گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

هیتر تابشی مرغداری

هیتر تابشی مرغداری

هیترهای تابشی را می‌توان از بهترین گزینه‌های موجود جهت گرم‌ کردن محیط‌های مختلفی همچون دامداری‌ها، مرغداری‌ها، صنایع تولیدی و ... دانست. با انتخاب یک هیتر تابشی مرغداری می‌توانید خیال راحتی از بابت گرم‌ کردن محیط مرغداری خود به بهترین نحو ممکن داشته باشید.

هیترهای تابشی دارای قدرت بسیار مناسبی هستند، به ‌نحوی ‌که گرمای تولیدی توسط آن‌ها به‌ سرعت می‌‌تواند محیط یک مرغداری را گرم کند. نکته جالب آن است که این هیترها مصرف انرژی بسیار مناسبی دارند و می‌توان آن‌ها را در ابعاد مختلف نیز تهیه کرد.

در این متن قصد داریم شما کاربران گرامی را با انواع هیتر تابشی مرغداری آشنا کنیم تا شناخت بیشتری دررابطه‌با این محصولات بسیار کاربردی داشته باشید؛ بنابراین اگر قصد خرید چنین محصولاتی را دارید با گرما سرما سازه شرق همراه شوید تا اطلاعات مناسبی را در این ‌رابطه به شما ارائه دهیم.

 

عملکرد هیتر تابشی مرغداری

یکی از مهم‌ترین مزایای هیتر تابشی نسبت به سایر هیترهای مخصوص مرغداری‌ها، بازدهی بسیار مناسب آن‌ها محسوب می‌شود. بر طبق مشاهدات می‌توان گفت که بهره‌گیری از این نوع هیترهای مخصوص گرم‌سازی مرغداری در مقایسه با سایر هیترها و ابزارهای متنوع گرم‌‌سازی، موجب می‌شود تا سرعت کلی رشد مرغ‌ها به دلیل قرار‌گیری در دمای مناسب افزایش یابد.

کار کردن با این نوع هیترهای تابشی بسیار آسان است. حتی افرادی که هیچگونه آشنایی خاصی با هیترهای صنعتی ندارند نیز می‌توانند به کمک کنترل پنل این دستگاه‌ها دمای مرغداری را طبق دمای مدنظر خود تغییر دهند. در واقع وجود همین دستگاه‌های کنترلی ویژه موجب شده است تا هیترهای تابشی مرغداری به یکی از محبوب‌ترین انواع هیترهای تابشی تبدیل شوند.

عملکرد هیتر تابشی مرغداری

انواع هیتر‌ تابشی مرغداری­

هیتر تابشی مرغداری نیز همانند سایر وسایل گرمایش مرغداری در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. هر کدام از این مدل‌ها دارای ویژگی‌ منحصربه‌فرد خود هستند. شناخت نقاط تمایز این محصولات یک نکته بسیار ضروری برای افرادی محسوب می‌شود که قصد دارند بهترین محصول مجود در بازار را خریداری کنند. به‌ طور کلی می‌توان گفت که بخاری تابشی مرغداری در سه نوع مختلف عرضه می‌شوند. این سه نوع هیتر عبارتند از:

  • هیترهای تابشی مرغداری از نوع برودر

  • هیتر تابشی لوله‌ ای

  • هیتر تابشی لوله ای مدل U

 

هیترهای تابشی مرغداری از نوع برودر

بخاری تابشی مرغداری از نوع برودر دارای طراحی واقعاً جذابی است. این نوع هیترها را می‌توان از انواع هیترهایی دانست که به آن‌ها هیتر شعله باز گفته می‌شود. دلیل اصلی این نوع نام‌گذاری، محل قرارگیری شعله است، در واقع شما می‌توانید پس از نصب‌ کردن هیترهای تابشی مرغداری از نوع برودر شعله این نوع هیترها را حتی با چشم غیر مسلح نیز مشاهده کنید.

نکته بسیار مهمی که در رابطه‌ با هیتر مخصوص مرغداری از نوع برودر باید به آن اشاره کنیم، بحث هوای موردنیاز جهت احتراق این نوع هیترها است. برخلاف اکثر هیترهای تابشی، هوای موردنیاز برای شروع فرایند احتراق چنین هیترهایی از طریق هوای درون محیط مرغداری تأمین می‌شود.

همین امر باعث شده است تا پس از مدتی گردوغبار زیادی بر روی این هیترها تجمع کند؛ به‌ این‌ علت توصیه می‌شود که هر چند وقت یکبار این نوع هیترهای مخصوص مرغداری را به طور کامل تمیز کنید تا فرایند گرم‌ کردن محیط با مشکل خاصی روبه‌رو نشود.

 

گرمایش تابشی لوله‌ ای

نوع دیگر هیتر مخصوص مرغداری، هیتر تابشی لوله‌ ای هستند. این نوع هیترها همانطور که از نامشان مشخص است از یک ساختار لوله‌ای شکل بسیار ویژه بهره‌ می‌برند. این ساختار به هیترهای مدنظر کمک می‌کند تا بتوانند گرمای تولید شده توسط مشعل را با سرعت بیشتری در درون محیط مرغداری پخش کنند.

یکی از نقاط تمایز هیترهای تابشی لوله‌ای با سایر هیترهای موجود (به‌ خصوص بخاری تابشی مرغداری برودر) بحث تأمین هوای موردنیاز هیتر است. برخلاف هیترهای برودر، هوای موردنیاز این نوع هیترها به‌ جای محیط درون مرغداری، از محیط بیرون تأمین می‌شود. این امر خود یک نقطه بسیار مثبت در زمینه عملکرد کلی محصول به شمار می‌آيد.

شعله این هیترها نیز با هیترهای برودر تفاوتی اساسی دارد. در حالیکه شما می‌توانید شعله هیترهای برودر را به‌ راحتی مشاهده کنید؛ اما امکان مشاهده شعله هیتر از نوع لوله‌ای وجود ندارد؛ زیرا شعله‌ مخصوص این هیتر در یک بدنه جداگانه قرار گرفته است.

همین موضوع به‌ علاوه عدم نیاز به تأمین هوا از طریق هوای درون مرغداری، موجب شده است تا بکارگیری این نوع هیترهای مرغداری نیازمند تمیزسازی‌های دوره‌ای نباشد. در واقع هیتر تابشی لوله ای در مرغداری برخلاف هیترهای برودر، گردوغبار چندانی به خود نمی‌گیرند که نیاز باشد آن‌ها را همواره تمیز کنید.

 

هیتر تابشی لوله ای مدل U

این نوع هیترها نیز از مدل‌های مناسب بخاری تابشی مرغداری محسوب می‌شوند که شکل متفاوتشان آن‌ها را منحصربه‌فرد کرده است. هیترهای لوله‌ای u شکل یک ویژگی مشابه با هیترهای تابشی لوله‌ای دارند و آن بحث دریافت هوا از محیط بیرون مرغداری است.

در حالیکه هیترهای لوله‌ای معمولاً از لوله‌های مستقیم جهت پخش گرمای تولید شده توسط مشعل خود استفاده می‌کنند، این موضوع در مورد هیتر تابشی لوله ای مدل U صدق نمی‌‌کند؛ زیرا در این هیترها به‌ جای استفاده از لوله‌های مستقیم، از لوله‌هایی به شکل حرف u لاتین کمک گرفته شده است.

هیتر تابشی مرغداری

حال شاید بپرسید که اصلی‌ترین مزیت این نوع هیتر مخصوص مرغداری نسبت به هیترهای لوله‌ای شکل چیست؟ در پاسخ به این پرسش بسیار رایج باید بگوییم که مزیت مهم این هیترها در مقایسه با هیترهای رایج لوله‌ای، بحث ایجاد گرمای محیطی به شکل مستطیل است.

در واقع اگر مرغداری شما دارای محیطی به شکل مستطیل است و قصد دارید از کمترین میزان هیتر در آن استفاده کنید، بهترین گزینه موجود برای شما بخاری تابشی مرغداری از نوع u شکل محسوب می‌شود. نصب این نوع هیترها نیز در مقایسه با سایر هیترهای مخصوص مرغداری با راحتی بیشتری صورت می‌گیرد.

 

قیمت گرمایش تابشی مرغداری به چه مواردی بستگی دارد؟

کلیه مواردی که در بخش قبلی به آن‌ها پرداختیم، دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. از جمله مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار بر روی قیمت هیتر تابشی مناسب مرغداری­ها، بحث قدرت هیتر است. قاعدتاً هر چه قدرت هیتر مدنظر شما بیشتر باشد، قیمت آن نیز کمی افزایش می‌يابد.

به‌ طور کلی می‌توان گفت که قیمت این هیترها در مقابل کارایی آن‌ها واقعاً مناسب به نظر می‌رسد. هیتر تابشی مرغداری در مقایسه با هیترهای دیگر از سوخت کمتری بهره‌ می‌برند؛ اما می‌توانند انرژی گرمایی بسیار مناسب را برای گرم‌ کردن محیط مرغداری ایجاد کنند.

مهم‌ترین نکته در زمینه خرید چنین‌ هیترهایی، توجه به کیفیت است. توجه کنید که همواره باید کیفیت هیتر را به‌ عنوان اولویت خود قرار دهید. با خرید از مراکز معتبری همچون گرما سرما سازه شرق می‌توانید خیال راحتی از بابت انتخاب بهترین نوع هیتر مخصوص مرغداری داشته باشید؛ زیرا کلیه محصولات ما با طراحی‌های فوق‌العاده دقیق و همچنین بهره‌گیری از برترین مواد موجود در بازار تهیه و تولید می‌شوند.

 

نتیجه گیری

هیترهای تابشی را می‌توان نسل نوین هیترهای مخصوص محیط‌های صنعتی و دامداری‌ها دانست. بکارگیری این هیترها به‌ راحتی هر چه‌ تمامتر صورت می‌گیرد و همه افراد می‌توانند از این محصولات برای گرم‌سازی محیط مرغداری خود کمک بگیرند.

بخاری تابشی مرغداری باید کیفیت مناسبی داشته باشد و از متریال‌ مقاومی ساخته شود. تنها در این صورت است که می‌توان نسبت به افزایش عمر مفید هیتر مربوطه اطمینان داشت. با انتخاب یک هیتر تابشی باکیفیت می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن محیط مرغداری خود را به نحو احسن گرم کنید. اگر در این زمینه با پرسش خاصی روبه‌رو هستید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله سیستم مه پاش مرغداری و مزایای استفاده از آن
سیستم مه پاش مرغداری و مزایای استفاده از آن
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله نحوه ساخت هیتر مرغداری
نحوه ساخت هیتر مرغداری
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله گرمایش مرغداری و معرفی بهترین سیستم گرمایشی
گرمایش مرغداری و معرفی بهترین سیستم گرمایشی
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲

پیام بگذارید.