گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

انواع جت هیتر و کاربرد آنها

انواع جت هیتر و کاربرد آنها

آیا با انواع جت هیتر آشنایی دارید؟ با سرد شدن هوا یکی از ضروریاتی است که باید به‌ موقع به آن پرداخت. نیاز به گرم‌ کردن تجهیزات و رساندن دمای محیط به دمای مطلوب اهمیت پیدا می‌کند. یکی از محبوب‌ترین وسایل گرمایشی جت‌ هیتر است. به‌ طور کلی جت‌ هیترها یک بخاری صنعتی هستند که در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، سوله‌ها و سالن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. جت‌ هیترها از انواع فن‌های محوری با پروانه در لوله‌ها هستند و هوای گرم مناسب را به محیط می‌پاشند.

از مهم‌ترین نکات در انتخاب و خرید جت هیتر می‌توان به توان واحد (بر حسب کیلوکالری)، مساحت (بر حسب مترمربع) و نوع سوخت موجود اشاره کرد. در این مقاله با انواع جت‌ هیترها و کاربرد آنها آشنا می‌شویم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع جت‌ هیتر و کاربرد آن در صنعت

جت‌ هیترها با توجه به میزان خروجی تخلیه شده به دو مدل دودکش دار و بدون دودکش و بر اساس نوع سوخت به چهار نوع برقی، گازی، گازوئیلی و دوگانه‌ سوز تقسیم می‌شوند که به ترتیب با توجه به محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین جت هیتر بنا بر مکان مورد استفاده، مساحت مکان و قدرت گرمایشی آنها کاربردهای متفاوتی دارند. محیط‌هایی که جت‌ هیترها را می‌توان در آن استفاده کرد عبارت‌اند از:

  • گلخانه‌ ها
  • دامداری‌ ها
  • مرغداری‌ ها
  • سالن‌ های ورزشی
  • پروژه‌ های ساختمانی
  • کارخانه‌ های صنعتی
  • سوله‌ ها و انبارها
  • کارگاه‌ های صنعتی

انواع جت‌ هیتر بر حسب نوع منبع انرژی آن

جت هیترهای برقی

از جمله کاربردی‌ترین انواع جت هیتر می‌توان به هیترهای برقی اشاره کرد. انرژی موردنیاز این بخاری از طریق برق سه‌ فاز تأمین می‌شود. جت هیتر برقی مجهز به یک فن در داخل است که گرمای تولید شده توسط المنت را به جلو پرتاب می‌کند تا گرما به طور یکنواخت در محیط پخش شود.

انواع جت هیتر

جت هیترهای گاز سوز

بخاری‌ های گازی یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های جت‌ هیتر هستند که بیشتر برای گرمایش گلخانه استفاده می‌شوند. زیرا آلاینده‌های کمتری تولید می‌کنند. این مدل جت‌ هیتر قابل‌ نصب و استفاده در سالن‌های صنعتی، گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و پروژه‌های ساختمانی با جریان هوای طبیعی است.

این مدل جت‌ هیتر می‌تواند با گاز طبیعی (NG) و گاز مایع (LPG) کار کند. بخاری تزریق گاز دارای راندمان حرارتی بالایی است و مصرف سوخت را می‌توان توسط شیر برقی تنظیم کرد. این واحد دارای یک فن محوری کم‌ صدا است که با تغییرات فشار هوای سیستم جت هیتر تنظیم می‌شود و از سوخت ناقص جلوگیری می‌کند.

اگر قرار است از بخاری‌های تزریق گازی که سوخت آنها گاز مایع است استفاده شود، باید توجه کافی به دبی گاز موردنیاز و یخ‌نشدن گاز مایع در خروجی مخزن بشود. هیترهای EFI انرژی زیادی مصرف می‌کنند و برای مکان‌های بزرگ مناسب نیستند و بیشتر در انبارها، فروشگاه ها، کارخانجات صنعتی و سایر فضاها استفاده می‌شوند.

 

جت هیتر

هیترهای دیزلی

 

جت‌ هیتر دیزلی یکی دیگر از جت‌ هیترهایی است که از سوخت گازوئیل برای تولید گرما استفاده می‌کند و از آنجایی‌ که آلاینده‌های بیشتری را وارد محیط می‌کند، این جت آلودگی بیشتری تولید می‌کند، حتی در خانه های دارای دودکش نیز از این دستگاه در مدل استفاده شده است. ما آن را برای استفاده در گلخانه توصیه نمیکنیم. 

جت‌ هیتر دوگانه‌ سوز

بخاری‌های انژکتوری دوگانه‌ سوز ترکیبی از بخاری‌های انژکتوری گاز و گازوئیل هستند و می‌توانند با گاز شهری یا گازوئیل کار کنند. بخاری‌ های تزریق سوخت دوگانه در بسیاری از مناطقی که با افت فشار، کمبود یا قطع موقت گاز شهری مواجه هستند از جمله برای گرمایش گلخانه، کاربردهای زیادی دارند. این بخاری در مقایسه با سایر جت‌ هیترها قیمت بیشتری دارد و در ظرفیت‌های مختلف در بازار موجود است.

 

جت هیتر دوگانه سوز

 

بیشتر بخوانید : جت هیتر گازوئیلی مرغداری

 

جت‌ هیتر با دودکش

یکی از پرکاربردترین انواع جت هیتر، بخاری جت دار دودکشی است. از آنجایی‌ که در این مدل جت هیتر دودکش وجود دارد، گازهای سمی و دود حاصل از احتراق به بیرون هدایت می‌شود و محیط‌ زیست توسط دی‌اکسیدکربن آلوده نمی‌شود. جت‌ هیترهای شومینه‌ای مناسب برای فضاهای بسته و دارای تهویه ضعیف مانند کارخانه‌های صنعتی، واحدهای تولیدی، گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و پرورش قارچ است.

جت هیتر دودکش دار یکی از انواع جت هیتر

جت‌ هیتر بدون دودکش

در هیترهای جت‌دار بدون دودکش گرماسازه شرق، از آنجایی‌ که محفظه احتراق باز است، شعله تولید شده توسط سوخت مصرفی مستقیماً وارد محیط می‌شود؛ بنابراین، بخاری‌های جت‌دار بدون دودکش برای محیط‌هایی با سیستم تهویه مناسب و جریان هوای آزاد توصیه می‌شود.

مهم‌ترین مزیت جت هیتر بدون دودکش، راندمان حرارتی بالای آن است؛ با توجه به اینکه تمام گرمای تولید شده توسط هیتر فن دار به داخل فضا هدایت می‌شود، انرژی کمتری هدر می‌رود. به همین دلیل جت‌ هیترهای بدون دودکش برای محیط‌های بیرونی که نیاز به گرمایش سریع است مناسب هستند.

جت هیتر بدون دودکش - انواع جت هیتر

 

معیارهای خرید بخاری گلخانه‌ای مطابق با استانداردهای لازم

اگر قصد خرید بخاری برای گرمایش گلخانه دارید، باید اولویت‌ها و معیارهایی را که به پیشبرد اهداف شما کمک می‌کند، قبل از خرید در نظر بگیرید. این اولویت‌ها شامل اندازه مزرعه شما، منابع سوختی که می‌توانید بخرید، بودجه‌ای که در اختیار دارید و چند چیز دیگر است. تا زمانی که توانایی متعادل‌ کردن این معیارها را ندارید، هیچ نوع بخاری نخرید.

مساحت گلخانه

بدون شک در گرمایش گلخانه مهمترین چیزی که باید در اولویت قرار دهید، مساحت گلخانه شما است، زیرا هر چقدر هم که سالن رشد شما بزرگ باشد، قطعاً برای گرم‌ کردن آن و حفظ تعادل دمایی محیط گلخانه خود به بخاری نیاز خواهید داشت. قدرت گرمایش بیشتری برای حفظ دمای ایده‌آل دارد.

 

بیشتر بخوانید : جت هیتر گازوئیلی گلخانه

 

متأسفانه برخی از گلخانه‌داران تنها به مزایای بخاری‌ های گرمایشی توجه می‌کنند و به این مشکل توجه نمی‌کنند، اما تا زمانی که بخاری توانایی حفظ دما را نداشته باشد، انتخاب جت هیتر با تنها توجه‌ کردن به مزیت‌های آن باعث می‌شود تا پروژه کشاورزی شما به نتیجه دلخواه نرسد.

علاوه بر این، گلخانه علاوه بر پوشش یک منطقه بزرگ، باید به طور مؤثر عایق‌بندی شود تا از اتلاف حرارت و آسیب یخ‌زدگی به محصولات جلوگیری شود.

منبع سوخت

سؤال دوم پس از بررسی سیستم گرمایشی شما از گرماسازه شرق این است که بر اساس منطقه جغرافیایی، بودجه و یا منابع سوخت در دسترس، کدام منبع انرژی برای گرمایش گلخانه شما در اولویت قرار می‌گیرد؟ درست است که هزینه منابع سوخت را نمی‌توان به صفر رساند، اما می‌توانید با انتخاب دقیق بخاری مناسب با توجه به بودجه و امکانات خود، از کمترین میزان سوخت برای به‌حداقل‌رساندن هزینه سوخت استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

اگر گلخانه بزرگی دارید، حتماً باید چندین جت هیتر بخرید. این همچنین باعث صرفه‌جویی در منابع سوخت و جلوگیری از هدررفتن گرمای تولید شده می‌شود، البته به شرطی که دیوارها، سقف‌ها یا درزهایی را که هوای سرد می‌تواند در آن نفوذ کند را عایق‌بندی کرده باشید تا گرمای گلخانه را گرم نگه دارید بدون اینکه از کارکرد بخاری‌ها مطمئن شوید.

مجموعه تخصصی گرماسرماسازه شرق مرجع تأمین تأسیسات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی با ارائه طیف وسیعی از محصولات با تضمین اصل بودن، گارانتی مؤثر و قیمت‌گذاری مناسب در خدمت صنایع ایران است. در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد انتخاب و مقایسه برند محصولات، می‌توانید با کارشناسان فروش گرماسرماسازه شرق در تماس باشید (38482273-051 - 22032002-021).

 

سؤالات متداول:

  • چه تعداد جت‌ هیتر برای گرمایش گلخانه موردنیاز است؟

تعداد موردنیاز بستگی به مساحت گلخانه شما دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

  • چه نوع جت‌ هیتری برای گرمای گلخانه تهیه کنیم؟

نوع جت‌ هیتر بستگی به نوع گلخانه مساحت و کاربرد آن دارد، اینکه از چه نوع منبع انرژی استفاده کند و یا قدرت گرمایشی آن به چه میزان باشد.

  • آیا امکان حضور کارشناسان گرماسازه شرق در محل گلخانه پیش از خرید وجود دارد؟

بله، با درخواست شما کارشناسان ما برای بازدید و کارشناسی مکان گلخانه خواهند آمد تا شما در انتخاب نوع و تعداد جت هیتر و سایر تجهیزات موردنیاز شما را راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.