گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

گرماتاب صنعتی گازی چیست و کاربرد آن

گرماتاب صنعتی گازی چیست و کاربرد آن

گرم کردن محیط‌های بسیار بزرگ با سقف‌های بلند، یکی از مشکلات صاحبان کارخانه‌ها یا انبارداران است. این محیط‌ها به‌‌ راحتی گرم نمی‌شوند و برای گرمایش مناسب باید هزینه گزافی پرداخت؛ اما این مقاله به شما سیستم بی‌نظیر گرماتاب صنعتی گازی را معرفی می‌کند که با یک تیر چندین نشان ‌‌را برای شما هدف می‌گیرد. البته زمانی می‌توانید مطمئن باشید که گرماتاب صنعتی گازی بهترین کیفیت را در اختیارتان قرار می‌دهد که آن را از مجموعۀ گرماسازه شرق تهیه کنید. مشاوران این مجموعه، آمادۀ ارائه اطلاعات به شما هستند تا انتخابی درست در مورد گرماتاب داشته باشید. ‌ با این‌ وجود لازم است این مقاله را بخوانید.

 

گرماتاب‌ صنعتی گازی چگونه عمل می‌کند؟

گرماتاب صنعتی گازی، در واقع نوعی گرمایش تابشی لوله‌ ای یا رادیاتورهای مادون‌قرمز است که می‌تواند محیط اطراف خود را به شیوه‌ای مانند خورشید گرم کند. زمانی که مادون‌قرمز از طریق این لوله‌ها به محیط اطراف تابانده می‌شود، به سطوح برخورد کرده و در اثر این برخورد به گرما تبدیل می‌شود‌. تفاوتی ندارد این سطح میز باشد یا پوست فردی که نزدیک آن نشسته است؛ درهرصورت به انرژی گرمایی تبدیل شده و محیط اطراف خود را گرم می‌کند. 

طرز کار گرماتاب بدین صورت است که گرماتاب‌ها، ترکیبی از اکسیژن و گاز را سوزانده و موجب احتراقی غیرقابل رؤیت می‌شوند. این شعله، در لوله‌ها ایجاد می‌شود و به‌ واسطۀ گازهایی که داغ شده‌اند، سطح لوله را گرم کرده و در نهایت نیز به کمک تبدیل‌شدن به انرژی مادون‌قرمز و سپس انرژی گرمایی، گرمایش محیط انجام می‌شود.

عملکرد گرماتاب صنعتی گازی

مشخصات فنی گرماتاب صنعتی  گازی

این بخاری تابشی گازی، دارای یک لاین برای گرمایش است و نکتۀ جالب اینجاست که می‌توانید از سیستم آن برای محیط‌هایی با ارتفاع سقف سه تا 5 متر استفاده کنید. از طرف دیگر این نوع از گرماتاب می‌تواند هم با گاز شهری و هم با گاز مایع، شما را به حداکثر گرمایی که نیاز دارید برساند.

هر چه رفلکتورها تعداد بالاتری از خم را داشته باشند، میزان گرمایی که تولید می‌کنند به همین میزان افزایش پیدا می‌کند. این دستگاه تنها دستگاهی است که با کمک تکنولوژی رفلکتور 14 خم تولید شده و به ایجاد گرمایی مطلوب‌تر کمک می‌کند.

تنها با 4 یا 5 مترمکعب مصرف گاز در ساعت، می‌توانید محیط را گرم کنید؛ همچنین باید بدانید که گرماتاب می‌تواند دمایی بین 350 تا 450 درجه حرارت را تحمل کند. دلیل این تحمل، استفاده از مواد باکیفیت در ساخت این دستگاه است که شامل استفاده از رنگ نسوز در بدنه و درب مشعل استیل است؛

در نتیجه مقاومت این سیستم را بالاتر از نمونه‌های مشابه در بازار کرده است. از طرفی برای تولید این دستگاه از برش لیزر و پرس برک استفاده شده است که خود می‌تواند از عوامل اصلی بالاتر بردن کارایی این نمونه باشد.

این دستگاه استابلایزر برای بالا بردن فشار گاز است و در صورت نیاز می‌توان از ریموت برای کنترل آن نیز استفاده کرد. از جمله مواردی که می‌توان به‌ صورت سفارشی به آن اضافه کرد، ترموستات محیطی برای بررسی دمای محیط و تنظیم دمای ایجاد شده است.

 

آیا این نوع گرمایش سالم‌تر است؟

پاسخ یک کلمه است: بله! زمانی که هوا به کمک گرماتاب صنعتی گازی، محیط را گرم می‌کنند دیگر نیازی به یک حامل برای ارسال گرما نیست. در واقع مانند سایر سیستم‌های گرمایشی دیگر نیازی نیست تا هوا برای گرم‌ کردن جابه‌جا شود؛ در نتیجه دیگر خبری از گردوغبار نیست و افرادی که آلرژی دارند دچار هیچ مشکلی نخواهند شد. 

از طرفی، گرما ابتدا به‌ واسطۀ برخورد با پوست یا سایر سطوح ایجاد شده و بعد به هوا منتقل می‌شود‌. به‌ این‌ ترتیب محیط نسبت به بدن، گرمایی کمتری دارد و این باعث می‌شود تا محیط دچار گرفتگی هوا نشده و سبک‌تر باشد. 

 

گرماتاب صنعتی گازی بهترین سیستم گرمایشی

به چه دلیل گرماتاب‌ها کارآمدتر هستند؟

اولین و مهمترین دلیلی که باعث می‌شود این گرماتاب‌ها برای محیط‌های بزرگی مانند سالن‌ها یا سوله‌ها کارآمدتر باشند این است که هزینۀ انرژی مصرفی را نزدیک به 50 درصد کاهش می‌دهند. گرمایش سوله با این دستگاه به راحتی انجام میشود. البته برخی موارد می‌تواند این میزان را کمی دست‌خوش تغییر کند که این عوامل عبارت هستند از:

  • عایق‌بندی نامناسب ساختمان
  • به دلیل برخی فرایندها مانند تخلیه، رفت‌وآمد زیاد‌ یا حتی تردد ماشین‌آلات تبادل هوا زیاد باشد.
  • در صورتی که سرمای بیرون بسیار زیاد باشد.

 

 

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید گرماتاب دست دوم

 

مزایای استفاده از گرماتاب صنعتی گازی 

گرماتاب صنعتی گازی، مزایای بسیار زیادی دارد که آن‌ها را به یکی از گزینه‌های بسیار مؤثر برای صنایع بزرگ و کوچک، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، انبارها و سیلوها تبدیل می‌کند. این مزایا باعث می‌شود تا بتوانید با اطمینان خاطر، محیط‌هایی را گرم کنید که با هیچ روش دیگری شما قادر به انجام آن نیستید. این مزایا به شرح زیر هستند:

  • کارآمدی بسیار زیاد : از آن‌ جهت می‌توان این سیستم‌ها را کارآمد دانست که دقیقاً می‌توانند نقطه موردنظر شما را گرم کنند. سایر سیستم‌ها کل محیط را گرم می‌کنند؛ اما این گرماتاب فقط محدودۀ مشخصی را که نیاز دارید گرم می‌کند.
  • مناسب برای همه افراد : همان‌طور که پیش‌ از این نیز ذکر کردیم همه افراد حتی کسانی که آلرژی دارند می‌توانند از این سیستم برای گرمایش استفاده کنند؛ زیرا گردش هوا و ایجاد گردوغبار از آثار جانبی این سیستم نیست.
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی : صنایع و کارگاه‌هایی که این گزینه را برای گرمای محل کار خود انتخاب کرده‌اند با یک تیر دو نشان زده‌اند. گرمایش با هزینۀ کمتر انرژی از جمله مزایای این سیستم است.
  • نصب و نگهداری آسان : حتی اگر یک سالن آماده دارید هم می‌توانید از این سیستم در آن استفاده کنید. نیاز به نصب لولۀ توکار نیست و به‌ آسانی نصب می‌شود. از طرفی عمر مفید بالایی دارد و دیر آسیب می‌بیند.
  • عملکرد بی‌صدا : این سیستم‌ها بدون هیچ صدایی محیط را گرم می‌کنند؛ در نتیجه کارمندان یا مشتریان دچار هیچ‌گونه حواس‌پرتی نمی‌شوند.
  • صرفه‌جویی در فضا : از آنجا که این دستگاه در سقف متصل می‌شود هیچ فضایی را اشغال نمی‌کند.
  • راندمان بالا : این دستگاه بین 4 الی 10 دقیقه، دما را به حد مطلوب می‌رساند.

مزایای گرماتاب صنعتی گازی

مکان های مناسب برای گرماتاب صنعتی 

درست است که گرماتاب صنعتی گازی می‌تواند با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، گزینۀ بسیار مناسبی برای اغلب مکان‌ها باشد؛ اما در برخی مناطق، تنها گزینۀ کارآمد و به‌ صرفه همین سیستم‌ها هستند و سایر سیستم‌های گرمایشی منجر به هدر رفت انرژی و هزینۀ بیشتر و در نتیجه دست نیافتن به نتیجۀ مطلوب می‌شوند. کاربرد گرماتاب صنعتی گازی در مکان‌های زیر بیشتر احساس می‌شود:

  • هر کجا که هوا نباید به گردش درآید.
  • زمانی که قرار است هر منطقه، به‌ صورت جداگانه یا با دمای متفاوتی گرم شود.
  • ساختمانی که به‌ صورت متناوب مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیازی نیست تا مداوم گرم باشد.
  • ساختمان‌هایی که عایق‌بندی بسیار ضعیفی‌ دارند.
  • محلی که نیاز است برای آن، از اغلب هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.
  • در برخی مکان‌ها که گرمای زیاد، باعث انبساط کالا و آسیب به آنها می‌شود، مانند انبار نگهداری فولاد یا کالاهای فولادی
  • مرغداری‌ها
  • کناره‌ها و اطراف سوله
  • کارخانه‌ها
  • انبارها
  • و ...

 

نتیجه گیری

اگر شما برای کارگاه، سالن، کارخانه، سیلو یا انبار خود به دنبال سیستم گرمایشی هستید که هم هزینه کمی روی دستتان بگذارد و هم بتواند محیط را به بهترین شکل گرم کند، حتماً باید به دنبال خرید یک سیستم گرمایشی مانند گرماتاب باشید. این سیستم‌ها می‌توانند تقریباً تمامی نیازهای شما را یکجا برآورده کنند.

گرماسازه شرق یکی از تولیدکنندگان گرماتاب صنعتی گازی است که می‌تواند تضمین کند بهترین گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با مراجعه به سایت و مشورت با متخصصان این مجموعه، می‌توانید مناسب‌ترین نمونه را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.