گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

گرماتاب گازی چیست؟ و مزایای آن

گرماتاب گازی چیست؟ و مزایای آن

استفاده از وسایل گرمایشی یکی از نیازهای اساسی در فصول سرد سال است. در این زمینه، وسایل مختلفی وارد بازار شده‌اند که قابلیت‌های منحصربه‌فردی را از خود نشان می‌دهند. یکی از بهترین وسایل گرمایشی که مدت زیادی از عرضه آن به بازار نمی‎گذرد، گرماتاب گازی است. گرماتاب به‌ خوبی می‌تواند نیازهای گرمایی محیط‌های بزرگی مانند مراکز تجاری، مراکز صنعتی و تولیدی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و حتی مناطق مسکونی را برطرف کند.

آشنایی با نحوۀ عملکرد و مزایای مختلفی که گرماتاب‌های گازی در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب و استفاده از آن‌ها باشد. از این‌رو، در این مقاله قصد داریم به جزئیات بیشتری در خصوص گرماتاب‌های گازی بپردازیم و با بیان انواع و کاربرد آن‌ها به شما کمک کنیم تا بهترین نوع این تجهیزات را خریداری کنید و از مزایای آن‌ بهره‌مند شوید. با ما همراه باشید.

گرماتاب گازی چگونه کار می‌کند؟

اولین مطلبی که قصد داریم دربارۀ آن سخن بگوییم به طرز کار گرماتاب گازی مربوط است. همۀ ما با نحوۀ گرم کردن خورشید آشنا هستیم. گرمای خورشید که حاصل فعل‌ و انفعالاتی در سطح آن است از طریق اشعه‌هایی که به زمین می‌رسند به سطح اشیا برخورد می‌کنند و باعث گرمی آن‌ها می‌شوند.

در فرایند ساخت این گرماتاب‌ها نیز از همین مکانیسم کمک گرفته می‌شود. این گفته به معنای آن است که انرژی حاصل از سوختن گاز به امواج مادون قرمز تبدیل می‌شود و از طریق رفلکتور به اطراف منعکس می‎شود. این امواج سطح بالایی از انرژی حرارتی را در خود ذخیره می‌سازند؛ از این‌رو، وقتی به سطح اجسام و اشیای موجود در محیط برخورد می‌کنند، می‌توانند با انتقال حرارت خود به گرم شدن آن‌ها کمک کنند.

این فرایند بدون نیاز به گرم شدن هوا یا آب اطراف این تجهیزات انجام می‌شود. به همین دلیل، سرعت گرم کردن اشیا توسط هیتر تابشی گرماتاب بسیار بالا است و در این بین، اتلاف انرژی صورت نمی‌گیرد و همه‌ چیز به‌ صورت یکنواخت انرژی گرمایی را دریافت می‌کنند.

طرز کار گرماتاب گازی

مزایای گرماتاب گازی

آنچه باعث شده است که استفاده از این نوع دستگاه ها با استقبال فراوانی روبه‌رو شود، مزایایی هستند که می‌توان با واسطه این تجهیزات به آن‌ها دست یافت. اولین مزیت به استفاده بهینه از انرژی گاز برمی‌گردد. همان‌طور که گفته شد، انرژی گاز با تبدیل شدن به انرژی حرارتی و مادون قرمز به‌ طور مستقیم به گرم کردن اجسام می‌پردازد.

بنابراین، با جلوگیری از گرم شدن هوای اطراف، راندمان استفاده از انرژی بالا می‌رود و می‌تواند به کاهش هزینه‌های شما منجر شود این موضوع در تمامی محیط‌ها به‌ ویژه، مکان‌هایی پررفت‌وآمد به‌ دلیل باز شدن مکرر در اهمیت زیادی دارد.

کارایی بالای گرماتاب گازی مورد دیگری است که می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. این گفته به این معنا است که با استفاده از این دستگاه اجسام موجود در محیط به‌ خوبی و با سرعت بالا گرم می‌شوند و حرارت یکنواختی را دریافت می‌کنند. در این بین برای استفاده از این مزیت باید پیش‌شرط‌های مناسبی برقرار باشند. استفاده از گرماتاب‌های باکیفیت و استاندارد و نصب این تجهیزات توسط کارشناسان ماهر که بتوانند با منطقه‌بندی درست محیط کارایی گرماتاب‌ها را بالا ببرند بسیار مهم خواهند بود.

استفاده از این تجهیزات می‌تواند برای بالا بردن سطح بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار از طریق جابه‌جایی هوا کمک مؤثری کند. این موضوع در خصوص مکان‌هایی مانند کارخانه‌ها، مرغداری‎ها، دامداری‌ها و حتی گلخانه‌ها اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. راحتی و سرعت در فرایند نصب نیز یکی دیگر از مزایای این تجهیزات است.

از آنجا‌ که فرایند گرم کردن این گرماتاب از شیوۀ تابشی پیروی می‌کند، می‌توان این دستگاه را در ردیف دستگاه‌های دوستدار محیط‌ زیست معرفی کرد که به ایجاد گازهای آلاینده منجر نمی‌شود. این موضوع می‌تواند برای افراد مسن، افرادی با بیماری‌های تنفسی، کودکان و... اهمیت فراوانی داشته باشد. اشغال کردن فضای محدود آخرین مزیت‌ است که می‌توان به آن‌ دست یافت.

 

اینفوگرافیکی از مزایای گرماتاب گازی / 10 ویژگی مهم گرماتاب گازی

مزایای گرماتاب گازی

انواع گرماتاب گازی

تفاوت‌هایی که در میان سیستم های گرمایش تابشی وجود دارند به ظرفیت حرارتی آن‌ها و شکل قطعات مورد استفاده برمی‌گردد و همین امر باعث تنوع در مدل‌های این محصولات می‌شود. چون ممکن است این مسئله باعث سردرگمی شما شود، قصد داریم در ادامۀ این مطلب به معرفی دو مدل از بهترین و پرکاربردترین گرماتاب‌های گازی بپردازیم.

اولین مدل، گرماتاب لوله‌ای مدل PRS-U است. این گرماتاب با استفاده از لوله U شکل از جنس آلومینیوم به منعکس کردن انرژی حاصل از سوختن گاز در محیط می‌پردازد. این محصول دارای مدل‌های مختلفی شاملPRS-15U، PRS-20U، PRS-25U،PRS-35U  تاPRS-65U  است که ظرفیت‌های حرارتی مختلفی از 13 هزار تا 56 هزار کیلو کالری بر ساعت را فراهم می‌‌سازند. هرچه مدل و ظرفیت حرارتی گرماتاب PRS-U بیشتر شود، متناسب با آن طول، عرض و وزن دستگاه نیز بیشتر می‌شود.

این دستگاه می‌تواند از گاز مایع نیز برای تولید حرارت استفاده کند و هر چه مدل‌ها به سمت بالاتر می‌روند، میزان مصرف گرماتاب لوله ای U نیز بیشتر می‌شود. گرماتاب‌ها لوله‌ای مدل PRS-U را می‌توان در سقف یا مکان‌های زاویه‌دار نصب کرد. ازاین‌رو، استفاده از آن‌ها فضایی از محیط را اشغال نمی‌کند.

نکته‌ای که در این زمینه باید مورد توجه قرار دهید آن است که در هنگام نصب به کاتالوگ محصول دقت کنید تا ارتفاع متناسب با ظرفیت حرارتی گرماتاب تنظیم شود. استفاده از گرماتاب‌های لوله‌ای مدل PRS-U در محیط‌های مختلفی اعم از گلخانه‌ها، مراکز صنعتی، مراکز عمومی، مراکز تجاری و... امکان‌پذیر است.

مدل دیگری از گرماتاب‌های گازی، گرماتاب PRS-L است. از آنجا‌ که این مدل دارای ظرفیت‌های حرارتی گوناگونی از 30 هزار تا 48 هزار کیلو کالری بر ساعت است، می‌توان از این دستگاه در مکان‌های مختلفی استفاده کرد. این هیتر تابشی ساختاری تک لاین یا خطی دارد و می‌تواند از گاز شهری یا مایع نیز برای تولید حرارت استفاده کند. 

گرماتاب گازی در گلخانه

 

کاربرد گرماتاب گازی

مزایا و مدل‌های مختلف گرماتاب گازی باعث شده‌اند که بتوان از این تجهیزات در مکان‌های مختلفی استفاده کرد. روف‌گاردن‌ها و بالکن‌ها نخستین جایی هستند که می‌توان نمونه‌هایی از گرماتاب‌ها را در آن‌ها دید. فضای باز رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، سالن‌های تفریحی، سالن‌های ورزشی، استخرها، تالارها و مجتمع‌های تجاری از محیط‌های دیگری هستند که از مزایای گرماتاب‌ها بهره‌مند می‌شوند.

در این بین، نباید از کارکرد صنعتی و تولیدی این تجهیزات غافل شد. مدل‌های مختلفی از گرماتاب‌های حرارتی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در سوله‌ها و انبارها استفاده کرد. محیط کارخانه‌های تولیدی و صنعتی نیز بسیار بزرگ هستند و اگر بخواهیم به شیوۀ سنتی هم‌رفتی به گرم کردن آن‌ها بپردازیم، انجام این کار به اتلاف انرژی بالا و هزینه‌های فراوان ختم می‎شود.

ازاین‌رو، باید از وسایل دیگری استفاده کرد که راندمان و کارایی بالایی را از خود نشان دهند. یکی از بهترین گزینه‌هایی گرمابخش که می‌توان به‌ خوبی و متناسب با نوع محیط از آن‌ها استفاده کرد و قابلیت سفارشی‌سازی نیز در آن‌ها وجود دارد گرماتاب‌ گازی است.

در این میان، نباید از کاربرد این تجهیزات در محیط‌هایی مانند مرغداری‌ها، دامداری‌های مدرن و گلخانه‌ها غافل شد. استفاده از این تجهیزات باعث می‌شود که هوای گرم در بالای سالن تجمع پیدا نکند و به‌ صورت یکنواخت و مؤثر به گرم کردن اجسام موجود در محیط بپردازد. این موضوع در مرغداری‌ها و دامداری‌ها اهمیت حیاتی دارد؛ چراکه از تجمع این حیوانات و طیور جلوگیری می‎کند و مانع از انتقال بیماری‌ها و حتی خفگی آن‌ها می‌شود.

خرید گرماتاب گازی

خرید گرماتاب گازی از گرماسازه شرق

استفاده از تمامی مزایای گرماتاب‌ گازی و کاربرد مفید آن‌ در محیط‌های مختلف به این امر بستگی دارد که بتوان گرماتاب‌های استاندارد و باکیفیتی را از مجموعه معتبری خریداری کرد. خبر خوب در این زمینه آن است که مجموعۀ گرماسازه شرق به‌ عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان وسایل سرمایشی و گرمایشی فعالیت قوی در این حوزه دارد و می‌تواند به‌ خوبی نیاز شما را برآورده کند.

ازاین‌رو، فرقی نمی‌کند که گرماتاب حرارتی را برای چه محیطی مدنظر دارید؛ چرا که این مجموعه تولیدات خود را در مدل‌ها و ظرفیت‌های حرارتی مختلفی به بازار عرضه کرده است و با داشتن کادر مهندسان مجرب می‌تواند به بهترین نحو شما را در این مسیر راهنمایی کند تا محصول مناسبی را خریداری کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی گرماتاب با توجه به محیط مورد نظر شما نیز وجود دارد که نکتۀ بسیار مهمی خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید، رفلکتور در گرماتاب گازی و حرارتی نقش بسیار مؤثری را ایفا می‌کند و در واقع، می‌توان گفت که هر گونه ضعفی در این قطعه می‌تواند راندمان کلی دستگاه را تحت‌تأثیر قرار دهد. این در حالی است که یکی دیگر از مزایای خرید گرماتاب‌ها گازی از مجموعه گرما سرما سازۀ شرق آن است که این قطعه با پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا تولید می‌شود و بالاترین کیفیت را دارد. ضمانت اصالت کالا، گارانتی 5 ساله و حتی خدمات پس از فروش 10 ساله تنها بخشی از مزایای خرید از مجموعه گرما سرما سازۀ شرق هستند.

 

نتیجه گیری

گرماتاب‌های گازی یکی از تجهیزات بسیار کاربردی هستند که می‌توان از آن‌ها برای گرم کردن سریع، مؤثر و یکنواخت محیط‌های مختلف استفاده کرد. مزایای این دستگاه شامل مصرف بهینۀ سوخت، راندمان بالا، اشغال فضای کم و ... هستند که بکارگیری آن را توجیه می‌کنند.

آنچه در این میان نقش بسیار مؤثری را ایفا می‌کند، خرید گرماتاب‌های گازی باکیفیت از مراکز معتبر است. مجموعۀ گرماسازه شرق با پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا اقدام به تولید گرماتاب‌ گازی با مدل‌ها و ظرفیت‌های حرارتی مختلفی کرده و امکان سفارشی‌سازی این محصول نیز فراهم ساخته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با این مجموعه با شماره های  38482273-051 و 22032002-021 در تماس باشید و از خدمات بی‌نظیر آن بهره ببرید.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.