گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

گرمایش مرغداری و معرفی بهترین سیستم گرمایشی

گرمایش مرغداری و معرفی بهترین سیستم گرمایشی

برای فعالیت در صنعت طیور، باید یک فضای مناسب را برای نگهداری از سرمایه‌های خود آماده کنید. اگر مرغ‌ ها و جوجه‌ های شما سرما بخورند یا بیمار بشوند، به ‌سرعت بیماری را بین یکدیگر منتقل میکنند و نتیجه مرگ تعداد زیادی از جوجه‌ ها خواهد بود. به همین دلیل شما باید برای سیستم تهویه و گرمایش مرغداری راهکار خوبی داشته باشید. برای گرم‌ کردن این مراکز، شما می‌ توانید از هیتر تابشی استفاده کنید. در ادامه در مورد سیستم گرمایش مرغداری و کاربردشان بیشتر صحبت می‌کنیم.

گرمایش مرغداری با گرماتاب

سیستم گرمایش مرغداری، فناوری های امیدوار کننده ای برای صرفه جویی در انرژی در بخشهای سالن های صنعتی و مرغداری همراه با راندمان گرمایشی برای طیور شما هستند.

سیستم گرمایشی برای تأمین شرایط سالم محیطی که جوجه های گوشتی به رشد نیاز دارند ضروری است با این حال، سیستم های گرمایشی مناسب اغلب به معنای تصمیم گیری بین افزایش مصرف سوخت و گرم شدن پرندگان است.

متأسفانه رشد پرندگان، با بیش از حد گرم کردن با عدم حفظ دمای مناسب خانه جوجه های گوشتی را مجبور به مصرف خوراک اضافی برای حفظ دمای بدن می کند. از این رو از خوراک مورد استفاده، نمی توان برای رشد استفاده کرد و این تأثیر مخربی بر تبدیل خوراک و عملکرد گله خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید :  هیتر تابشی مرغداری

 

یک جوجه دارای بالاترین سرعت رشد در طی چند روز اول زندگی است، زمانی که انرژی خود را بیش از هر زمان دیگری در طول دوره رشد می گذراند.

 

سیستم گرمایشی مرغداری

 

سیستم گرمایش مرغداری

فقط چند ساعت تنفس بیش از حد آمونیاک یا قرار گرفتن در معرض دمای بیش از حد خنک می تواند صدمات قابل توجهی به عملکرد کلی گله وارد کند. به همین دلیل مهم است که در سالنهای پرورش طیور یا سالنهای مرغداری سیستم گرمایش و تجهیزات تهویه در شرایط عالی باشند. با این حال، سالن و تجهیزات خوب تنها بخشی از پرورش مرغ های خوب است.

تقریباً غیر ممکن است که در پرورش مرغ موفق باشید بدون اینکه وقت زیادی از زمان و وقت خود را در مرغداری با مرغ بگذرانید. ابزارها و "اسباب بازی" های بی شماری وجود دارد که به شما کمک می کند تا سرعت باد، دما، جریان هوا، فشار استاتیک و شرایط سالن و غیره را ارزیابی کنید.

 

بیشتر بخوانید : بخاری تابشی 

 

سیستم گرمایشی یکی از مهمترین وسایل خانه مرغ است، برای حفظ دمای مناسب سالن برای جوجه های تازه، مقداری گرمای اضافی در شب لازم است. گرمایش تابشی به ویژه در زمستان بسیار مهم است، نه تنها برای عملکرد خوب و بهره وری بلکه حتی برای زنده ماندن جوجه ها است.

گرماتاب مرغداری به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از بهینه انرژی، آب و هوای مرغداری خود را در هر شرایط آب و هوایی کاملاً کنترل کنید تا دما و شرایط یکسانی را برای فضای مورد نظر امکان پذیر کنید.

این سیستم ها با استفاده از مشعلی که در خود دارند همراه با راندمان حرارتی بالا از لحاظ انرژی نسبت به سایر سیستم های گرمایشی 60% کاهش مصرف دارد. نرم افزار هوشمند حاکم بر این فناوری اساس درک کاملی از کنترل آب و هوا در سالن های مرغداری ساخته شده است.

 

کاربرد گرماتاب مرغداری گرماسازه شرق

یکی از روش‌ های گرمایش سوله، استفاده از گرماتاب مرغداری است. در این روش شما از دستگاهی استفاده می‌کنید که به ‌جای تولید حرارت و گرم‌ کردن هوای نزدیک، از اشعه مادون‌ قرمز استفاده می‌کند. به همین دلیل به آن گرمایش تابشی یا  گرماتاب می‌ گویند. نور مادون‌ قرمز به تمام نقاط سالن منتقل شده و همه‌ جا را یکسان گرم می‌کند.

به دلیل گرم ‌شدن همه ‌جای سالن، تراکم جوجه‌ ها نیز در سالن به ‌صورت یکنواخت شده و کنترل آن ساده‌ تر خواهد بود. این دستگاه از اکسیژن موجود در سالن برای روشن نگه‌ داشتن مشعل استفاده نمی‌ کند و از هوای بیرون اکسیژن را دریافت می‌ کند. این امر به حفظ میزان غلظت اکسیژن در داخل سالن کمک کرده و تغییری در آن ایجاد نمی‌کند.

به دلیل گرم ‌کردن یکنواخت تخته پهن، امراض بین جوجه‌ ها منتقل نشده و گرما در تخته نیز به ‌درستی پخش خواهد شد. با استفاده از گرماتاب مرغداری دیگر نیازی به استفاده از دستگاه‌ های جانبی برای انتقال گرما و هوا به جاهای مختلف نیست.

به همین دلیل انرژی و سوخت کمتری را مصرف می‌کند؛ به‌ طوری ‌که میزان مصرف سوخت به زیر 50 درصد پایین می‌آید. هر دستگاهی که با این گرمایش تابشی کار می‌کند با مصرف 100 وات برق، میزان مصرف کمی دارد.

 

گرماتاب در مرغداری

اهمیت و کاربرد سیستم گرمایشی و تابشی برای سالنهای مرغداری

 

انواع سیستم گرمایشی مرغداری

به‌ صورت کلی دو نوع سیستم برای گرم کردن مرغداری وجود دارد. یکی از این موارد سیستم گرمایش موضعی است که به کمک آن بخشی از سالن را می‌ توانید گرم کنید.

در این روش سنتی، گرماتاب در داخل سالن قرار می‌گیرد و هوای اطرافش را گرم می‌کند. به دلیل موضعی بودن گرما، این گرمای تولید شده در کل سالن پخش نشده و سبب تغییر در تراکم جوجه‌ ها در سالن می‌شود. همچنین به دلیل حضور در داخل سالن، ممکن است درصد زیادی از اکسیژن را مصرف کرده و سبب هیپوکسی (کمبود اکسیژن) در جوجه‌ها شود.

در روش دیگر گرم کردن مرغداری، سیستم گرمایی کل سالن را گرم می‌کند و انرژی را به ‌صورت یکسان پخش می‌کند. در ادامه انواع سیستم گرمایشی مرغداری را معرفی می‌کنیم و بهترین سیستم گرمایش مرغداری را مورد بررسی قرار میدهیم:

 

  • گرم‌ کننده چهار شاخ مرغداری

در این روش وسیله‌ ای در میانه سالن قرار می‌گیرد و گرما تولید می‌کند. در بیشتر اوقات این سیستم نمی‌ تواند گرما را به‌ خوبی در سالن پخش کند و به دلیل مصرف اکسیژن داخل محیط سبب بیماری در جوجه‌ ها می‌شود. از طرف دیگر ممکن است جرقه رخ‌ داده و سبب آتش‌ سوزی در مرغداری‌ ها شود.

 

  • گرم‌ کننده کوره‌ ای

در این روش به کمک گازوئیل یا گاز، هیتر کار کرده و گرمای تولیدی خود را با فن به داخل سالن می‌دهد. با چرخش هوای گرم در داخل سالن، گرما به ‌صورت یکنواخت در سالن پخش می‌شود. به صورت نمونه می توان به جت هیتر گازوئیلی مرغداری اشاره کرد.

 

  • گرم‌ کننده موشکی

این هیترها بر روی سقف متصل شده و اکسیژن مورد نیاز خود را از بیرون دریافت می‌کنند. با اگزوزی که در آنها وجود دارد، گازهای سمی تولید شده پس از احتراق را از سالن مرغداری خارج می‌کند. همچنین به کمک فنی که در آن تعبیه شده است می‌تواند هوا را 40 تا 50 متر به جلو حرکت دهد تا دما در کل سیستم به‌ خوبی پخش شود. اگر به دنبال ساخت هیتر مرغداری هستید، مقاله نحوه ساخت هیتر مرغداری را بخوانید.

 

  • گرم‌ کننده گرمایشی تابشی (گرماتاب بهترین سیستم گرمایش مرغداری)

در بخاری تابشی گازی، به خود بدن مرغ‌ ها گرما داده می‌شود و همین امر سبب افزایش دمای بدن و متابولیسم جوجه‌ ها می‌شود. هزینه این روش به نسبت سیستم‌ های دیگر پایین‌تر بوده و صرفه اقتصادی بالایی دارد. در گرماتاب مرغداری، احتراق در یک سیستم بسته رخ می‌دهد که مزایای زیادی به همراه خواهد داشت.

 گرمایش تابشی در مرغداری

  • گرم‌ کننده با اشعه مادون‌ قرمز

در این سیستم گرما به ‌وسیله اشعه مادون‌ قرمز به پشت جوجه‌ ها برخورد می‌کند. از این روش در بسیاری از کشورها استفاده شده و تحقیقات نشان داده که این نوع گرم‌ کردن سبب گوشتی‌ تر شدن جوجه‌ ها شده است، چرا که گرما از پشت به جوجه‌ ها تابانده می‌شود.

 

  • گرم‌ کننده کف

این روش ابتدا در سازه‌ هایی که برای انسان‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد پیاده شده بود، اما اخیراً در مرغداری‌ ها نیز کاربرد دارد. این روش هر چند معایبی دارد که از جمله آن گرما ندادن به جوجه‌ها از پشت است.

همچنین با گرم‌ شدن کف زمین، ممکن است جوجه‌ ها دارای مشکلات مختلفی از ناحیه پنجه‌ها شوند. به همین دلیل شاید این روش به نسبت دیگر روش‌ های جدید کارایی مطلوبی نداشته باشد.

 

سیستم گرمایشی تابشی در مرغداری

کاربرد سیستم گرماتاب در سالن مرغداری

 

اهمیت گرماتاب مرغداری

برای داشتن یک سیستم مرغداری سالم باید به گرمایش و سرمایش محیط توجه ویژه‌ ای داشت. زمانی که مرغ‌ ها در شرایط مناسبی زندگی کنند، گوشتی‌ تر شده و تعدادشان بیشتر می‌شود. به همین دلیل نیاز کمتری به استفاده از هورمون‌های رشد احساس می‌شود.

علاوه بر این موارد، حفظ سلامت مرغداری با کمک تهویه و سیستم گرمایش مناسب به طول عمر جوجه‌ ها کمک کرده و از مرگ زودرس آن‌ها جلوگیری می‌کند. 

نوع سیستم گرمایشی نیز بر سود نهایی تأثیری مستقیم دارد. اگر از انرژی کمتری برای این سیستم‌ ها استفاده شود، هزینه‌ های مرغداری نیز کاهش یافته و می‌ توان از آن برای توسعه بیشتر مرغداری استفاده کرد. تأمین انرژی مرغداری یکی از مهمترین مواردی است که صاحبان این کسب‌ و کارها باید به آن بیندیشند، چرا که گرم ‌کردن یک سالن بزرگ کار ساده‌ای نخواهد بود.

همچنین علاوه بر سیستم گرمایی، سالن‌ های مرغداری باید به تهویه هوا یا همان هواکش مرغداری نیز مجهز باشند تا گازهای تولید شده در نتیجه متابولیسم جوجه‌ ها سریعاً خارج شود.

از طرف دیگر جدا از هزینه انرژی، یک سیستم گرمایشی باید سلامت جوجه‌ ها را نیز تضمین کند. زمانی که گرما به‌ صورت یکنواخت در سالن پخش شده و جهت گرمادهی نیز مناسب است، جوجه‌ ها نیز به‌ صورت یکنواخت پخش می‌شوند و در بخشی متراکم نمی‌شوند. همچنین جهت مناسب گرما بر روی کیفیت رشد جوجه‌ ها تأثیر مستقیم دارد.

 

مزایای سیستم گرمایشی مرغداری گرماسازه شرق

 

  1. فراهم کردن و گرم کردن دما در تمام نقاط سالن به طور یکنواخت و یکسان.
  2. دارای مصرف کم در سوخت تا 60% و برق 40% نسبت به سایر سیستم های گرمایشی.
  3. امکان کنترل درجه حرارت برای سالن.
  4. پیشگیری از جمع شدن و فشار آوردن پرندگان در بخش سالن مرغداری.
  5. کم شدن و کاهش بیماری و تلفات بین پرندگان.
  6. گرم شدن کف سالن بدون رطوبت ( گرم و خشک شدن کف سالن).
  7. بالا بردن سوخت و ساز پرندگان و جوجه ها.
  8. فراهم سازی دمای 50 درجه سانتی گراد در اوایل روزهای جوجه ریزی.
  9. این نوع سیستم گرمایشی و تابشی در سالن های پرورش شترمرغ و بوقلمون قابل استفاده می باشد.
  10. سیستم گرمایشی و تابشی دارای امنیت بالا و از لحاظ آلودگی صوتی نسبت به سایر سیستم های گرمایشی کمتر است و دارای کنترل الکترونیکی می باشند.
  11. امکان کنترل دما و موضعی در همه ی بخش های سالن مرغداری.
  12. در زمان هوای سرد و زمستانی و یا در مناطق سردسیر با استفاده از این نوع سیستم گرمایشی سرمای هوا تاثیری بر روی دمای داخل سالن ندارد.
  13. از رشد بیماری ها و باکتریها در سالن های مرغداری جلو گیری میکند.
  14. صدای پایین دستگاه و عدم استرس برای مرغ و جوجه .
  15. امکان شست و شوی دستگاه.
  16. اخذ استاندارد ISO 9001:2015 .
  17. دارنده استاندارد کیفیت برتر اتحادیه اروپا (CE) برای استاندارد BS-EN 416-1 برای سیستم های گرمایشی تابشی .
  18. دارای پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت .
  19. دارای 5سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش .

 مزایای سیستم گرمایش مرغداری

مشخصات فنی سیستم گرماتاب مرغداری، دامداری و گلخانه مدل MR-L

 مدل

 

 MR-35L

 

MR-40L

 MR-50L

 MR-50L

 

ظرفیت حرارتی دستگاه

                 (kcl/h)                  

 

30000

 

39000

 

35000

 

50000

 

ظرفیت حرارتی  دستگاه (kw)

 

 

35

 

44

 

50

 

55

 حداکثر راندمان دستگاه (%)

 

93

 

9205

 

9205

 

93

 حداکثر مصرف گاز طبیعی (M3/h)

 

303

 

3095

4058

501

 

حداکثر مصرف گاز مایع(kg/h)

 

205

301

305

402

 

حداقل و حداکثر مساحت گرمایش (M3)

 

800100

1000150

1500200

2000250

 

طول دستگاه (m)

 

9

11

13

15

 

عرض دستگاه (cm)

 

46

46

46

46

 

وزن دستگاه (kg)

 

92

104

126

146

 

توان برقی مصرفی (w)

 

100

100

100

100

 

سایز رایزر و ورودی گاز

 (lnch)

3/4

1

 

4/11

4/11

 

توان مصرفی  (w) و ولتاژ برق مصرفی (v)

 

100 وات – 220 ولت

 

 

کلید مینیاتوری دستگاه

 

4 آمپر

 

 

 

نتیجه گیری

با توجه ‌به مطالب عنوان شده در بالا، سیستم گرمایشی مرغداری می‌تواند به مرغداری‌ ها کمک کند تا در دراز مدت سود بالایی کسب کنند. به همین دلیل اگر از سیستم گرمایش مناسبی استفاده نشود، زیان وارده نهایی بسیار بیشتر از هزینه ضروری اولیه خواهد بود. پس در ابتدا سعی کنید با متخصصان مشورت کنید و بهترین سیستم گرمایش مرغداری را تهیه کنید.

جهت سفارش سیستم گرمایش تابشی گرماسازه شرق برای استفاده در مرغداری با کارشناسان فروش گرماسازه شرق  تماس حاصل فرمائید. (38482273-051 - 22032002-021)

 


 

سوالات متداول 

1. کدام سیستم گرمایشی برای گرمایش مرغداری بهتر است؟

سیستم گرمایش تابشی به خود بدن مرغ‌ ها گرما میدهد و همین امر سبب افزایش دمای بدن و متابولیسم جوجه‌ ها می‌شود. هزینه این روش به نسبت سیستم‌ های دیگر پایین‌تر بوده و صرفه اقتصادی بالایی دارد. در هیتر تابشی، احتراق در یک سیستم بسته رخ می‌دهد که مزایای زیادی به همراه خواهد داشت.

 

2. استفاده از سیستم گرمایش مرغداری چه اهمیتی دارد؟

 با استفاده از سیستم گرمایشی در مرغداری، مرغ‌ ها در شرایط مناسبی زندگی میکنند، گوشتی‌ تر میشوند و تعدادشان بیشتر میشود. به همین دلیل نیاز کمتری به استفاده از هورمون‌های رشد احساس میشود.علاوه بر این موارد، حفظ سلامت مرغداری با کمک تهویه و سیستم گرمایش مناسب به طول عمر جوجه‌ ها کمک کرده و از مرگ زودرس آن‌ها جلوگیری می‌کند. 

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله سیستم مه پاش مرغداری و مزایای استفاده از آن
سیستم مه پاش مرغداری و مزایای استفاده از آن
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله هیتر تابشی مرغداری
هیتر تابشی مرغداری
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله نحوه ساخت هیتر مرغداری
نحوه ساخت هیتر مرغداری
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاه ها

naderi
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

برای گرمایش مرغداری کدام سیستم گرمایشی بهتر است؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. پیشنهاد ما به شما استفاده از هیتر تابشی سقفی برای گرمایش مرغداری می باشد.

پیام بگذارید.