گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

طرز کار گرماتاب چگونه است؟

طرز کار گرماتاب چگونه است؟

طرز کار گرماتاب در مدل‌های گوناگون این محصول متفاوت است. این محصولات در ردۀ سیستم‌های نوین گرمایشی قرار می‌گیرند که می‌توان به کمک آن‌ها فضاهای بسیار گسترده را در کوتاهترین زمان ممکن به دمای مناسب رساند. گرماتاب‌ها در کشور ما با اسامی دیگری همچون هیترهای گرمایشی و هیتر تابشی لوله‌ای نیز به فروش می‌رسند.

از جمله مهم‌ترین موارد به‌ کارگیری گرماتاب‌ می‌توان به مواردی همچون مرغداری‌ها، سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها و استراحتگاه‌های موجود در مناطق گردشگری اشاره کرد. این دستگاه‌ها مصرف انرژی بسیار کمی دارند و نیازی به بازرسی مداوم عملکرد آن‌ها نیست. در ادامۀ متن قصد داریم به طرز کار مدل‌های مختلف از انواع گرماتاب بپردازیم و شما را با این دستگاه‌های جذاب بیشتر آشنا کنیم. اگر قصد دارید یک گرماتاب کاربردی و مناسب خریداری کنید، با ما تا پایان همراه باشید.

طرز کار گرماتاب‌ لوله‌ ای

طرز کار گرماتاب لوله‌ای، بسیار جذاب و در عین‌ حال ساده است. در این گرماتاب‌ها فشار ناشی از دمای بالا مهم‌ترین نقش را در گرم کردن محیط بر عهده دارد. در گرمایش تابشی لوله‌ ای شاهد آن هستیم که پس از احتراق، گاز داغ به درون لوله‌های تعبیه‌ شده در دستگاه وارد می‌شود. در پاره‌ای از موارد،‌ میزان دمای این لوله‌ها پانصد درجۀ سانتی‌گراد نیز می‌رسد که یک رقم باور نکردنی است.

طرز کار گرماتاب

پس ‌از این مرحله، دمای حرارت بالای لوله‌ها منجر به گرم شدن محیط مدنظر ما می‌شود. گرماتاب‌های لوله‌ ای دارای بخش‌های مشخصی جهت خارج شدن گاز‌های مربوط به احتراق درونی خود هستند. این گرماتاب‌ها باید در مکانی قرار بگیرند که هوا به شکل مداوم در جریان باشد. امکان تنظیم دمای این گرماتاب‌ها وجود دارد و حتی می‌توان مصرف سوخت آن‌ها را به شکل مداوم تحت نظر داشت.

طرز کار گرماتاب‌ سرامیکی

نحوه عملکرد گرماتاب سرامیکی نسبت به گرماتاب‌های لوله‌ای کمی متفاوت است. در این گرماتاب‌ها چندین قطعۀ سرامیکی وجود دارد که به کمک آن‌‌ها می‌توان دمای محیط را افزایش داد. گرماتاب‌های سرامیکی یا هیتر تابشی سرامیکی در دو مدل اصلی به تولید می‌رسند. برخی از آنها از انرژی الکتریسیته استفاده می‌کنند و برخی دیگر باید به کمک گاز شهری مورد استفاده قرار بگیرند.

پس از تبدیل‌ شدن سوخت به انرژی گرمایی، صفحات سرامیکی موجود در گرماتاب‌ها این انرژی را به شکل امواج مادون‌قرمز در محیط پخش می‌کنند. این امواج هیچگونه خطری برای انسان‌ها و سایر موجودات زنده ندارند و لازم نیست که نگرانی خاصی از این بابت داشته باشید. هر قطعه‌ای که بتواند چنین امواجی را به خود جذب کند، به‌ سادگی هر چه‌ تمام‌تر گرم خواهد شد.

هیتر سرامیکی نسبت به مدل‌های لوله‌ای معمولاً دارای قدرت بیشتری هستند، اما فرایند نصب آن‌ها باید با دقت بالاتری صورت بگیرد. در غیر این صورت امواج ساطع‌ شده از سمت گرماتاب توانایی گرم کردن صحیح محیط را ندارند و در نتیجه تنها شاهد هدر رفتن انرژی خواهیم بود.

طرز کار گرماتاب سرامیکی

طرز کار گرماتاب‌های پرتابل

نحوه عملکرد گرماتاب پرتابل شباهت بسیاری به نحوۀ توزیع گرما در گرماتاب‌های لوله‌ای دارد. مهم‌ترین مزیت گرماتاب‌های پرتابل را می‌توان قابلیت جابه‌جایی آن‌ها از یک محیط به محیط دیگر دانست. در واقع صفت «پرتابل یا قابل حمل» نیز بر همین اساس به آن‌ها داده شده است. گرماتاب‌های پرتابل در سال‌های اخیر محبوب شده‌اند.

در گرماتاب‌های پرتابل، همانند گرماتاب‌های لوله‌ای، سوخت دستگاه تبدیل به انرژی گرمایی می‌شود و سپس این گرما به درون لوله‌های تعبیه‌شده انتقال پیدا می‌کند. در برخی از گرماتاب‌های پرتابل، این لوله‌ها را با استفاده از سرامیک تهیه می‌کنند تا میزان مسافت انتقال انرژی گرمایی افزایش پیدا کند.

ساختار ویژۀ گرماتاب‌های پرتابل اگر چه جابه‌جایی آن‌ها را به امری ساده تبدیل کرده است، اما معایبی را نیز به دنبال دارد. به عنوان نمونه، میزان ظرفیت کلی این بخاری تابشی گرماتاب نسبت به سایر گرماتاب‌های موجود در بازار پایین‌ است و همین امر می‌تواند یک نقطه ضعف برای آن‌ها محسوب شود.

روش کار گرماتاب‌های زمینی

روش کار گرماتاب زمینی نیز شبیه به گرماتاب پرتابل است، با این تفاوت که این محصولات قابل حمل نیستند و بر روی دیوار و سقف نیز نصب نمی‌شوند. در گرماتاب‌های زمینی شاهد به‌ کارگیری همان ساختار مدل‌های لوله‌ای هستیم. این محصولات به زمین متصل می‌شوند و تنها از نظر نحوۀ نصب متفاوت هستند. اگر در محیطی قرار دارید که نصب گرماتاب به سقف و دیوار ممکن نیست و یا با اشغال شدن فضای کف مشکلی ندارید، می‌توانید به سراغ گرماتاب‌های زمینی بروید.

 

مزیت‌های اصلی گرماتاب‌

حال که با طرز کار گرماتاب‌ها آشنا شدیم بهتر است به مهم‌ترین مزایای گرمایش تابشی نیز اشاره کنیم. اولین مزیت مهمی که لازم است به آن بپردازیم، سرعت ‌بالای گرمایش به کمک این محصولات است. شما می‌توانید با گرماتاب‌ها یک فضای بزرگ را در طی تنها ۴ الی ۱۰ دقیقه به طور کامل گرم کنید، امری که با استفاده از سایر سیستم‌‌های گرمایشی تقریباً غیرممکن است.

مزایای گرماتاب

گرماتاب‌ها حتی در زمانی که درب سالن باز است نیز به گرم کردن محیط ادامه می‌دهند و اختلالی در عملکرد آن‌ها به وجود نمی‌آید. این محصولات برخلاف سیستم‌های گرمایشی مرسوم دارای ایمنی بالایی هستند و به همین دلیل امکان به‌ کارگیری آن‌ها در مکان‌های حساس نیز وجود دارد.

حال برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که مصرف گاز گرماتاب به چه صورت است؟ باید اینطور بگوییم که گرماتاب‌ها تا چهل درصد در مصرف گاز و تا شصت درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند (نسبت به سایر محصولات گرمایشی). این میزان کاهش مصرف سوخت منجر به کاهش قابل‌ تأمل هزینه‌های شما می‌شود.

روش کار گرماتاب‌های مختلف به نحوی طراحی شده است که حتی در بازه‌های زمانی طولانی مدت نیز نیاز به سرویس کردن آن‌ها وجود نداشته باشد، زیرا این محصولات قطعات متحرک متعددی ندارند و در برابر تغییرات محیطی نیز بسیار مقاومت هستند. با خرید گرماتاب‌های گرماسازه شرق می‌توانید از کلیۀ مزایای گفته‌ شده بهره‌مند شوید.

 

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید گرماتاب دست دوم

 

قیمت گرماتاب‌

نحوه عملکرد گرماتاب‌ها تأثیر چندانی بر روی قیمت آن‌ها نمی‌گذارد. پارامتر مهم و اساسی در هزینۀ خرید این محصولات، میزان ظرفیت و توان گرماتاب است. امروزه گرماتاب‌ها در اندازه‌ها و توان‌های گوناگونی به بازار عرضه شده‌‌اند تا کلیۀ کاربران بتوانند با توجه به نیاز خود نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند.

قیمت گرماتاب ها - طرز کار گرماتاب

پارامتر دیگری که ممکن است بر روی قیمت گرماتاب شما اثر بگذارد، نام برند سازنده است. گرماتاب‌‌های تولیدشده توسط شرکت‌های برتر معمولاً با بهره‌گیری از متریال‌های باکیفیت بالا ساخته شده‌اند و همین امر منجر به افزایش قیمت آن‌ها می‌شود. طبیعتاً این افزایش قیمت، بعدها با توجه به مواردی همچون عدم نیاز به تعمیر مداوم و یا کمتر بودن میزان مصرف سوخت، به راحتی جبران می‌شود.

شرکت گرماسازه شرق با تولید نمونه‌های مهمی همچون PRS-L (هیتر تابشی لوله‌ای) و PRS-U توانسته است نیازهای کاربران خود را به طور کامل برطرف کند. این دو محصول علاوه بر قیمت بسیار مناسب خود، برای گرم نمودن مواردی همچون گلخانه ها، تراس‌ها،‌ آلاچیق‌ها، روف گاردن‌ها، ویلاها، کارخانجات صنعتی، سوله‌ها و موارد مشابه عالی هستند.

 

سخن پایانی

وقتی صحبت از بهترین دستگاه‌های گرمایش مدرن به میان می‌آيد،‌ همواره نام گرماتاب به ذهن می‌رسد. گرماتاب‌ها که از آن‌ها با نام‌های دیگری همچون هیتر گرمایشی نیز یاد می‌شود، یک نوع سیستم گرمایشی جذاب و کم‌مصرف هستند که می‌توانند در فضاهای گوناگونی مورداستفاده قرار بگیرند.

 گرماتاب در مدل‌های مختلف متفاوت است. به عنوان نمونه روش انتقال حرارت در گرماتاب‌های سرامیکی نسبت به گرماتاب‌های لوله‌ای تفاوت‌ها دارد. در هر صورت، شما عزیزان می‌توانید به منظور تهیۀ بهترین گرماتاب‌ها با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید. مفتخریم تا این محصولات کاربردی را با پایین‌ترین قیمت ممکن به شما کاربران گرامی ارائه کنیم. کارشناسان شرکت گرماسازه شرق آمادۀ خدمت‌ رسانی به شما هستند.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.