گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

گرمایش تشعشعی و گرمایش موضعی

گرمایش تشعشعی و گرمایش موضعی

امروزه در صنایع مختلف برای فراهم‌ کردن گرمای موردنیاز، از روش ‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از سیستم ‌های گرمایش تشعشعی است. این سیستم ‌گرمایش تابشی می‌توانند با صرف کمترین­ انرژی، امواج گرما را به محیط موردنظر کاربران، ارسال کنند.

 

گرمایش تشعشعی چیست؟

گرمایش تشعشعی نام دیگری از گرمایش تابشی و یا گرماتاب بوده که می‌تواند گرما را به ‌وسیله امواج الکترومانیتیک ساطع کرده و بدین صورت بعد از برخورد امواج به اجسام، آن‌ها را گرم کند. این سیستم گرمایش تابشی دارای ویژگی منحصربه‌فردی است که هر چه اجسام دارای رنگ تیره‌تری باشند، گرمای بیش­تری را جذب خواهند کرد.

 

گرمایش تابشی تشعشعی

سیستم تابشی تشعشعی جز مدرن‌ ترین سیستم‌ها است

 

بخاری های تابشی سقفی 

سیستم های گرمایشی و سیستم های سرمایشی از مواردی هستند که در مصرف انرژی نقش بسزایی دارند و تأمین کننده هوای مطلوب در فضای باز به شمار می رود. ایجاد هوای مطلوب برای مستقر شدن، مشاغل افراد در محیط و سالن های بزرگ و کارخانه جات، واحدهای صنعتی، باعث می شود تا آب و هوای دلچسبی برای تعداد افراد محدودی به همراه این سیستم ها و مصرف قابل چشم گیری انرژی به وجود آورد.

البته مقرون به صرفه ترین روش برای جایگزینی سیستم گرمایش دیگر از جمله گرمایش موضعی می باشد و در گرم کردن محیط کار و فضا و رسیدن به دمای مطلوب برای افراد کمک زیادی می کند.

 

این مقالات را از دست ندهید :  هیتر تابشی سقفی

 

 هیتر تابشی

 

 

با پیشرفت تکنولوژی در آماده کردن و تامین بخش انرژی حرارتی با جدیدترین روش های ممکن پیروزی قابل توجهی در گرماتاب و فناوری و کاربرد آن در محیط به وجود آورده است. 

 

جهت خرید سیستم گرمایش موضعی و گرمایش تشعشعی با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تماس باشید.(38482273-051 - 22032002-021)

 

سیستم گرمایش موضعی و تشعشعی که به صورت تابشی گرما را در محیط پراکنده می کنند، جسم در هر دما و حرارتی که باشد توسط این امواج تابشی برای انتقال گرما پس از برخورد به جسم به انرژی حرارتی تبدیل می شود، لذا مقدار دریافت انرژی حرارتی به میزان دمای در حال تابش به جسم بستگی دارد.

 

مزایای گرمایش تشعشعی

دستگاه‌ هایی که به ‌وسیله سیستم گرمایش تشعشعی فعالیت می‌کنند را می‌توان در زمره جدیدترین و مدرن‌ترین دستگاه‌ های موجود در بازار دانست که به همراه خود مزایای بسیار زیادی را خواهند داشت. در این قسمت به مهمترین مزایای گرمایش تشعشعی یا گرماتاب اشاره خواهیم کرد.

  • جلوگیری از اتلاف انرژی

یکی از مهمترین‌ مزایای سیستم تابشی تشعشعی بدون شک، کاهش هدررفت انرژی است. شما می‌توانید به کمک این سیستم ‌ها، مناطقی را که قصد گرمادهی به آنها را دارید مشخص کرده و انرژی گرمایی را صرف مناطق بی‌فایده نکنید. اگر میخواهید از هیتر در مکان ها و فضای باز استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مقاله هیتر فضای باز را بخوانید.

  • کاهش اختلاف دما

در سایر سیستم ‌های گرمایشی شاهد اختلاف دمای زیاد کف محیط با سقف آن هستیم که این مشکل در سیستم گرمایش تابشی تشعشعی رفع شده است. از آنجایی که در این سیستم‌ ها نیازی به ‌واسطه برای انتقال گرما وجود ندارد، شاهد کاهش اختلاف دما در محیط هستیم.

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها

هیتر تابشی  می‌توانند در کمترین زمان ممکن، بین 10 تا 15 دقیقه، سالن ‌های بسیار وسیعی را گرم کنند و در هزینه ‌های گرمایشی، صرفه‌جویی نمایند. همچنین به دلیل آن که سوخت موردنیاز سیستم گرمایش تابشی تشعشعی، گاز بوده است، هزینه‌ های مصرف انرژی به ‌شدت پایین خواهد آمد.

 

  • حفظ گرمای موجود در محیط

سیستم‌ های گرمایش تشعشعی با ارسال امواج با طول موج ‌های مختلف، باعث گرم‌ شدن محیط‌های وسیع خواهند شد. این امواج بعد از برخورد با سایر اجسام، مانند دیوارها، پنجره‌ ها و ... بازتاب شده و از این ‌رو گرمای تولیدی توسط این سیستم، باز به محیط برخواهد گشت.

گرمایش تشعشعی

در گرمایش موضعی شاهد کمترین میزان هدررفت انرژی هستیم

 

  • افزایش سرعت گرمایش

از جمله مزایای گرمایش تشعشعی در مقایسه با سایر سیستم‌ های گرمایش، می‌توان به قدرت بالای آنها در گرم‌ کردن محیط‌های مختلف اشاره کرد. بخاری تابشی قابلیت این را دارند تا به کمک امواج خود، سالن ‌های مرتفع و وسیع را در کوتاهترین زمان ممکن گرم کنند.

  • گرمایش موضعی

شما می‌توانید به کمک سیستم‌ های گرمایش تشعشعی، تنها مناطقی را که مدنظر دارید، گرم کنید. از این‌ رو قابلیت گرمایش موضعی موجب می‌شود تا نیازی به گرم ‌کردن تمامی محیط وجود نداشته باشد و در دراز مدت شاهد کاهش انرژی و تسریع در امر گرم ‌شدن، باشید.

 

این مقالات را از دست ندهید :  راه اندازی گرمایش تابشی

 

  • صرفه‌جویی در وقت و انرژی

از آن جایی که گرمایش موضعی می‌تواند مناطق گزینشی را گرم کند و امواج کمترین هدررفت را تجربه می‌کنند، به‌ سرعت شاهد صرفه‌جویی در وقت و انرژی خواهید بود.

  • دریافت مستقیم انرژی گرمایی

در این روش نیازی به گرم ‌کردن هوای محیط وجود نداشته و افراد حاضر، به ‌صورت کاملاً مستقیم گرما را جذب می‌کنند. از این ‌رو میزان دمای هوای بیرون و داخل محیط هیچ تأثیری در فرایند گرم‌ کردن سیستم تابشی تشعشعی نداشته و می‌توان به‌ صورت مستقیم انرژی گرمایی را جذب کرد.

  • میزان اثرپذیری

بعد از استفاده از گرمایش تشعشعی دیگر نیازی به نگرانی در خصوص هدررفت گرما از طریق باز و بسته‌ شدن درب‌ ها، پنجره ‌ها و ... نخواهید بود. یکی از مزیت ‌های گرمایش تشعشعی، حداقل تأثیرپذیری آن از جریان هوای موجود در محیط خواهد بود. 

  • کاهش آلودگی محیط‌ زیست

از آن جایی که بخاری تابشی گازی قابلیت گرم ‌کردن سریع محیط را دارند، مصرف سوخت به‌ شدت کاهش پیدا کرده و همین امر موجب می‌شود تا آلودگی کمتری توسط گرمایش موضعی به چرخه محیط‌ زیست وارد شود.

 

تفاوت گرمایش تشعشعی با هیتر یونیت

زمانی که از سیستم گرمایشی مانند هیتر یونیت استفاده می‌کنید، گرمای تولید شده بیشتر در ناحیه سقف محیط جمع خواهد شد و افراد حاضر در محیط، گرمای کمتری را جذب می‌کنند. مشکلی که در سیستم گرمایش تشعشعی وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، نمی‌توان به کمک هیتر یونیت منطقه مشخصی را گرم کرد و مجبور خواهید بود تا گرما را در محیط پخش کنید. در حالی ‌که در سیستم‌ های گرمایش تابشی امکان منطقه ‌بندی گزینشی وجود داشته و از این ‌رو سرعت گرم ‌شدن افزایش پیدا کرده و انرژی کمتری مصرف می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

یکی از بهترین سیستم‌ های گرمایشی موجود، سیستم‌های تابشی تشعشعی هستند که گرما را از طریق ارسال امواج به محیط منتقل می‌کنند. از مهم‌ترین مزیت‌ های گرمایش تشعشعی می‌توان به کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینه‌ ها، افزایش سرعت گرمایش، دریافت مستقیم انرژی و ... اشاره کرد.

 


سوالات متداول

1. از سیستم گرمایش تشعشعی در کجا می‌توان استفاده کرد؟

امکان استفاده از این سیستم در مرغداری‌ ها، سوله ‌ها، سالن ‌های ورزشی، گلخانه‌ های صنعتی، کارخانه‌ های بزرگ و ... وجود دارد.

 

2. نصب و راه‌اندازی سیستم تابشی تشعشعی چقدر طول خواهد کشید؟

از آن جایی که نصب سیستم تابشی تشعشعی ساده بوده، می‌توان آن را در کوتاهترین زمان نصب کرد.

 

3. طول عمر سیستم تابشی تشعشعی چقدر است؟

از آن جایی که قطعات به‌ کار رفته در این سیستم کمتر از سیستم‌ های گرمایشی دیگر است، فرسودگی کمتری را تجربه کرده و طول عمر بیشتری خواهند داشت.

 

4.  تفاوت گرمایش تشعشعی با هیتر یونیت چیست؟

 گرمای تولید شده با استفاده از گرمایش تشعشعی بیشتر در ناحیه سقف محیط جمع خواهد شد و افراد حاضر در محیط، گرمای کمتری را جذب می‌کنند. از سوی دیگر، نمی‌توان به کمک هیتر یونیت منطقه مشخصی را گرم کرد و مجبور خواهید بود تا گرما را در محیط پخش کنید. در حالی ‌که در سیستم‌ های گرمایش تابشی امکان منطقه ‌بندی گزینشی وجود داشته و از این ‌رو سرعت گرم ‌شدن افزایش پیدا کرده و انرژی کمتری مصرف می‌شود.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.