گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

راهنمای خرید گرماتاب دست دوم

راهنمای خرید گرماتاب دست دوم

خرید گرماتاب دست دوم درست هست یا خیر؟ استفاده از وسایل گرمایشی در فصول سرد سال یکی از الزامات هر محیطی محسوب می‌شود. از گذشته وسایل گرمایشی مختلفی مانند بخاری‌ها، شوفاژها و ... به وجود آمدند که در کنار مزایای خود نقاط ضعف متعددی نیز داشتند. همین امر باعث شد که همواره در صنعت تولید وسایل گرمایشی شاهد نوآوری‌های مختلفی باشیم که یکی از جدیدترین آنها گرماتاب‌ می باشد. از آنجاییکه افراد بر اساس اهداف خود ملاحظات اقتصادی مختلفی را در پیش می‌گیرند خرید گرماتاب دست دوم نیز رواج یافته است.

باید در هنگام خرید گرماتاب‌های دست دوم فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید تجهیزات باکیفیت را از نمونه‌های بی‌کیفیت تشخیص دهید و خرید رضایت‌بخشی را داشته باشید. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت که در این مقاله به بررسی این موارد بپردازیم.

گرماتاب‌ حرارتی 

قبل از اینکه به بررسی نکات طلایی مربوط به خرید گرماتاب دست دوم بپردازیم لازم است که با این تجهیزات بیشتر آشنا شویم. گرماتاب‌های حرارتی وسایلی هستند که از طریق تولید امواج حرارتی و انتقال مستقیم آن به اشیاء و افراد موجود در محیط باعث گرمابخشی به آنها می‌شوند.

فرایند تولید گرما در این تجهیزات به این صورت است که انرژی حاصل از برق یا گاز موجب گرم شدن لوله‌های موجود در گرماتاب‌ها می‌شود و این حرارت به‌ صورت اشعۀ تابشی به اجسام انتقال می‌یابد.

استفاده از بخاری تابشی گرماتاب‌ بسیار متداول شده است، ‌طوری ‌که از این تجهیزات برای محیط‌های صنعتی مانند فضای کارخانه‌ها و سوله‌ها، مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و ... استفاده می‌شود. گرماتاب‌ها تنها مختص به محیط‌های صنعتی نیستند و می‌توان در فضای رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌های روباز، سالن‌های ورزشی و فضای بالکن‌ها نیز از آنها استفاده کرد.

راهنمای خرید گرماتاب دست دوم

 

مزایای گرماتاب 

آنچه باعث استفادۀ گسترده از این تجهیزات می‌شود مزایایی است که با خود به همراه دارند. اولین مزیت به فرایند گرمابخشی باکیفیت این تجهیزات برمی‌گردد، ‌طوری ‌که ضمن مصرف بهینۀ انرژی به‌ خوبی اجسام موجود در محیط گرم می‌شوند. به‌ این‌ ترتیب، می‌توان با خرید گرماتاب دست دوم و سالم از اتلاف انرژی جلوگیری کرد و هزینه‌های مربوط به آن را کاهش داد.

مزیت بعدی به نحوۀ کارکرد گرماتاب‌ها برمی‌گردد. گرم کردن محیط به‌ وسیلۀ این تجهیزات نیازی به جریان هوا ندارد؛ بنابراین به‌ کارگیری آنها باعث بالا رفتن بهداشت محیط می‌شود و از انتقال بیماری‌های مسری که از طریق جریان هوا گسترش می‌یابند جلوگیری می‌شود.

از آنجا‌ که تعیین محل نصب این تجهیزات نیازمند دانش فنی خاصی است، این امر توسط افراد فنی صورت می‌گیرد. این افراد تجربه و دانش بالایی درخصوص بالا بردن ضریب کارایی و اثربخشی این تجهیزات دارند و با مدیریت بهینۀ فضای داخلی می‌توانند بهترین نتیجه را به دست آورند. 

 

نکات طلایی در هنگام خرید گرماتاب دست دوم

ممکن است برخی از افراد به‌ دلیل محدودیت بودجه و اولویت سایر هزینه‌ها نتوانند این تجهیزات را به‌ صورت نو خریداری کنند. به‌ این‌ ترتیب، خرید گرماتاب دست دوم در دستور کار این افراد قرار می‌گیرد. تجهیزات دست دوم به معنای تجهیزاتی نیستند که کیفیت لازم را ندارند، ولی لازم است که خریداران نکات خاصی را مورد توجه قرار دهند تا خرید رضایت‌ بخشی را تجربه کنند. در ادامۀ این مطلب به نکات کلیدی می‌پردازیم که باید در این زمینه مدنظر قرار گیرند.

 

در مورد شرکت تولیدکنندۀ گرماتاب تحقیق کنید

از آنجا‌ که این وسایل با استفاده از گاز و برق کار می‌کنند کوچک‌ترین قصور در انتخاب قطعات اولیه و کیفیت پایین آن‌ها می‌تواند منجر به آتش‌سوزی و صدمات جبران‌ناپذیری شود. از اینرو لازم است که در مورد شرکت تولیدکنندۀ گرماتاب‌ها تحقیقات لازم را انجام دهید و از استاندارد بودن فرایند تولید آن‌ها و کیفیت بالای قطعات گرماتاب اطمینان پیدا کنید.

در این خصوص، شرکت گرماسازه شرق یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدی گرماتاب‌ها محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از دانش بالای مهندسان و فناوری‌های پیشرفته و به‌ روز دنیا توانسته است محصولات باکیفیت و ایمنی را روانۀ بازار کند. به همین دلیل، می‌توانید در هنگام خرید گرماتاب دست دوم و نو محصولات این شرکت را مدنظر قرار دهید.

 

خرید  گرماتاب دست دوم

 

به زمان ساخت و مدت کارکرد گرماتاب توجه کنید

طبیعی است که هر چه محصول زودتر تولید شده باشد میزان فرسودگی و استهلاک قطعات آن کمتر است. از اینرو در هنگام خرید گرماتاب دست دوم به این موضوع توجه کنید که چه مدت از زمان تولید و عرضۀ آن به بازار می‌گذرد و چند سال مورد استفاده قرار گرفته است. اگر میزان کارکرد دستگاه بالا باشد و تاریخ تولید آن به چندین سال قبل برگردد، امکان افزایش هزینه‌های مربوط به تعمیر قطعات و تعویض آنها بیشتر خواهد بود. این احتمال نیز وجود دارد که این هزینه‌ها به اندازه‌ای بالا باشند که توجیه اقتصادی خرید گرماتاب‌های دست دوم را زیر سؤال ببرند.

 

به تعداد دفعات خرید و فروش گرماتاب توجه کنید

علاوه بر عامل فرسودگی و استهلاکی که ممکن است گریبان‌گیر قطعات داخلی گرماتاب شود، هر چه میزان خرید و فروش این تجهیزات بیشتر باشد احتمال آسیب دیدن آن حین جابه‌جایی و نصب نیز بیشتر می‌شود. به همین دلیل، لازم است که در هنگام خرید گرماتاب دست دوم تجهیزاتی را مدنظر قرار دهید که کمتر خرید و فروش شده باشند.

 

به دلایل فروش گرماتاب توجه کنید

زمانی که خرید گرماتاب دست دوم را مدنظر قرار می‌دهید، همواره باید دلایل فروشنده را برای فروش گرماتاب جویا شوید؛ چون این احتمال وجود دارد که گرماتاب مذکور کیفیت پایینی داشته و به‌ دلیل بروز نواقص و مشکلات متعدد، کارایی خود را از دست داده است. در این صورت، این خرید به‌ هیچ‌ عنوان توجیه اقتصادی ندارد و می‌تواند شما را با خسارت‌های مالی فراوانی روبه‌رو کند. برای آگاهی از کیفیت گرماتاب‌ها، استفاده از مشاوره‌های ارزشمند متخصصان این حوزه می‌تواند گره‌گشا باشد و به شما کمک کند که خرید مناسبی را انجام دهید.

نکات مهم  در خرید گرماتاب دست دوم

 

به کاربری گرماتاب توجه کنید

همان‌طور که در بخش‌های قبلی این مقاله اشاره شد، مدل‌های متنوع، ظرفیت‌های مختلف و مزایای گستردۀ گرمایش تابشی موجب استفادۀ آنها در محیط‌های گوناگون شده است. از اینرو در هنگام خرید گرماتاب دست دوم به این نکته توجه کنید که گرماتاب موردنظر برای چه محیط و کاربری مورد استفاده قرار گرفته است؟ چه ظرفیت حرارتی دارد و آیا مناسب کاربری موردنظر شما است یا خیر؟

برای اطلاع از این امر می‌توانید به کاتالوگ محصول مراجعه کنید. اگر امکان دسترسی به کاتالوگ گرماتاب وجود نداشت، می‌توانید از مشخصات فنی درج‌ شده روی محصول استفاده کنید یا با داشتن مدل گرماتاب و انجام تحقیقات اینترنتی به مشخصات آن پی ببرید.

 

گارانتی محصول را جدی بگیرید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن به کیفیت محصول پی ببرید، خرید محصولاتی است که کارت ضمانت دارند. در هنگام خرید گرماتاب دست‌ دوم از فروشنده بخواهید که کارت ضمانت محصول را به شما ارائه دهد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که فروشنده عیب‌های موجود در گرماتاب خود را به شما نخواهد گفت و ممکن است صداقت نداشته باشد و دستگاه خود را به‌ عنوان یک محصول باکیفیت به شما عرضه کند. از او بخواهید که برای یک مدت مشخص 6 تا 12 ماه گرماتاب را با شرایط مشخصی تضمین کند.

 

نتیجه گیری

گرماتاب‌ها یکی از تجهیزات پرکاربرد در دنیای امروزی محسوب می‌شوند که موارد استفادۀ گسترده‌ای دارند. در این میان، موارد مختلفی مانند برند تولیدکنندۀ گرماتاب، مدل و ظرفیت حرارتی محصول، دلایل فروش گرماتاب توسط فروشنده، تعداد دفعات خرید و فروش محصول و ... می‌توانند در کیفیت گرماتاب‌های دست‌ دوم تأثیر بسزایی بگذارند.

به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که در هنگام خرید گرماتاب دست دوم این موارد را مدنظر قرار دهید و از مشاوره‌های کارشناسان این حوزه بهره ببرید. شرکت معتبر گرماسازه شرق با سابقۀ درخشان خود در عرصۀ تولید گرماتاب‌های باکیفیت یکی از برندهای شناخته‌ شده‌ای است که از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا استفاده می‌کند. از این‌رو، شما می‌توانید با اطمینان کافی، گرماتاب‌های دست دوم این برند را بخرید یا آن‌ها را با قیمت مناسب و به‌ صورت نو و کارنکرده از مجموعۀ گرما سرما سازه شرق تهیه کنید.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.