گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

راهنمای خرید سیستم گرمایش سوله

راهنمای خرید سیستم گرمایش سوله

مطالعه راهنمای خرید سیستم گرمایش سوله به شما کمک می کند تا بهترین سیستم گرمایشی مناسب را انتخاب کنید. اکثر سوله های موجود از عایق بندی مناسب برخوردار نیستند. به همین علت حتی هنگام پوشیدن لباس های بیشتر، کارمندان و کارکنان همچنان در سرما هستند. شرایط محیط کار بیش از حد سرد و خصمانه باعث کاهش راندمان کاری کارکنان می شود.

بنابراین گرمایش مناسب یکی از مسائل مهم در رابطه با یک سوله تلقی می شود. سرمای زیاد علاوه بر سلب آسایش کارکنان باعث یخ زدگی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و کاهش کارایی آنها می‏شود. دمای نامناسب در یک سوله باعث ایجاد مشکلات زیادی در توسعه فرآیندهای صنعتی می شود. تهیه و خرید سیستم گرمایش سوله برای استفاده بهینه از سوله از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

محاسبه گرمایش سوله 

روش گرمایش سوله بستگی به شرایط و موقعیت زمین ساختمان دارد. با استفاده از یک هیتر تابشی می توانید محیط سوله خود را به راحتی گرم کنید. اما شرایط شما ممکن است متفاوت باشد. امروزه دستگاه ها و روش های مختلفی برای گرمایش وجود دارد. برخی از این سیستم های گرمایشی قابل حمل هستند، در حالی که برخی دیگر باید نصب شوند. نوع سوختی که سیستم های گرمایشی استفاده می کنند نیز مسئله مهمی است.

ایمنی این تجهیزات در محیط کار و سوله را نیز باید در نظر بگیرید. اگر قصد خرید سیستم گرمایش سالن های صنعتی را دارید حتماً به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم توجه کنید.  برخی از سیستم های گرمایشی دارای قسمت های بسیار داغ و شعله باز هستند که ممکن است دیگر مدل ها دارا نباشند. بنابراین، در سوله هایی که مواد سوختی در آنها ذخیره می شود استفاده از حرارت توسط شعله باز احتمال خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

 

بیشتر بخوانید : انواع هیتر صنعتی

 

قبل از هر خریدی، باید میزان گرمای لازم برای گرم کردن مناسب محیط را تخمین بزنید. راهنمای خرید سیستم گرمایش تابشی شما را با معیارهایی که قبل از خرید و نصب بخاری باید رعایت کنید آشنا می کند. هر دو عامل مانند هزینه خرید و نصب و استفاده از سیستم گرمایشی و مسائل ایمنی از مسائل مهمی هستند که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.

راهنمای خرید سیستم گرمایش سوله

محاسبه تعداد هیتر موردنیاز برای گرمایش سوله

واحد استاندارد اندازه گیری حرارت در ساعت BTU است. هر BTU مقدار گرمای مورد نیاز برای گرم کردن یک پوند آب (450گرم) به یک درجه فارنهایت است. BTU یک مقیاس جهانی برای محاسبه مقدار گرمای مورد نیاز برای گرم کردن یک محیط و واحدی برای اندازه‌گیری و مقایسه قدرت گرمایش دستگاه‌های مختلف است. راهنمای خرید سیستم گرمایش سوله به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

در این کار به نوع سوخت گرمایشی توجه نمی شود. به طور خلاصه می توان گفت که هر چه راندمان BTU بخاری بالاتر باشد توانایی بیشتری برای گرم کردن منطقه بزرگتری را دارد. با انتخاب بخاری که به اندازه ای باشد که محیط شما را گرم کند می توانید به راحتی سوله خود را در روزهای سرد گرم کنید.

انتخاب بخاری با اندازه مناسب به شما کمک می کند از صرف انرژی اضافی برای گرم کردن محیط جلوگیری کنید و هزینه های مربوط به تهیه سیستم گرمایش را کاهش دهید.

راهنمای خرید سیستم گرمایش سالن های صنعتی به شما یادآوری می‌کند که قبل از خرید بخاری، متراژ مکان، جنس دیوارها، میزان عایق بندی، اندازه پنجره‌ها، نوع کفپوش و دمای بیرون و داخل سوله را در نظر بگیرید. جهت خرید سیستم گرمایش سالن های صنعتی به BTU دستگاه و محیط دقت کنید.

عواملی مانند بهینه سازی نحوه عایق کاری دیوارها، سقف، زمین و بازسازی یا تعویض پنجره های تک جداره، میزان حرارت مورد نیاز برای گرمایش سوله را کاهش داده، در نتیجه در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

 

بیشتر بخوانید : قیمت هیتر تابشی

 

هزینه موردنیاز جهت خرید سیستم گرمایش سالن صنعتی

علاوه بر هزینه های اولیه ای که برای خرید وسایل گرمایشی می پردازید، هزینه های اضافی را نیز فراموش نکنید. اگر می‌خواهید قیمت بخاری را بر اساس قدرت گرمایش تخمین بزنید، راندمان گرمایش و مصرف انرژی را در نظر بگیرید.

برخی از سیستم‌های گرمایشی قیمت پایینی دارند، اما مصرف انرژی بالا و هزینه‌های زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. جهت تهیه تجهیزات موردنظرتان به راهنمای خرید سیستم گرمایش سالن صنعتی مراجعه کنید.

برای تهیه این چنین دستگاه های مهم و حیاتی برای سوله حتما کیفیت را ملاک انتخاب خود قرار دهید. اگر به فکر خرید بخاری ثابت هستید، هزینه های اضافی نصب آنها را در نظر بگیرید. سیم کشی برق، خطوط انشعاب گاز و غیره از جمله هزینه هایی است که هنگام نصب بخاری باید در نظر بگیرید.

استاندارد بودن سیستم گرمایش سوله

قبل از انتخاب سیستم گرمایشی، اطمینان حاصل کنید که بخاری خریداری شده دارای استاندارد های لازم است. گارانتی سیستم گرمایش را با دقت بخوانید. با توجه به حساسیت محیط و خطر حادثه و آتش سوزی، قوانین و حامی بیمه را بررسی کنید. نصب برخی از بخاری ها نیاز به نصاب حرفه ای دارند.

نصاب حرفه ای طریقه نصب درست و اصولی این دستگاه ها را به خوبی می داند. نصب اصولی از حوادث محتمل در آینده جلوگیری می کند. راهنمای خرید سیستم گرمایش سوله بهترین راهنمای شما برای تهیه تجهیزات مناسب می باشد.

راهنمای خرید سیستم  گرمایش سالن  های صنعتی

خرید سیستم گرمایش سوله و ایمنی سیستم

متأسفانه برخی از سیستم های گرمایشی خطرات زیادی برای یک سوله ایجاد می کنند. نبود سیستم تهویه مناسب، تولید دود سمی و خطر آتش سوزی از جمله مشکلاتی است که می تواند یک سیستم گرمایشی نامناسب ایجاد کند. اکثر هیترهای شعله باز (مانند بخاری های ذغالی یا گازی دیواری) اکسیژن را می سوزانند و برای ایمنی نیاز به تهویه مناسب دارند. برخی از این بخاری ها گازهای سمی تولید می کنند که تهدید کننده زندگی کارکنان هست.

برخی از قطعات مورد استفاده در ساخت بخاری های برقی نیز خطر آتش سوزی (و در موارد نادر خطر انفجار) دارند. احتمال آتش سوزی در سوله هایی که حاوی مواد قابل اشتعال زا هستند به مراتب بیشتر است.

 

بیشتر بخوانید : گرمایش تابشی صنعت سنگ

 

خرید و نصب آسان سیستم گرمایش سوله

استفاده از برخی از سیستم های گرمایشی بسیار ساده تر از سایر سیستم هاست. انتخاب گزینه های مناسب برای خرید با استفاده از راهنمای خرید سیستم گرمایش سوله. به عنوان مثال، استفاده از بخاری برقی دارای کلید برای روشن وخاموش کردن در مقایسه با بخاری ذغالی بسیار آسان تر است.

اگر نیاز به گرمایش سریع و فوری در سوله خود دارید، بخاری را انتخاب کنید که قدرت گرم کردن سریع محیط را داشته باشد. برای گرم نگه داشتن سوله، می توانید از بخاری استفاده کنید که دارای ترموستات است که می تواند به طور خودکار برنامه ریزی و تنظیم شود. بخاری هایی که دارای ترموستات اتوماتیک هستند دمای محیط را ثابت نگه می دارند.

نتیجه گیری

قبل از تهیه هر نوع سیستم گرمایشی، باید از خود بپرسید که برای گرم کردن سوله مورد نظر چه مقدار حرارت لازم است. راهنمای خرید سیستم گرمایش سوله ایمن ترین و مناسب ترین گزینه ممکن را به شما پیشنهاد می دهد. مقدار حرارت برای گرم کردن سوله به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد آب و هوای منطقه جغرافیایی است که سوله در آن واقع شده است. قانون دیگر اندازه و مساحت سوله است. ضمنا نحوه عایق کاری ساختمان سوله تاثیر مهمی در نحوه گرمایش و میزان حرارت مورد نیاز دارد. عایق بندی نامناسب باعث می‎شود مقدار قابل توجهی گرما از طریق پنجره ها و درزهای کف ساختمان از بین برود.

 

سوالات متداول

- در انتخاب یک سیستم گرمایشی برای یک سوله به چه مواردی باید دقت کرد؟

مواردی از قبیل مکان سوله، آب و هوا و منطقه جغرافیایی، میزان عایق بودن محیط.

 

- رعایت کدام اصول ایمنی برای یک سیستم گرمایشی لازم می باشد؟

دارا بودن استاندارد و بیمه نامه مجاز و عدم استفاده از هیتر گازی برای سوله هایی که مواد اشتعال زا دارند.

 

- نصب یک سیستم گرمایشی چه هزینه هایی ممکن است داشته باشد؟

علاوه بر هزینه های مربوط به خرید مدل های متفاوت هزینه نصب و راه اندازی و لوله کشی و سیم کشی متناسب با نیاز نیز جزو هزینه ها محسوب می شود.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.