گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

بخاری تابشی گازی چیست؟

بخاری تابشی گازی چیست؟

بخاری تابشی گازی گرماسازه شرق از بهترین سیستم‌های گرمایشی محسوب می‌شود که می‌تواند علاوه بر صنایع مختلف در منازل و کارگاه‌های کوچک نیز مورد استفاده قرار بگیرد. مزایای استفاده از گرمایش تابشی گازی به اندازه‌ای زیاد است که می‌توان آن را یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های گرمایشی از نوع تابشی در نظر گرفت. در ساخت این سیستم از نحوه گرمایش خورشیدی الگوبرداری شده است. در ادامه مطالبی در زمینه عملکرد این بخاری تابشی و معرفی کامل آن ارائه خواهد شد تا به سوال بخاری تابشی گازی چیست پاسخ داده شود.

 

بخاری گازی تابشی چیست؟

بخاری تابشی گازی در بین سیستم‌های گرمایشی از نوع مدرن آن محسوب می‌شود که می‌تواند در بسیاری از فضا‌های باز مانند رستوران‌ها، تراس‌ها، مجموعه‌های پیاده‌روی در سطح شهر، روف گاردن‌ها و غیره مورد استفاده قرار بگیرد. با استفاده از هیتر تابشی گازی گرماسازه شرق می‌توان در فصول سرد سال به طور مدرن و حرفه‌ای نوعی سیستم گرمایشی را در این مجموعه‌ها دایر کرد.

مزایای بسیار زیاد بخاری گازی گرماتاب باعث شده است تا بسیاری از صاحبان مشاغل از آن به عنوان منبع تولید انرژی گرمایی استفاده کنند. مهم‌ترین ویژگی آن نبود هیچ گونه خطر جانی و مالی است. بدین ترتیب می‌توان با خیال راحت و با آسایش خاطر از این سیستم گرمایشی در فضا‌های مورد نظر استفاده کرد. بنابراین هیتر تابشی نوعی سیستم گرمایشی ایمن و کم هزینه محسوب می‌شود که می‌تواند بهترین کارکرد را در فضا‌های باز ارائه کند.

 

کارکرد بخاری تابشی گازی

 

کارکرد بخاری تابشی گازی 

گرماتاب کارکرد منحصر به فرد و ویژه‌ای دارد. فرایند تولید انرژی در بخاری تابشی گازی بدین طریق است که در یک لوله فولادی سوخت و هوا با یکدیگر ترکیب شده و باعث افزایش دمای سطح لوله می‌شوند. این افزایش دما می‌تواند انرژی تابشی را از روی سطح لوله ساطع کند. در گرماتاب گازی از روشی استفاده شده است که باعث می‌شود انرژی ایجاد شده به سمت پایین حرکت کند.

بررسی عملکرد گرماتاب گازی

در طبیعت خورشید با استفاده از روش تابش پرتو مادون قرمز باعث گرم شدن اجسام و انسان‌ها می‌شود. برای دانستن اینکه بخاری تابشی گازی چیست و باید طرز کار گرماتاب را نیز بدانیم. در گرمایش تابشی گازی نیز روش کارکرد به همین صورت است. در این فرایند منبع گرمایی باعث انتقال انرژی تابشی از جنس مادون قرمز به کلیه ‌اشیا حاضر در محیط خواهد شد. نوع فرایند ایجاد گرما در این گرماتاب گازی باعث می‌شود بتوان از این فناوری علاوه بر محیط‌های سربسته در محیط‌ها و فضا‌های باز نیز استفاده کرد.

 

چرا از بخاری تابشی گازی استفاده کنیم؟

نوع عملکرد بخاری گازی گرماتاب در محیط‌های بزرگ و سرباز به گونه‌ای است که علاوه بر بازدهی بالا خطرات بسیار کمی به همراه دارد. مزیت‌های بسیار زیاد آن باعث شده تا در صنایع مختلف به کار گرفته شود. بخاری تابشی به نوعی مناسب‌ترین و کم هزینه‌ترین روش برای ایجاد گرما در فضا‌های با ارتفاع بالای ۳ متر است.

در حال حاضر از این نوع بخاری در فضا‌هایی مانند انبار‌ها، لوله‌ها، گلخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، سینما‌ها، مراکز بزرگ آموزشی و ... استفاده می‌شود. همانطور که بیان شد کاربرد این نوع بخاری دارای طیف گسترده‌ای است.

استفاده از بخاری تابشی گازی در فضای باز

 

مزایای بخاری گازی تابشی 

همانطور که پیش از این گفته شد، بخاری گازی تابشی و یا هیتر دارای مزیت‌های فراوانی است. مهم‌ترین ویژگی آن ایمنی و مستقل بودن از هر نوع قطعات اضافی است. فرایند تابش گرما در گرماتاب گازی به گونه‌ای است که به محض روشن شدن تمامی اجسام گرم می‌شوند. همچنین به دلیل استفاده از نوعی طراحی خاص و عدم چرخش هوا در این روش سلامت محیط نیز حفظ خواهد شد.

در مورد سوال دیگر ویژگی بخاری تابشی گازی چیست، می‌توان به آسایش و راحتی کاربران آن اشاره کرد. همچنین با کمک آن می‌توان تمامی قسمت‌های مربوط به سالن یا سوله مورد استفاده را به خوبی و در زمانی اندک و با هزینه کم گرم کرد. در زمان کارکرد این بخاری هیچگونه صدایی از آن تولید نشده و این می‌تواند یکی دیگر از مزیت‌های آن به شمار رود.

نصب و استفاده آسان از گرمایش تابشی گازی

راه‌اندازی و نصب گرمایش تابشی به هیچ گونه دستگاه دیگری وابسته نبوده و مانند دیگر سیستم‌های گرمایشی به موتورخانه نیاز ندارد. طراحی این نوع بخاری‌ها به نوعی الگوبرداری از خورشید بوده و به همین دلیل می‌توان آن را سازگار با محیط زیست دانست. بخاری تابشی با قابلیت ضد آب بودن ساخته شده است. از این رو می‌توان از آن در فضای آزاد و در روز‌های بارانی مورد استفاده قرار داد. نصب آسان و سریع این نوع سیستم گرمایشی تابشی باعث شده است تا هر فردی بتواند بدون هیچ گونه تجربه قبلی آن را به راحتی نصب کند.

 

هزینه نگهداری پایین

 در این بخاری دیگر نیازی به هزینه‌های مربوط به نگهداری و راه‌اندازی سیستم‌های پیچیده نخواهد بود. هدررفت گرما و انرژی در این سیستم بسیار پایین است. به همین دلیل می‌توان آن را یک دستگاه بهینه در تأمین انرژی به شمار آورد. همچنین مصرف انرژی نیز در این نوع بخاری بسیار اندک بوده و به تبع آن هزینه‌های مربوط به انرژی نیز کاهش می‌یابند.

مزایای بخاری تابشی گازی

آیا گرمایش تابشی گازی برای سلامتی انسان خطرناک است؟

در برخی افراد این تصور اشتباه وجود دارد که الگوبرداری از نحوه تابش گرمای خورشید در این دستگاه ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های مختلف شود. در مورد اینکه امواج بخاری تابشی گازی چیست باید گفت اگر چه این امواج مشابه نور خورشید است، اما هیچگونه ضرری برای سلامتی انسان ندارد. امواج این سیستم گرمایشی نیز ارتباطی به امواج UV و دمای آن نداشته و از این رو باعث آسیب به سلامت نخواهد شد.

هیتر تابشی گازی گرماسازه شرف یک سیستم ارزان و پرکاربرد در گرم کردن فضا‌های بسته و روباز و دیگر مکان‌های مختلف است که می‌تواند به راحتی با هزینه‌ای اندک گرمای این محیط‌ها را فراهم کند. در صورتی که استفاده از هر روش دیگر مستلزم هزینه‌های بالا و به کارگیری دستگاه‌های مختلف خواهد بود.

 

انواع بخاری تابشی گازی 

این بخاری‌ها در دو نوع L و U تولید شده و هر کدام از آن‌ها نیز با ویژگی‌های خاص خود می‌توانند مزیت‌های فراوانی را برای صاحبان خود به ارمغان بیاورند. شرکت گرماسازه شرق امکان استفاده از سیستم‌های گرمایشی و هیتر‌های تابشی را برای سالن‌های صنعتی، سوله‌ها، کارخانه‌ها و فضا‌های باز مانند رستوران‌ها و یا گلخانه‌ها و همچنین مرغداری‌ها را فراهم کرده است.

بخاری تابشی گازی مدل L

مزایای بخاری‌ تابشی های گرماسازه شرق

این شرکت برای نخستین بار در کشور توانسته است با به کارگیری از به روزترین دستگاه‌های برش لیزر و پرس برک از رفلکتور ۱۴ خم در ساخت بخاری تابشی استفاده کند. به دلیل افزایش تعداد خم و شکست گرما تابش و انتقال گرما در دستگاه‌های این شرکت نسبت به دستگاه‌های مشابه بهتر انجام خواهد شد. همچنین سیستم‌های گرمایشی ساخت این کشور دارای مزیت‌هایی از قبیل استفاده از رنگ ۶۰۰ درجه نسوز کوره‌ای، درب مشعل استیل و توان حراتی ۳۵۰ تا ۴۵۰ درجه است.

در مورد اینکه مزیت‌های دیگر بخاری تابشی گازی می‌توان به وجود استابلایزر، استفاد از قطعات استاندارد با کیفیت اروپایی، تولید ریموت کنترل سفارشی، ارائه ده سال گارانتی برای بخش آتشخوار لوله استیل و ۵ سال گارانتی فن و مشعل و ۱۵ سال خدمات پس از فروش در محصولات تولیدی این شرکت اشاره کرد که در سیستم‌های گرمایشی سایر شرکت‌ها دیده نمی‌شود.

 

در خرید بخاری گازی گرماتاب به چه مواردی توجه شود؟

در انتخاب و تهیه این بخاری تابشی بهتر است به نکاتی توجه کنید تا در نهایت یک سیستم گرمایشی مناسب با توجه به نیاز‌های موجود داشته باشید. استفاده از استاندارد‌های مناسب در ساخت و وجود ایمنی بالا از مهمترین نکات در خرید هیتر تابشی گازی محسوب می‌شوند. از دیگر معیار‌های انتخاب می‌توان به مصرف انرژی پایین و به صرفه بودن، نصب به همراه راه‌اندازی آسان، نیاز به فضای کم در هنگام نصب و هزینه تأمین و نگهداری اندک اشاره کرد.

 

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش شد تا ویژگی‌‌ها و مزیت‌های بخاری تابشی گازی بیان شود. این سیستم گرمایشی پرکاربرد در حال حاضر دارای بیشترین طرفدار در صنایع مختلف است و به دلیل ویژگی‌های منحصربفرد و اقتصادی می‌تواند جایگزین سایر روش‌های تولید گرما در مراکز مختلف شود.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.