گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

نحوه ساخت هیتر گلخانه

نحوه ساخت هیتر گلخانه

نحوه ساخت هیتر گلخانه به چه صورت است؟ یکی از مشکلات اساسی افراد در زمستان، گرم نگه داشتن گلخانه است. گلخانه‌های بزرگ از سیستم‌های گرمایشی مختلف همچون هیتر استفاده می‌کنند. این هیترها معمولاً قیمت بالایی دارند و برای مکان‌هایی با ابعاد کوچک‌تر مناسب نیستند.

حالا این سؤال پیش می‌آید که چگونه می‌توانیم با هزینه اندک، سیستم گرمایشی مناسبی را برای گلخانه خود ایجاد کنیم؟ در این شرایط باید خودتان آستین بالا بزنید و با نحوه ساخت هیتر گلخانه آشنا شوید. در این مطلب به چگونگی انجام این فرایند خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

نحوه گرمایش گلخانه در فصل زمستان 

برای گرمایش گلخانه در فصل زمستان راهکارهای مختلفی وجود دارند که افراد بر اساس شرایط خود می‌توانند از آنها استفاده کنند. به‌ غیر از گرم کردن گلخانه باید از روشی استفاده کنید تا گرمای ایجاد شده در فضا باقی بماند و از بین نرود. در این شرایط عایق‌بندی بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

 نحوه ساخت هیتر گلخانه

استفاده از نایلون‌های حباب‌دار میتواند روشی ایده‌آل به‌ منظور عایق‌بندی کردن گلخانه باشد که به هزینه چندان زیادی نیاز ندارد. لازم به ذکر است اندازه حباب‌ها رابطه مستقیمی با عایق‌بندی بهتر دارد. برای اینکه بتوانید فرایند گرم کردن گلخانه را در فصل زمستان به‌ خوبی انجام دهید، دو راه متداول پیش روی شما قرار گرفته‌اند که شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

روش اول: استفاده از گرمای طبیعی خورشید

همانطور که احتمالاً میدانید خورشید از مهمترین منابع آزاد به ‌منظور ایجاد گرما است؛ از ‌این ‌رو برای گرم و عایق ‌بندی کردن گلخانه خود میتوانید از آن بهره ببرید. البته استفاده از نور خورشید در فصل تابستان به ‌مراتب آسان‌تر است؛ اما این به این معنا نبوده که نمی‌توان در فصل زمستان از کارایی این منبع طبیعی بهره نبرد. به‌ عنوان‌ مثال برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از نور خورشید در فصل زمستان ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم گلخانه خود را در جایی دایر کنید که جزء مناطق سایه‌دار نباشد.

 

بیشتر بخوانید : کوره هوای گرم گلخانه

 

زمانی که منطقه مورد نظر سایه‌بان نداشته باشد، در آن صورت می‌توانید شاهد وارد شدن مقدار بیشتری از نور خورشید داخل گلخانه باشید. همچنین به ‌منظور بهره‌وری بیشتر پیشنهاد می‌کنیم نسبت به عایق‌بندی گلخانه خود با کمک پلاستیک‌های شفاف اقدام کنید. از این طریق می‌توانید در فصل زمستان نیز از گرمای طبیعی بهره ببرید.

روش دوم: استفاده از هیتر گلخانه ‌ای

یکی دیگر از راهکارها برای گرم کردن گلخانه در فصل زمستان استفاده از هیتر گلخانه ای است. این روش یک مشکل بزرگ دارد و آن چیزی نیست جز بالا بودن قیمت هیتر! البته نگران نباشید؛ زیرا ما یک راهکار بسیار ویژه‌ و ایده‌آل را برای شما در نظر گرفته‌ایم. در این مطلب قصد داریم به نحوه ساخت هیتر گلخانه بپردازیم و لوازم ضروری را با شما در میان بگذاریم. با رعایت نکات مربوطه می‌توانید برای گلخانه خانگی خود یک هیتر به ‌صرفه و جمع‌وجور داشته باشید؛ از این‌ رو تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. اگر هم قصد خرید هیتر دست دوم دارید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله خرید هیتر گلخانه ای دست دوم می باشد.

 

لوازم مورد نیاز برای ساخت هیتر گلخانه 

در این بخش از مقاله نحوه ساخت هیتر گلخانه به لوازم ضروری و مورد نیاز می‌پردازیم. برای ساخت بهترین نوع بخاری گلخانه نیاز است نسبت به تهیه یک سری از تجهیزات اقدامات لازم را انجام داد. هر کدام از این تجهیزات بسیار پراهمیت هستند و نباید نسبت به آن‌ها غافل بود. در یک نگاه کلی می‌توانیم فهرست زیر را در بین مهمترین تجهیزات ضروری جای دهیم:

 

هیتر گلخانه

جعبه مناسب

اولین مورد یک جعبه است که می‌تواند جنس‌های مختلفی داشته باشد. جعبه پلاستیکی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. برای بسته‌بندی این جعبه‌ها از صفحات نازک پلی‌استایرن استفاده می‌شود.

بخاری آکواریومی

گزینه بعدی، بخاری آکواریومی است. برای اینکه در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم مدل ارزان‌تری را انتخاب کنید. بخاری ترموستاتیک 100 وات انتخاب بسیار مناسبی به‌ حساب می‌آید. 

 

بیشتر بخوانید :  آموزش ساخت گلخانه خانگی

 

لوله

برای آبیاری به گلخانه به لوله نیاز است. مقدار لوله بستگی به متراژ گلخانه دارد. لازم به ذکر است لوله‌های آبیاری باید به‌ اندازه کافی دارای انعطاف باشند.

پمپ

پمپ از دیگری تجهیزات ضروری است. پمپ آب‌نما در اندازه‌های مختلفی وجود دارد که انتخاب آن کاملاً بستگی به متراژ گلخانه دارد.

سایر لوازم

لوازم و تجهیزات دیگری نیز وجود دارند که تهیه آن‌ها کاملاً اختیاری است. سوکت تایمر و مایع برف پاک‌کن در بین این موارد جای داده می‌شوند.

لوازمی که ذکر کردیم باید دارای بهترین کیفیت ممکن باشند. در این صورت می‌توانید شاهد یک سیستم بسیار باکیفیت و کارآمد باشید؛ از این‌ رو حتماً به فروشگاه و برندی که قصد تهیه لوازم از آن را دارید، توجه کنید.

 

بیشتر بخوانید : گرمایش تابشی لوله‌ ای در گلخانه

 

نحوه ساخت هیتر گلخانه به چه صورت است؟

حالا که با لوازم ضروری آشنا شدید، باید اطلاعات کافی را در رابطه ‌با نحوه ساخت هیتر گلخانه نیز به دست آورید. درون جعبه‌ای که تهیه کرده‌اید باید بخاری ترموستاتیک و پمپ را قرار دهید. برای پر کردن جعبه می‌توانید از مایع برف پاک‌کن استفاده کنید. لازم به ذکر است میزان این مایع باید بیشتر از مصرف پمپ باشد. در مرحله بعدی باید لوله آبیاری که تهیه کرده‌اید را دقیقاً به نازل خروجی پمپ متصل کنید. لوله باید به‌ گونه‌ای قرار گرفته شود که پوشاننده تمامی قسمت‌های گیاه باشد.

داخل جعبه یک شکاف وجود دارد. شما باید لوله را به نحوی قرار دهید که انتهای آن از شکاف موجود خارج شود. همچنین در مرحله بعدی پمپ باید قادر به حرکت در آوردن مایع باشد. شاید بخواهید سیستم‌های گرمایشی را تنها در بازه‌های زمانی دلخواه خود به اجرا در بیاورید. در این شرایط می‌توانید بین بخاری و پمپ با سوکت تایمر اتصال برقرار کنید. همچنین تنظیم کردن تایمر در این مرحله را از یاد نبرید.

پیشنهادی که برای شما داریم این است که از سیستم گرمایشی مربوطه تنها در طول شب استفاده کنید؛ زیرا در روز نور خورشید به ‌اندازه کافی وجود دارد و می‌توانید گلخانه خود را مدتی با استفاده از نور طبیعی خورشید گرم نگه دارید. با کمک این تایمر می‌توانید سیستم را به‌ صورت اتوماتیک فعال کنید. یعنی برنامه را طوری تنظیم کنید که فقط در ساعات شبانه هیتر روشن شود. به‌ جای استفاده از مایع برف پاک‌کن می‌توان از آب شیر نیز استفاده کرد؛ اما ترجیح گزینه اول است؛ زیرا می‌تواند گرما را بسیار بهتر از آب حفظ کند.

 

نتیجه گیری

برای گرم کردن گلخانه در فصل زمستان راه‌های مختلفی وجود دارند که شامل نور طبیعی خورشید و هیتر می‌شوند. ازآنجایی‌که همواره نور خورشید وجود ندارد، ممکن است در این راه دچار مشکل شوید؛ به همین علت استفاده از سیستم گرمایشی هیتر بسیار کارآمد خواهد بود. هیترها در قیمت‌های مختلفی وجود دارند و بسیاری از افراد توانایی خرید آن را ندارند. اگر شما نیز در بین این دسته از افراد قرار می‌گیرید، می‌توانید خودتان یک هیتر بسازید.

در این مطلب سعی کردیم نحوه ساخت هیتر گلخانه را با شما به اشتراک بگذاریم. برای ساخت هیتر نیاز به یک سری از لوازم به چشم می‌خورد که هرکدام نقش متفاوتی را در گرم کردن گلخانه ایفا خواهند کرد. در زمان ساخت هیتر باید حواستان باشد که بی‌دقتی نکنید. 

اگر به دنبال بهترین هیترهای گلخانه هستید، مجموعه گرماسرما سازه شرق همراه شما است. این مجموعه بهترین سیستم‌های گرمایشی را ارائه می‌دهد که تمامی آن‌ها در کنار کیفیت بالا، از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید. (38482273-051 - 22032002-021)

مقالات مرتبط

نمایش مقاله کوره هوای گرم سانتریفیوژ چیست؟
کوره هوای گرم سانتریفیوژ چیست؟
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله کوره هوای گرم کانالی
کوره هوای گرم کانالی
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله کوره هوای گرم گلخانه
کوره هوای گرم گلخانه
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.