گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

آشنایی با انواع گرماتاب و مزایای آن

آشنایی با انواع گرماتاب و مزایای آن

امروزه سیستم‌های گرماتاب، ایجاد انرژی گرمایشی یکنواخت را در محل کار آسان کرده‌اند. وجود انواع گرماتاب به‌ شکل قابل‌توجهی از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند و باعث صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق می‌شود. این سیستم‌ها مشابه انرژی خورشیدی کار می‌کنند و می‌توانند در مدت‌ زمان کوتاهی گرمای مطلوب را در فضا ایجاد کنند.

ایمنی در تولید این محصولات اهمیت بسیاری دارد و شرکت گرماسرماسازه شرق می‌تواند با وارد کردن مطمئن‌ترین محصولات گرمایشی به بازار، تجربه‌ای عالی را برای شما رقم بزند. در این مطلب به بررسی انواع هیتر تابشی موجود در بازار و مزایای استفاده از آن می‌پردازیم و شما را با مصارف گسترده این محصول آشنا می‌کنیم.

 

گرماتاب چیست؟

سیستم گرماتاب یا هیتر تابشی لوله‌ ای عملکردی مانند انرژی گرمایشی ناشی از خورشید در کره زمین دارد. بدین‌گونه که انرژی گرمایشی خورشید در حد فاصل زمین و خورشید به گرما تبدیل شده و از این طریق باعث گرم‌ شدن زمین می‌شود.

سیستم گرما تاب از چند لوله تابشی، مشعل، شعله‌ پخش‌کن، فن‌های مکنده و صفحات منعکس‌ کننده تشکیل می‌شود. این دستگاه می‌تواند گرمایش انواع محیط‌ها مانند دفاتر کار، گلخانه‌ها، رستوران‌ها و کارخانه‌ها را تأمین کند. این سیستم‌ها معمولاً در سقف تعبیه می‌شوند و گرمای معتدلی را ایجاد می‌کنند.

آشنایی با انواع گرماتاب

 

انواع گرماتاب

دستگاه گرماتاب به‌ صورت ویژه برای کاهش مصرف انرژی و تولید گرمای یکنواخت طراحی و تولید می‌شوند. این سیستم‌ها در انواع هیتر‌ تابشی لوله‌ ای سری U به تولید می‌رسند که برای استفاده در اماکن عمومی دارای سقف بلند مناسب هستند. از دیگر هیترهای لوله‌ای می‌توان به سری L اشاره کرد که در سالن‌هایی با سقف کم‌ ارتفاع کاربرد دارند. از هیترهای‌ لوله‌ای مدل L در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها استفاده می‌شود.

  • گرماتاب لوله ای کم شدت
  • گرماتاب سرامیکی با شدت بالا
  • گرماتاب زمینی
  • گرماتاب مستقل

 

گرماتاب‌ لوله‌ ای کم شدت

این نوع یکی از پرکاربردترین دستگاه گرمایشی در ایران به شمار می‌آید. عملکرد این دستگاه بسیار آسان بوده و برگرفته از انرژی خورشیدی است. در هیترهای لوله‌ ای، ترکیب گاز و هوا باعث ایجاد شعله یا حرارت می‌شود. گرمای ناشی از این شعله، از طریق لوله‌های حرارتی انتقال پیدا می‌کند و به صفحات منعکس‌کننده می‌رسد. این صفحات نیز انرژی حرارتی را به پایین و اطراف دستگاه انعکاس می‌دهند.

تعداد لوله‌های حرارتی، مشعل‌های گرمایشی و صفحات منعکس‌کننده موجود در هیترهای لوله‌ ای، ظرفیت و کاربرد آن را مشخص می‌کنند. این دستگاه‌ها به دو نوع صنعتی و گلخانه‌ای تقسیم می‌شوند. از بخاری تابشی گرماتاب در کارخانه‌ها، انبارها، محیط‌های کارگاهی و صنعتی، رستوران‌ها و فضاهای باز استفاده می‌شود. هیتر گلخانه‌ ای نیز منحصراً در گلخانه‌ها، سالن‌های پرورش گیاهان و مرغداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گرماتاب لوله ای از انواع گرماتاب

 برخی از هیتر تابشی در شرکت گرماسرماسازه شرق دارای ترموستات تنظیم‌کننده دمای محیط هستند و می‌توانند تولید انرژی گرمایشی را کنترل کنند. این دستگاه همچنین مجهز به بالانسر تنظیم‌کننده فشار گاز است و در ساخت آن از قطعات باکیفیت و مطابق با استانداردهای اروپایی استفاده می‌شود.

گرماتاب‌ سرامیکی با شدت بالا

هیتر سرامیکی نیز مانند هیتر لوله‌ ای، محیط را از طریق به دام‌ انداختن انرژی گرمایشی گرم می‌کند. ظاهر این دستگاه با انواع دیگر هیترها متفاوت است و تمام قطعات اولیه آن در محیط سرامیکی جای گرفته‌اند. وجه تمایز این مدل با سیستم‌های گرمایشی لوله‌ ای در جنس بدنه سرامیکی آن است.

سرامیک استفاده‌ شده در بدنه این دستگاه، امکان تولید گرمای بیشتری را فراهم می‌کند. این بدان علت است که سرامیک توان گرمایشی بالاتری نسبت به سایر فلزات استفاده‌ شده در هیتر لوله‌ای دارد.

گرماتاب سرامیکی از انواع گرماتاب

گرماتاب‌ زمینی

گرماتاب‌ زمینی اصطلاحی است که به گرماتاب‌ های ایستاده یا گرماتاب قارچی اطلاق می‌شود. این سیستم‌ها به‌ اندازه هیترهای لوله‌ ای کاربردی نیستند و علت آن عدم تعبیه و نصب آن‌ها در سقف است. هیتر تابشی زمینی به‌ جای نصب در دیوار یا سقف، روی زمین قرار می‌گیرد و برای گرم‌ کردن اماکنی مناسب است که سقف کم‌ ارتفاعی دارند. ظرفیت این دستگاه پاسخگوی سالن‌های بزرگ تجاری و تفریحی نیست و بهتر است در این محیط‌ها از سیستم‌های گرمایشی دیگری استفاده شود.

 

گرماتاب‌ مستقل

گرماتاب مستقل را گرماتاب پرتابل هم میگویند. این نوع دستگاه ها در دو نوع سرامیکی و لوله ای تولید شده و دارای یک منبع سوخت هستند. هیتر پرتابل قابلیت حمل را دارند. قابل ذکر است که این نوع دستگاه به نسبت دیگر هیترها از ظرفیت گرمایشی پایین تری برخوردار هستند. به همین خاطر در صنایع بزرگ کاربرد خاصی ندارند. عملکرد این نوع مشابه گرماتاب زمینی است و به صورت متمرکز و محلی کاربرد دارد.

 

بیشتر بخوانید : خرید گرماتاب دست دوم

 

کاربرد مدل‌های مختلف گرماتاب‌ گلخانه‌ ای و صنعتی

مدل‌های زیادی از گرماتاب‌های صنعتی وارد بازار شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به MR-22U، MR-35U، MR-40U، MR-50U و MR-55U اشاره کرد. گرماتاب‌های گلخانه‌ ای نیز در دو مدل MR-50L و MR-55L وارد بازار می‌شوند.

مدل PRS-L یکی از پرفروش‌ترین انواع گرماتاب لوله‌ ای است که به‌ صورت تک‌ لاین، با استفاده از گاز شهری و با امکان استفاده از گاز مایع تولید می‌شود. این دستگاه برای محیط‌هایی با ارتفاع 3 تا 5 متر مناسب است و به‌ صورت گسترده در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سوله‌های نگهداری استفاده می‌شود.

مدل PRS-U نیز یکی دیگر از هیترهای لوله‌ ای تولیدی است که برای تولید انرژی گرمایشی در فضاهای باز، رستوران‌ها، آلاچیق‌ها، روف‌گاردن‌ها و ویلاها استفاده می‌شود. مزیت منحصربه‌فرد این دستگاه عدم اشغال فضای مفید کاری است. این مدل می‌تواند سالن موردنظر را حداکثر تا ده دقیقه به‌ طور کامل گرم کند و مصرف گاز و برق شهری را تا 40 درصد کاهش ‌دهد.

گرماتاب مدل U از انواع گرماتاب

مزایای گرماتاب

از مزایای  گرماتاب می‌توان به تولید گرمای مطلوب، عدم ایجاد نویزهای آزاردهنده و گرمایش بالا و سریع آنها اشاره کرد. همچنین، سازگار بودن این محصولات با محیط‌ زیست نیز از دیگر مزایای این هیترهای تابشی است. در ادامه، هر کدام از موارد ذکرشده را به‌ صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

  • ایجاد گرمای کافی و مطلوب

یکی از مزایای گرماتاب ایجاد گرمای مطبوع و ملایم است. این سیستم‌ها از تولید گرمای شدید خودداری می‌کنند و اکسیژن موجود در فضای اتاق را از بین نمی‌برند. آن‌ها همچنین در حدفاصل مناسبی نصب و تعبیه می‌شوند و در تماس مستقیم با محیط کار قرار نمی‌گیرند.

  • عدم تولید آلودگی صوتی

هیترهای لوله‌ای و تابشی آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کنند و در هنگام کار آزاردهنده نیستند. دقت کنید که در ساخت برخی از انواع گرماتاب تابشی، از فن‌های مکنده استفاده می‌شود؛ بنابراین، اگر در دفتر کار خود نیاز به سکوت دارید، هیترهای بدون فن انتخاب مطمئن‌تری برای شما هستند. از کاربردهای هیتر بدون فن می‌توان به استفاده در دانشگاه‌ها، اتاق‌خواب‌ها، دفاتر کار، آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها اشاره کرد.

  • سازگار با محیط زیست

در عملکرد این دستگاه ها از انرژی و سوخت‌های فسیلی استفاده نمی‌شود. عدم مصرف سوخت‌های تجدیدناپذیر و عدم تولید آلودگی یکی از وجوه تمایز‌ مهم این محصولات با سایر هیترهای گرمایشی است. همچنین، از آنجایی‌ که انرژی گرمایی تولید شده توسط این گرماتاب‌ها راندمان بالایی دارد، از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌شود.

  • گرمایش بالا و سریع

گرمایش تابشی موجود در بازار می‌توانند فضای موردنظر شما را در کمتر از ده دقیقه به گرمای مطلوب برسانند و از این نظر بسیار سریع‌تر از سایر محصولات گرمایشی عمل می‌کنند؛ بنابراین، فضای اتاق در مدت‌ زمان کوتاهی گرم می‌شود و دیگر نیازی به روشن‌ ماندن طولانی‌ مدت این هیترها وجود ندارد.

مزایای گرماتاب

  • مقرون‌ به‌ صرفه بودن

گرماتاب‌ها نسبت به هیترها و بخاری‌های برقی انرژی مصرفی کم‌تری دارند و هزینه‌ قبوض شما را به‌ شکل قابل‌ توجهی پایین می‌آورند. این سیستم‌ها از مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین محصولات گرمایشی هستند و می‌توانند تمام انرژی دریافتی را به گرما تبدیل کنند.

  • نگهداری راحت

نگهداری از این گرماتاب‌ها بسیار آسان و کم‌ هزینه بوده و در طراحی آن‌ها به ایمن‌ بودن محصولات توجه زیادی شده ‌است. عدم وجود شعله باز نیز امنیت این سیستم‌ها را نسبت به بخاری‌ها و شومینه‌ها بیشتر می‌کند. همچنین، هزینه‌های تعمیر قطعات آن‌ها بسیار پایین است.

 

تفاوت گرماتاب گرماسازه شرق با دیگر برندها

شرکت گرماسرما سازه شرق بهترین و مطمئن‌ترین گرماتاب‌ها را تولید و روانه بازار می‌کند. از تفاوت‌‌های محصولات گرماسرما سازه با دیگر محصولات می‌توان به توان حرارتی 350 تا 450 درجه اشاره کرد. همچنین، قطعات این محصولات مطابق با استانداردهای جهانی تولید شده‌اند و درب مشعل آن‌ها از جنس استیل است. وجود رفلکتور 14 خم و استفاده از رنگ 600 درجه نسوز برای لوله‌ها نیز از دیگر وجوه تمایز انواع گرماتاب این شرکت با سایر محصولات موجود در بازار به شمار می‌آید.

خرید انواع گرماتاب از گرماسازه شرق

 

نتیجه‌ گیری

استفاده از مدل‌های مختلف گرماتاب در مجتمع‌های تجاری، گلخانه‌ها و دفاتر شرکت‌ها به‌صورت گسترده دیده می‌شود. از وجه تمایز این محصولات گرمایشی با بخاری‌ها و شومینه‌ها می‌توان به عدم اتلاف انرژی برق و گاز، تولید گرمای ملایم، گرمایش سریع و نگهداری آسان اشاره کرد.

شرکت گرماسرماسازه شرق بهترین شرکت تولیدی انواع گرماتاب لوله‌ای است و بی‌شک یکی از بهترین برندهای ایرانی در زمینه تولید محصولات گرمایشی به شمار می‌رود. در صورت تمایل برای خرید این محصولات، کارشناسان این مجموعه آماده راهنمایی شما هستند.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.