گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

خرید هیتر تابشی گازی

خرید هیتر تابشی گازی

هیتر تابشی گازی یکی از وسیله‌ هایی که اخیراً مورد استفاده قرار می‌ گیرند. مطمئنا شما نیز نمونه این گرمایش تابشی ها را در محیط‌های مختلف دیده‌اید، به خصوص که استفاده از مدل‌های گازی آن بسیار متداول شده است. در این مقاله قصد داریم تا بررسی این محصول بپردازیم؛ پس اگر قصد خرید هیتر تابشی گازی یا گرماتاب گازی را دارید این مطلب را دنبال کنید.

عملکرد هیتر تابشی گازی

هیتر تابشی گازی سقفی که ممکن است با نام بخاری تابشی یا گرمایش تابشی صنعتی نیز شناخته شود، از جمله جدیدترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌ های گرمایی است که امروزه در مدل‌ های مختلف و با کاربردهای گوناگون ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عملکرد هیتر تابشی مشابه خورشید بوده و با استفاده از امواج مادون قرمز، گرمای مورد نیاز محیط را فراهم می‌کند. ابن محصول به صورت گسترده در محیط‌ های صنعتی و کارگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاز مورد نیاز در داخل مشعل دستگاه با هوا ترکیب شده و پس از سوختن، گرما تولید می‌کند. استفاده از بخاری تابشی سقفی در محیط‌هایی که دارای محدودیت فضا است بسیار متداول است؛ چرا که به سقف نصب شده و فضایی را اشغال نمی‌کند.

اجزای اصلی گرماتاب گازی

پیش از خرید هیتر تابشی گازی بهتر است تا آشنایی مختصری با اجزای مختلف آن پیدا کرده تا بتوانیم با دید بهتری محصول مورد نظر خود را خریداری کنیم. به صورت کلی این بخاری شامل بخش‌های زیر است:

 

1. مشعل

مشعل مورد استفاده در این هیتر سقفی گازی از نوع به خصوصی است که سوخت مورد نیاز خود را از گاز شهری تامین کرده و مقداری از آن را با هوا مخلوط کرده و با ایجاد جرقه، شعله موردنظر را تولید می‌کند تا از طریق آن گرمای مورد نیاز تامین شود. شعله پس از ایجاد، در طول لوله محصول گسترش پیدا کرده و باعث گرم شدن کل محصول می‌شود. 

مشعل بخاری به انواع سیستم‌های ایمنی مانند شیر برقی گازی مجهز است و استفاده از آن با رعایت نکات ایمنی صورت می‌گیرد. اگر طریقه تنظیم آن را نمیدانید پیشنهاد میکنم مقاله تنظیم مشعل هیتر تابشی را بخوانید.

خرید هیتر تابشی گازی

نمونه مشعل گازی در کنار بخاری تابشی

2. رفلکتور

رفلکتور یا منعکس کننده بخشی از هیتر تابشی است که مسئولیت بازگرداندن و بازتابش امواج مادون قرمز را بر عهده دارد. جنس این بخش معمولا از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا استیل است.

 

3. لوله انتقال حرارت

برای اینکه گرمای تولید شده در هیتر سقفی گازی در کل محصول مورد نظر انتشار یابد و بتواند محدوده موردنظر را به درستی گرم کند، از لوله‌های انتقال حرارت در محصول استفاده می‌شود. اگر میخواهید در مورد روشهای انتقال حرارت در این دستگاه اطلاع بیشتری داشته باشید مقاله انتقال حرارت هیتر تابشی را بخوانید.

لوله انتقال حرارت در هیتر تابشی گازی

 

4. فن الکتریکی

فن الکتریکی گرماتاب یکی از مهمترین اجزای آن است. وظیفه اصلی این فن هدایت گرما در طول لوله‌های انتقال حرارت و گسترش گرما به وسیله این عمل است. این فن‌ها معمولا در دو نوع دمنده و مکنده تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

نکات مهم جهت خرید هیتر تابشی گازی

اگر شما نیز جز آن دسته افراد هستید که قصد خرید هیتر تابشی سقفی گازی را دارید، بهتر است تا به مجموعه نکاتی در این زمینه توجه داشته باشید تا بتوانید انتخاب بهتری انجام دهید. در ادامه این نکات را عنوان می‌کنیم:

1. انتخاب گرمایش تابشی با توجه به سوخت مورد استفاده

بخاری های تابشی در انواع مختلفی، با توجه به نوع سوخت مورد استفاده در آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. برای مثال به هیتر تابشی برقی، بخاری تابشی گازی و گرمایش تابشی پروپان نمونه‌ای از این موارد هستند. اگر قصد استفاده از گرمایش تابشی در محیط‌های بزرگ و فضای باز را دارید، ما به شما هیتر سقفی گازی را پیشنهاد می‌کنیم. اما قبل از تهیه آن، از در دسترس بودن شیر گاز در محیط مورد نظرتان مطمئن شوید. 

 

2. توان حرارتی گرمایش تابشی

گرماتاب ها در اندازه‌ ها و توان‌ های حرارتی متنوع و مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به مساحت مورد نظرتان و ساعات استفاده از آن، محصولی را انتخاب کنید که بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. چرا که توان پایین‌تر از نیاز شما، باعث فشار مضاعف به دستگاه شده و عملا محصول را بلااستفاده خواهد کرد و توان بالاتر نیز باعث هدر رفت انرژی می‌شود.

پس با توجه به موارد عنوان شده، محصولی را انتخاب کنید که توانایی گرم‌ کردن مناسب محیط را داشته باشد و به محیط زیست نیز آسیب نرساند؛ چرا که سیستم‌ های گرمایشی و تابشی معمولا به دلیل انتخاب و استفاده نادرست یکی از بالاترین میزان هدر رفت انرژی را دارند.

 

3. محدوده پوشش‌دهی

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت، محدوده‌ای است که گرماتاب گازی می‌تواند آن را گرم کند. معمولا این دستگاه ها بر اساس اندازه و توان دارای توانایی گرم کردن محدوده‌ای خاص هستند که باید به آن توجه داشت؛ چرا که در صورت توجه به این موضوع ممکن است محل مورد نظر بیش از حد گرم شده و یا به مقدار لازم گرم نشود. نکته مهم دیگر که در این زمینه وجود دارد، نصب اصولی این گرماتاب گازی و قرارگیری درست آن نسبت به سطح مورد نظر است که در گرمایش آن بسیار تاثیر دارد.

 

4. رفلکتور هیتر تابشی

همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان کردیم رفلکتور یکی از اجزای اصلی در انواع بخاری های تابشی، به خصوص گرمایش تابشی صنعتی است. به این دلیل است که پیشنهاد می‌شود قبل از خرید محصول، از سالم بودن و کیفیت مورد قبول این قطعه، متناسب با کاربرد مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

 

5. ضد آب بودن

ضد آب بودن هیتر تابشی جز مواردی است که در بیشتر کاربردهای مورد نیاز از این وسیله باید به آن توجه شود. نصب این وسیله در محیط‌های باز باعث می‌شود در معرض عواملی مانند باران قرار گیرد؛ به‌ ویژه به دلیل استفاده در فصول سرد باید به این موضوع توجه ویژه‌ای را داشت، حتی اگر از بخاری سقفی صنعتی استفاده می‌کنید، ممکن است در محیط مورد نظر پاشیدگی آب، روی محصول انجام شود.

پس هنگام خرید از ضد آب بودن وسیله اطمینان حاصل کنید. هیتر فضای باز بهترین انتخاب برای استفاده در محیط های باز می باشد. 

 

ویژگی های خرید هیتر تابشی گازی

گرماسرماسازه شرق، هیتر سقفی گازی را به بازار عرضه می کند که دارای ویژگی های خاصی می باشد و با هم این ویژگی ها را مرور می کنیم تا بیشتر با این گرمایش تابشی آشنا شویم:

  • دارای سایزها و مدل های مختلفی می باشد.
  • گرمایی که این دستگاه تولید می کند، بدون هیچ کونه دود است.
  • کارکرد این دستگاه کاملاً بدون صدا می باشد.
  • به علت نصب در سقف و بر روی دیوار، فضایی را اشغال نمی کند.
  • دارای مشعل گازی بسیار قدرتمند جهت تولید گاز است.
  • اجزای این دستگاه از قطعات مرغوب و با کیفیت تشکیل شده است.
  • مصرف سوخت در این سیستم گرمایشی تا 60 درصد کاهش پیدا می کند.
  • به منعکس کننده ای با جنس مرغوب مجهز می باشد.

 خرید هیتر تابشی گازی

قیمت هیتر تابشی گازی

قیمت بخاری تابشی گازی به کاربرد آن و ساختاری که دارد بستگی دارد. این دستگاه برای تمامی مصرف کنندگان کاملاً مقرون به صرفه می باشد. جنس قطعات بکار رفته برای این سیستم گرماتاب گازی از بهترین مواد می باشد که دارای طول عمر بالای هستند. اگر به دنبال موارد بیشتری که بر روی قیمت این دستگاه تاثیرگذار می باشد هستید، حتما مقاله قیمت گرماتاب را بخوانید.

مهمترین قدم برای خرید این دستگاه ها آشنایی با سیستم‌های گرمایشی و انواع مختلف آن است. این دقت و تیز بینی باعث می‌شود دستگاهی را انتخاب کنید که بالاترین پوشش‌دهی به نیازهای شما را داشته باشد. اینکه هیتر مورد نظر بتواند با شرایط و نیازهای گوناگون محل خریدار همخوانی داشته باشد و گرمایش مورد نیاز آن مکان را تأمین کند، در رضایت پس از خرید و کیفیت استفاده مخاطب بسیار مؤثر است.

افزون بر آن یک انتخاب درست و بهینه موجب حفظ انرژی گرمایی و جلوگیری از هدر رفتن آن می‌شود. به این ترتیب، افراد در یک ساختمان ویلایی، آپارتمانی، مسکونی، تجاری، تفریحی یا حتی اداری بسته به نیاز مکان و کاری که در آنجا انجام می‌شود، اقدام به انتخاب و خریداری دستگاه می‌کنند. 

 

آگاهی از قیمت هیتر تابشی گازی

تحقیق، دانش و آگاهی از قیمت دستگاه‌ های گرمایشی از هر نوع می‌تواند به خریدی با کیفیت و بهینه منجر شود. یک تحقیق میدانی از بازار دستگاه‌های گرمایشی می‌تواند به شکل قابل ملاحظه‌ای، دید بهتر و وسیع‌تری به خریدار بدهد و امکان مقایسه آن را با سایر دستگاه‌های مشابه در همان رده ایجاد کند. اینکه هر دستگاه بخاری تابشی گازی سقفی دارای چه تجهیزات جانبی است، مسلماً روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد و کارایی وسیله را به نسبت موقعیت و نیاز کاربران بالاتر می‌برد.

از جمله این امکانات جانبی حائز اهمیت، عدم تولید صداهای ناهنجار به هنگام کار کردن دستگاه است. اکثر این مدل دستگاه ‌های گرمایشی بخصوص از نوع گازی و تابشی، بسیار بی‌صدا کار می‌کنند و جو آرام و سکوت محیط را نمی‌شکنند. علاوه بر آن، این دستگاه‌ ها دارای ایمنی فوق‌العاده ‌ای هستند و از ایجاد آتش‌سوزی در مکان مورد نظر جلوگیری می‌کنند. این دستگاه‌ها برای هر دو مدل ساختمان‌های مسقف و روباز کارایی دارند و بسته به محیط قرارگیری خود به تولید هوای مطبوع کمک می‌کنند.

 

عملکرد هیتر تابشی گازی، مؤثر بر قیمت آن‌ها

می‌توان دستگاه‌های گرمایشی و تابشی گازی را بسته به عملکرد و نوع کارایی آن‌ها به اشکال مختلفی دسته ‌بندی کرد. این کار باعث می‌شود تا دسته ‌بندی قیمتی آن‌ها آسان‌تر شود و طبیعتاً از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار شوند. مدل‌های مختلف سیستم گرمایشی تابشی عبارت‌اند از:

  • سیستم‌ های گرمایشی گازی از نوع لوله‌ای و با شدت انتقال گرمای کم
  • دستگاه ‌های گرمایشی گازی با استفاه از صفحات سرامیکی و تولید و انتقال انرژی گرمایی بالا
  • سیستم ‌های تخصصی با امکان تولید گرما به صورت تابشی اما به شکل زمینی
  • دستگاه ‌های تولید و انتقال انرژی گرمایی از نوع تابشی و به صورت مستقل

آگاهی از نوع و مدل سیستم گرمایشی تابشی می‌تواند به خریدی مناسب با قیمتی متعادل و به صرفه کمک کند. استعلام قیمت سیستم‌ ها و مطالعه کاتالوگ ‌های این دستگاه‌ ها به مشتری در مقایسه و انتخاب نهایی کمک قابل ‌توجهی خواهد کرد.

 قیمت و خرید تابشی گازی

خرید انواع هیتر تابشی گازی و کاربردهای آن

در قسمت قبل به تفاوت عملکردی این نوع دستگاه‌ها اشاره کردیم. در این بخش بد نیست که توضیح و راهنمایی کلی برای هر کدام ارائه دهیم و خریداران را با امکانات هر نمونه آشنا کنیم.

  • هیتر تابشی لوله‌ای اما کم شدت

زمانی که در بازار تولیدات گرمایشی از نوع تابشی و گازی ‌شکل را جستجو می‌کنید، با دسته‌ای از محصولات آشنا خواهید شد که مدل لوله‌ای شکل دارند و به ‌عنوان دستگاه‌های گرمایشی با امکان فشار مثبت شناخته می‌شوند. گرمایش تابشی لوله ای در ابتدا با کمک سوخت گاز مشتعل می‌شوند و انرژی گرمایی را به شکل داغ شده وارد لوله‌ها می‌کنند. با این روش انتقال انرژی، دمای لوله‌ها تا 594 درجه سانتیگراد نیز بالا می‌رود و قابلیت افزایش دارد.

سیستم گرمایشی تابشی مدل گازی و از نوع لوله‌ای، کم شدت است. این بدان معناست که دستگاه دارای کانالی با سایز کوچک است که جهت خروج گازهای حاصل از احتراق عمل می‌کند و مانع از سکونت آن‌ها در محل می‌شود. بدین ترتیب، قابلیت استفاه در مکان‌های در بسته و فضاهای سرپوشیده را دارد. این دریچه جهت ورود هوای سالم و تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خروج گازهایی همچون دی اکسید کربن و مونوکسید کربن کمک می‌کند. خرید این مدل از دستگاه‌های گرمایش تابشی گازی به دلیل عملکرد مفیدشان بسیار متداول است.

  • قیمت هیتر تابشی گازی سرامیکی و با امکان انتقال انرژی با شدت بالا

قیمت این مدل دستگاه‌های گرمایشی به دلیل وجود صفحات سرامیکی پر قدرت با توانایی انتقال گرمای بالا، نسبت به نمونه‌های دیگر بالاتر است. عملکرد این دستگاه‌ها بسیار بهینه بوده و دارای تنوع بسیاری است. همین امر موجب می‌شود تا خریداران با نمونه‌های مختلف و اشکال متفاوتی از این دست سیستم‌های گرمایی روبه‌رو باشند. از این دستگاه‌ها برای فصول سرد، روباز و کلیه مکان‌های نیازمند انرژی گرمایی بالا استفاده می‌شود.

دستگاه‌ های گرمایشی تابشی از نوع گازی شکل با صفحات سرامیکی، از سوخت گاز برای تولید گرما بهره می‌برند. گرمای هیتر تابشی گازی سرامیکی، حاصل احتراق گاز انتقالی به سیستم است و به سیستم‌های تابشی روشنایی نیز مشهورند. انتقال گرما در این مدل دستگاه ‌ها از طریق پنل‌های پخش‌کننده امواج مادون قرمز بوده است و کلیه عوامل موجود در محیط به جذب حرارت و گرمای انتقالی کمک می‌کنند. بدین ترتیب، این گرما از جسمی به جسم دیگر منتقل می‌شود.

کلیه گازهای سمی حاصل از احتراق در این دستگاه از طریق محفظه‌ مخصوصی به خارج از محل هدایت می‌شود و محفظه‌ دیگر به تأمین هوای مناسب اقدام می‌کند. بنابراین، ایمنی این دستگاه‌ها کاملاً بالا است.

 در مورد بخاری های تابشی مستقل نیز گزینه فضای باز مشابه است و دارای ظرفیت به نسبت پایین‌تری در برابر مدل‌های قبلی هستند. جابه‌جایی سیستم‌ های بخاری تابشی گازی سقفی پرتابل آسان است و قابلیت حمل راحتی دارند، به طوری که استفاده از آن‌ها به صورت متمرکز و در محل متداول است و گرمایش مورد نیاز نقطه‌ای ایجاد می‌کنند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی هیتر تابشی سقفی گازی به عنوان یک سیستم گرمایشی نسبتا جدید پرداختیم و پس از آشنایی کل با این وسیله و اجزای آن، به بیان نکاتی پرداختیم که در راستای خرید آن باید به آن‌ها توجه داشت. شما می توانید این بخاری تابشی را از گرماسازه شرق تهیه کنید. پس با کارشناسان فروش ما در تماس باشید(38482273-051 - 22032002-021).

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه ها

کیوان ملکی
۱ آبان ۱۴۰۱

با تشکر از شما

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

ممنون از شما

پیام بگذارید.