گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

راهنمای خرید هیتر گلخانه ای دست دوم

راهنمای خرید هیتر گلخانه ای دست دوم

اگر شما هم قصد خرید هیتر گلخانه‌ ای دست دوم را دارید بهتر است بدانید که  مسائل متعددی باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به جای هیترهای نو، از هیتر دست دوم در گلخانه استفاده کنند. از جمله این مسائل می‌توان به قیمت پایین‌تر هیترهای دست دوم و ... اشاره کرد. هیترهای دست دوم در انواع مختلفی در بازار موجود هستند و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود و میزان بودجه‌ای که دارید یکی از آنها را انتخاب کرده و خریداری کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با هیترهای گلخانه‌ ای دست دوم و ویژگی‌های آنها آشنا کنیم.

هیتر گلخانه‌ ای چیست؟

در ابتدای راهنمای خرید هیتر گلخانه‌ ای دست دوم بهتر است شما را بیشتر با این محصولات آشنا کنیم. همان طور که می‌دانید فراهم کردن دمای مطلوب در گلخانه‌ها مسئله بسیار مهمی است. در بسیاری از موارد در فصل پاییز و زمستان محصولات با یخ زدگی مواجه می‌شوند و شما را با دردسرهای فراوانی مواجه می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از یک یا چند هیتر گلخانه ای دمای مطلوبی ایجاد کرده و باعث افزایش بازدهی محصولات خود شوید.

خرید هیتر گلخانه ای دست دوم

خرید بخاری گلخانه ای دست دوم

در واقع با استفاده از بخاری گلخانه‌ ای می‌توانید میزان رطوبت، مقدار اکسیژن موجود در هوا و ... را نیز کنترل کنید و وضعیت مورد قبولی را در گلخانه به وجود آورید. دقت داشته باشید که بهتر است تعداد و نوع هیتر را بر اساس اندازه گلخانه و نوع محصولات موجود در آن انتخاب کنید تا بازدهی بهتری را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله محاسبه تعداد هیتر گلخانه را مطالعه کنید.

انواع هیتر گلخانه‌ ای دست دوم

برای خرید بخاری گلخانه‌ ای دست دوم را دارید بهتر است با انواع آن نیز آشنا شوید. این محصولات در انواع مختلفی در بازار موجود هستند و هر یک عملکرد منحصر به فردی دارند. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود از میان این دستگاه‌ها دست به انتخاب بزنید. در ادامه شما را با انواع هیترهای مخصوص گلخانه آشنا می‌کنیم:

هیتر تابشی لوله‌ای مدل RS_L

این هیتر تابشی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فضای گلخانه است. شما می‌توانید این هیترها را به گاز شهری متصل کنید و فضایی گرم و مطلوب در گلخانه خود ایجاد کنید. دقت داشته باشید که شما امکان استفاده از گاز مایع در این هیترها را نیز خواهید داشت و از این طریق می‌توانید به میزان زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. در ضمن بهتر است این نوع هیتر در محیط‌هایی با حداکثر ارتفاع 3 متر استفاده شود تا بتواند بازدهی مناسبی داشته باشد.

هیتر تابشی لوله ای مدل PRS-L

کوره هوای گرم گلخانه

این نوع از هیترها با استفاده از یک کوره هوای گرم می‌توانند در گلخانه هوای گرم ایجاد کنند. دقت داشته باشید که حتماً دودکش‌های این نوع از هیترها را مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. خراب شدن دودکش ممکن است باعث ایجاد آلودگی محیطی و حتی آتش سوزی شود. هیترهای کوره‌ای می‌توانند گرمای پاک مورد نیاز در گلخانه را به طور کامل فراهم کنند. یکی از روش های گرمایش گلخانه بدون گاز، کوره هوای گرم می باشد. البته اگر از لحاظ سوخت مصرفی زغال سوز یا برقی را انتخاب کنید.

نمونه پروژه اجرا شده هیتر گلخانه ای  

 

مزایای استفاده از بخاری گلخانه‌ ای دست دوم

هیتر گلخانه‌ ای دست دوم دارای مزیت‌های منحصر به فرد متعددی هستند. این مزیت‌ها به قدری زیاد است که بسیاری از افراد خواهان استفاده از آن‌ها در گلخانه‌های خود هستند. از جمله مهم‌ترین مزیت خرید هیتر گلخانه‌ ای دست دوم می‌توان به قیمت بسیار ارزان آن اشاره کرد. البته قیمت پایین این محصولات به معنای بی‌کیفیت بودن و ناکارآمد بودن آن‌ها نیست.

بلکه شما می‌توانید بخاری گلخانه ای دست دوم با کیفیتی را خریداری کنید که طول عمر بسیار بالایی دارند. علاوه بر این اگر گلخانه شما بسیار بزرگ است و برای نخستین بار قصد راه اندازی سیستم هیتر را دارید بهتر است در مقیاس بزرگ برای بار اول از هیترهای دست دوم استفاده کنید تا با فوت و فن کار آشنا شوید و سپس برای خرید هیترهای نو هزینه بیشتری بپردازید.

 

بیشتر بخوانید : ساخت هیتر گلخانه

 

نکات مهم در خرید هیتر گلخانه ای دست دوم

اگر می‌خواهید هیتر دست دوم برای گلخانه خود بخرید، بهتر است به یک سری نکات توجه داشته باشید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا خریدی مطمئن‌تر را تجربه کنید و بتوانید برای مدت طولانی از هیتر خریداری شده استفاده کنید. مهم‌ترین نکات قابل توجه پیش از خرید بخاری گلخانه‌ ای دست دوم عبارتند از:

  • بررسی تمامی مشکلات موجود در هیتر

در زمان خرید هیتر گلخانه‌ ای دست دوم حتماً از سالم بودن تمامی قطعات هیتر اطمینان حاصل کنید. دقت داشته باشید که هیترهایی که دارای مشکل هستند در دمای سرد گلخانه عملکرد خود را از دست می‌دهند و ممکن است باعث خرابی تمامی محصولات شما شوند و ضررهای جبران ناپذیری را به شما وارد کنند.

  • بررسی بدنه و پایه‌های بخاری گلخانه ای دست دوم

پیش از این که هیتر دست دوم را خریداری کنید باید از سلامت کامل بدنه و پایه‌های آن مطمئن شوید. سعی کنید هیترهایی را خریداری کنید که هیچ زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی روی بدنه آن‌ها وجود نداشته باشد. علاوه بر این حتماً به لق نبودن پایه‌ها و عملکرد دقیق آن‌ها توجه داشته باشید. مسئله بعدی توجه به جنس بدنه و پایه است. سعی کنید هیتری را خریداری کنید که بدنه‌ای با کیفیت داشته باشد.

 

نکات مهم در خرید بخاری گلخانه ای دست دوم

 

  • چک کردن کوره و لوله‌های رادیاتور هیتر گلخانه‌ ای

مسئله بعدی در زمان خرید هیترهای گلخانه‌ ای دست دوم بررسی سالم بودن کوره و لوله‌های رادیاتور است. معمولاً شما نمی‌توانید این قسمت را بررسی کنید و برای چک کردن آن باید از افراد متخصص کمک بگیرید. بهتر است عدم وجود پوسیدگی در لوله‌ها و کوره را نیز حتماً مورد بررسی قرار دهید. وجود نشتی در لوله‌های رادیاتور نیز مسئله بسیار مهمی است که در زمان خرید هیتر باید به آن توجه داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید : بهترین نوع بخاری گلخانه

 

  • بررسی تابلو برق بخاری گلخانه ای

تابلو برق یکی از قسمت‌های بسیار مهم هیترهای گلخانه‌ای است. پیش از خرید هیتر گلخانه‌ ای دست دوم حتماً این قسمت را مورد بررسی قرار دهید. از عملکرد صحیح و دقیق قطعات داخلی تابلو برق از جمله رله کنترل فاز، سیم پیچی و دکمه‌های روشن و خاموش کردن مشعل و فن‌ها اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این سعی کنید ترموستات را نیز چک کنید. دقت داشته باشید که ترموستات خراب ممکن است باعث ایجاد آتش سوزی در گلخانه شما شود.

  • توجه به سالم بودن فن هیتر گلخانه‌ ای

در صورتی که فن هیتر دچار مشکل باشد، عملکرد دستگاه با اختلال مواجه می‌شود؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید هیتر حتماً فن را نیز مورد بررسی قرار دهید. فن وظیفه خنک کردن دستگاه و بیرون راندن گرما را بر عهده دارد. وجود مشکل در این قطعه باعث افزایش دمای هیتر شده و به راحتی آن را از کار می‌اندازد. سعی کنید پره‌های فن و الکتروموتور را مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید.

 

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم شما را با نکات مهم در زمان خرید هیتر گلخانه‌ ای دست دوم آشنا کنیم. دقت داشته باشید که این نوع از هیترها قیمت ارزانی دارند؛ اما باید از نظر کیفیت بدنه، سالم بودن فن، عدم خرابی تابلو برق و ... مورد بررسی قرار گیرند. سعی کنید هیترها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید و سالم‌ترین آن‌ها را خریداری کنید. شما می‌توانید انواع هیترهای گلخانه‌ ای را با پایین‌ترین قیمت از شرکت گرماسازه شرق خریداری کنید و آنها را در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
گرماتاب بهترین گرمایش تابشی با بالاترین راندمان
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ کارکرد، کاربرد و معرفی انواع آن
بخاری تابشی چیست؟ کارکرد، کاربرد و معرفی انواع آن
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بهترین قیمت گرماتاب چقدر است؟
بهترین قیمت گرماتاب چقدر است؟
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.