گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

نحوه ساخت هیتر مرغداری

نحوه ساخت هیتر مرغداری

شناخت سیستم گرمایشی و نحوه ساخت هیتر مرغداری می تواند شما را در انتخاب یک سیستم کاربردی برای فعالیت های صنعتی مانند پرورش مرغ یاری نماید.

یکی از فعالیت های اقتصادی پر بازده در بخش کشاورزی تولید گسترده ی دام و طیور می باشد. البته در اینگونه فعالیت های اقتصادی به دلیل اینکه تولیدکنندگان به طور مستقیم به پرورش موجودات زنده می پردازند باید بتوانند شرایط لازم برای زیست این موجودات را نیز فراهم نمایند.

برای دستیابی به هدف نهایی از پرورش دام و طیور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به استفاده از دانش روز در بخش های مختلف گرایش پیدا نموده اند. یکی از مهمترین نیازهای ضروری برای بقای موجودات زنده تامین سرمایش و گرمایش برای رفاه عمومی آنها می باشد.

وجود سرمای شدید در فصل های سرد سال در صورت عدم مدیریت اصولی می تواند سبب بروز خسارات هنگفتی در این بخش شود. البته توجه به این مهم در زمان پرورش طیور از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. پرندگانی مانند مرغ به دلیل جثه کوچک نسبت به سایر فراورده های گوشتی که توسط انسان ها تولید می شوند نسبت به تغییرات حساسیت بیشتری را از خود نشان می دهند.

در نتیجه نیاز است تا با تأمین سیستم های گرمایشی مانند هیتر مرغداری از تغییرات شدید در محیط زندگی این موجودات حساس جلوگیری نماییم. توجه به اینگونه امور حتی می تواند در دراز مدت سبب افزایش راندمان تولید نیز شود. البته در زمان و نحوه ساخت هیتر مرغداری تولیدکنندگان فرآورده های مرغی باید از خود دقت و توجه بالایی را نشان دهند.

گاهی به دلیل هزینه های بالای استفاده از هیترهای مرغداری صنعتی کاربران دست به تولید هیترهای دست ساز می زنند. البته باید به این نکته توجه نمود که این امر در صورت عدم رعایت نکات اصولی خود می تواند سبب خسارت به مراکز اقتصادی مانند مرغداری ها شود.

 

نحوه ساخت هیتر مرغداری

انواع هیترهای مورد استفاده در مرغداری ها

هیتر مرغداری بنا بر نوع سوخت مورد استفاده، شکل ظاهر و نحوه تولید و پراکنش حرارت در محیط به مدل های مختلفی دسته بندی می شود. در این قسمت سعی داریم شما را با نحوه ساخت هیتر مرغداری و انواع مدل های مورد استفاده از این ابزار کاربردی در صنعت مرغداری آشنا نماییم.

استفاده از ابزار کاربردی مانند هیتر در مرغداری ها در فصول سرد سال می تواند میزان خسارتی را که تغییرات دمایی به اینگونه مجموعه های اقتصادی وارد می نماید به شدت کاهش دهد. در ادامه برخی از نمونه های این ابزار که برای گرمایش مرغداری از آنها استفاده می شود را نام خواهیم برد.

هیترهای کوره ای یا کوره هوای گرم، موشکی (جت هیتر)، خورشیدی (سیستم گرمایش تابشی ) و هیتر مرغداری پنلی بخشی از این نوع سیستم گرمایشی می باشند. هر یک از این ادوات گرمایشی دارای ویژگی های متمایزی نسبت به هم می باشند. این امر سبب می شود تا استفاده از آنها در اینگونه مجموعه ها از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. به طور مثال می توان به جت هیتر گازوئیلی مرغداری نیز اشاره کرد.

 

نکات مهم در انتخاب یک هیتر مرغداری

در نحوه ساخت هیتر مرغداری و در زمان کاربرد این ابزار صنعتی توجه و رعایت برخی موارد الزامی می باشد. در این قسمت به بعضی از این نکات که می توانند در انتخاب شما نقش موثری را داشته باشند خواهیم پرداخت. اولین نکنه ای که در زمان انتخاب یک ابزار گرمایشی باید در نظر داشت جنس بدنه ای است که از آن ساخته شده است.

استفاده از موادی که نقش هادی در انتقال حرارت دارند می تواند در تبادل گرما با هوای موجود در محیط موثر باشد. برای این منظور بهتر است تا هیتر مرغداری که توسط شما انتخاب می شد از جنس گالوانیزه و یا استیل استنلس ساخته شده باشد. این امر حتی می تواند در میزان تحمل دستگاه نسبت به حرارت های بالا نیز تاثیرگذار باشد.

همچنین دقت داشته باشید که در انتخاب هیتر مرغداری به نوع و مواد سازنده کوره این ابزار نیز توجه ویژه ای داشته باشید. خسارت به این قسمت از سیستم های گرمایشی گاهی می تواند شما را به دردسر بزرگی بیندازد. در نتیجه در انتخاب هیتر مرغداری اهمیت این نکته را بیشتر در نظر داشته باشید.

نکته مهم دیگری که در زمان تهیه ی یک هیتر مرغداری باید در نظر داشته باشید سیستم سوخت رسانی و کنترل در این ابزار کاربردی می باشد. بی توجهی به این بخش در زمان ساخت هیتر مرغداری می تواند مصرف سوخت شما را بسیار افزایش دهد. این موضوع در بلند مدت سبب تحمیل هزینه های بالایی به مرغداران می شود.

 

بررسی نحوه ساخت هیتر مرغداری

در زمان بررسی نحوه ساخت هیتر مرغداری باید برخی موارد را در نظر داشت و در نهایت بر اساس میزان بازدهی هر یک از روش های گرمایشی در مرغداری ها دست به انتخاب زد. کاربرد هیترها در مرغداری ها نیازمند وجود برخی زیرسازی ها در این مجموعه ها می باشد.

برای مثال در برخی از هیتر مرغداری ها نیاز است تا کاربران قبل از نصب این وسایل گرمایشی حتما محیط را به طور کامل کانال کشی نمایند. در این روش هیتر مرغداری از طریق سیستم مرکزی به تولید گرما می پردازد و بعد با جریان حرارت هوای گرم به داخل کانال های تعبیه شده در مرغداری ها سبب افزایش دما در این مجموعه ها می شود.

در این روش شما قادر به تامین یک جریان هوای گرم پایدار و متعادل در داخل مرغداری هستید. اینگونه سیستم های گرمایشی از انواع متفاوتی سوخت برای گرمایش محیط استفاده می نمایند. در نهایت باید به این نکته نیز اشاره نمود که این روش گرمایشی نیاز به سرمایه گذاری اولیه ی بیشتری می باشد.

اما حتی از لحاظ بهداشتی نیز کاربرد هیتر مرغداری از بقیه ی روش های گرمایش صنعتی مطلوب تر است. کاربرد هیتر مرغداری علاوه بر فوایدی که در متن ذکر شد می تواند به میزان زیادی سبب صرفه جویی شما در مصرف سوخت شود. به طوری که آمارها بیان می کنند که استفاده از این روش چیزی معادل 35 درصد سبب صرفه جویی در مصرف سوخت می شود. بسیاری بر این باورند که کاربرد هیتر در مرغداری های صنعتی و بزرگ انتخابی درست و اصولی می باشد.

 

 بیشتر بخوانید : انواع هیتر صنعتی

 

معرفی برخی از نمونه های هیتر مرغداری

در زمان و  نحوه ساخت هیتر مرغداری بهتر است ابتدا شناخت خود را کمی نسبت به این سیستم های گرمایشی افزایش دهیم. همانگونه که در متن نیز بدان اشاره نمودیم هیتر مرغداری دارای مدل های متنوعی می باشد. شما به راحتی می توانید بر طبق نیاز خود از بین این ادوات نمونه ای مناسب با مجموعه ی خود را انتخاب نمایید.

یکی از اولین نمونه های هیتر که در مرغداری ها مورد استفاده قرار گرفت هیتر کوره ای یا هیتر کابینتی می باشد. این هیتر با اشتعال صورت گرفته در دیگ فلزی به تولید گرما می پردازد. در نهایت گرمای حاصل با نیروی پرتاب فن های موجود در دستگاه به محیط مرغداری فرستاده می شود.

نمونه ی دیگر هیتر مرغداری همان هیترهای موشکی و یا جت هیتر می باشد. این ابزار گرمایشی که در اغلب موارد در قسمت های بالایی مرغداری ها نصب می شود کمترین اشغال فضا را برای کاربران فراهم می نمایند. این هیترها در بیشتر موارد در مرغداری های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

ساخت هیتر مرغداری

هیتر مرغداری خورشیدی نیز نمونه ای دیگر از این ابزار کاربردی می باشد. این روش گرمایشی از بهترین نمونه های سیستم گرمایشی برای مجموعه های تولید طیور مانند مرغداری ها محسوب می گردد. این ابزار گرمایشی با مصرف بهینه انرژی سبب صرفه جویی کاربران سیستم های گرمایشی در سوخت مورد استفاده در مرغداری ها می شوند.

از لحاظ زیستی نیز کاربرد این ابزار گرمایشی بسیار مناسب تر از روش های دیگر می باشد. در نهایت به شما هیترهای پنلی را معرفی می نماییم. این وسایل گرمایشی انرژی مورد نیاز خود برای تولید حرارت را از پنل های خورشیدی دریافت می نمایند. همین امر سبب کاهش هزینه های سوخت در مجموعه شما می شود و از لحاظ حفظ محیط زیست نیز بسیار کاربردی می باشد.

 

روش ساخت هیتر مرغداری

در ادامه قصد داریم تا به طور مختصر نحوه ساخت هیتر مرغداری مجموعه های کوچک را برای شما بیان کنیم. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که تولیدکنندگان با استفاده از ابزار های ساده ای اقدام به تولید وسایل گرمایشی برای مرغداری ها نموده اند.

 

بیشتر بخوانید : کوره هوای گرم صنعتی

 

گاهی در این چنین فعالیت ها ابزار مورد استفاده تنها ختم به چند متر سیم، باتری تولیدکننده ی حرارت، سیم پیچ و در نهایت صفحات سرامیکی می شود. اما در حالت کلی باید به این نکته اشاره نمود که گاهی این چنین اقدامات سبب بروز حوادث در مجموعه های اقتصادی و گاهی حتی سبب خسارات جانی برای فعالان در این مرکز ها می شود.

بی توجهی به نکات ایمنی می تواند سبب به خطر افتادن جان شما و همچنین ایجاد خسارات اقتصادی گردد. انتخاب دستگاه های صنعتی و دارای استانداردهای روز دنیا میتواند سبب افزایش اطمینان خاطر شما شود. در هر حرفه و فعالیت اقتصادی اولین عاملی که باید بدان توجه نمود حفظ ایمنی در محیط کار می باشد.

 

نتیجه گیری

در نهایت با توجه به تمام موارد ذکر شده در نحوه ساخت هیتر مرغداری لازم است تا با هم به یک جمع بندی کلی دست یابیم. به خاطر داشته باشید که همیشه در زمان انتخاب یک هیتر مرغداری به جنس به کار رفته در بدنه، کوره دستگاه، سیستم انتقال دهنده حرارت و حتی سیستم های کنترلی این ادوات توجه داشته باشید.

همچنین به خاطر داشته باشید که جت هیتر از پرکاربردترین نوع هیتر به کار رفته در مرغداری ها می باشد. اما از ایمن ترین و همچنین سالم ترین نمونه های سیستم های گرمایشی که می توان از آن استفاده نمود هیترهای خورشیدی می باشند. در نهایت کاربران سیستم های گرمایشی می توانند بر اساس معیارهایی مانند وسعت سالن پرورش پرندگان، سرمایه اولیه در نظر گرفته شده برای سیستم گرمایشی و نوع سوختی که می توان برای سیستم گرمایشی در نظر گرفت اقدام به تهیه ی هیتر مرغداری نمایند.  

مقالات مرتبط

نمایش مقاله هیتر تابشی مرغداری
هیتر تابشی مرغداری
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله گرمایش مرغداری و معرفی بهترین سیستم گرمایشی
گرمایش مرغداری و معرفی بهترین سیستم گرمایشی
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲
نمایش مقاله جت هیتر گازوئیلی مرغداری
جت هیتر گازوئیلی مرغداری
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲

پیام بگذارید.