گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

سیستم گرمایش تابشی صنعت سنگ

سیستم گرمایش تابشی صنعت سنگ

سیستم گرمایش تابشی در صنعت سنگ به چه صورت است؟ گرم ‌کردن محیط‌های بزرگی مانند کارخانجات و کارگاه‌های بزرگ کار بسیار دشواری است. در این ‌مکان‌ها نیاز به سیستمی‌ احساس می‌شود که هم بتواند‌ محیط را گرم کند و هم انرژی را هدر ندهد. سیستم‌های گرمایش تابشی یکی از مناسب‌ترین موارد برای گرمایش سازه‌های بسیار بزرگ با سقف‌های بلند هستند. این سیستم گرمایش از سقف در مشاغل مختلف می‌تواند راه نجات باشد؛ اما گرمایش تابشی صنعت سنگ را می‌تواند به بهترین شکل از مزایای خود برخوردار کند.

برای اینکه کارخانه یا کارگاه خود را مجهز به این سیستم کنید لازم است تا با متخصصان مشورت کنید و بهترین شیوه که کمترین هزینه را برای شما به همراه دارد پیدا کنید. پس از خواندن این مقاله با متخصصان شرکت گرماسرماسازه شرق مشورت کنید و از سرما رهایی پیدا کنید.

 

گرمایش تابشی چیست؟

روش‌های بسیار زیادی از گذشته وجود داشته که به ‌وسیله آن تلاش می‌کردند تا محیط اطراف را گرم کنند. این روش‌های سنتی بسته به محلی که قرار است گرم شود می‌تواند آثار متفاوتی داشته باشد. اغلب روش‌ها برای محیط‌هایی مناسب است که کوچک هستند و سقف‌های بسیار کوتاهی دارند؛ اما سؤال اینجا است که برای مکان‌های بسیار بزرگی مانند کارگاه‌ها و سوله‌ها از چه روشی باید استفاده کرد؟

گرمایش تابشی یکی از جدیدترین روش‌هایی است که به صاحبان کارگاه‌ها کمک می‌کند تا با کمترین میزان هدررفت انرژی محیط موردنظر خود را گرم کنند. در این روش بسیار ساده لوله‌هایی بسیار بلند در قسمت‌های از سقف، کف یا دیوارها تعبیه می‌شوند. این سیستم که برای گرم ‌کردن محیط از گاز شهری استفاده می‌کند، گاز را سوزانده و حرارت آن را به لوله‌ها منتقل می‌کند، سپس لوله‌ها با کمک انرژی تابشی این حرارت را به محیط می‌تابانند.

گرمایش تابشی صنعت سنگ

برای اینکه بتوان ضریب کارایی این روش را افزایش داد، پشت این لوله‌ها صفحاتی قرار می‌گیرد تا گرمای تولید شده را که به امواج مادون‌قرمز تبدیل شده‌اند به محیط اطراف بتاباند. در واقع ماهیت این امواج در اثر برخورد با این صفحات تبدیل به انرژی گرمایی شده و محیط اطراف گرم می‌شود. بر اثر قانون همرفت طبیعی گرما در سطح پخش شده، این فرایند تا گرم ‌شدن کامل محیط تکرار می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : گرمایش تابشی صنعتی

 

مزایای سیستم گرمایش تابشی

سیستم گرمایش تابشی صنعت سنگ و سایر صنایع، تنها وظیفه گرم ‌کردن آن را بر عهده ندارد؛ بلکه مزایای دیگری نیز با کمک این سیستم در انتظار شما است. اولین و مهمترین مزیتی که گرماتاب دارد این است که کارخانه یا محل موردنظر شما در همه مکان‌ها به یک اندازه گرم است.

این یکنواختی گرما به دلیل آن است که از عناصر گرمایشی در همه قسمت‌ها به یک اندازه استفاده شده است. گرمایی که از این عناصر متصاعد می‌شود جای خود را با هوای سرد تغییر می‌دهد و این همرفتی طبیعی کل محیط را به شکلی کاملاً یکسان گرم می‌کند.

از دیگر مزایای آن می‌توان به کاهش هدررفت انرژی اشاره کرد. این عناصر رسانای گرما هستند و با کمک یک‌ لایه عایق پوشانده می‌شود. همین باعث می‌شود تا انرژی کمتر از دست برود و به محیط ‌زیست نیز آسیب کمتری برسد. اگر تصمیم دارید تا با سرعت زیادی سوله خود را گرم کنید، باز هم جای نگرانی نیست، چون این روش می‌تواند با سرعتی باورنکردنی محیط موردنظر شما را نیز گرم کرده و هوای آنجا را مطبوع کند.

در ضمن یکی از مزایای مهم هیتر تابشی در صنعت سنگ در این است که حتی اگر سوله شما از قبل تأسیس شده باشد، باز هم برای نصب این سیستم جهت گرمایش سوله دیر نیست. شما می‌توانید پس از ساخت کامل با کمک متخصصان این امر سوله خود را گرم کنید. بسته به اینکه محل موردنظر شما چه شرایطی دارد می‌توانید این لوله‌ها را در کف، دیوار یا سقف قرار دهید؛ اما نکته اینجا است که حتماً باید از متخصصان برای عملکرد بهتر مشورت بگیرید.

 هیتر تابشی در صنعت سنگ

گرمایش تابشی در صنعت سنگ

گرمایش تابشی به دلیل توانایی آن در گرم کردن کارآمد و موثر مناطق بزرگ به طور فزاینده ای در صنعت سنگ محبوب شده است. گرمایش تابشی نوعی گرمایش است که از تابش مادون قرمز برای گرم کردن سطوح استفاده می کند که به نوبه خود هوای اطراف را گرم می کند.

این نوع گرمایش مزایای متعددی برای صنعت سنگ دارد که از آن جمله می توان به کاهش هزینه انرژی، بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان و افزایش ایمنی اشاره کرد. علاوه بر این، سطوح سنگی که با گرمایش تابشی گرم می‌شوند، احساس راحتی بیشتری می‌کنند و کشش‌های کمتری ایجاد می‌کنند.

هنگام نصب بخاری تابشی در محیط صنعت سنگ، اطمینان از عایق بندی مناسب و همچنین قرار دادن صحیح بخاری ها مهم است. علاوه بر این، دما باید به طور منظم کنترل شود تا اطمینان حاصل شود که سیستم به طور موثر کار می کند.

اگر از ابتدای مقاله منتظر بودید تا ببینید چگونه سیستم گرمایش تابشی در صنعت سنگ می‌تواند مفید باشد، اکنون وقت آن است که پاسخ سؤال خود را پیدا کنید. کارخانجاتی که در صنایع مرتبط با سنگ فعالیت دارند اغلب دارای سقف‌های بسیار بلندی هستند و در نتیجه گرم‌ کردن آن بسیار دشوار است.

استفاده از سیستم‌هایی که با کمک انرژی تابشی گرما تولید می‌کنند بهترین شیوه‌ای است که می‌تواند برای گرمای محیط به شما کمک کند.

 

بیشتر بخوانید : کاربرد بخاری سقفی در سالن های صنعتی

 

با توجه‌ به اینکه قانون همرفت باعث می‌شود هوای سرد و گرم جابه‌جا شوند و هوای سرد به پایین رفته و هوای گرم در قسمت بالا قرار گیرد، بهتر است از این سیستم در قسمت‌های بالایی استفاده شود. با این روش هم گرما باعث نمی‌شود تا سنگ‌ها دچار آسیب جدی شوند و هم اپراتورها به‌ اندازه کافی از گرما لذت می‌برند.

دلیل این امر نیز آن است که تماس مستقیم گرما با سنگ‌ها باعث ترک‌ خوردن سنگ‌ها می‌شود و در نتیجه کاربردی را که در نظر دارید به دست نخواهید آورد.

سنگ‌ها از بین می‌روند یا میزان ضایعات به‌ دست‌ آمده از آن بسیار زیاد خواهد بود. از طرفی گرمای زیاد باعث این می‌شود که کارگران و اپراتورها بهره‌وری کمی داشته باشند، در طرف مقابل سرمای زیاد نیز می‌تواند کارایی آنان را کاهش دهد؛ به همین دلیل هیتر تابشی در صنعت سنگ می‌تواند شیوه‌ای مؤثر برای گرمایش در صنعت سنگ محسوب شود.

مزایای سیستم گرمایش تابشی در صنعت سنگ

به‌ صورت طبیعی همه ما زمانی که قرار است گزینه‌ای را برگزینیم تلاش می‌کنیم تا منافع آن را نیز در نظر بگیریم. قطعاً هنگام انتخاب بهترین سیستم گرمایش تابشی در صنعت سنگ شما نیز به این می‌اندیشید از روشی استفاده کنید که مزایای زیادی داشته باشد. این مزایا می‌تواند جوانب بسیاری را در بر داشته باشد که دامنه وسیعی را در بر می‌گیرد.

گرمایش تابشی از سقف در صنعت سنگ

کمترین مزیتی که می‌توانید برای این سیستم در نظر بگیرید این است که در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنید و انرژی کمتری هدر می‌دهید. در ضمن می‌توانید با کمک ترموستات درجه بهینه برای دما را تنظیم کنید تا محوطه شما نه بسیار سرد و نه خیلی گرم باشد.

فضای زیادی نیز بابت نصب سیستم‌های جداگانه از دست نخواهید داد. این روش چون در سقف و دیواره‌ها نصب می‌شود هیچ جای اضافی نمی‌گیرد و در فضا نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. با کمک این روش نه‌ تنها در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنید؛ بلکه سایر هزینه‌های شما مانند مصرف آب برای خنک‌ کردن سنگ‌ها کمتر شده و به‌ صورت کلی ضایعات کمتری تولید خواهد شد.

در کنار همه این موارد به دلیل هوای مطبوع، بهره‌وری کارگران نیز افزایش خواهد داشت. همه این موارد می‌تواند دلیلی مناسب برای این باشد که از هیتر تابشی در صنعت سنگ نهایت بهره‌برداری را انجام دهید.

 

نتیجه گیری

گرم‌ کردن محیط‌های بسیار بزرگ می‌تواند کاری سخت باشد و انجام آن مستلزم در نظر گرفتن جوانب بسیار زیادی است. این امر بیشتر در کارگاه‌ها و صنایع بزرگی مانند صنعت سنگ به چشم می‌خورد. سیلوها و کارگاه‌هایی که دارای سقف بسیار بلند هستند اغلب به‌ سختی گرم شده و به‌ سرعت نیز خنک می‌شوند؛ به همین دلیل لازم است تا از سیستمی استفاده کنید که هم محیط را گرم کند و هم مضرات جانبی نداشته باشد.

سیستم گرمایش تابشی صنعت سنگ به شما کمک می‌کند بدون اتلاف انرژی و با کمترین هزینه در زمینه قبض برق خود، محیط‌های بسیار بزرگ را گرم کنید و در ضمن هیچ خسارتی به محصولات و مواد اولیه خود نزنید. تنها کافی است دقت داشته باشید که این محصول را با کمک و نظر متخصصان مجموعه شرکت گرماسرماسازه شرق با شماره های 38482273-051 -22032002-021 انجام دهید تا به هدف موردنظر خود دست پیدا کنید.

 


سوالات متداول 

1.  بهترین مکان برای نصب گرمایش تابشی در صنعت سنگ کدام است؟

با توجه‌ به اینکه قانون همرفت باعث می‌شود هوای سرد و گرم جابه‌جا شوند و هوای سرد به پایین رفته و هوای گرم در قسمت بالا قرار گیرد، بهتر است از این سیستم در قسمت‌های بالایی یعنی سقف و دیوارها استفاده شود. در اینصورت گرما باعث نمی‌شود تا سنگ‌ها دچار آسیب جدی شوند. زیرا  تماس مستقیم گرما با سنگ‌ها باعث ترک‌ خوردن سنگ‌ها می‌شود.

 

2. مهمترین مزیت استفاده از سیستم گرمایش تابشی در صنعت سنگ چیست؟

مهمترین مزیت این است که در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنید و انرژی کمتری هدر می‌دهید. همچنین می توان به کاهش هدررفت انرژی، سریعتر خشک شدن سنگ ها، عدم اشغال فضای کارخانه و ... نیز اشاره کرد. در ضمن می‌توانید با کمک ترموستات درجه بهینه برای دما را تنظیم کنید تا محوطه شما نه بسیار سرد و نه خیلی گرم باشد.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله  هیتر تابشی گازوئیلی چیست؟ و انواع آن
هیتر تابشی گازوئیلی چیست؟ و انواع آن
یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله هیتر تابشی چیست؟
هیتر تابشی چیست؟
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.