گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

هیتر سرامیکی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

هیتر سرامیکی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

هیتر سرامیکی از جمله وسایل گرمایشی پرکاربردی بوده که دارای تنوع بسیار و نمونه‌ های مختلفی است. از هیتر سرامیکی می­توان در محیط‌ های صنعتی، مسکونی، تجاری و حتی به‌ عنوان وسیله هیتر فضای باز استفاده و به گرم نگاه داشتن محیط پیرامون، کمک کرد. گرماتاب سرامیکی محصولاتی منحصر به‌ فرد و با کارایی بالا هستند که عمری طولانی و مقاومتی قابل‌ توجه دارند. 

 

هیتر سرامیکی چیست؟

در ابتدا توضیحی در مورد اینکه هیتر سرامیکی چیست؟ می پردازیم تا با مفهوم آن آشنا شوید. در این گرمایش تابشی قطعاتی با قدرت بالای گرمایی به کار رفته‌اند. این اجزاء که از جنس سرامیک هستند، بهره‌وری محصول را بالا برده و با روکشی از فلز پوشانیده شده‌اند. گرمای تولید شده در این هیتر، با استفاده از عبور جریان الکتریکی برق بوده که از صفحات مقاوم سرامیکی عبور می‌کند. تولید گرما از تبدیل انرژی الکتریکی به حرارتی انجام شده و موجب گرم شدن محیط اطراف بخاری می‌شود.

گرماتاب سرامیکی علاوه بر استفاده از صفحات سرامیکی با روکشی فلزی، شامل یک عدد هسته مرکزی از جنس کروم و نیکل نیز می‌شوند. هیتر سرامیکی به اشکال مختلفی تولید شده و برحسب کاربرد مورد استفاده، تنوع بسیاری دارند. از جمله این مدل‌ها می‌توان به بخاری سرامیکی ضد زنگ، ترمینال دار، تسمه‌ای، برقی، سیستم گرمایشی و تابشی و هویه اشاره کرد. 

 هیتر سرامیکی

اجزای تشکیل‌ دهنده هیتر سرامیکی

اکنون به سراغ اجزای تشکیل دهنده این هیتر می رویم. این هیتر از قسمت‌ های مختلفی تشکیل شده‌اند. مهمترین قسمت این نوع هیترها، وجود غلاف‌های استیل ضد زنگ با مقاومت بسیار بالا در ساختار آن‌ها است.

مقاومت بالای این غلاف‌ ها، باعث افزایش تحمل‌پذیری حرارت آن‌ها می‌شود. جزء دیگر این مدل منابع حرارتی، عایق‌ های سرامیکی آن‌ها هستند. این عایق‌ها به جذب بالای گرما کمک کرده و انرژی بسیار ناچیزی را از دست می‌دهند؛ به همین علت بسیار مقرون‌ به‌ صرفه بوده و در کاهش انرژی و به‌ تبع آن کاهش هزینه‌ ها مؤثرند. قسمت دیگر این هیتر سرامیکی مشعل آن است.

قسمت دیگری که در این گرماتاب بسیار مهم و کاربردی بوده وجود المنت‌های گرمایی این دستگاه است. جنس المنت‌ها به‌ طور معمول از نیکل و کروم بوده و به‌ عنوان قسمت اصلی وسیله گرمایشی قرار می‌گیرند. سیم‌ های فلزی ساخته شده از این دو ماده درجه تحمل گرمای بسیار بالایی داشته و انتقال حرارت را به‌ خوبی انجام می‌دهند. 

 

کاربرد هیتر سرامیکی در صنعت

این هیتر در انواع مختلفی تولید شده و کاربرد دارند. این طرح‌ ها از مسطح گرفته تا توخالی و یا به‌ صورت لامپ‌ های مادون‌قرمز سرامیکی تولید می‌شوند. نوع تجهیزات گرمایی این هیترها در کاربرد آن‌ها مؤثر بوده و باعث تفاوت‌ های مصرفی آن‌ها می‌شود. از جمله کاربردهای این بخاری استفاده از آنها در لامپ‌ های گرم‌کننده به‌ عنوان بخاری تابشی است. این لامپ‌ ها انتقال حرارت بالایی داشته و با تابش موج مادون‌قرمز، حرارتی یکنواخت تولید می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : هیتر تابشی گازی سرامیکی

 

از دیگر کاربردهای این دستگاه، استفاده از این هیتر در تولید بخاری‌ های برقی به‌ صورت سیستم گرمایش تابشی است. بخاری‌ های برقی که در سیستم خود از گرمابخشی تجهیزات سرامیکی استفاده می‌کنند، انتقال حرارت بالا و مناسبی دارند.

همچنین قابلیت حمل آسانی داشته و مشابه بخاری‌ های فن‌دار عمل می‌کنند. این نوع بخاری‌ ها، نسبت به مصرف بهینه انرژی که دارند، وسایل گرمایشی اقتصادی بوده و به کاهش هزینه‌ های مصرفی برق کمک می‌کنند. المنت‌های به کار رفته در این هیتر، انرژی گرمایی را تا مدت‌ ها درون خود حفظ کرده و در انتقال آن به‌ خوبی عمل می‌کنند. 

 

هیتر سرامیکی در فضای آزاد

 

از گرماتاب سرامیکی در چه مکان‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد خرید هیتر سرامیکی را دارند، این است که از این تجهیزات گرمایشی در چه مکان‌ها و فضاهایی می‌توان استفاده کرد؟ یا اینکه برای فضای موردنظر، چه هیتری می‌تواند مناسب باشد؟ در صورتی‌ که پاسخی برای چنین پرسش‌های خود پیدا کنید، می‌توانید مطمئن باشید که دست به خرید مطمئن و درست زده‌اید.

 

بیشتر بخوانید : هیتر سرامیکی رستوران

 

در قسمت ‌های قبل به‌ وفور اشاره شد که از گرماتاب سرامیکی می‌توان در مکان‌های باز یا بسته و محیط‌های صنعتی استفاده کرد. اما در این قسمت قصد داریم تا به‌ صورت کامل در خصوص مکان‌ها و فضاهایی که کاندیدای اصلی به‌ کارگیری گرماتاب سرامیکی سرامیکی برای گرمایشی هستند، یاد کنیم:

  • فضاهای باز با وسعت پایین

یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که با استفاده از این سیستم می‌توان گرمای موردنیاز آن را برآورده کرد، فضاهای باز و با وسعت کم است. برای مثال، فضاهای باز کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و ... را در نظر بگیرید. اگر قرار باشد که گرمای مورد نیاز این فضاها را با استفاده از سایر تجهیزات گرمایشی، فراهم کنیم، علاوه بر هزینه‌های بسیار بالا، باید از تجهیزات و منابع زیادی هم کمک بگیریم.

در صورتی ‌که استفاده از یک هیتر جمع‌وجور اما با کیفیت، می‌تواند به ‌سادگی باعث شود که گرمای مورد نیاز این مکان‌ها برآورده شود. اگر شما هم قصد استفاده از این تجهیزات را دارید، ما به شما سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی دکوراتیو یا هیترهای نیم متری و یک‌متری را معرفی میکنیم استفاده کنید. گرماتاب سرامیکی بسیار مناسب برای فضاهای باز اما با وسعت کم خواهند بود.

  • آلاچیق‌ها

یکی دیگر از مکان‌هایی که در فصول سرد سال، نیاز به گرم‌ شدن دارند، آلاچیق‌ها هستند. این فضاها که امروزه به یکی از محبوب‌ترین قسمت‌ها در هر کافی‌شاپ، رستوران و ... بدل شده است، به تجهیزاتی نیاز دارند تا سیستم گرمایشی آن‌ها را فراهم کند. باید بدانید که امروزه هیترهای سرامیکی مختلفی وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید برای گرم‌ کردن انواع آلاچیق‌ها در هر سایز و اندازه‌ای کمک بگیرید.

هیتر سرامیکی

از مهم‌ترین مزایای استفاده از این هیتر تابشی برای تأمین انرژی گرمایشی آلاچیق‌ها می‌توان به میزان پایین سروصدای ایجاد شده، ایمنی بسیار بالا، قابلیت کنترل دما، امکان گرم‌ کردن از سطح به‌ صورت هیتر تابشی، نصب و اجرای ساده و ... اشاره کرد. اگر برای آلاچیق‌های خود به دنبال هیترهای سرامیکی هستید، هیترهای نیم متری و یا سیستم‌های گرمایشی دکوراتیو، گزینه‌ای مناسب برای شما خواهند بود.

 

  • فضاهای باز با وسعت بالا

حال ممکن است فضای باز شما اندازه‌ای بزرگ‌تر از یک کافی‌شاپ و یا فضای رستوران داشته باشد. برای گرم‌ کردن یک چنین فضایی نیز می‌توان از هیترهای سرامیکی استفاده کرد. از آن جایی که از یک سو، فضای موردنظر برای گرم‌ کردن وسعت بالایی دارد و از سوی دیگر، این فضا به ‌صورت روباز تعبیه شده است، نیاز است تا از هیترهای سرامیکی قدرتمندتر استفاده کرد. 

از مهم‌ترین مزایای استفاده از این هیترهای سرامیکی علاوه بر امکان گرم‌ کردن هر چه سریع‌تر محیط، می‌توان به داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش، کاهش آلاینده‌ها، دارای سیستم ایمنی، ساخته شده طبق آخرین استانداردهای روز دنیا و ... اشاره کرد.

  • گرمایش سوله‌ها و فضاهای صنعتی با بخاری سرامیکی

اما همان‌طور که شاید شما هم به‌ خوبی متوجه شده باشید، یکی از اصلی‌ترین مصارف هیترهای سرامیکی، در صنایع و سوله‌های صنعتی است؛ از این ‌رو مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها، سوله‌های صنعتی، سالن‌های صنعتی و ... از اصلی‌ترین مشتریان هیترهای صنعتی هستند. استفاده از این هیترها در کنار اینکه باعث گرم ‌شدن و تأمین سیستم گرمایشی خواهد شد، می‌تواند در هزینه‌های گرمایشی نیز صرفه‌جویی کند.

از آن جایی که فضاهای صنعتی نیاز به تأمین هیتر سرامیکی در سایز و اندازه‌های بزرگ‌تری وجود دارد، نیاز است تا انتخاب خود را با دقت هر چه بیشتر انجام داد؛ به همین دلیل به‌ تمامی افرادی که برای تجهیز کردن سیستم گرمایشی سوله‌ها و فضاهای صنعتی قصد استفاده از هیترهای سرامیکی را دارند، جت هیترهای 100 هزار دو موتوره و 100 هزار تک موتوره را معرفی می‌کنیم.

البته جت هیتر اگزوزدار و یا جت هیتر 50 هزار نیز می‌توانند در سوله‌ها و فضاهای صنعتی که سایز کوچک‌تری دارند نیز مورد استفاده قرار بگیرند. این جت هیترها دارای سایزها و انواع مختلفی بوده که شما می‌توانید بسته به نیاز و یا بودجه خود، برای گرم‌ کردن محیط صنعتی از آن‌ها استفاده کنید.

ویژگی های هیتر سرامیکی

ویژگی‌ های هیتر سرامیکی

همانطور که گفته شد سرامیک ماده‌ ای نیمه‌ رسانا بوده که جریان برق را از خود عبور می‌دهد. البته این عمل تا زمانی است که انرژی برق گذری به دمای قابل‌ تحمل و معینی برسد. همین ویژگی سرامیک موجب شده ایمنی فوق‌ العاده‌ای در مقایسه با فلزات رسانا داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: قیمت گرماتاب

 

این خصوصیت مهم در سرامیک‌ ها، باعث شد تا المنت‌ های حرارتی را به‌ جای مواد فلزی از سرامیکی بسازند. بدین ترتیب این هیترها که از المنت سرامیکی استفاده می‌کنند، هم انتقال انرژی حرارتی بالایی دارند و هم ایمنی قابل‌ توجهی از خود نشان می‌دهند.

علاوه بر آن صفحات سرامیکی با جذب گرما و از دست دادن انرژی با سرعتی فوق‌العاده پایین باعث شده تا هیتر تابشی یکی از بهترین گزینه‌ ها برای استفاده در اجزای صنعتی گوناگون باشد. ویژگی مهم دیگری که دستگاه‌های گرمایی سرامیکی دارند، امکان استفاده از آنها در غلاف‌های فلزی جهت گرمابخشی به انواع سیالات است. حرارت دهی به این نوع مواد، نیازمند شرایط خاصی بوده که صفحات گرمایی سرامیکی از عهده آن بر می‌آیند.

 

  • گرماتاب سرامیکی و رطوبت‌زدایی

در موارد رطوبت‌ زدایی و خشک‌ کردن سطح و مواد، می‌توان به وسیله ­ای کاربردی اشاره کرد که در تمامی منازل وجود دارد. سشوارهای سرامیکی! این وسیله‌های گرمایشی که با استفاده از تولید حرارت در قالب انرژی باد به خشک‌ کردن، حالت‌ دهی و رطوبت‌گیری موها می‌پردازد، نمونه بسیار خوبی برای کاربردهای مفید استفاده از این بخاری هستند. در واقع این مدل هیترها، در داخل سشوار تعبیه شده و کاربردی فوق‌العاده در رطوبت‌گیری و خشک‌ کردن دارند.

از دیگر کاربردهای مهم این هیتر در صنایعی است که نیاز به خشک کردن مواد دارند. به عبارتی بسیاری از سطوح فلزی، مواد مذاب پلاستیکی و مایعاتی که نیاز به رطوبت‌گیری و خشک شدن دارند، می‌توانند از این دستگاه استفاده کرده و نتایج مطلوب خود را کسب کنند. 

به‌ عنوان‌ مثال برای به دست آوردن پودر خشک‌ شده مایعاتی همچون شیر و تبدیل آن به شیر خشک، استفاده از دستگاه‌های حاوی بخاری سرامیکی فوق‌العاده عمل می‌کنند. از این ابزار الکتریکی امن، در سایز، شکل و کاربردهای گوناگونی استفاده شده و کارایی بالای آن محرز است.

 

  • بخاری سرامیکی و گرما بخشی محیط

از موارد دیگر استفاده از هیتر تابشی امکان استفاده از این دستگاه برای گرمایشی فضای باز و محیط‌های اطراف به‌ ویژه برای پذیرایی از مهمانان است؛ مانند رستوران‌ها، باغ‌ها، تالارهای عروسی و کافی‌شاپ‌هایی که دارای فضای باز است. بالأخص در فصل سرما، با استفاده از دستگاه‌های گرمابخشی و انتقال انرژی حرارتی، کاربرد این مدل هیترها بالا رفته و به‌ صورت گرمایش تابشی عمل می‌کنند. 

این دستگاه‌ها به‌ صورت سیستم گرمایش تابشی عمل کرده و به صورتی مؤثر و یکنواخت، محیط اطراف را گرم می‌کنند. استفاده از این هیترها در مکان‌های باز، امکان استفاده از این شرایط را به فصول سرد و بارانی داده و فضایی فوق‌العاده لذت‌بخش را برای مهمانان ایجاد می‌کنند. 

 

نتیجه‌گیری

گرماتاب سرامیکی وسیله‌ای گرماده با طراحی‌های گوناگون، جنس‌های مختلف و کاربردهای متفاوت است. انتقال حرارت با استفاده از این مدل هیترها بسیار ایمن بوده و به جهت داشتن صفحات نیمه‌رسانای سرامیکی، خطر انتقال برق را کمتر می‌کنند. کاربردهای فراوان استفاده از این نوع هیتر در صنعت، زندگی روزمره، گرمایش فضاهای مختلف و غیره بسیار است.

 شما می توانید برای خرید هیترهای سرامیکی به سایت گرماسازه شرق مراجعه کنید و یا با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کنید (38482273-05122032002-021).

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.