گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

انتخاب مکان مناسب برای نصب هیتر گلخانه

انتخاب مکان مناسب برای نصب هیتر گلخانه

همان قدر که استفاده از هیتر به ‌منظور ایجاد دمای متعادل در گلخانه اهمیت دارد، بحث انتخاب مکان مناسب برای نصب هیتر گلخانه نیز مهم است. تنها در صورت قرار دادن هیتر در محل مناسب می‌توان از کل توان خروجی چنین محصولاتی به نحو احسن استفاده کرد.

از هیتر گلخانه ای به ‌منظور تعدیل ‌کردن دمای درون گلخانه در فصول سرد سال بهره گرفته می‌شود. از جمله مهمترین مزایای این محصولات می‌توان به امکان تولید سریع گرما با مصرف انرژی بسیار کم اشاره کرد. همین امر موجب شده است تا چنین محصولاتی دارای محبوبیت بالایی باشند.

تا زمانی که هیتر شما به نحو مناسبی نصب نشده باشد، نباید انتظار دریافت گرمای مناسبی را داشته باشید. در این متن قصد داریم به کلیه فاکتورهایی که پیش از نصب هیتر در محل مناسب باید به آنها توجه کنید، بپردازیم. با ما همراه شوید تا اطلاعات مناسبی را در این زمینه به دست بیاورید.

اهمیت بسیار بالای نصب هیتر در محل مناسب

انتخاب مکان مناسب برای نصب هیتر گلخانه یکی از مهمترین مواردی محسوب می‌شود که کلیه صاحبان گلخانه باید نسبت به آن توجه کنند. حال شاید بپرسید که این امر دقیقاً چه ضرورتی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که مهمترین مزیت این موضوع، جلوگیری از نیاز به نصب تعداد هیتر بیشتر است.

وقتی هیتر مدنظر را در محل مناسبی نصب نکنید، هوای گرم تولید شده توسط هیتر نمی‌تواند در درون گلخانه به‌ خوبی گردش کند، این بحث موجب می‌شود تا مجبور شوید برای گسترش هوای گرم در درون گلخانه، از چند هیتر مختلف استفاده کنید. این در حالی است که با تعیین مکان نصب مناسب،‌ می‌توان از این امر جلوگیری کرد.

انتخاب مکان مناسب برای نصب هیتر گلخانه

یکی دیگر از معایب عدم انتخاب مکان مناسب برای نصب بخاری گلخانه، امکان خراب‌ شدن محصولاتی است که گرمای هیتر به آنها نمی‌رسد. به طبع وقتی گرمای هیتری که در محل مناسب نصب نشده است به بخش‌های خاصی از گلخانه انتقال پیدا نکند، کلیه محصولات موجود در آن بخش دچار سرمازدگی می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید : محاسبه تعداد هیتر گلخانه

 

عیب دیگر این امر را می‌توان مربوط به مصرف بالای انرژی دانست. هنگامی که هیتر یا بخاری در محل مناسب نصب نشود، جهت گرم‌ کردن کل محیط گلخانه مجبور به افزایش میزان توان هیتر خواهید بود. این امر به‌ خودی‌ خود منجر به افزایش میزان مصرف سوخت در هیتر می‌شود. با توجه‌ به همین موارد باید گفت که انتخاب یک محل مناسب برای هیتر، یک موضوع فوق‌العاده مهم است.

 

مزایای هیتر تابشی لوله ای مدل L در گلخانه

هیتر تابشی لوله ای مدل PRS-L با گاز شهری کار می کند. این هیتر را در محیط هایی با ارتفاع حداقل 3 تا حداکثر 5 متر به کار می برند. بیشترین کاربرد این سیستم گرمایشی در گلخانه، مرغداری، کناره های سوله و اطراف آن می باشد.

  • برای اولین بار در ایران، استفاده از دستگاه برک برای تولید رفلکتور بالایی که دارای 14 خم می باشد و با توجه به تعداد خم زیاد و شکست گرمای بیشتر، منجر به تابش و انتقال گرمای بهتری نسبت به دستگاه مشابه می شود.
  • قسمت آتشخوار لوله استیل دارای 10 سال گارانتی ( بنا به درخواست مشتری) ترموستات محیطی (تنظیم کننده دمای محیط بنا به درخواست مشتری ) دارای استاپلایزر یا بالانسر (تنظیم کننده فشار گاز)
  • استفاده از رنگ 600 درجه نسوز برای لوله ها
  • دارای ریموت و کنترل ( بنا به درخواست مشتری)
  • مصرف گاز 5/4 تا 5/5 متر مکعب در ساعت
  • درب مشعل استیل می باشد
  • مصرف برق 100 وات
  • توان حرارتی 400 تا 450 درجه حرارتی می باشد.
  • دارای 5 سال گارانتی فن و مشعل بدون قید و شرط، 10 سال گارانتی لوله ها و 15 سال خدمات پس از فروش
  • قابلیت اتصال به سیستم هوشمند ( بنا به درخواست مشتری)

 

مزایای نصب هیتر تابشی لوله ای L در گلخانه

فاکتورهای مهم در نصب صحیح هیتر

برای انتخاب مکان مناسب برای نصب بخاری گلخانه باید فاکتورها یا عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید. این امر به شما کمک می‌کند تا هیتر مدنظر خود را به‌ راحتی در محل مدنظر به نحوی نصب کرده که گرمای تولیدی به کل محیط گلخانه انتقال یابد. در این بخش قصد داریم به مهمترین فاکتورهایی که برای انتخاب محل مناسب هیتر باید به آنها توجه کنید، بپردازیم:

هیتر را در ورودی گلخانه قرار دهید

احتمالاً‌ از این موضوع اطلاع دارید که هیترها برای گرمایش گلخانه، هوای سرد را دریافت کرده و آن را به هوای گرم تبدیل می‌کنند. اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که وزش باد فراوان است، توصیه می‌شود هیتر را در بخش ورودی گلخانه نصب کنید. این کار باعث می‌شود تا با هر بار باز کردن درب ورودی گلخانه طیف عظیمی از هوا به درون هیتر جذب شود و در نتیجه میزان تولید هوای گرم افزایش ‌يابد. این یک نکته مهم در زمینه انتخاب مکان مناسب برای نصب هیتر گلخانه محسوب می‌شود.

هیتر باید قابل‌ دسترسی باشد

تفاوتی ندارد که کدامیک از انواع هیتر گلخانه را استفاده می‌‌کنید؛ زیرا در هر صورت مهم است که بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. وقتی محل هیتر نامناسب باشد، برای هر بار تعمیر و یا تمیز کردن آن با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهید شد. یک هیتر باید در محیطی نصب شود که کاربر بتواند در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به تعمیر و یا تمیز کردن آن بدون هیچ‌ مشکل خاصی اقدام کند. همین امر موجب راحت‌تر شدن فرایند نگهداری از هیتر می‌شود و در نتیجه عمر مفید هیتر خریداری شده، افزایش می‌یابد.

انتقال مناسب سوخت

یکی دیگر از موارد مهم در زمینه انتخاب مکان مناسب برای نصب بخاری گلخانه،‌ بحث انتقال مناسب سوخت است. هیتر مدنظر شما باید حتماً در محلی نصب شود که بتوانید فرایند سوخت‌رسانی به آن را به‌ راحتی انجام دهید. به‌ عنوان‌ مثال محل نصب هیترهای گازی باید به‌ گونه‌ای انتخاب شود که نیازی به لوله‌کشی بسیار طولانی وجود نداشته باشد. این امر حتی می‌تواند در کاهش هزینه‌های شما نیز مؤثر واقع شود.

 

بیشتر بخوانید : آموزش ساخت گلخانه خانگی

 

پخش صحیح گرما

هیتر گلخانه خود را در محیطی قرار دهید که گرمای خروجی از آن به‌ سادگی در کل گلخانه و نه فقط یک نقطه خاص، پخش شود. همان‌طور که گفته شد عدم پخش متناسب گرما موجب می‌شود تا بسیاری از محصولات موجود در گلخانه دچار سرمازدگی شوند. بهتر است هیتر به‌ جای مرکز گلخانه در کنار دیوار ورودی قرار بگیرد تا فرایند پخش گرما با مشکل خاصی روبه‌رو نشود. این امر به‌ خودی‌ خود باعث خواهد شد تا هیتر بتواند با مصرف سوخت کمتر، بخش بیشتری از گلخانه را تحت پوشش قرار دهد.

 

نصب هیتر در گلخانه

 

تعیین میزان فاصله مناسب

اگر چه هیتر نقش بسیار مهمی را در زمینه تأمین گرمای گلخانه شما ایفا می‌کند؛ اما این بدان معنا نیست که هیتر باید حتماً به گیاهان شما چسبیده باشد! فاصله بسیار کم بین محصولات و هیتر، موجب خراب‌ شدن آنها به دلیل گرمای بیش از حد می‌شود؛ به همین دلیل باید در زمان انتخاب مکان مناسب برای نصب هیتر گلخانه این مورد را نیز در نظر بگیرید. توصیه می‌‌شود که فاصله بین هیتر و محصولات حداقل هفت الی هشت متر باشد.

این موضوع به نوع هیتر شما نیز بستگی دارد. هیترهایی که دارای فن‌های بزرگ هستند، معمولاً هوای گرم تولید شده را با قدرت و سرعت بیشتری انتقال می‌دهند و به همین دلیل باید فاصله آنها از محصولات مدنظر بیشتر باشد. این در حالی است که هیترهای برقی معمولاً توان بسیار بالایی ندارند و حتی وجود فاصله کم بین آنها و محصولات موجود در گلخانه، موجب آسیب‌دیدگی خاصی در محصولات مربوطه نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید : طراحی سیستم گرمایش گلخانه

 

تعداد هیترهای کافی را خریداری کنید

اگر چه انتخاب مکان مناسب برای نصب بخاری گلخانه به شما کمک می‌‌کند تا در تعداد کل هیترهای مدنظر صرفه‌جویی داشته باشید؛ اما در بعضی از شرایط چاره‌ای به جز بهره‌گیری از چندین هیتر به‌ صورت مجزا وجود ندارد. در چنین شرایطی بهتر است به‌ جای تغییر مداوم محل قرارگیری هیتر اولیه، یک هیتر جدید خریداری کنید تا خیال راحتی از بابت پخش مناسب گرما داشته باشید.

برای خرید هیتر مناسب برای گلخانه خود با کارشناسان فروش گرماسازه شرق با شماره های 38482273-051 و 22032002-021 تماس حاصل فرمایید تا مشاوره و راهنمایی لازم را خدمت شما عزیزان داشته باشند.

 

نتیجه گیری

امروزه استفاده از هیترهای گرمایشی در محیط‌های گلخانه‌ای به یک ضرورت تبدیل شده است. این محصولات به شما کمک می‌کنند تا در مدت‌ زمان بسیار کوتاهی به حرارت مدنظر خود دست پیدا کنید، البته این در شرایطی رخ می‌دهد که هیتر مربوطه در محل مناسبی نصب شده باشد.

در واقع انتخاب مکان مناسب برای نصب هیتر گلخانه دارای اهمیت بسیار بالایی است. برای انتخاب یک محل مناسب باید به موارد مختلفی همچون دسترسی مناسب به هیتر، امکان سوخت‌رسانی بدون مشکل و ... دقت کرد. در صورتی‌ که قصد دارید یک هیتر باکیفیت خارق‌العاده را برای گلخانه خود خریداری کنید،‌ با کارشناسان ما در تماس باشید تا راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به شما سروران گرامی ارائه کنند.

 


 

سوالات متداول

 

1. انتخاب مکان مناسب برای نصب هیتر چه اهمیتی دارد؟

با انتخاب درست مکان بهینه جهت نصبر بخاری گلخانه می توانید در تعداد کل هیترهای مدنظر جهت نصب صرفه جویی کنید.

 

2. فاصله بین هیتر و محصولات باید چه اندازه باشد؟

 فاصله بسیار کم بین محصولات و هیتر، موجب خراب‌ شدن آنها به دلیل گرمای بیش از حد می‌شود؛ توصیه می‌‌شود که فاصله بین هیتر و محصولات حداقل هفت الی هشت متر باشد.

 

3. مکان دقیق نصب هیتر در گلخانه کجا باشد بهتر است؟

اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که وزش باد فراوان است، توصیه می‌شود هیتر را در بخش ورودی گلخانه نصب کنید. این کار باعث می‌شود تا با هر بار باز کردن درب ورودی گلخانه طیف عظیمی از هوا به درون هیتر جذب شود و در نتیجه میزان تولید هوای گرم افزایش ‌يابد.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.