گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

بهترین نوع بخاری گلخانه

بهترین نوع بخاری گلخانه

انتخاب بهترین نوع بخاری گلخانه به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا در زمینه تأمین گرمای موردنیاز گلخانه در فصول سرد سال دچار مشکل نشوید. گلخانه‌ها از جمله محیط‌ هایی به شمار می‌آیند که حفظ دمای مناسب آنها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. بنابراین بهترین هیتر گلخانه میتواند کمک شایانی به رشد گیاهان داشته باشد.

کوچکترین تغییری در دما می‌تواند موجب نابودی محصول شود. امروزه بخاری‌ های گلخانه در مدل‌ها و ظرفیت‌های متنوعی تولید میشوند. به طبع عدم آشنایی با مهمترین ویژگی‌های موردنیاز در یک بخاری گلخانه موجب انتخاب محصول نادرست و هدررفت وقت و هزینه شما خواهد شد.

در این متن قصد داریم به طور کامل شما را با هیتر گلخانه ای و همچنین مهمترین مواردی که باید پیش از خرید بهترین هیتر برای گلخانه را در نظر بگیرید، آشنا کنیم. هر چه اطلاعات شما در این زمینه بیشتر باشد، میتواند محصول باکیفیت‌تری را خریداری کنید؛ بنابراین، اگر قصد خرید یک سیستم گرمایشی گلخانه بسیار مرغوب را دارید و یا در این زمینه کنجکاو هستید، به‌ هیچ‌ وجه ادامه متن را از دست ندهید.

 

بخاری گلخانه چه کاربردی دارد؟

محصولاتی که در گلخانه‌های پرورش می‌یابند به دلیل محیط گلخانه دارای مقاومت بسیار کمتری در برابر سرما و گرمای بیش از حد هستند. این امر موجب میشود تا حتی در صورت یک درجه اختلاف دما با دمای موردنیاز، محصول مربوطه به ‌صورت کامل خراب شود.

در این ‌بین استفاده از سیستم‌های سرمایشی و گرمایش گلخانه میتواند بهترین روش ممکن برای جلوگیری از چنین آسیب‌های دمایی باشد. به طبع سیستم‌های سرمایشی در فصول گرم و سیستم‌های گرمایشی در فصول سرد سال مورد استفاده قرار میگیرند.

بهترین نوع بخاری گلخانه

مهمترین محصول در بین سیستم‌های گرمایشی، بخاری گلخانه است. با استفاده از بهترین نوع بخاری گلخانه میتوان در مدت ‌زمان فوق‌العاده کوتاهی و بدون نیاز به هیچگونه وسیله جانبی یا ابزار خاصی، نسبت به افزایش دمای محیط و جلوگیری از سرمازدگی محصولات گلخانه‌ ای اقدام کرد.

از بخاری‌ های گلخانه‌ ای با نام هیتر نیز یاد میشود. روش کار بخاری گلخانه‌ ای دقیقاً همانند یک بخاری یا هیتر خانگی است با این تفاوت که ظرفیت این محصولات نسبت به بخاری‌ های معمولی‌ چندین برابر است.

بخاری‌ های گلخانه‌ ای اگر به شکل صحیح و اصولی نصب شوند و اندازه آنها برابر با ظرفیت موردنیاز گلخانه باشد، دیگر نیاز نیست هیچ نگرانی خاصی در زمینه تأمین دمای مناسب محصولات درون گلخانه داشته باشید. به طبع انتخاب نادرست این محصولات موجب عدم تنظیم درست هوای درون گلخانه میشود. همچنین انتخاب مکان مناسب برای نصب هیتر گلخانه بسیار پر اهمیت میباشد.

 

بیشتر بخوانید : نحوه ساخت هیتر گلخانه

 

ویژگی‌های بهترین نوع بخاری گلخانه

همانند سایر محصولات سرمایشی و گرمایشی، در هنگام انتخاب بهترین بخاری گلخانه باید یکسری ویژگی‌های بسیار مهم را در نظر بگیرید. بررسی این ویژگی‌ها به شما کمک میکند تا برترین گزینه موجود را از بین انواع هیتر گلخانه انتخاب کنید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های بهترین نوع بخاری برای گلخانه میپردازیم.

عدم ارسال دود به درون محیط گلخانه

در گذشته بخاری‌های گلخانه ظرفیت محدودی داشتند و به همین دلیل معمولاً جهت تأمین هوای گرم علاوه بر دمای تولید شده توسط بخاری، از دود تولید شده توسط بخاری نیز جهت گرم‌ کردن محیط استفاده میشد.

امروزه یکی از مهمترین ویژگی‌های یک بخاری برتر، برخورداری از دودکش در بیرون ساختمان گلخانه است. یک بخاری با کیفیت باید به‌ صورت صحیح نصب شود تا در صورت وقوع هر گونه مشکلی در زمینه خروج دود،‌ بخاری سریعاً‌ خاموش شود؛ زیرا دود تولید شده توسط این محصولات چه برای انسان‌ها و چه برای گیاهان موجود در درون گلخانه بسیار مضر است.

تناسب بین مصرف سوخت و دمای تولیدی

همواره باید بین میزان سوخت مصرف شده توسط بخاری و میزان دمای ارائه شده یک رابطه مستقیم برقرار باشد. اگر بخاری مدنظر مصرف سوخت بالایی داشته باشد، اما توانایی تغییر دمای محیط را نداشته باشد، به طبع دچار مشکل فنی است. به رابطه بین میزان انرژی مصرف شده و دمای تولید شده توسط بخاری، راندمان گفته میشود. هر چه این راندمان بیشتر باشد، میتوان اطمینان داشت که بهترین بخاری برای گلخانه را انتخاب کرده‌اید.

یک بخاری مناسب نباید بیش از حد انرژی مصرف کند. با استفاده از میزان راندمان درج شده بر روی محصول میتوانید در مورد انرژی مصرفی بخاری اطلاعات مناسبی را دریافت کنید. اگر راندمان بخاری عدد هشتاد را نشان دهد، به این معناست که جهت تولید هشتاد هزار کیلوکالری گرما (واحد مقیاس گرما) باید به میزان هشت لیتر گازوئیل مصرف شود.

حال تصور کنید یک بخاری با راندمان هشتاد هزار کیلوکالری، ده لیتر گازوئیل مصرف کند، به طبع این عدم همخوانی بین میزان سوخت مصرفی و گرمای نهایی تولید شده نشان از عدم کیفیت محصول دارد، البته باید به یاد داشته باشید که حتی بخاری‌های بسیار باکیفیت نیز معمولاً هشتاد و پنج درصد از کل سوخت مصرفی را به گرما تبدیل میکنند؛ بنابراین نباید انتظار عملکرد صددرصدی این محصول را داشت.

بهترین بخاری گلخانه

کیفیت بالای جنس کوره

یکی از مهمترین بخش‌های بخاری، کوره این محصول است. کوره یکی از قطعات بسیار مهمی محسوب میشود که گرمای تولید شده توسط آن انتقال می‌يابد. در بهترین نوع هیتر گلخانه جنس کوره باید از برترین مواد و متریال‌های مخصوص ساخته شده باشد تا در صورت وقوع هر گونه مشکل حرارت‌دهی، هیتر یا بخاری دچار آسیب‌دیدگی نشود.

 

بیشتر بخوانید : کوره هوای گرم گلخانه

 

هیتری که در ساخت کوره آن از مواد نامرغوب آلیاژی استفاده شده باشد، نه‌ تنها نمیتواند دمای موردنیاز گلخانه را تأمین کند، بلکه ممکن است به‌ سادگی موجب‌ ایجاد آتش‌سوزی در محیط گلخانه شود. بهترین جنس برای ساخت کوره یک بخاری مرغوب، استفاده استیل نسوز است. استیل نسوز بهترین ماده‌ای حاصل ترکیب فلزاتی نظیر نیکل و کروم محسوب میشود.

این ترکیب بی‌نظیر قدرتی مقاومتی بی‌نظیر را به کوره می‌دهد. در واقع اگر جنس کوره از این ماده ساخته شده باشد، کوره می‌تواند دمایی بیش از هشتصد درجه سانتی‌گراد را به‌ راحتی هر چه‌ تمام‌تر تحمل کند! علت اصلی این امر را می‌توان ایجاد یک ترکیب جدید شیمیایی در درون آلیاژ استیل نسوز دانست.

برخلاف استیل نسوز، فولاد انتخاب مناسبی جهت تولید کوره محسوب نمی‌شود. فولاد در حرارت‌های بالا با اکسیژن موجود در هوا واکنش می‌دهد و همین امر فولاد به‌ کار رفته درون کوره را اکسیده می‌‌کند. تکرار این فرایند می‌تواند حتی بهترین بخاری گلخانه را نیز به مرز فرسودگی بکشاند.

جنس بدنه بیرونی بهترین هیتر برای گلخانه

محیط‌ گلخانه در تمام فصول سال یک محیط مرطوب است. این رطوبت می‌تواند به ساختار بیرونی بخاری‌های گلخانه ‌ای آسیب برساند. در واقع رطوبت درون گلخانه اصلی‌ترین دشمن ساختار فیزیکی سیستم گرمایشی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل، در ساخت بدنه بیرونی بخاری مدنظر باید از موادی استفاده شود که در مقابل این نوع رطوبت شدید از خود مقاومت نشان دهند.

بهترین ماده جهت ساخت این بخش از بهترین هیتر برای گلخانه، ورق گالوانیزه است، البته می‌توان از ورق‌های آلومینیوم نیز استفاده کرد. به‌ طور کلی ورق گالوانیزه به دلیل سبک بودن و همچنین عدم زنگ‌زدگی انتخاب اصلی بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده بخاری‌های گلخانه ‌ای است. کوره هوای گرم یکی از روش های گرمایش گلخانه بدون گاز محسوب می شود.

 

 

بیشتر بخوانید : مزایا و معایب کوره هوای گرم

 

هر چه جنس ورق به‌ کار رفته جهت ساخت بدنه بخاری باکیفیت‌تر باشد، قاعدتاً میزان کیفیت بدنه بخاری و همچنین میزان مقاومت آن در برابر آسیب‌های فیزیکی افزایش خواهد یافت. جنس بدنه بهترین نوع بخاری گلخانه تأثیر مستقیمی بر طول عمر بخاری خواهد داشت. اگر این بخش از کیفیت بالایی برخوردار باشد، می‌توانید خیال راحتی از بابت افزایش عمر بخاری داشته باشید.  

برخورداری از یک تابلو برق مناسب

تابلو برق در کنار کوره و بدنه، یکی دیگر از اجزای مهمی است که باید در هنگام انتخاب بهترین هیتر گلخانه به آن توجه کنید. تابلو برق کوره باید کیفیت مناسبی داشته باشد تا ایمنی هیتر گلخانه افزایش یابد. کوچک‌ترین خللی در عملکرد تابلو برق می‌تواند موجب ایجاد مشکلات متعددی و یا حتی ایجاد خطر آتش‌سوزی شود.

گرمایش تابشی بهترین نوع بخاری گلخانه

بخاری تابشی بهترین هیتر برای گلخانه

 

تابلو برق بخاری های گلخانه‌ای باید به‌ صورت کاملاً استاندارد در یک باکس یا جعبه فلزی قرار گرفته باشد. این جعبه‌ از ورود مایعات، ‌ رطوبت و ... به درون تأسیسات درون تابلو برق جلوگیری می‌‌کند. تابلو برق باید به نحوه‌ای نصب شده باشد که بتوان در صورت مشکلات مختلف آن را تعویض کرد (بدون نیاز به تعویض کل بخاری).

 

بیشتر بخوانید : خرید هیتر گلخانه ای دست دوم

 

مشخصات فنی سیستم گرمایشی تابشی مدل prs-l

ظرفیت بسیار مناسب سیستم‌های گرمایش تابشی لوله ای مدل psr-l موجب شده تا بسیاری از کاربران این محصولات را به ‌عنوان بهترین نوع هیتر گلخانه انتخاب کنند. با خرید این محصولات می‌توانید از ظرفیت حرارتی 30000 الی 50000 کیلوکالری بر ساعت بهره‌مند شوید. این در حالی است که راندمان بخاری‌های psr-l بالای نود درصد است!

مشخصات هیتر تابشی لوله ای مدل L در گلخانه

 بهترین هیتر گلخانه

 

نتیجه گیری

در این متن سعی کردیم به کلیه موارد مربوط به انتخاب بهترین هیتر گلخانه مرغوب و با کیفیت اشاره کنیم. همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد، امروزه بخاری‌های گلخانه در انواع و ابعاد مختلفی تولید می‌شود، همین امر موجب شده تا انتخاب یک بخاری مناسب برای بسیاری از افراد به امری ملال‌آور تبدیل شود. پیش از خرید هر نوع بخاری برای گلخانه، باید به مواردی همچون ظرفیت، ابعاد، نوع متریال و ... توجه کنید.

شرکت گرماسرماسازه شرق با سال‌ها تجربه در زمینه تولید وسایل سرمایشی و گرمایشی، مفتخر است تا با ارائه بهترین نوع بخاری گلخانه، به شما در امر گرمایش گلخانه مدنظر کمک کند. با خیال محصولات گرماسازه شرق، خیال راحتی از بابت کیفیت محصول خواهید داشت.

 

 


سوالات متداول

1.  بهترین نوع بخاری برای گرمایش گلخانه کدام است؟

سیستم گرمایشی تابشی مدل Prs-L با ظرفیت حرارتی 30000 الی 50000 کیلوکالری بر ساعت و راندمان بالای نود درصد  به عنوان مناسبترین بخاری جهت گرمایش گلخانه محسوب می شود.

 

2. سوخت مصرفی هیتر گلخانه چیست؟

سوخت هیتر به صورت گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز می باشد. هیتر گازوئیلی گلخانه نیز یکی از پراستفاده ترین سیستم های گرمایشی می باشد.

 

3. بهترین بخاری گلخانه چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی های مهم بهترین بخاری گلخانه می توان به عدم ارسال دود به درون محیط گلخانه، کیفیت بالای جنس کوره، جنس بدنه بیرونی، تناسب بین مصرف سوخت و دمای تولیدی اشاره کرد.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله کوره هوای گرم سانتریفیوژ چیست؟
کوره هوای گرم سانتریفیوژ چیست؟
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله کوره هوای گرم کانالی
کوره هوای گرم کانالی
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله کوره هوای گرم گلخانه
کوره هوای گرم گلخانه
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.