گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

هیتر همرفتی چیست؟

هیتر همرفتی چیست؟

هیترها را می‌توان از مهمترین محصولات مخصوص گرمایش محیط دانست. این محصولات در مدل‌های مختلفی به تولید می‌رسند. یکی از مهمترین نمونه‌های این محصولات، هیتر همرفتی نام دارد. این نوع هیتر با هیتر تابشی تفاوت دارد. این محصول با داشتن ویژگی‌های بسیار مناسبی توانسته است نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

ازجمله مهمترین ویژگی‌های این نوع هیتر می‌توان به امکان کنترل دقیق دما اشاره کرد. در واقع اگر از جمله کاربرانی به شمار می‌آیید که کنترل دقیق دما برای آنها اهمیت بسیار بالایی دارد، بهترین گزینه برای شما هیترهای همرفتی است.

شناخت کلی ساختار این محصول به شما کمک می‌کند تا انتخاب دقیقتری در زمان خرید آن داشته باشید. ادامه متن را به­ هیچ ­وجه از دست ندهید؛ زیرا قصد داریم به طور کامل این محصول جذاب را بررسی کنیم و نکات مهمی را در این زمینه ارائه دهیم.

 

عملکرد هیتر همرفتی

دلیل نامگذاری هیتر همرفتی را می‌توان به نوع ساختار کلی آن مرتبط دانست. هیترهای همرفتی ساختار شبیه به دم و بازدم انسان‌ها دارند. احتمالاً می‌دانید که بسیاری از هیترها گرمای تولید شده توسط خود را به­ وسیله تابش به محیط انتقال می‌دهند، اگر چه این امر دارای مزایای مختلفی است، اما معمولاً گرمای ارائه شده دمای ثابتی ندارد.

این در حالی است که ساختار کلی هیترهای همرفتی از چنین امری جلوگیری می‌‌کند. در این هیترها هوای درون محیط به درون هیتر راه می‌‌يابد و پس از افزایش میزان دمای آن، دوباره به محیط منتقل می‌شود. این فرایند به ­صورت چرخشی صورت می‌گیرد و به همین دلیل دمای محیط به ­هیچ­ وجه به ­صورت ناگهانی کاهش نمی‌يابد.

عملکرد هیتر همرفتی

همین ساختار مناسب موجب شده است تا بتوان هیترهای همرفتی را گزینه مناسبی برای محیط‌هایی دانست که دمای کل محیط باید در طول کل شبانه‌روز ثابت بماند. علاوه بر این، هیترهای همرفتی برخلاف هیترهای تابشی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند؛ زیرا هوای مربوطه تنها چند بار باید گرم شود و نیازی به مصرف مداوم سوخت وجود ندارد.

 

بیشتر بخوانید : انواع هیتر صنعتی

 

کاربرد مصرفی هیتر همرفتی

به طبع هیتر همرفتی نیز مانند سایر مدل‌های هیتر محدودیت خاصی در زمینه نصب ندارد و شما می‌توانید در محیط‌های مختلف صنعتی، تجاری،‌ اداری و ... از آن استفاده کنید. بهترین محیط مدنظر برای نصب چنین هیترهایی محیط‌هایی با فضای گسترده محسوب می‌شود.

این بدان دلیل است که به ­منظور کارکرد صحیح هیتر، حجم عظیمی از هوا باید به درون آن راه یابد. قاعدتاً این موضوع در محیط‌هایی که فضای گسترده‌ای دارند با راحتی بیشتری صورت می‌گیرد. البته، از هیتر همرفتی می‌توان در محیط‌هایی با فضای کوچک نیز استفاده کرد، اما به طبع کمی از توان کلی آن‌ها کاسته می‌شود.

سرعت گرم ­کردن محیط به­ وسیله هیترهای همرفتی نسبت به سایر مدل‌های هیتر کمی آهسته‌تر است؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که هیترهای مربوطه در صورت لزوم به­ صورت مداوم فعالیت کنند تا نیازی به روشن­ و خاموش­ کردن پیاپی آنها وجود نداشته باشد.

 

انواع هیتر همرفتی

این مدل هیترها نیز مانند سایر هیترهای موجود در بازار در مدل‌های مختلفی به کاربران عرضه می‌شوند. از جمله مهمترین انواع مدل هیتر همرفتی می‌توان به مواردی همچون دیواری و پنکه‌ای اشاره کرد. هیترهای همرفتی دیواری همان‌طور که از نام آنها مشخص است باید بر روی دیوار قرار بگیرند.

این نوع هیترها را می‌توان در محیط‌هایی همچون سالن‌های ورزشی مشاهده کرد. اندازه هیترهای همرفتی از نوع دیواری نسبت به هیترهای پنکه‌ای بزرگ‌‌تر است. هیترهای پنکه‌ای نیز از توان قدرتی بسیار مناسبی برخوردار هستند. این نوع هیترها بیشتر در محیط‌های خاصی همچون محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

 

مصرف انرژی هیتر همرفتی

یکی از مهمترین عواملی که کاربران در زمان انتخاب هیتر به آن توجه می‌کنند، میزان مصرف انرژي هیتر است. خوشبختانه میزان مصرف انرژی در هیترهای همرفتی به قدری مناسب است که واقعاً کاربران نباید در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشند.

مصرف انرژی هیتر همرفتی

جالب است بدانید که برخی از مدل‌های مدرن هیترهای همرفتی دارای ترموستات مختص به خود هستند. این دستگاه موجب می‌شود تا در زمان رسیدن دمای هوا به میزان مدنظر کاربر، هیتر همرفتی مدنظر به­ صورت خودکار خاموش شود. به طبع این امر در محیط‌هایی که فضای عظیمی دارند و انرژی بالایی برای گرم ­کردن محیط صرف می‌شود، یک امر کاملاً ضروری به شمار می‌آید.

 

هیتر همرفتی یا هیتر تابشی

حال که با ساختار کلی هیترهای همرفتی آشنا شده‌‌اید شاید این پرسش برای شما به وجود بیاید که از بین هیترهای تابشی و هیترهای همرفتی کدام‌ یک گزینه مناسب‌تری در زمینه تأمین گرمایش محیط محسوب می‌شوند؟ پاسخ به این سوال رابطه مستقیمی با نوع کارکرد مدنظر شما دارد.

اگر قصد دارید دمای محیط مدنظر شما به ­صورت مداوم یکسان باشد و هیچ تغییری نکند، بهترین گزینه برایتان استفاده از هیترهای همرفتی است. همان‌طور که گفته شد این هیترها می‌توانند دما را برای یک مدت طولانی ثابت نگه دارند. قاعدتاً اگر هدفتان عکس این مورد است (گرم کردن محیط تنها در یک زمان خاص) توصیه می‌شود به سراغ هیترهای تابشی بروید؛ زیرا این محصولات چنین امکانی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید : تفاوت هیتر تابشی و هیتر همرفتی

 

چنانچه در محیط‌های خاصی زندگی می‌کنید که جریان هوای تازه به درون محل مدنظرتان انتقال نمی‌يابد (محیط‌های کاملاً مرطوب یا کاملاً خشک به این شکل هستند)، هیتر همرفتی انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

این هیترها برای کارکرد صحیح و گرم ­کردن مداوم محیط مدنظر کاربر نیاز به استفاده از هوای تازه دارند. در چنین محیط‌هایی بهتر است به سراغ هیترهای تابشی بروید تا بتوانید محیط مربوطه را به میزان دلخواهتان گرم کنید.

 

قیمت هیترهای همرفتی

یک عامل مهم که بسیاری از کاربران پیش از خرید هیتر همرفتی آن را مدنظر قرار می‌دهند، قیمت این محصولات است. به ­طور کلی باید بگوییم که قیمت این هیترها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که هر یک از آن‌ها بر روی قیمت نهایی محصول اثر می‌گذارند؛ به همین دلیل مهم است که با این فاکتورها نیز آشنایی کاملی داشته باشید تا بتوانید محصول مناسبی را برگزینید.

اولین و مهم‌ترین فاکتور مربوط به این امر، توان هیتر است. طبیعتاً هر چه میزان توان هیتر خریداری شده بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌يابد؛ به همین دلیل مهم است که نوع هیتر انتخابی شما دقیقاً با میزان توان مدنظرتان همخوانی داشته باشد تا بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمینه تعیین قیمت این محصولات، شرکت تولیدکننده محسوب می‌شود. شرکت‌های کمی در کشور می‌توانند نسبت به تولید چنین محصولاتی اقدام کنند. توصیه ما به شما این است که برای خرید چنین محصولاتی حتماً به سراغ شرکت‌های باسابقه در این زمینه بروید. رعایت همین نکته ساده موجب می‌شود تا خیال راحتی از بابت کارکرد صحیح هیتر همرفتی خریداری شده داشته باشید.

 

نتیجه گیری

هیترها به شما کمک می‌کنند که در مدت زمان بسیار کوتاهی دمای محیط مدنظر خود را به ­راحتی افزایش دهید. این محصولات که در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند، یک ابزار ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌آیند. ازجمله مهمترین انواع هیتر می‌توان به هیترهای همرفتی اشاره کرد.

هیتر همرفتی با داشتن یک ساختار ویژه موجب کاهش مصرف انرژی شما در زمینه گرمایش می‌شود. در صورتی­که قصد خرید یک هیتر از نوع همرفتی با قیمت مناسب و کیفیت خارق‌العاده را دارید،‌ تنها کافی است با کارشناسان گرماسرماسازه شرق تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب ما در این زمینه به شما عزیزان راهنمایی‌های لازم را ارائه کنند.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله  هیتر تابشی گازوئیلی چیست؟ و انواع آن
هیتر تابشی گازوئیلی چیست؟ و انواع آن
یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله هیتر تابشی چیست؟
هیتر تابشی چیست؟
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.