گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

هیتر تابشی چتری (قارچی) چیست؟

هیتر تابشی چتری (قارچی) چیست؟

هیتر تابشی چتری که همگی آن را با هیتر قارچی می شناسند، دارای پایه که بیشتر شبیه درختچه می باشد. این هیتر چتری منبع حرارتی دارد که در بالای دستگاه به کار رفته است. رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مکان‌های مشابه برای اینکه بتوانند گرمایش مجموعه خود را تأمین کنند، به دستگاه‌هایی با قدرت کافی نیاز دارند. در این شرایط می‌توان از گرماتاب تابشی قارچی استفاده کرد که یکی از به ‌صرفه‌ترین سیستم‌های گرمایشی به‌ حساب می‌آید.

هیتر تابشی در انواع مختلفی طراحی شده‌اند و هر کدام می‌توانند ویژگی‌های مختلفی را از خود به نمایش بگذارند. بخاری تابشی چتری از بهترین مدل‌های سیستم گرمایشی است.

هیتر تابشی قارچی در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند مزیت‌های گوناگون را از خود به نمایش بگذارند. به دلیل اهمیت بالای این موضوع قصد داریم در ادامه به ‌تمامی این موارد پاسخ دهیم و به‌ صورت کامل به بررسی بخاری چتری یا هیتر چتری بپردازیم؛ پس تا انتهای مطلب بخاری تابشی چتری یا قارچی دنبال‌ کننده ما باشید.

 

هیتر تابشی چتری (هیتر تابشی قارچی)

هیتر تابشی چتری گرماسازه شرق از جمله دستگاه‌های گرمایشی بسیار پرکاربرد به‌ حساب می‌آید که توانایی بازتاب گرما را دارد. تولید گرمای بخاری تابشی چتری را می‌توانیم به خورشید تشبیه کنیم. استفاده از بخاری تابشی در محیط‌های باز، ایجاد کننده گرمای مطلوب است. اگر این سیستم‌ها را به‌ صورت ایستاده مورد استفاده قرار دهید، می‌توانید شاهد ایجاد گرما در شعاع بالایی باشید.

از این دستگاه‌ها تحت عنوان گرماتاب قارچی نیز یاد می‌شود. لازم به ذکر بوده راندمان هیتر تابشی ایستاده در تولید گرما بسیار بالا است.

بخاری تابشی چتری یا قارچی

نحوه عملکرد هیتر تابشی چتری

آشنایی با نحوه عملکرد هیتر چتری بسیار حائز اهمیت است. در یک لوله فولادی سوخت و هوا با یکدیگر ترکیب می‌شوند که نتیجه آن تولید انرژی است. زمانی که سوخت و هوا در یک واکنش با یکدیگر شرکت می‌کنند، به معنای افزایش دمای سطح لوله است.

افزایش دما به این دلیل اتفاق می‌افتد که انرژی تابشی از سطح گرماتاب قارچی ساطع شود. هدایت انرژی تولید شده به سمت پایین بوده و علت آن نیز شکل خاص طراحی است؛ به همین علت بهتر است هیتر تابشی قارچی را در ارتفاعات نصب کرد.

 

بیشتر بخوانید : هیتر فضای باز

 

 کاربرد هیتر تابشی چتری 

تأمین گرمای مطلوب برای محیط‌های باز با کمک روش‌های معمولی کار ساده‌ای نیست. روش‌های معمولی علاوه بر اینکه مقرون‌ به‌ صرفه نیستند، زمان زیادی را نیز می‌گیرند؛ به همین علت بهترین گزینه‌ای که می‌توانید از آن استقبال به عمل بیاورید، هیتر تابشی قارچی است.

مسلما این سوال برای همه پیش می آید که هیتر چتری در چه فضاهایی کاربرد دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که رستوران‌ها، باغ‌ها، کافی‌شاپ‌ها، آلاچیق و همچنین تالارها مناسب‌ترین کاندیدها برای بهره بردن از هیتر چتری هستند.

با کمک این گرماتاب چتری می‌توان هوای گرم و مطلوب را تأمین کرد. نصب آن‌ها به‌ صورت عمودی انجام می‌شود و هیچگونه محدودیت مکانی برای استفاده به چشم نمی‌خورد. لازم به ذکر است سالن‌های ورزشی نیز می‌توانند نسبت به استفاده از این دستگاه‌ها اقدامات لازم را به انجام برسانند.

 

انواع هیتر تابشی چتری

هیتر قارچی در انواع مختلفی تولید می‌شود. در واقع فاکتورهای متعددی وجود دارند که می‌توانند ایجاد کننده تفاوت در مدل‌های گوناگون باشند. از جمله این پارامترها می‌توانیم به جنس، اندازه، ارتفاع و همچنین وزن اشاره داشته باشیم؛ اما اگر بخواهیم به‌ صورت کلی بیان کنیم این هیترها دارای دو دسته مختلف هستند؛ از جمله:

  • هیتر قارچی یا چتری برقی

  • هیتر قارچی یا چتری گازی

هر دو مدل از قابلیت حمل برخوردار هستند. همچنین نیازی نیست آن‌ها را به انشعاب گازی شهری وصل کرد. هر کدام از این مدل‌ها دارای محفظه مخصوص به‌ منظور نگهداری سوخت هستند. مناسب‌ترین گاز برای پر کردن محفظه‌ها، پروپان است؛ زیرا می‌تواند سازگاری بسیار بالایی را با محیط‌ زیست از خود به نمایش بگذارد. 

هیتر تابشی چتری

مزایای هیتر چتری گرماسازه شرق

استفاده از هیتر چتری گرماسازه شرق می‌تواند مزایای زیادی را با خود به همراه داشته باشد. در واقع همین مزایا هستند که تقاضای خرید را افزایش داده‌اند. بخاری تابشی قارچی به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم با گاز مایع و هم گاز شهری قابلیت کارکرد دارند.

شکل ساختاری گرماتاب چتری به‌ گونه‌ای است که می‌توان به‌ سهولت نسبت به جابه‌جایی آن‌ها اقدام کرد. همچنین در قسمت محفظه احتراق از استیل گرید 304 استفاده می‌شود و همین باعث دوام و کارکرد طولانی‌مدت خواهد شد.

مصرف برق گرماتاب قارچی بسیار پایین است؛ زیرا در آن‌ها از جرقه‌زنی استفاده می‌شود که با باتری قلمی کار می‌کند. یکی از مزایای استفاده از هیتر تابشی مدل چتری، شکل قرارگیری متفاوت آن است. به‌ عنوان‌ مثال می‌توان آن‌ها را آویزان کرد یا به‌ صورت ایستاده بر روی زمین قرار داد.

استفاده بر روی میز نیز بسیار مرسوم است. از مهمترین مزایای بخاری تابشی چتری اشغال نکردن فضای زیاد در مکان مورد نظر است. همچنین حرارت‌دهی را در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌دهد. به طور خلاصه میتوان مزایا را بیان کرد :

  • استاندارد دستگاه
  • جابجایی راحت و آسان 
  • مصرف سوخت پایین
  • عدم اشغال فضای زیاد
  • حرارت دهی بالا در کوتاهترین زمان ممکن
  • راندمان حرارتی بالا

 

خرید هیتر تابشی قارچی گرماسازه شرق

حالا اگر با این توضیحات قصد خرید هیتر تابشی چتری را دارید، باید در ابتدا نیاز خودتان را مشخص کنید. اگر مکان شما متراژ بسیار بزرگی دارد، حتماً باید از سیستم‌هایی استفاده کنید که ابعاد بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. امروزه مکان‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه فروش انواع هیترهای تابشی از جمله هیتر چتری یا قارچی فعالیت می‌کنند. شما باید به دنبال معتبرترین آن‌ها باشید.

شرکت گرماسرماسازه شرق از بهترین مجموعه‌ها در زمینه تولید، طراحی و اجرای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی است. این مجموعه تجهیزات مورد نیاز مکان‌های بزرگ را فراهم می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به سوله‌های صنعتی، سالن‌های ورزشی، مرغداری، گلخانه‌ها، رستوران‌ها، ویلاها و به‌ طور کلی فضاهای باز اشاره کنیم.

شرکت گرماسرماسازه شرق ارائه‌دهنده محصولات گوناگون با کیفیت‌های بسیار بالا است. سیستم گرمایش تابشی لوله‌ای، گرمایش تابشی سرامیکی، مه‌ پاش، گیت ضدعفونی و کوره هوای گرم در بین این موارد جای داده می‌شوند. اگر نیاز به اطلاعات گسترده‌تری دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج‌ شده با کارشناسان مربوطه در تماس باشید.

 

قیمت هیتر تابشی چتری

یکی از مهمترین مواردی که قبل از خرید هیتر تابشی قارچی باید به آن توجه داشته باشید، قیمت هیتر تابشی چتری است. فاکتورها و متغیرهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند باعث افزایش یا کاهش قیمت‌ها شوند. جنس یکی از آن‌ها است. هر چقدر از مواد باکیفیت‌تری در جهت طراحی و تولید بهره برده شده باشد، به همان اندازه نیز قیمت هیتر تابشی با افزایش روبه‌رو خواهد بود. ابعاد و ارتفاع نیز در تعیین قیمت تأثیرگذار هستند. ابعاد بیشتر به معنای قیمت بالاتر است.

همچنین برند و شرکت تولیدکننده نیز می‌توانند تأثیرگذاری خود را روی قیمت اعمال کنند. قبل از خرید هیتر قارچی باید از قیمت به‌ روز محصولات اطلاعات لازم را کسب کنید. مجموعه گرماسرماسازه شرق به‌ عنوان طراح و تولیدکننده داخلی، قیمت‌های بسیار مناسبی را بر روی محصولات خود در نظر می‌گیرد. قیمت مناسب به معنای کیفیت پایین نیست؛ از این‌ رو می‌توانید با خیالی راحت نسبت به خرید بخاری تابشی قارچی اقدامات لازم را به انجام برسانید.

هیتر تابشی چتری

مشخصات هیتر چتری

مشخصات این نوع گرمایش تابشی بستگی به این دارد که دستگاه چه مدلی را به خود اختصاص داده است؟ بعد از مشخص‌ کردن مدل دستگاه می‌توانید ویژگی‌های آن را به‌ منظور خرید مورد بررسی قرار دهید. از جمله مشخصات مهم که باید در رابطه‌ با بخاری تابشی قارچی اطلاعات داشته باشید، شامل موارد زیر می‌شوند:

مصرف سوخت

مصرف سوخت می‌تواند هم با گاز مایع و هم گازی شهری باشد. فشار گاز شهری بر روی میزان مصرف سوخت تأثیرگذار است.

 

مشخصات تولید گرما

گزینه مهم دیگر در رابطه‌ با تولید گرما است. راندمان‌های مختلفی را می‌توان از بخاری تابشی چتری شاهد بود. به‌ عنوان‌ مثال برخی از آن‌ها دارای راندمان 93 درصد و برخی دیگر 90 درصد هستند. گرماسرماسازه شرق تولیدکننده هیتر تابشی با بالاترین راندمان است.

 

ابعاد و وزن دستگاه

ابعاد و وزن نیز در تعیین مشخصات دستگاه تأثیرگذار هستند. اگر دستگاه کمتر از 25 کیلوگرم وزن داشته باشد، به معنای سبک بودن آن است. لازم به ذکر است با افزایش وزن، ابعاد و قیمت نیز روند صعودی طی می‌کنند.

همانطور که متوجه شدید در هنگام خرید هیتر قارچی با مدل‌های متعددی روبه‌رو خواهید شد که هر کدام ویژگی‌ها و مشخصات مخصوصی دارند. انتخاب هر مدل بستگی به مکان مورد استفاده دارد. به‌ عنوان‌ مثال اگر مکان مورد نظر شما بسیار بزرگ است، باید از هیتری استفاده کنید که اندازه بزرگی دارد. 

 

ساختار گرماتاب قارچی 

اکنون میخواهیم در مورد قسمت های مختلف این هیتر صحبت کنیم تا بیشتر با این دستگاه آشنا شوید:

  • این هیتر دارای بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ است که مقاوم در برابر آسیب های احتمالی فضای باز می باشد.
  • مشعلی در داخل بدنه این هیتر وجود دارد که با احتراق سوخت گازی درون آن، موجب ایجاد شعله می شود. 
  • در این دستگاه یک جرقه زن وجود دارد که توسط برق و یا باتری قلمی عمل میکند.
  • قسمت چتری هیتر موجب محافظت بخش مختلف و مهم دستگاه در مقابل برف و باران و برف می شود.
  • در هیتر قارچی، کلیدی جهت تنظیم حرارت وجود دارد که با آن میتوان گاز ورودی را کم و زیاد کرد و همینطور حرارت را تنظیم کنید.
  • امواج مادون قرمز به قسمت قارچی شکل برخورد میکند. قسمت چتری شکل به عنوان بازتابنده عمل میکند و امواج را به محیط اطراف می تاباند.

 

ویژگی های گرماتاب چتری گرماسازه شرق

هیتر تابشی چتری یکی از انواع دستگاه های حرارتی است که برای گرمایش محیط استفاده می‌شود. برخی از ویژگی‌های این دستگاه عبارتند از:

  • امکان استفاده در فضای باز و داشتن راندمان بالا
  • عدم اشغال فضای زیاد
  • دارای طراحی زیبا و مدرن
  • قابلیت آسان جهت جابجایی
  • دارای مصرف پایین انرژی و بهره وری بالا
  • حرارت دهی بالا در کمترین زمان
  • هزینه نصب و راه اندازی کم
  • کار کردن با گاز مایع و گاز شهری
  • دارای بدنه استیل ضد زنگ جهت مقاومت در برابر تغییرات دمایی و ضربه
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش به صورت کاملا معتبر
  • قابلیت تنظیم مقدار تابش هیتر قارچی

 

موارد استفاده از بخاری تابشی چتری

برخی از محیط‌ها به گرمایش بسیار سریع نیاز دارند. در این شرایط بهترین گزینه‌ای که می‌توان از آن بهره برد، هیتر چتری است. سرعت تولید انرژی حرارتی توسط این دستگاه‌ها بسیار بالا است. همچنین از آنجایی‌ که هیتر تابشی قارچی هیچگونه آلودگی صوتی تولید نمی‌کنند، از این ‌رو می‌توان نسبت به استفاده از آن‌ها در مکان‌های عمومی اقدام کرد.

روف‌گاردن‌ها، تراس‌ها و آلاچیق‌ها می‌توانند از حضور مؤثر هیتر چتری نهایت بهره و استفاده را ببرند. لازم به ذکر است سیستم هیترهای تابشی به ‌گونه‌ای است که با توجه ‌به شرایط آب ‌و هوایی از خود عملکرد نشان می‌دهد؛ به همین علت تلفات گرمایی و انرژی را با خود به همراه نخواهد داشت که یک امتیاز بزرگ بسیار بزرگ به‌ حساب می‌آید.

 

نتیجه‌ گیری

هیتر تابشی چتری یا قارچی یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است که با داشتن مزایای گوناگون توانسته در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه‌ها دارای راندمان بسیار بالایی هستند؛ به همین علت در بین سیستم‌های گرمایشی بسیار مقرون ‌به ‌صرفه قرار می‌گیرند. فضاهای باز متقاضی اصلی تهیه این سیستم‌ها هستند. رستوران‌ها، باغ‌ها و کافی‌شاپ‌ها نمونه‌ای از این موارد به شمار می‌روند.

برای اینکه بتوانید یک خرید موفق را به ثبت برسانید، باید از مشخصات محصول و همچنین قیمت آن اطلاعات لازم را کسب کنید. مجموعه گرماسرماسازه شرق در این زمینه همراه شما است. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از هیتر چتری هستید، می‌توانید همین حالا با کارشناسان مربوطه تماس برقرار کنید. راهنمایی‌های لازم به شما ارائه خواهند شد. (38482273-051  - 22032002-021)

 


 

سوالات متداول

1. آیا مصرف برق هیتر تابشی قارچی بالا است؟

مصرف برق این دستگاه‌ها بسیار پایین است؛ زیرا در آنها از جرقه‌زنی استفاده میشود که با باتری قلمی کار میکند.

 

2. سرعت تولید گرما در هیتر چتری به چه صورت است؟

سرعت تولید انرژی حرارتی توسط این دستگاه‌ها بسیار بالا است. همچنین دارای راندمان بسیار بالایی نیز میباشد.

 

3. چه عواملی بر قیمت هیتر تابشی چتری تأثیرگذار خواهند بود؟

فاکتورها و متغیرهای مختلفی وجود دارند که میتوانند باعث افزایش یا کاهش قیمت‌ها شوند. جنس، مواد با کیفیت، ابعاد و ارتفاع، برند و شرکت تولیدکننده جزء این فاکتورها میباشد.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله  هیتر تابشی گازوئیلی چیست؟ و انواع آن
هیتر تابشی گازوئیلی چیست؟ و انواع آن
یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله هیتر تابشی چیست؟
هیتر تابشی چیست؟
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاه ها

fatehi
۱۵ تیر ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید. برای محوطه تراس در زمینه هیتر چتری مشورت میخوام. لطفا راهنمایی بفرمایید.

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. همکاران واحد فنی و فروش با شما تماس خواهند گرفت.

پیام بگذارید.