گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه

گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه

همان‌طور که سیستم‌های خنک‌کننده برای تنظیم دمای گلخانه در طول تابستان ضروری به نظر می‌رسند، به همان نسبت نیز استفاده از سیستم‌های گرمایش در گلخانه‌ها در فصل زمستان نیز ضروری است. حفظ دمای مناسب در طول سال برای سالم نگه‌ داشتن و محافظت از گیاهان و دستیابی به محصولی بهتر، اهمیت بالایی دارد. یکی از روش‌های مؤثر برای گرم نگه‌ داشتن محیط گلخانه‌ها، استفاده از سیستم گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه است. برای اینکه هر چه بهتر با هیتر تابشی لوله ای در گلخانه آشنا شوید، با ما تا به انتها همراه باشید.

 

استفاده از گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه

امروزه مسئله استفاده از سیستم‌ های گرمایشی در گلخانه‌ها، به یکی از اصلی‌ترین موضوعات در این زمینه بدل شده است. افرادی که این زمینه فعالیت می‌کنند همواره به دنبال راه‌هایی برای گرم نگه ‌داشتن محیط گلخانه خود هستند. یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از سیستم گرمایش تابشی لوله ای است.

در این سیستم‌ها، از دستگاه‌هایی با یک لوله بازتابنده استفاده می‌شود. بدین‌ صورت سوخت در داخل لوله‌ها احتراق شده و می‌تواند دمای سطحی لوله را افزایش دهد.

 

گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه

با بالا رفتن دمای لوله، فرایند گرمایش آغاز خواهد شد. لوله‌های بازتابنده، گرمایی تولید شده را به سمت پایین هدایت کرده و گیاهان موجود در گلخانه می‌توانند چنین گرمایی را دریافت کنند. از آنجایی ‌که در این روش انرژی کمتری برای گرم کردن کل حجم گلخانه تلف می‌شود، هزینه‌های گرمایش بین 30 تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : بهترین نوع بخاری گلخانه

 

با اینکه شاید راه‌اندازی یک سیستم گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه گران به نظر برسد؛ اما چنین سیستمی در درازمدت می‌تواند تأثیر خودش را نشان دهد.

 

چرا باید از سیستم‌های گرمایش تابشی لوله ای استفاده کرد؟

شاید برای شما هم این سؤال ایجاد شده باشد که با وجود روش‌های گرمایشی دیگری که در صنعت وجود دارد، چرا باید از یک سیستم گرمایش تابشی لوله ای استفاده کنیم؟ در ابتدا باید اشاره کرد که چنین سیستم جزء مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های حال حاضر بوده و می‌تواند مزایای زیادی را با خود به همراه داشته باشد.

از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود چنین سیستم در مقایسه با سایر روش‌های گرمایشی ارجحیت بالاتری پیدا کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکنواختی در گرمای ایجاد شده

شاید به‌ جرات بتوان عنوان کرد که مهم‌ترین مزیت سیستم گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه، ایجاد یک گرمای ملایم و یکنواخت در سراسر گلخانه است. توزیع یکنواخت گرما باعث می‌شود تا نقاط سرد کمتری در محیط وجود داشته باشند و بدین ‌صورت، گرمای هر چه بهتر جریان پیدا کند.

در این گرمایش تابشی به ‌جای اینکه موج گرما به‌ صورت پراکنده در محیط گلخانه پخش شوند، گرما به‌ صورت ثابت و یکنواخت نقاط سرد را پوشش خواهد داد. بدین ‌صورت رشد گیاهان آسان‌تر شده و محافظت از آن‌ها ارتقا پیدا می‌کند.

  • صرفه‌جویی در انرژی

یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم هیتر تابشی لوله‌ای در گلخانه، صرفه‌جویی در انرژی است. این سیستم نسبت به سایر روش‌های جایگزین، کارایی بیشتری داشته و انرژی کمتری را می‌طلبد. بخاری‌های سنتی هوای گرم را از سقف به سمت پایین منتقل می‌کنند. این کار باعث ایجاد مشکلاتی مانند متوقف شدن هوا یا خروج بیش ‌از اندازه هوای گرم از سقف گلخانه خواهد شد.

از سوی دیگر، بخاری‌ها می‌توانند فضای گلخانه را خیلی سریع گرم کرده و خطر گرمای بیش ‌از اندازه را برای گیاهان به همراه داشته باشند. از آنجایی‌ که این منابع گرما در کف قرار گرفته‌اند، می‌توانند بسیار نزدیک به برخی از گیاهان باشند.

 

بیشتر بخوانید : گرمایش گلخانه با بخاری سقفی

 

این در حالی است که سیستم گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه، می‌تواند موج گرما را به فضا اطراف گیاهان رسانده و سطح گرما را در هر ارتفاعی یکسان نگه دارند. بدین‌ صورت به انرژی کمتری نیاز پیدا خواهد کرد و هزینه‌های انرژی در طول زمان کاهش پیدا می‌کند.

 

گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه

  • امکان استفاده در طول سال

با ایجاد سطوح یکنواخت گرما در سراسر گلخانه، هیچ محدودیتی در فصل رشد گیاهان وجود نخواهد داشت. گیاهان مدنظر شما می‌توانند حتی در شب‌های سرد زمستان نیز درون یک محیط گرم و راحت رشد کنند. این مزیت باعث می‌شود تا کشاورزان بتوانند محصولات خودشان را حتی در خارج از فصل موردنظر نیز به بازار روانه کرده و باعث افزایش درآمد شود.

همین امر به‌ ظاهر ساده، فرصت‌های گسترش کسب ‌وکار را در اختیار مدیران قرار داده تا با عرضه محصولات قابل‌ اعتماد و سالم در تمامی طول سال، درآمدهای بیشتری کسب کنند. تولیدکنندگان می‌توانند نیاز بازار را در تمامی طول سال برآورده کرده و محصولات خودشان را به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

  • امکان استفاده آسان

یکی از قابلیت‌های سیستم بخاری تابشی لوله ای در گلخانه این است که بعد از نصب، نیاز بسیار کمی به تعمیر و نگهداری خواهند داشت. استفاده از این سیستم‌ها بسیار ساده بوده و به نیروی کار ماهر نیاز ندارد. گرمایش تابش لوله ای می‌تواند هوای گرم را به ‌تمامی نقاط سرد گلخانه منتقل کرده و نگرانی‌های گرمای بیش‌ازحد گیاهان را کاهش دهد.

  • قابلیت تنظیم

سیستم گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه به نحوی طراحی شده‌اند که به‌ راحتی قابلیت تنظیم را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند؛ از این ‌رو دیگر مهم نیست که دمای درون گلخانه شما چقدر است و قصد دارید تا دما را تا چه اندازه افزایش دهید. این سیستم‌ها قابلیت تنظیم در دماهای مختلف را داشته و دست شما را در زمان پیاده‌سازی باز می‌گذارند.

 

بیشتر بخوانید : هیتر گلخانه ای

 

مشخصات فنی انواع هیتر تابشی لوله ای

در صورتی ‌که شما هم قصد دارید تا از یک سیستم گرمایش تابشی لوله در گلخانه خود استفاده کنید، بدون شک باید با مشخصات فنی چنین سیستم‌هایی آشنا باشید. گرمایش تابشی لوله ای مدل PRS-L یکی از بهترین، به‌ روزترین و باکیفیت‌ترین سیستم‌های گرمایش تابشی لوله ای را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

مشخصات فنی هیتر تابشی لوله ای مدل L

با خرید گرمایش تابشی لوله ای خیال شما از داشتن یک سیستم گرمایشی مطلوب راحت خواهد شد. این سیستم دارای چند مدل مختلف است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدل prs-35L

این مدل دارای ظرفیت حرارتی kcal/h 30000 است. با حداکثر راندمان کاری 93 درصد، این مدل می‌تواند شما را به هر آنچه از یک سیستم گرمایشی نیاز دارید، برساند. حداکثر مصرف گاز طبیعی این مدل m/h 3.4 و حداکثر مصرف گاز مایع آن kg/h 2.5 است.

این مدل برای فضاهایی بین 80 تا 100 متر، گزینه‌ای بسیار ساده بوده و با وزنی در حدود 92 کیلوگرمی خود، می‌تواند سیستم گرمایش تابشی لوله‌ای شما را تضمین کند. از دیگر مشخصات آن می‌توان به توان مصرفی w 100 و ولتاژ مصرفی v 220 اشاره کرد.

  • مدل prs-40L

یکی دیگر از مدل‌هایی که در سیستم گرمایش تابشی لوله ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، مدل prs-40L است. این مدل دارای حداکثر مصرف گاز طبیعی m/h 3.95 و حداکثر مصرف گاز مایع kg/h 3.1 است. راندمان کاری این مدل 92.5 درصد بوده و گزینه‌ای مناسب برای فضاهایی با مساحتی بین 100 تا 150 متر است. وزن این مدل 104 کیلوگرم است و دارای توان مصرفی 100 وات و ولتاژ مصرفی 220 ولت است.

  • مدل prs-50L

اگر برای محیط‌های بزرگ‌تر به دنبال پیاده‌سازی سیستم گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه هستید، ما به شما مدل prs-50L را پیشنهاد می‌کنیم. این مدل دارای ظرفیت حرارتی kcal/h 45000 بوده و با حداکثر راندمان کاری 92.5 درصدی، وظایف گرمایشی خود را به نحو احسنت ایفا می‌کند.

حداکثر مصرف گاز طبیعی در این مدل m/h 4.58 و حداکثر مصرف گاز مایع kg/h 3.5 است. این مدل دارای وزنی معادل با 126 کیلوگرم بوده و توان و ولتاژ برق مصرفی آن مانند نمونه‌های قبلی است.

  • مدل prs-55L

برای محیط‌های بین 200 تا 250 متر، مدل prs-55L بهترین گزینه به نظر می‌رسد. این مدل بی‌نظیر کارایی و کیفیتی عالی داشته و دارای حداکثر راندمان کاری 93 درصد است. حداکثر مصرف گاز طبیعی آن معادل m/h 5.1 و حداکثر مصرف گاز مایع kg/h 4.2 است. این دستگاه دارای وزنی معادل با 146 کیلوگرم بوده و توان مصرفی و ولتاژ آن نیز 100 وات و 220 ولت است.

 

مزایای بهره‌مندی از سیستم‌های گرمایشی گرما سرماسازه شرق

این شرکت افتخار پیاده‌سازی و نصب بیش از هزار پروژه مختلف در زمینه سیستم‌های گرمایشی را داشته است؛ از این ‌رو تجربه و سابقه‌ای بی‌نظیر در این زمینه کسب کرده است؛ اما این مورد تنها گوشه‌ای از مزایای استفاده از سیستم‌های گرمایشی این شرکت است. شما با استفاده از سیستم‌های گرمایش تابشی لوله ای گرما سرماسازه شرق می‌توانید از مزایای بسیار مختلفی بهره‌مند شوید:

  • کاهش 60 درصدی مصرف گاز
  • کاهش 90 درصدی مصرف برق
  • ایجاد یک سطح یکنواخت از گرما در محیط گلخانه
  • عدم اشغال فضای مفید گلخانه
  • امکان انتقال سریع و آسان دستگاه
  • بهره‌مندی از استانداردهای کیفیت اتحادیه اروپا
  • وجود گارانتی ۵ ساله
  • خدمات پس از فروش ۱۰ ساله
  • حفظ امنیت و محافظت از گیاهان گلخانه‌ای

 مزایای هیتر تابشی لوله ای مدل L در گلخانه

خرید هیتر تابشی لوله ای در گلخانه

برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک تأمین‌کننده و تولیدکننده برتر در زمینه انواع سیستم‌های گرمایش تابشی لوله ای در محیط گلخانه هستند، پیشنهاد ویژه‌ای داریم. شرکت گرما سرماسازه شرق به‌ عنوان یکی از موفق‌ترین و حرفه‌ای‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید و تأمین انواع سیستم‌های گرمایشی، می‌تواند تمامی نیازهای مصرف‌کنندگان را برآورده کند.

این شرکت با تکیه ‌بر سابقه ۱۰ ساله درخشان خود، امکان تهیه و خرید محصولات گرمایشی بسیار باکیفیت و مرغوب را برای مشتریان فراهم کرده است.

برای اطلاع از قیمت و مشخصات این هیتر می توانید با کارشناسان فروش گرماسازه شرق با شماره های (38482273-051  - 22032002-021) تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را انجام دهند. 

 

شرکت گرما سرماسازه شرق همچنین افتخار همکاری با کمپانی‌های خارجی و داخلی بسیار معتبری را برای طراحی و تولید دستگاه‌های مورد استفاده خود داشته و در این راه موفق به اخذ تمامی گواهینامه‌ها و استانداردهای لازم شده است؛ از این ‌رو شما می‌توانید با خیال راحت از جدیدترین و با کیفیت‌ترین محصولات این شرکت استفاده کرده و خیال خودتان را از تأمین گرمایش تابشی لوله ای در گلخانه، راحت کنید.

 

نتیجه‌ گیری

یکی از سیستم‌های نوین و حرفه‌ای گرمایش گلخانه، سیستم هیتر تابشی لوله ای است. این سیستم می‌تواند موجی از گرما را به ‌صورت کاملاً یکنواخت، با گرم کردن لوله‌ها ایجاد کرده و تمامی نقاط سرد گلخانه‌ها را پوشش دهد. بدین‌ صورت علاوه بر محافظت هر چه بیشتر گیاهان، می‌توان محصولات مختلف را حتی خارج از فصل کاشت نیز تولید کرد.

شرکت گرما سرماسازه شرق یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌ها در زمینه سیستم هیتر تابشی لوله ای در گلخانه بوده و می‌تواند در این راه نیازهای شما را برطرف کند. جهت اطلاع از قیمت هیتر تابشی با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمائید. (38482273-051  - 22032002-021)

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش گلخانه و معرفی بهترین سیستم گرمایش گلخانه
گرمایش گلخانه و معرفی بهترین سیستم گرمایش گلخانه
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله آسان ترین روش ساخت گلخانه خانگی
آسان ترین روش ساخت گلخانه خانگی
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم مه پاش گلخانه چیست؟
سیستم مه پاش گلخانه چیست؟
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.