گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

سیستم گرمایش تابشی گلخانه [معرفی 4 نوع سیستم گرمایشی]

سیستم گرمایش تابشی گلخانه [معرفی 4 نوع سیستم گرمایشی]

سیستم گرمایشی و تابشی گلخانه میتواند محیط های جالبی برای رشد و پرورش گیاهان باشند بدان دلیل است که مواد استاندارد گلخانه ای مانند شیشه و پلاستیک در ورود نور و بیرون آمدن گرما بسیار خوب هستند. از آنجا که شیشه و پلاستیک، عایقی ایجاد نمی کنند در شب گرما و دمای محیطی را از دست میدهند و باعث یخ زدگی گیاهان میشود.

چالش اصلی رشد گلخانه ای ایجاد ثبات در این نوسانات دما است و به طور معمول، مردم این کار را با انفجار انرژی از طریق گرمایش گلخانه یا سرمایش گلخانه انجام میدهند. 

اما روش هوشمندانه برای ایجاد یک محیط گلخانه ای پایدار، انرژی اضافی خورشیدی است که در طول روز وارد و ذخیره، و در هوای سرد و شب ها استفاده میشود. همه این استراتژی ها درک و تحقیق میطلبند و هزینه های مقدماتی نیز دارند، اما بازپرداخت از نظر پس انداز رو به رشد و در بلند مدت ارزش زیادی دارد.

گیاهان برای رشد به آب، نور خورشید، و خاک حاصلخیز نیاز دارند اما برای جلوگیری از یخ زدگی به شرایط دمایی ایده آل نیاز دارند. با استفاده از راه حل های مناسب سیستم گرمایش تابشی گلخانه یا گرماتاب گلخانه ای از شرکت گرماسازه شرق میتوانید رشد را به حداکثر برسانید و محصولات سالم را در طول سال تضمین کنید.

  

کدام سیستم گرمایشی برای عملکرد شما مناسب است ؟

چندین مورد برای انتخاب شما وجود دارد که هر کدام از آنها مزایای بالقوه و متنوعی را برای شما مشتریان عزیز ارائه می دهند. هوا در داخل محیط گلخانه ها و مراکز پرورش گیاهان باید بدون گرد و غبار و پاکیزه باشد. کوچک ترین آلودگی و گردوغباری می تواند به گیاهان آسیب برساند.

گرمایش تابشی گلخانه و مراکز پرورش گیاهان در فصل های زمستان و پاییز یا در مناطقی که سرد هستند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین بهتر است با تاثیر گرمایش تابشی بر گیاهان را بیشتر آشنا شوید.

سیستم گرمایش تابشی گلخانه

 

انواع گرمایش تابشی گلخانه 

 

  • سیستم گرمایشی و تابشی

بخاری تابشی یا گرماتاب گلخانه ای باعث دمای ایده ال برای خاک و ریشه گیاهان میشود و دمای یکسان و کنترل شده ای را در گلخانه ها به وجود می آورد که دما را در سراسر فضای گلخانه یکنواخت و یکسان نگه می دارد.

شرح کالامدلظرفیت حرارتی
سیستم گرمایشی و تابشی 10 متری40L50000
سیستم گرمایشی و تابشی 12 متری50L55000

 

مزایای هیتر تابشی گلخانه

  1. کم مصرف نسبت به سایر سیستم های گرمایشی از جمله سوخت و برق در گلخانه ها.

  2. اشغال نشدن فضای محیطی و کاری گلخانه.

  3. دمای یکسان و کنترل شده در همه ی بخشهای محیطی گلخانه.

  4. گرما و حرارت یکسان در سراسر فضای گلخانه ای.

  5. با استفاده از این سیستم گرمایش تابشی خاک و ریشه گیاهان به دمای ایده ال خود میرسند.

  6. جلو گیری از بیماری های قارچی در گلخانه ها.

  7. از آسیب دیده گی و یخ زدگی نایلون های گلخانه در زمستان جلوگیری میکند.

  8. دارای 5 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش میباشد.

  9. هزینه ی نصب رایگان.

  مزایای سیستم گرمایشی و تابشی گلخانه

تفاوت هیتر تابشی گلخانه با سیستم همرفتی

در گذشته از سیستم همرفتی جهت گرم کردن گلخانه ها استفاده میکردند. البته امروزه نیز تعداد اندکی از گلخانه داران سیستم همرفتی را در گلخانه های خود بکار میبرند. با توجه به معایبی که این سیستم دارد موجب شده بسیاری به فکر استفاده از سیستم گرمایش تابشی برای گرمایش گلخانه باشند.

در سیستم همرفتی بیشتر هوای گرم تولید شده در سقف گلخانه جمع میشود. بنابراین دما و گرما به شدت هدر میرود و انرژی مصرفی هم به همان اندازه بالا میرود. مورد دیگه ای که خیلی مهم میباشد این است که تجمع گرما در سقف و پدیده تقطیر موجب شکل گرفتن شبنم بر روی گیاهان و گلها میشود. همین موضوع باعث میشود تا گیاهان و گلها رو آفات بزند.

از آنجایی که گرما در سقف جمع میشود بنابراین خاک گیاهان و گلها سرد میماند و همین سرد شدن خاک موجب یخ زدگی گیاهان میشود.

موارد مهم دیگر مربوط به نصب هیترها میباشد که نصب هیتر تابشی به نسبت هیتر همرفتی راحتتر میباشد. نکته بعد با استفاده از هیتر تابشی به راحتی در مدت زمان کمتر محیط گلخانه را میتوانید گرم کنید. همچنین در هیتر تابشی میتوانید میزان قابل توجهی را در میزان صرفه جویی کنید. همچنین هیتر تابشی در اندازه های مختلفی تولید شده و قابلیت نصب بر روی دیوار و سقف را دارد. بنابراین فضای کاری را به هیچ وجه اشغال نمیکند.

 

  • کوره هوای گرم (هیتر کابینتی )

کوره هوای گرم (هیتر کابینتی) نوعی بخاری صنعتی که با تولید دما و حرارت بسیار بالا، کاربردی ترین سیستم گرمایشی تابشی گلخانه می باشد که مزیت بسیار زیادی در گلخانه ها دارد. کوره هوای گرم گلخانه با دما و گرمای حرارت بالایی که دارد به همراه سوخت گازوئیلی و گازی و حتی دوگانه می تواند کار کند. شرکت گرماسازه شرق تولید کننده انواع کوره های هوای گرم  جهت گرمایش گلخانه و سالن های صنعتی میباشد.

 

مزایای کوره هوای گرم در گلخانه

از مزایای کوره هوای گرم در گلخانه میتوان به این موارد اشاره کرد. کوره های هوای گرم با تولید حرارت و گرمای پاکی که از خود تولید می کند از راه دودکش دستگاه، میزان هوادهی را آزاد می کند و از طریق دودکش و کانال دستگاه به خارج محیط منتقل می کند به همین دلیل از گرما و حرارت پاک این دستگاه برای ایجاد دمای مناسب در گلخانه ها استفاده میشود. 

این سیستم گرمایشی و تابشی گلخانه برای مناطقی که دارای هوای سردسیر می باشند گزینه ی مناسبی برای گرمایش سیستم های گلخانه ای و پرورش گیاهان است.

دستگاه های کوره هوا گرم (هیتر کابینتی) با حداقل مصرف انرژی برق و حداقل سوخت حداکثر کارکرد خود را برای محیط نشان میدهد که از لحاظ خطراتی همچون برق گرفتگی و آتش سوزی از ایمنی بالایی برخوردار است.

مزایای کوره هوای گرم در گلخانه

انواع کوره هوای گرم برای گلخانه ها 

  • کوره هوای گرم 350.000

  • کوره هوای گرم 250.000

  • کوره هوای گرم 150.000

 

معایب کوره هوای گرم در گلخانه ها 

با وجود فنی که در این کوره میباشد گرد و غبار و ذرات ریز را در محیط افزایش میدهد و با وجود کانال کشی طولانی باعث زیاد شدن پرت دمایی و گرمایی میشود.

 

 

  • فن سیرکوله

فن سیرکوله گلخانه که عمل تهویه هوا را در گلخانه ها انجام میدهد باعث گردش هوا و رفع آفات در مراکز پرورش گیاهان و گلخانه ها میشود که  15 متر به جلو  و 15 متر به عقب پرش هوا دارد.

(در سالن هایی که در آن پرورش قارچ انجام میشود اگر دما و رطوبت به صورت یکنواخت نباشد به در یک نقطه کم باشد و در یک نقطه بیشتر باشد، قارچ به اندازه کافی رشد نخواهد کرد). 

 فن سیر کوله در گلخانه

 

مزایای فن سیر کوله  :

  • دارای یکسال گارانتی
  • نصب و راه اندازی آسان
  • تنظیم کردن دمای مورد نظر گلخانه به صورت یکسان
  • بهبود بخشیدن به دما با استفاده از سیستم های گرمایشی و تایشی
  • جلوگیری از رشد بیماری
  •  CO2 گاز بهتر شدن عمل فتوسنتز در گیاهان و جذب
  • کم شدن رطوبت هوا در فصول سرد و زمستانی
  • کم صدا و زیبا برای گلخانه
  • گردش هوا و تهویه مناسب برای کمتر شدن گردوغبار
  • کم وزن و سبک

 

  • جت هیتر

 هیتر گلخانه ای به وسیله فنی که در پشت خود دارد باعث پرتاب باد و گردش هوا در گلخانه ها میشود مصرف جت هیتر در گلخانه ها 8 متر مربع است و یک جت هیتر 500 متر مربع را در گلخانه گرم میکند. 

گرماتاب گلخانه

انواع جت هیتر :

  • جت هیتر اگزوزدار

  • جت هیتر 100 هزار دو موتوره و تک موتوره

  • جت هیتر 50 هزار باکدار و بدون باک

  • HP جت هیتر

 

نکته : تعداد دستگاه جت هیتر برای گلخانه کمتر است ولی راندمان و خروجی هیتر تابشی بیشتر میباشد.

نکته : خروجی گرما برای جت هیتر 500 متر مربع است و برای گرمایش تابشی 200 متر مربع است.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله محاسبه تعداد هیتر گلخانه
محاسبه تعداد هیتر گلخانه
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاه ها

سعید
۱۶ خرداد ۱۴۰۱

سلام. قیمت سیستم گرمایش گلخانه رو بگید؟

گرماسازه
۱۷ خرداد ۱۴۰۱

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

پیام بگذارید.