاه گرمایشی است که با استفاده از جریان برق برای تولید گرما از تابش مادون قرمز استفاده می‌کند. این نوع سیستم گرایشی دودکش و سوخت نداشته و مانند خورشید عمل میکند. هیترهای تابشی برقی معمولاً شامل پنل‌های قابل نصب در دیوار یا سقف هستند که به صورت مستقیم یا با قرار دادن روی قاب دارای تابش‌دهی زیاد هستند. این دستگاه‌ها به دلیل سادگی، سرعت داغ شدن، عمر طولانی و کارآیی بالا در بسیاری از برنامه‌های برقی گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع سیستم گرمای طبیعی داشته و گرما را به سقف، دیوار و ... انتقال میدهد. 

برخی از مزایای استفاده از هیترهای تابشی برقی عبارتند از:

  • تبدیل انرژی برق به گرما به صورت کامل
  • ایجاد گرمای طبیعی بر اجسام و تمامی سطوح به صورت یکنواخت
  • مصرف برق کمتری دارد
  • نصب و راه اندازی آن
  • عدم ایجاد آلودگی و سازگار با محیط زیست
  • عدم نیاز به سوخت فسیلی
  • طول عمر بالا 
  • دارای بازدهی بالاترین حرارت

 

 

هیتر تابشی چتری

مدل‌های هیترهای تابشی فضای آزاد معمولاً کوچک‌تر از انواع دیگر دیواری خود هستند و میتوانند به‌ راحتی از اتاقی به اتاق دیگر منتقل شوند. این نوع بخاری مناسب فضای آزاد میباشد. اگر تنها گزینه شما این باشد که گرمای را منتقل کنید، میتواند یک مزیت واقعی باشد.

آنها همچنین برای تأمین گرما در فضاهای بسیار کوچک ایده‌آل هستند. اکنون میتوان به یک بخاری مناسب فضای آزاد با عنوان هیتر تابشی چتری اشاره کرد.

هیتر تابشی مناسب فضای آزاد 

 

معرفی 4 هیتر تابشی برتر گرماسازه شرق

قابل ذکر است که گرماتاب گرماسازه شرق به صورت رایگان نصب میشوند. اکنون میخواهیم چند نمونه از این نوع هیتر را به شما معرفی کنیم که گرماسازه شرق تولیدکننده آنها میباشد:

  • هیتر لوله ای مدل PRS-U

هیتر لوله ای مدل PRS-U در ابعاد متفاوت و با توان حرارتی متغیر تولید میشود. البته این توان حرارتی به نوع، طول و سایز دستگاه بستگی دارد. همچنین به همراه گاز شهری و مایع شروع به کار میکند. این دستگاه گرمایشی در مکان هایی مانند فضاهای بزرگ، فضای باز کافی شاپ، رستوران، سالن های بزرگ صنعتی، سوله های صنعتی، روف گاردن ها و تراس ها، گلخانه ها، انواع خشک کن ها و کارواش ها و ... مورد استفاده قرار میگیرد.

هیتر تابشی لوله ای مدل U

  • هیتر لوله ای مدل PRS-L

هیتر لوله ای مدل PRS-L در گلخانه ها (سالن های پرورش گیاهان) و سالن های مرغداری جهت نگهداری از دام و طیور استفاده میشود. استفاده از گرماتاب گلخانه ای با توجه به مصرف بهینه در گاز و برقی که دارد گرمایش یکسان و یکنواختی در سراسر گلخانه به وجود می آورد و همچنین موجب گرمای ریشه گیاهان و رشد بهتر آنها میشود. این دستگاه در مکان هایی که دارای ارتفاع حداقل 3 تا حداکثر 5 متر هستند میتوانید استفاده کنید.

هیتر تابشی لوله ای مدل L

  • هیتر تابشی سرامیکی

هیتر تابشی سرامیکی دستگاه هایی حداقل به طول ۸۵ سانت حداکثر در 15/1 متر تولید میشوند و برای آلاچیق های ۶ متر الی 10 متر قابل استفاده هستند. این دستگاه مجهز به شیر گازی و برد میباشد که با یک کلید مینیاتوری قطع و وصل میگردد.

هیتر تابشی گازی سرامیکی

  • هیتر دکوراتیو

دکوراتیو قابی است که اطراف دستگاه را به همراه فن و مشعل پوشش میدهد. این قاب در ارتفاع ۲۰ سانت به همراه لبه های بالایی و پایینی که به زیبایی دستگاه کمک به سزایی میکند را در خود قرار میدهد. این دستگاه نیاز به محافظ مشعل و فن ندارد.

از این نوع هیتر دکوراتیو میتوانید در رستوران، کافی شاپ، فضای باز، استخرها، هتل ها، باغ، تراس ها و روف گاردن جهت گرمایش استفاده کنید.

سیستم های گرمایشی و سرمایشی دکوراتیو

 هیتر تابشی دکوراتیو

کاربرد هیتر تابشی در صنایع مختلف

امروزه گرماتاب یک جایگزین بسیار منحصربه ‌فرد در انواع صنایع شده است. به نوعی بسیاری از افراد دیگر برای گرم کردن محیط کار خود از بخاری‌ها و یا شوفاژ که مصرف انرژی بسیاری هم دارد، استفاده نمیکنند.

حال اما برخی از صنعتگران و صاحبان کسب و کارهای عظیم از کاربرد این نوع بخاری در محیط کاری خود اطلاعاتی ندارند. روی صحبت ما در این قسمت با این دسته از افراد است که خود را از کاربرد و مزایای فوق العاده این محصول دور نگه داشته اند.

برای کسب و کارهایی که در آن افراد قصد دارند یک فضای بزرگ را بدون تماس مستقیم گرم نگهدارند استفاده از گرماتاب بهترین انتخاب است. به عنوان مثال در فضای باز کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، فضای کارخانه‌‌ها، کارگاه‌ها و ... این محصول میتواند به صورت همزمان تمامی محیط را گرم نگهدارد.

همانطور که در قسمت عملکرد این محصول به آن اشاره کردیم، با جذب گرما توسط اجسام موجود در فضا، محیط سریع‌تر به درجه حرارت بالا دست پیدا میکند و این انرژی در فضا باقی میماند.

همچنین برای صنعتگرانی که بدون تماس مستقیم قصد دارند محصول خود را گرم نگهدارند تا محصول از آلودگی‌ها دور باشد، استفاده از هیترهای تابشی بهترین انتخاب است.

جهت خرید هیتر تابشی گرماسازه شرق با شماره های 38482273-051 - 22032002-021 در تماس باشید.

بنابراین، می‌توان گفت که گرماتاب میتواند در صنایع مختلفی به شما کمک کند تا محیط خود را گرم کنید. در استفاده از این روش گرمایی محدودیت خاصی وجود ندارد و میتوانید در مکان‌های متفاوت از آن استفاده کنید و از گرمای آن لذت ببرید. از این رو، هر کجا که نمی‌توانید از سیستم‌های گرمایشی قدیمی استفاده کنید، این روش می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

از آنجایی که صنایع مختلف، رستوران‌ها و کافه‌ها نیاز به روشی گرمایشی دارند که تنها محیط اطراف را گرم نکند، بلکه بتواند دمای محیط اطراف خود را یکنواخت و دلچسب نگه دارد، استفاده از گرما تاب گزینه عالی برای آن‌ها محسوب میشود. در ادامه کاربرد این محصول را در صنایع و مکان‌های مختلف بررسی میکنیم:

  • گرمایش سوله و سالن‌های صنعتی
  • گرمایش رستوران و کافه
  • گرمایش سالن ورزشی و استخر
  • گرمایش فضای باز
  • گرمایش گلخانه

 

  • گرمایش سوله با هیتر تابشی صنعتی

سوله‌ها سالن‌های بزرگ با ارتفاع سقف بسیار بالایی هستند که گاهی از آن‌ها به‌ عنوان کارگاه و سالن صنعتی نیز استفاده می‌شود. آنچه میتواند برای صاحبان این مکان‌ها مسئله‌ساز شود، گرمایش سوله است. برای این مکان‌ها روشی نیاز است که بتوانید با کمک آن محیط را گرم کنید. نمونه اجرای هیترهای تابشی گرماسازه شرق در سوله و سالن صنعتی.

از این رو، در هنگام ساخت سوله باید به فکر سیستم گرمایش آن باشید؛ چرا که اگر دیر به فکر بیفتید، دچار مشکل می‌شوید. گرما اغلب به سمت بالا حرکت میکند و کف سرد باقی میماند. در روش‌های سنتی، گرما در یک نقطه متمرکز میشود و انرژی زیادی مصرف میکند. اگر بتوانید از این سیستم گرمایشی استفاده کنید، می‌توانید به بهترین شیوه گرما را به همه محیط انتقال دهید.

 

  • گرمایش رستوران با هیتر تابشی فضای باز

برای گرم‌ کردن محیط‌های بازی مانند فضای جلویی کافی‌شاپ‌ها یا حیاط رستوران‌ها، استفاده از روش‌های سنتی گرمایشی تقریباً غیر ممکن است. استفاده از روشی مانند گرماتاب رستورانی به شما کمک میکند که بتوانید بدون این که فضای اضافی را اشغال کنید، سیستم گرمایشی را به کار بگیرید و بدون مصرف انرژی اضافی، محیط باز را در فصول سرد گرم نگه دارد.

مزیت این روش برای رستوران‌ها، بی‌صدا بودن و توزیع یکنواخت گرما است. میتوانید به راحتی این تجهیزات را نصب کرده و در صورت نیاز دوباره آن را باز کنید. قیمت این تجهیزات بسیار مناسب است و مشتری شما در سرما نیز احساس بسیار خوبی دارد.

 

هیتر تابشی در رستوران

  • گرمایش سالن ورزشی و استخر با هیتر تابشی 

استخرها به ویژه استخرهای سرباز، سالن‌های ورزشی و هر جایی که ورزشکاران در آن فعالیت میکنند، از مکان‌هایی هستند که اگر نتوانید آن‌ها را گرم کنید، مشتریان زیادی را از دست میدهید. در این محیط‌ها به دلایل گوناگونی روش‌های قدیمی کارآمد نیستند.

این روش‌ها نه ‌تنها انرژی زیادی مصرف میکنند، بلکه به دلیل این ‌که تنها یک نقطه را گرم نگه میدارند، استفاده از آن نمیتواند برای همه ورزشکاران مفید باشد. علاوه بر این، این سیستم‌های گرمایشی قدیمی معایب دیگری نیز دارند.

به‌ عنوان ‌مثال؛ این مکان‌ها ساعات زیادی تعطیل هستند. در این شرایط، یا باید سیستم‌های گرمایشی قدیمی به طور پیوسته روشن باشند و مصرف بالایی داشته باشند یا اگر آن‌ها را خاموش کنید، گرم ‌کردن دوباره محیط با مشکل روبه‌رو میشود.

این در حالی است که استفاده از این وسیله جهت گرمایش سالن ورزشی و گرمایش استخر میتواند به‌ سرعت دمای محیط را با نیاز شما تطبیق دهد و در ساعات تعطیلی میتوانید آن‌ها را خاموش کنید.

 

  • گرمایش فضای باز با هیتر فضای باز

فضای باز به همان میزان که در فصول گرم سال مورد توجه است، در زمستان و سرما به آن توجهی نمیشود. اگر آلاچیق‌ها، فضای باز جلوی رستوران‌ها، حیاط‌ها و مواردی از این ‌دست در فصول سرد سال دارای گرمای مناسبی باشند، نه ‌تنها باعث میشوند که مشتریان زیادی به سمت خود جلب کنند؛

بلکه صاحبان کسب و کار میتوانند از حیاط یا آلاچیق خود نیز نهایت استفاده را بکنند و از زیبایی طبیعت در این زمان نیز بهره‌مند شوند.

سیستم‌های گرمایشی قدیمی هم مصرف انرژی زیادی دارند و هم نمیتوانند گرما را به ‌صورت یکنواخت توزیع کنند. آنها تنها یک نقطه را بسیار گرم میکنند، در حالی که محیط اطراف هنوز سرد است. از این رو، مجبور هستید در کنار سیستم گرمایشی قدیمی بنشیند تا کمی گرم شوید؛

اما گرما تاب این معایب را ندارد. هیتر فضای باز محیط اطراف را به‌ درستی و یکدست گرم میکنند و نیازی نیست که به آن‌ها بچسبید. نصب این تجیزات آسان است و گرما با کمک انرژی تابشی همه محیط را گرم میکنند.

 هیتر تابشی در فضای باز

 

گرمایش گلخانه با هیتر تابشی 

هیتر تابشی گرماسازه شرق بهترین گزینه جهت گرمایش گلخانه می باشد. چون دارای کارایی و راندمان بالایی به نسبت دیگر سیستم های گرمایشی می باشد. این سیستم گرمایشی در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و دمای هوای گلخانه را با سرعت بالایی گرم میکند. درنتیجه از یخ زدگی گیاهان جلوگیری میکند.

در هیتر گلخانه حرارت به صورت کاملا مستقیم به گیاهان می رسد و همین موجب نیاز کمتر به تهویه خواهد داشت. در نهایت در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. هیتر لوله ای مدل L بهترین گرینه جهت گرمایش گلخانه محسوب می شود.

هیتر تابشی گلخانه

نمونه های مختلف از هیتر تابشی

هیترهای تابشی میتوانند برای تولید گرما از منابع مختلف انرژی بگیرند. سیستم‌های گرمایشی امروزی میتوانند از انواع انرژی برای تولید و تابش گرما استفاده کنند از جمله: هوا، برق، نیروی خورشیدی و آب (هیدروپونیک).

تا زمانی که نوع فضا را به طور صحیح با سیستم گرمایشی تابشی مطابقت دهید، از سیستمی بهره خواهید برد که از انرژی بهینه استفاده میکند. همچنین منبع گرمای سریع را تأمین میکند و میتواند به‌ صورت جداگانه برای هر اتاق در صورت نیاز کنترل شود.

شما میتوانید در گرماسازه شرق انواع هیترهای تابشی را مورد بررسی قرار داده و بسته به محیط و کار خود هر کدام از این بخاری ها را انتخاب کنید. بنابراین جهت خرید انواع گرماتاب میتوانید با کارشناسان فروش گرماسازه شرق تماس حاصل فرمائید.

 

استفاده از هیتر تابشی گرماسازه شرق برای سلامتی خطرناک است؟

با توجه به اینکه هیتر تابشی گرماسازه شرق دارای امواجی همانند نور خورشید است، خیلی از افراد بر این باورند که این موضوع موجب بروز بیماری و حتی سرطان می شود. البته این موضوع صحت ندارد. امواجی که از این دستگاه تولید می شود در محدوده دمای امواج uv نمیباشد. بنابراین نمیتواند برای سلامت افراد مضر باشد و به آنها آسیب برساند.

 

مزایای هیتر تابشی 

گرماتاب گرما را به صورت موضعی انتقال میدهند و فقط بر روی کف سالن و هر نقطه ای تمرکز دارند. همچنین این هیترها را میتوانید در مکان های مختلفی مانند دیوار، سقف، یا به صورت پایه ای نصب کنید. این نوع هیترها به نسبت دیگر سیستمهای سرمایشی دارای راندمان بالایی هستند و انتقال گرما را با سرعت بالایی انجام میدهند و محیط را سریع گرم میکنند. شما به راحتی میتوانید این دستگاه ها را مدیریت و کنترل کنید. ویژگی دیگر این هیترها، راحتی نصب و نگهداری آن است. به طور کلی هیترهای تابشی مزایای زیادی را برای صاحبان خانه ارائه میدهد. به طور کامل بخواهیم توضیح دهیم:

  • مصرف انرژی پایین برق و گاز
  • بی صدا بودن
  • گرمایش محیط به صورت موضعی
  • ضد حساسیت
  • دمای ثابت
  • زیبا

 

مصرف انرژی کم

این سیستم گرمایشی بسیار کارآمدتر از گرمایش با تخته زیرین و هوای اجباری است زیرا تلفات مجاری را از بین میبرد. در حالی‌ که بخاری‌های معمولی معمولاً تا 149-167 فارنهایت تنظیم میشوند، هیتر تابشی کف در 84 درجه فارنهایت اجرا میشود. به همین علت، انرژی پایین‌تری مصرف میکند.

در واقع میتوان گفت اصلی‌ترین و مهمترین مزیت استفاده از هیترهای تابشی گرماسازه شزق کم مصرف بودن آن است. علت اصلی مصرف کم انرژی این دستگاه این است که امواج الکترومغناطیس آن‌ها توسط اجسامی که در فضا وجود دارد جذب میشود و برای زمان بسیاری نیز در این اجسام باقی میماند.

بی‌صدا و آرام

همچنین این نوع سیستم گرمایشی کاملاً بی‌ صدا هستند. بر خلاف سیستم‌های هوای دیگر، در طول روز روشن و خاموش نمیشود.

در واقع علت اصلی بی صدا و آرام بودن این محصول، این است که هیترهای تابشی به همراه فن فعالیت نمیکند. به صورت کلی هیج گونه قطعه‌ صدا داری مانند دیگر هیترها ندارد. تمامی فعالیت این دستگاه به همراه انرژی الکتریکی است. 

 

اینفوگرافیک از مزایای هیتر تابشی

مزایای هیتر تابشی

ضد حساسیت

افرادی که از آلرژی رنج میبرند از سیستم هیترهای تابشی استقبال خواهند کرد. عدم وجود مجاری هوایی به این معنی است که گرد و غبار و سایر مواد حساسیت‌زا از طریق دریچه‌ های هوا در خانه شما پخش نمیشوند و به شما این امکان را میدهد که راحت‌تر نفس بکشید.

خاصیت ضد حساسیت این محصول به افرادی که دارای بیماری تنگی نفس یا آسم هستند و یا زنان باردار بسیار کمک خواهد کرد. چیزی که شما به هیچ عنوان در انواع بخاری‌های دیگر و یا شوفاژها مشاهده نمیکنید.

دمای ثابت

از آنجا که هوای گرم بالا میرود، گرمایش از کف تابشی راهی عالی برای ایجاد دمای ثابت در سراسر خانه است. حرارتی که کف‌ها ساطع می‌کنند به سمت بالا حرکت میکند، بنابراین کل اتاق را تا دمای یکنواخت گرم میکند.

از سویی دیگر اگر در یک فضای آزاد از هیتر فضای باز استفاده شود، گرما مستقیم از بالا به پایین هدایت میشود. سپس فرد و اجسامی که در زیر آن قرار میگیرند گرم میشوند. این مزیت باعث می‌شود تا با بالا رفتن هوای گرم که در واقع یک مسئله فیزیکی است، محیط سرد نشود و هوا پیوسته در جریان باشد. 

زیبا

هیترهای تابشی به شما این امکان را می‌دهد که رادیاتورهای قدیمی را بردارید و دریچه‌ها را روی کف و سقف بازگردانید. با کف یا دیوارهای گرم شده، میتوانید شوفاژهای دیواری را برداشته و اتاق را باز کنید.

 

نکات مهم برای استفاده از هیتر تابشی

در کنار طیف وسیعی از مزایای هیترهای تابشی، باید بگوییم که اگر ندانیم که از کدام یک از آنها استفاده کنیم برای ما تبدیل به یک دردسر بزرگ میشود. برخی از افراد با مراجعه به مکان‌های مختلف و مشاهده انواع هیترهای تابشی در این فضاها، به این فکر می‌افتند که در صنایع خود نیز برای گرم کردن از این دستگاه استفاده کنند.

غافل از این که سیستم برق کشی فضا باید قدرت تحمل و برق دهی به این دستگاه را داشته باشد. اگر فضای کسب و کار شما دارای سیستم برق کشی ضعیف باشد، با هر بار روشن شدن این سیستم گرمایشی و یا استفاده چند ساعته از آن شاهد پریدن فیوز کلی مکان خواهید شد. این امر میتواند خرابی‌های بسیاری را با خود به همراه داشته باشد.

پس قبل از این که انتخاب کنید که میخواهید از یک گرمایش تابشی استفاده کنید یا خیر، باید در ابتدا بدانید که آیا برای شما گزینه مناسبی هست یا نه. باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که کدام یک از انواع این هیتر برای فضای کسب و کار شما مناسب است و آیا با سیستم برق کشی فضای شما مطابقت دارد.

 

مصرف گاز هیتر تابشی 

مصرف گاز گرمایش تابشی به نسبت دیگر سیستم های گرمایشی بسیار پایین و بهینه می باشد. البته این مورد به سیستم گرمایشی نیز بستگی دارد که دارای استاندارد و کیفیت باشد. مصرف گاز این سیستم تابشی بر اساس عواملی همچون میزان توان و نوع سیستم گرمایشی بستگی دارد. این نوع دستگاه از طریق گاز فشرده حرارت لازم را تولید کرده و در مصرف گاز بسیار صرفه جویی میکند. 

اکنون برای شما سوال پیش می آید که آیا میتوان میزان مصرف گاز هیتر تابشی را محاسبه کرد؟ در جواب بگوییم بله این امکان وجود دارد که به صورت ساعتی با مشاهده توان هیتر محاسبه کرد. اجازه بدهید با مثال برایتان توضیح دهیم، اگر هیتری با توان 40 کیلووات دارید و اینکه میزان مصرف گاز این دستگاه ۱ مترمکعب در ساعت است، بنابراین در هر ساعت که از این دستگاه استفاده میکنید میزان مصرف گاز به اندازه 40 متر مکعب میباشد.

البته قابل توجه شما عزیزان اینکه هیترهای تابشی بین ۴۰٪ تا ۶۰‌٪ در مصرف گاز صرفه جویی میکند. اکنون به عواملی که مصرف گاز به آن بستگی دارد به صورت گسترده تر بپردازیم:

  • قدرت و ظرفیت حرارتی هیتر: هیترهای تابشی با ظرفیت حرارتی مختلف در بازار موجود هستند. هیترهای با ظرفیت حرارتی بیشتر بطور طبیعی بیشتر از گاز مصرف می‌کنند.
  • مدت زمان استفاده: مصرف گاز هیترهای تابشی بیشتر می‌شود هرچه طول مدت استفاده از هیتر بیشتر باشد.
  • شرایط محیطی: شرایط هوایی، انتقال حرارت در فضا و عایق بندی گلخانه و میزان تهویه و توزیع هوا در گلخانه نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.
  • کارایی و بهره‌وری هیتر: هیترهایی با کارایی بالا در تبدیل انرژی گاز به حرارت، میزان بهره‌وری بیشتری دارند و منجر به کاهش مصرف گاز می‌شوند.

مصرف گاز هیتر تابشی

به طور کلی، برای دانستن دقیق مصرف گاز سیستم گرمایشی مورد نیاز برای گلخانه خود، بهتر است با کارشناسان و متخصصان فنی گرماسازه شرق در ارتباط باشید و اطلاعات مربوط به مصرف گاز در محدوده خاصی را دریافت کنید.

 

مزیت هیتر تابشی گرماسازه شرق نسبت به دیگر برندها

گرماسازه شرق بزرگترین تولید کننده هیترهای تابشی در شرق کشور می باشد که استفاده از با کیفیت ترین قطعات را در ساخت هیترهای تابشی سرلوحه خود قرار داده است. این مجموعه ارائه گارانتی به مدت 5 سال و همینطور 10 سال خدمات پس زا فروش را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. 

  • تولید گرما در سریعترین زمان ممکن .
  • صرفه جویی در مصرف برق و سوخت تا 60%.
  • گرمادهی کل سالن به صورت کاملا یکسان و یکنواخت.
  • تولید گرما در کف سالن.
  • با نصب در ارتفاعی از سقف، هیچگونه فضای کاری را اشغال نمیکند.
  • انتقال راحت و آسان دستگاه.
  • نصب و راه ‌اندازی سریع
  • گرمایش سطح و اجسام به صورت موضعی .
  • منطقه‌بندی حرارتی بدون نیاز به تیغه‌ بندی
  • امکان خاموش کردن در زمان تعطیلی
  • تأمین گرمای فضاهای خاص مثل مساجد، سالن‌های ورزشی و مصلی‌ها
  • امکان تهویه هوای بیشتر بدون هدر رفتن انرژی
  • بازده بسیار بالای حرارتی
  • اخذ استاندارد ISO 9001:2015
  • اخذ استاندارد کیفیت برتر اتحادیه اروپا (CE) و  استاندارد BS-EN 416-1 برای سیستم های گرمایشی تابشی
  • دارای پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت
  • دارای 5 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش .
  • مهمترین مزیت سیستم گرمایشی و تابشی نسبت به سایر دستگاه ها وجود رفلکتور بالایی با دستگاه پیشرفته و به روز دنیا که دارای ۱۴ خم میباشد که با توجه به تعداد خم زیاد، ‌شکست گرمای بیشتر، منجر به تابش و انتقال گرمای بهتری نسبت به سیستم های مشابه میشود.

  • تک رنگ بودن مشعل، فن و لوله و استیل بودن درب ورودی مشعل.
  • نصب رایگان.

 

قیمت و خرید هیتر تابشی

قیمت هیترهای تابشی براساس شاخص هایی مانند نوع دستگاه، توان، تنظیم دمای آن، کیفیت دستگاه و مهمتر برند آن متفاوت می باشد. هیترهای تابشی به نسبت دیگر دستگاه های گرمایشی قیمت بالاتری دارد. اما با توجه به قیمت بالاتر دارای کارایی بالاتر و کاهش مصرف انرژی می باشد. مورد دیگری که بر قیمت تاثیرگذار خواهد بود، توان دستگاه است که هر چقدر توان بالاتر باشد قیمت نیز به همان نسبت بالاتر می رود. مثلا هیترهای تابشی که دارای توان بالاتری هستند از قیمت بالاتری به نسبت دستگاه های با توان کمتر برخوردار می باشند.

در هنگام خرید هیتر تابشی به کیفیت محصول، برند، پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن توجه داشته باشید. گرماسازه شرق تولید کننده انواع هیترهای تابشی با 5 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد. جهت مشاوره و خرید با کارشناسان فروش با شماره های 38482273-051 و 22032002-021 در تماس باشید تا راهنمایی لازم را برای شما عزیزان داشته باشند.

 

نتیجه گیری

این روزها هیترهای تابشی محبوبیت خود را افزایش میدهد زیرا یک سیستم تمیز، آرام، کارآمد، قابل‌ اعتماد و مقرون‌ به‌ صرفه برای گرم‌ کردن خانه در زمستان است. با هیترهای تابشی، گرما از پانل‌ های نصب شده در کف، دیوارها یا سقف می‌آید. لوله‌ های بخار یا آب گرم در زیر مصالح کف، پشت دیوارها یا سقف‌ ها قرار میگیرند و گرما را به طور آرام و نامرئی، به‌ صورت ثابت و یکنواخت به فضای اطراف میرسانند.

هیتر تابشی یکی از قدیمی‌ترین انواع گرمایش است که برای بشر شناخته شده است. در حالی‌ که رومی‌ ها اغلب برای ایجاد گرمای تابشی اعتبار قائل میشوند، در حقیقت، هم باستان‌شناسی و هم تحقیقات در متون باستانی ثابت کرده‌اند که هیترهای تابشی هزاران سال قبل از رومی‌ ها در آسیا بوده است.

  


 

سوالات متداول

1. هیتر تابشی چیست ؟

سیستم گرمایش تابشی به عنوان مقرون به صرفه ترین سیستم گرمایشی محسوب می شود که عملکردی همانند عملکرد خورشید را دارد. این محصول گرمایشی را در فضاهایی با ارتفاع بالای 3 متر و فضاهای باز رستوران ها نصب میکنند.

 

2. انواع هیترهای تابشی چیست ؟
هیترهای تابشی دارای دو نوع برقی و گازی هستند. بیشتر کسب و کارها بر اساس هزینه های برق و گاز جهت به صرفه بودن از هیتر گازی استفاده میکنند.

 

3. آیا مصرف برق هیتر تابشی زیاد است؟

هیترهای تابشی به عنوان کم مصرف ترین سیستم های گرمایشی محصوب میشوند. قابل ذکر است که مصرف برق این سیستم گرمایشی به اندازه 100 ولت است و حداقل مصرف برق را شامل میشوند.

 

4. مزیت هیترهای تابشی گرماسازه شرق نسبت به سایر برندها چیست؟

وجه متمایز ما با سایر گرماتاب های تابشی و دیگر برندها رفلکتور ۱۴ خمی است که حرارت را به صورت متناوب در محیط پخش میکند و گرمای لذت بخشی به محیط میدهد.

 

5.  سوخت مصرفی هیترهای تابشی چیست؟

هیتر تابشی از نظر سوخت مصرفی به انواع هیتر گازوئیل سوز، هیتر گازی، هیتر دوگانه سوز و هیتر برقی تقسیم میشوند.

 

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه ها

قاسم رضوانی
۱۵ تیر ۱۴۰۲

با سلام جهت مسجدی با مساحت حدود 2000 مترمربع در سه طبقه چه تعداد هیتر تابشی لازم است؟

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. همکاران واحد فروش با شما تماس خواهند گرفت.

یزدان
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

مصرف گاز هیتر تابشی چقدره؟ آیا نسبت به سیستم های تابشی دیگه بیشتر است؟

گرماسازه
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. مصرف گاز دستگاه هیتر تابشی از یک و نیم متر مکعب بر ساعت تا حداکثر شش متر مکعب بر ساعت متغیر است. خیر نسبت به دیگر دستگاه بیشتر نمی باشد.

اسدی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید. بابت توضیحات خوب و جامع سایت ممنون

گرماسازه
۳۰ شهریور ۱۴۰۲

سلام خدمت شما دوست بزرگوار. ممنون از شما

reza
۲۰ مهر ۱۴۰۲

هیتر دکوراتیو با دستگاه های گرمایشی دیگه چه فرقی داره؟

گرماسازه
۲۲ مهر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. هیتر دکوراتیو دوخاصیت گرم شوندگی و سردشوندگی را به صورت همزمان دارد

mahsoud
۱۴ آبان ۱۴۰۲

محبت کنید بفرمایید که این هیترهای تابشی اندازه و ابعادشون چقدره؟ و ایا درسته که میگن مصرف سوختشون پایین هست ؟

گرماسازه
۱۸ آبان ۱۴۰۲

ابعاد هیتر تابشی از ۳/۵ متری شروع میشود و تا تا ۸ متری هم امکان نصب در محیط وجود دارد. بله مصرف گاز این سیستم گرمایشی پایین هست.

پیام بگذارید.