گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

هیتر تابشی سرامیکی گازی

هیتر تابشی سرامیکی گازی

لذت نشستن و نوشیدن قهوه یا چای گرم در محیطی باز و در فصل زمستان تنها زمانی میسر است که به کمک یک وسیله گرمایشی بتوانید سرما را تحمل کنید. البته این تنها مزیت استفاده از هیتر تابشی سرامیکی گازی نیست؛ بلکه کار کردن در فضای باز یا محیط بسته بسیار بزرگ نیز میتواند از فوایدی باشد که بخاری تابشی یعنی هیتر تابشی سرامیکی گازی برایتان به ارمغان می‌آورد.

کافی‌شاپ، روف‌گاردن، آلاچیق، محوطه‌های بسته بسیار بزرگ یا هر فضایی که تا به ‌حال تصور نمیکردید امکان گرم ‌شدن را داشته باشند، میتوانند با بخاری تابشی گازی سرامیکی در سرما قابل‌ تحمل باشند. تا چندین سال پیش تصور گرما در چنین محیط‌هایی جز به کمک لوازم ابتدایی گرمایشی متصور نبود، اما این روزها شرکت گرماسازه شرق میتواند شما را به این رؤیا برساند. با ما باشید تا با هیتر سرامیکی گازی بیشتر آشنا شوید.

 

گرمایش، از زاویه‌ای که نمی‌شناختید

زمانی که در مورد گرم‌ کردن یک محیط سخن به میان می‌آید، همه ما اولین مطلبی که به ذهنمان خطور می‌کند، هیتر تابشی است که محیط‌های در بسته کوچک را گرم می‌کنند. تصور گرم‌ کردن محیط‌های بازی مانند آلاچیق، روف‌گاردن یا حتی گرمایش فضای باز، کافی‌شاپ‌ها کمی غیر ممکن به نظر می‌رسد، البته تا زمانی که نامی از گرماتاب سرامیکی گازی را نشنیده باشید.

پیشرفت تکنولوژی و دانش منجر به تولید هیترهایی شده است که می‌توانند با کمک گرمایش تابشی، فضای پیرامون خود را گرم کنند. این هیتر سرامیکی گازی می‌توانند با کمک تابش مادون‌ قرمز محلی را که مدنظر دارید، به دمای مورد نظرتان برسانند. در این روش از عناصر سرامیکی استفاده می‌شود. این هیتر سرامیکی به‌ سرعت با کمک اشعه مادون‌ قرمز گرم می‌شوند و این گرما را به محیط پیرامون خود هدایت می‌کنند.

هیتر تابشی سرامیکی گازی - هیتر نیم متری و یک متری

 امواجی که موجب گرم ‌شدن می‌شوند، فرکانس کوتاه و طول موج بالایی دارند؛ در نتیجه، می‌توانند نوعی از گرما را ایجاد کنند که توسط بدن به‌ راحتی جذب می‌شود. این هیتر تابشی سرامیکی گازی به ‌واسطه گرمایش بسیار فوق‌العاده‌ای که انتقال می‌دهند، بهترین گزینه برای تراس رستوران‌ها، کارخانه‌ها و محیط‎هایی هستند که سقف‌های بسیار بلندی دارند. گرمایش این ابزار افراد را اذیت نمی‌کند و با استفاده طولانی بیشتر بدن را گرم می‌کند و بازده بالاتری دارد.

هیتر تابشی سرامیکی گرماسازه شرق (سرامیک تابشی، گرمایش تابشی سرامیکی) از مشعل سرامیکی و سرامیک های به خصوص که قابلیت ضریب تابشی بالایی دارند، تشکیل شده است. در این هیتر تابشی در تمام سطح سرامیک، شعله با حرارت بالا و با احتراق گاز ایجاد می شود. همین امر شامل تابشی گرما به اجسام می شود.

 

هیتر تابشی سرامیکی گازی چگونه کار می‌کند؟

گرمایش را به شیوه‌های مختلفی می‌توانید به محیط انتقال دهید و هر وسیله گرمایشی روش خاصی برای این کار دارد، اما گرماتاب تابشی سرامیکی گازی به کمک گرمایش مقاومتی این کار را انجام می‌دهد.

به عبارت بسیار ساده، باید بدانید که این روش همان فرآیندی است که از یک هادی استفاده می‌کند تا جریان گرما را انتقال دهد. این هادی همان صفحات سرامیکی هستند که به‌ عنوان یک رسانای بسیار عالی انجام ‌وظیفه می‌کنند.

سرامیک مقاومت بسیار بالایی در برابر این فرآیند دارد و چون این جریان با تلاش بیشتری از این رسانا عبور می‌کند، گرمای تولید شده نیز بسیار بیشتر است. این هیترها برای عملکرد بهتر از قطعات مختلفی تولید شده‌اند که در ادامه توضیح خواهیم داد، اما پیش از آن باید بدانید که سرامیک‌ها به سیم‌پیچی فلزی متصل هستند.

گرما از این سیم‌ها عبور می‌کند و به صفحات سرامیکی می‌رسد و با عبور از این قطعات، به محیط اطراف منتقل می‌شود. به ‌این ‌ترتیب، افرادی که در محیط پیرامون هیتر تابشی سرامیکی قرار دارند، گرما را حس می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : هیتر سرامیکی رستوران

 

اجزای هیتر تابشی سرامیکی گازی 

گرماتاب تابشی سرامیکی گازی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام به نوبه خود نقش بسیار مهمی در گرم‌ کردن محیط دارند. وظیفه گرمایش از یک مشعل شروع شده که با کمک گاز شهری روشن می‌شود. ذکر این نکته الزامی است که برای شرکت گرماسازه شرق علاوه بر کارایی ظاهر نیز اهمیت زیادی دارد؛

هیتر تابشی گازی سرامیکی

به همین دلیل، قابی که روی مشعل قرار میگیرد، علاوه بر این که با رنگ الکترواستاتیک پوشانده شده، از جنس استیل است و زیبایی ظاهر آن را دوچندان میکند.

زمانی که مشعل روشن باشد، دود حاصل از احتراق به وجود می‌آید که میتواند محیط را آلوده می‌سازد. برای جلوگیری از این امر فن مکنده‌ای وجود دارد که با کمک یک لوله این آلاینده‌ها را از محل دور میکند. گرمای ایجاد شده توسط قطعه‌ای به نام رفلکتور منعکس میشود.

این ابزار به دلیل تعداد خم‌های موجود، حرارت را چند برابر میکند و آن را از حالت متمرکز خارج کرده و آزاردهندگی آن را کم میکند. میتوانید مطمئن باشید که مقاومتی که این بخش در برابر رطوبت دارد، باعث دوام و بالا رفتن عمر مفید آن می‌شود.

گرمای منعکس شده توسط لوله گرمایش تابشی ساطع می‌شود که مشعل و فن در دو سر آن قرار دارند. این بخش شامل دو لوله رفت‌ و برگشت است که با اندازه‌های مختلفی که دارند، حفظ دما را تضمین می‌کنند. قطعات نام برده شده اصلی‌ترین قطعات هیتر تابشی را شامل می‌شوند. هیتر دارای لوازم جانبی دیگری نیز است که کار گرمایش را مطمئن و بهتر می‌کند.

دلایل استفاده از هیتر سرامیکی گازی

اگر شما هم صاحب کافی‌شاپ هستید یا تمایل دارید روف‌گاردن و آلاچیق ویلای خود را گرم کنید، حتماً نیازمند دلایلی هستید تا بتواند شما را مجاب کند که خرید این هیتر تابشی گازی سرامیکی خالی ‌از لطف نیست. در ادامه چند دلیل را برای شما ذکر خواهیم کرد که می‌توانند شما را مجاب کنند تا نسبت به تهیه این دستگاه اقدام کنید.

  • گرمایش در چند ثانیه!

استفاده از صفحات سرامیکی نه ‌تنها گرمای مطلوبی را در اختیارتان می‌گذارد، بلکه باعث می‌شود تا سریع‌تر از سایر سیستم‌های گرمایشی بتوانید به دمای مطلوب برسید، البته پس از این که آن‌ها را خاموش کردید، نیز به همان سرعت خنک می‌شوند.

  • کارآمدی انرژی چقدر برایتان اهمیت دارد؟

یکی از ویژگی‌ هیتر سرامیکی گازی این است که به ‌سرعت گرم می‌شوند؛ پس نیازی به گفتن نیست که انرژی زیادی را نیز هدر نمی‌دهند. زمانی که صفحات سرامیکی گرمای اصلی را به دمای مورد نظر رساندند، جریان کاهش پیدا می‌کند و باقی عملکرد با کمک گرمایی انجام می‌شود که در صفحات ذخیره شده است.

به عبارت ساده، انرژی کمتر و گرمای بیشتر حاصل استفاده از این سیستم است. اقتصادی و دوستدار محیط‌زیست بودن از ویژگی‌های جانبی این سیستم محسوب می‌شود که می‌توانند دلایل بسیار محکمی باشند.

مزایای هیتر تابشی سرامیکی گازی

  • کوچک اما گرم!

تصور نکنید که چون اندازه آن‌ها بسیار کوچک است؛ پس نمی‌توانند نیاز شما را برآورده کنند. کارآمدی آن‌ها به ‌اندازه‌ای است که  شما را راضی نگه دارند. تفاوتی ندارد که این ابزار را برای یک اتاق کوچک یا یک فضای بسیار بزرگ استفاده می‌کنید، در هر صورت، باید بدانید که آن‌ها با همین اندازه می‌توانند قدرت بی‌نظیری داشته باشند. اگر از مدل فن دار آن‌ها استفاده کنید، حتی فواصل بیشتر را نیز گرم می‌کنید.

  • همیشه اول ایمنی!

ایمنی یکی از نقاط قوتی است که هیتر سرامیکی گازی دارد. اولین دلیل آن این است که صفحات سرامیکی با کمک لوازم جانبی گارد مشبک گالوانیزه احاطه شده‌اند؛ در نتیجه، احتمال جرقه و آتش‌سوزی در آن‌ها بسیار کم است. از طرفی، درون خود سیستم نیز این ایمنی حفظ شده است. برای این امر می‌توان به ترموستات اندازه‌گیری دما یا فن‌هایی اشاره کرد که از گرم ‌شدن بیش از حد جلوگیری می‌کنند.

از آنجایی که این تجهیزات روی زمین قرار ندارند، از ضربه خوردن و خطرات احتمالی نیز دور هستند. آن‌ها به سقف متصل می‌شوند و خطر سوختگی و آتش‌سوزی را نیز بسیار کاهش می‌دهند. این تجهیزات دارای فناوری جالبی هستند که در صورت روبه‌رو شدن با مشکلات کار کردی به‌ سرعت خاموش می‌شوند. از همه مهم‌تر این که گاز مونوکسید کربن نیز تولید نمی‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : انتقال حرارت بخاری تابشی

 

  • هیچ‌ وقت دیر نیست

مانند برخی از روش‌های گرمایشی نیازی نیست که در حین ساختن بنا حتماً این سیستم را در نظر بگیرید. اگر بعداً به این نتیجه رسیدید که این سیستم برای شما نیاز است، می‌توانید به ‌سرعت آن را سفارش دهید و تهیه کنید.

 

انواع هیتر تابشی سرامیکی گازی

مانند بسیاری دیگر از سیستم‌های گرمایشی، هیتر تابشی گازی سرامیکی نیز انواع مختلفی دارد که هر کدام می‌توانند بسته به خصوصیات و نیاز شما برایتان کاربرد خاصی داشته باشد. اگر شما نیز تصمیم دارید تا از این تجهیزات استفاده کنید، بد نیست با انواع بخاری تابشی گازی سرامیکی آشنا شوید:

هیتر نیم متری و یک‌ متری

بسته به محیطی که نیاز دارید آنجا را گرم کنید، می‌توانید از این روش بهره ببرید. هیتر نیم متری و یک متری به ‌صورت دستی خاموش و روشن می‌شود و دارای جرقه‌زن است.

هیتر سرامیکی لارج

این مدل نیز به صورت دستی خاموش و روشن می‌شود و دارای 2 عدد یون است. از این مدل برای گرم‌ کردن محیط‌های بسیار بزرگ‌تر استفاده می‌شود.

مشخصات فنی هیتر تابشی سرامیکی گازی

نتیجه گیری

گرم‌ کردن فضای باز یا محیط بسته بسیار بزرگ فرایند سختی است و با کمک وسایل و سیستم‌های قدیمی نه ‌تنها مقرون‌به‌صرفه نیست، بلکه خطرات جانی را نیز در پی دارد. همین امر باعث شده است تا گرماسازه شرق سیستمی را در اختیار شما قرار دهد که بتواند همه این معایب را از میان بردارد.

هیتر تابشی سرامیکی گازی یکی از سیستم‌های گرمایشی است که می‌تواند در سرما محیط و فضای باز را برایتان دلچسب و قابل‌ تحمل کند و از طرفی، نه‌ تنها برای محیط‌ زیست خطری ندارد، بلکه هم هزینه کمی نیاز دارد و هم نصب آسان آن برای شما کار را راحت می‌کند. برای تهیه این دستگاه می‌توانید با کارشناسان فروش گرماسازه شرق تماس بگیرید و گرما را به خود هدیه دهید.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.