گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

جت هیتر گازوئیلی مرغداری

جت هیتر گازوئیلی مرغداری

جت هیتر گازوئیلی مرغداری یکی از بهترین دستگاه‏ ها برای گرمایش مرغداری است. دمای مرغداری همیشه باید یک اندازه مشخص داشته باشد و به خصوص در فصول سرد سال باید گرم بماند تا برای ماکیان مشکلی پیش نیاید و سود مرغداری در حالت حداکثری خود قرار گیرد. حال ممکن است این سؤال مطرح شود که جت هیتر گازوئیلی مرغداری چیست و چرا استفاده از این دستگاه حائز اهمیت است.

در ادامه این مطلب بیشتر درباره این نوع از جت هیتر صحبت می‌کنیم تا اگر قصد استفاده از آن را دارید، بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

 

جت هیتر گازوئیلی چیست؟

بهتر است قبل از آن که درباره جت هیتر گازوئیلی مرغداری و مزایای آن صحبت کنیم، کمی درباره این تجهیزات و نوع گازوئیلی آن بدانیم تا بهتر بتوانیم اهمیت آن را برای مرغداری درک کنیم. جت هیتر دستگاه یا بخاری بوده که عملکرد آن به صورت موشک است و می‏تواند هوای محیط را توسط گرمای تولید شده خود بالا ببرد.

جت هیتر راندمان بسیار بالایی دارد. این گفته به معنای آن است که هوای محیط بسیار بیشتر از هر وسیله دیگری توسط این نوع بخاری گرم می‎شود؛ از این رو، برای مکان‏هایی که نیاز به گرمای مداوم دارند، بسیار لازم و ضروری است. جت هیترها از راه‏های مختلفی انرژی خود را تأمین می‎کنند که یکی از آن‏ها استفاده از سوخت گازوئیل است. 

جت هیترهای گازوئیلی یا گاز سوز با اگزوز یا بی‌اگزوز ساخته می‎شوند. یک جت هیتر گازوئیلی بی‌اگزوز می‏تواند آلودگی محیطی بالایی را ایجاد کند؛ از این رو، معمولاً از جت هیتر اگزوزدار استفاده شده و اگزوز در فضای باز دور از محل قرار داده می‎شود.

این روزها، استفاده از جت هیتر بیشتر از هر وسیله گرمایشی دیگری مورد توجه قرار گرفته است؛ زیرا مصرف انرژی کمتری دارد و برای مکان‏های بزرگی که نیاز به وسایل گرمایشی دارند، بسیار مناسب است. حال که با جت هیتر گازوئیلی آشنا شدید، در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

جت هیتر گازوئیلی مرغداری

اهمیت استفاده از جت هیتر گازوئیلی مرغداری

در صنعت مرغداری از تجهیزات بسیاری برای تولید یک محصول خوب که یا مرغ گوشتی یا تخم‌مرغ است، استفاده می‎شود. یکی از مهم‏ترین دستگاه‏های استفاده شده در مرغداری‏ ها هیتر است. برای این که شرایط برای مرغ‏ها عالی باشد و بتوان محصول خوبی را از آن‏ها به دست آورد، باید دمای محیط با دمای بدن مرغ‏ها یکی باشد؛

بنابراین، نیاز است تا از وسیله ‎ای استفاده شود که علاوه بر رساندن دما به اندازه مورد نظر، بتواند سالن بزرگ مرغداری را نیز گرم کند. از این رو، از جت هیتر گازوئیلی برای مرغداری استفاده می‎شود.

همچنین این دستگاه برای مرغ‏های تخم‌گذار نیز بسیار مناسب است. در بالا بیان کردیم که راندمان کاری جت هیتر موشکی بالا است و انرژی کمتری را نسبت به بخاری‏های برقی یا دیگر وسایل گرمایش که با نیروی الکتریکی کار می‏کنند، مصرف می‏کند.

معمولاً هزینه‏ های بسیار زیاد دیگری به غیر از ایجاد گرما برای یک مرغداری وجود دارد؛ بنابراین، جت هیتر گازوئیلی با مصرف انرژی کم برای مرغدار هزینه کمی ایجاد می‏کند. از این رو، استفاده از جت هیتر گازوئیلی برای مرغداری‏‏ ها بسیار با اهمیت است و توصیه می‏شود.

 

بیشتر بخوانید : ساخت هیتر مرغداری

 

جت هیترهای گازوئیلی مورد استفاده برای مرغداری

انواع مختلفی از جت هیترهای گازوئیلی مرغداری در بازار وجود دارند که بر اساس نیازهایی که داریم، می‏توانیم از هر کدام از آن‏ها استفاده کنیم. با این حال، باید به این مورد توجه کرد که تهویه سالن مرغداری بسیار مهم است؛ بنابراین، باید این تجهیزات دارای لوله اگزوز باشد و همان ‏طور که در بالا بیان کردیم، اگزوز در بیرون از سالن قرار بگیرد. در ادامه به تعدادی از جت هیترهای رایج گازوئیلی اشاره خواهیم کرد.

جت هیتر اگزوزدار گازوئیلی

یکی از متداول‌ترین انواع جت هیتر برای مرغداری نوع اگزوزدار است که معمولاً بیشترین تقاضا را برای استفاده دارد. این جت هیتر بدنه استیلی دارد که با ورق نسوز پوشیده شده است.

جت هیتر اگزوزدار گازوئیلی مرغداری

پمپ این دستگاه گازوئیلی است که به همراه پلی پر‌وپیلن با مواد دیرسوز استفاده می‌شود. این جت هیتر از کوره، شیر برقی سر خود و الکترو موتور نیز تشکیل شده است. سرعت پرتاب باد آن ۲۵ متر است و می‌تواند به صورت یکنواخت یک سالن را گرم کند.

جت هیتر 100 هزار دو موتوره و تک موتوره گازوئیلی

یکی دیگر از جت هیترهایی که از آن بسیار استفاده می‌شود، جت هیتر ۱۰۰ هزار دو موتوره و تک موتوره است‌ این جت هیترها نیز از گازوئیل برای سوخت خود استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های مهم آن‌ها می‌توان به نصب ترموستات برای آن‌ها اشاره کرد‌ که در این صورت، می‌توان مصرف انرژی را برای آن‌ها بسیار کاهش داد.

جت هیتر 100 هزار دو موتوره و 100 هزار تک موتوره گازوئیلی

این جت هیترها دما را به صورت یکنواخت به بیرون هدایت می‌کنند. به خاطر وجود سنسور و میکرو سوئیچ‌های روی آن‌ها از ایجاد حادثه و آتش‌سوزی برای این هیترها جلوگیری می‌شود‌ و می‌توانند به صورت خودکار روشن و خاموش شوند. این دستگاه‌ها دارای وزن کمی هستند و اگر قصد نصب کردن آن‌ها را روی سقف دارید، این وزن کم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

جت هیتر 50 هزار باکدار و بدون باک گازوئیلی

از جت هیتر ۵۰ هزار باکدار و بدون باک نیز برای مرغداری‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها نیز می‌توانند به صورت اتوماتیک خاموش یا روشن شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداقل میزان آلاینده را داشته باشند.

در صورتی که روی این دستگاه ترموستات نصب شود، نیز می‌توان دمای آن را تنظیم کرد. وزن این جت هیتر از دو مدل بالا بسیار کمتر است و فضای کوچک‌تری را می‌تواند گرم کند‌. از این رو، اگر دارای یک سالن مرغداری کوچک بوده و به یک هیتر مناسب نیاز داشته باشید، این نمونه از مدل‌های دیگر بهتر بوده و برای شما مقرون‌ به‌ صرفه‌تر است.

جت هیتر گازوئیلی مرغداری باکدار و بدون باک

نکات مهم جهت نصب جت هیترهای گازوئیلی مرغداری

برای این که جت هیتر با راندمان بسیار بالا کار کند و به بهترین شکل سالن مرغداری شما را گرم نگه دارد، باید نکاتی را هنگام نصب آن رعایت کرد‌.‌ اولین نکته این است که از فرد متخصص در این زمینه بخواهید تا جت هیتر را برای شما نصب کند. این افراد به جت هیتر بسیار آگاه هستند و نحوه کار با آن را می‌دانند.

سپس باید محل نصب را مشخص کنید. گاهی نیاز است تا از چند جت هیتر گازوئیلی استفاده کنید؛ بنابراین، باید این تجهیزات در فواصل منظم از یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند گرمای خود را به همه جا برسانند. سپس باید به این نکته بسیار توجه کنید که هوای تازه باید به جت هیتر برسد و وارد آن شود. پس محل نصب آن باید به گونه‌ای باشد که هوا به بهترین شکل وارد آن شود.

برای اگزوزهای جت هیتر گازوئیلی نیز باید فضایی جدا در نظر بگیرید. این اگزوزها نباید به گونه‌ای باشند که با هوای ورودی به جت هیتر مخلوط شوند. تمامی مواد قابل اشتعال در سالنی که جت هیتر در آن نصب شده است، باید خارج شوند. این درست است که بسیاری از جت هیترها در صورت بروز حادثه می‌توانند به صورت اتوماتیک خاموش شوند‌، اما باز هم باید نسبت به حادثه هوشیار بود‌.

 

بیشتر بخوانید : هیتر تابشی لوله ای در مرغداری

 

خرید جت هیتر گازوئیلی مرغداری 

بعد از این که درباره جت هیتر گازوئیلی مرغداری دانستیم و انواع مختلف آن را معرفی کردیم و با آن‌ها آشنا شدیم، نوبت به این می‌رسد که شما را در خرید این دستگاه راهنمایی کنیم تا اگر مایل به خرید جت هیتر گازوئیلی برای مرغداری هستید، بدانید چطور باید این کار را انجام دهید. ابتدا باید به فضای مرغداری خود توجه کنید. اندازه فضا تعیین می‌کند که به چند جت هیتر گازوئیلی نیاز دارید.

ممکن است یک جت هیتر برای شما مناسب باشد یا این که باید از چند جت هیتر کوچک استفاده کنید‌. بعد از این که تعداد مشخص شد، نیاز است تا برند معتبر در این زمینه را پیدا کنید‌. برای این کار باید با افراد با تجربه در این زمینه صحبت کنید و از آن‌ها مشاوره بگیرید. سپس می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌های معتبر در زمینه جت هیتر مراجعه کرده و محصول را خریداری کنید.

در این زمینه قصد داریم تا راه بهتری را به شما پیشنهاد دهیم. خرید اینترنتی برای بسیاری از کالاها در جریان بوده و این دستگاه نیز از این روش بی‌نصیب نمانده است. شرکت گرما سازه شرق در این زمینه سایتی را طراحی کرده است که شما با ورود به آن می‌توانید ضمن آشنایی با دستگاه‌های مختلف در این زمینه، تمامی جت هیترهای گازوئیلی را خریداری کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان فروش گرما سازه شرق در این باره مشورت کرده و مدل مناسبی را خریداری کنید.

 

نتیجه گیری

جت هیتر گازوئیلی مرغداری یکی از بهترین دستگاه‌های گرمایشی مرغداری است. این دستگاه در مدل‌ها و انواع مختلفی تولید شده و به بازار عرضه شده است که کارایی مختلفی دارند. شرکت گرما سازه شرق یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر است که در این زمینه عرضه و فروش جت هیترهای گازوئیلی مرغداری فعال بوده و  آماده پاسخگویی به سؤالات تخصصی شما در این زمینه است. کارشناسان حاذق این شرکت ضمن راهنمایی مشتریان برای خرید جت هیتر گازوئیلی مناسب می‌توانند تمامی مشکلات شما را در این زمینه حل کنند و به کسب و کار شما رونق تازه‌ای ببخشند.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله هیتر تابشی مرغداری
هیتر تابشی مرغداری
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله نحوه ساخت هیتر مرغداری
نحوه ساخت هیتر مرغداری
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله گرمایش مرغداری و معرفی بهترین سیستم گرمایشی
گرمایش مرغداری و معرفی بهترین سیستم گرمایشی
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲

دیدگاه ها

علی بیگدلی
۱۵ دی ۱۴۰۱

خرید جت هیتر برای مرغداری تخم گذار مساحت سالن ۳۰۰مترمربع

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. همکاران واحد فنی و فروش با شما تماس خواهند گرفت.

پیام بگذارید.