گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

نحوه نصب مه پاش گلخانه

نحوه نصب مه پاش گلخانه

با نصب مه پاش گلخانه‌ می‌توان به راحتی رطوبت را تنظیم کرد و همچنین به خنک کردن محیط پرداخت. نصب این دستگاه‌ها با فوت و فن‌های مختلفی همراه است؛ به همین علت پیشنهاد می‌دهیم از تیم متخصص گرماسازه شرق بدین منظور کمک بگیرید. با این حال اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید، مشکلی وجود ندارد؛ زیرا در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه نصب مه پاش گلخانه آشنا کنیم و نکات ضروری را به اشتراک بگذاریم؛ از اینرو تا انتهای این مقاله همراه گرماسازه شرق باشید.

 

آموزش نصب مه پاش گلخانه

مه پاش برای اینکه بتواند عملکرد درستی داشته باشد، باید به خوبی نصب شود. همان‌طور که اشاره کردیم نصب این دستگاه همراه با نکات متفاوتی است که هر کدام اهمیت بالایی دارند. در گلخانه‌ها نیز می‌توان با روش‌های مختلفی نسبت به نصب مه پاش اقدام کرد. این تکنیک‌ها شامل سه روش ویژه هستند که انجام هر کدام از آن‌ها با پیش‌نیازهای گوناگونی همراه است. در اینجا سه تکنیک مختلف را نام برده و هر کدام را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد تا با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید.

 

  • تکنیک اول: نصب مه پاش با استفاده از تهویه طبیعی

نحوه نصب مه پاش گلخانه با استفاده از تهویه طبیعی به این صورت است که ورود و خروج هوا به وسیله دریچه سقفی انجام می‌شود و دیگر خبری از فن نیست. در واقع فن‌ها در روش تهویه طبیعی حذف می‌شوند. این روش در مقایسه با سایر تکنیک‌ها ساده‌تر بوده و اکثر گلخانه‌داران نگاه ویژه‌ای نسبت به آن دارند.

هنگام نصب مه پاش‌ها نیاز است پارامترهای منطقه‌ای را در نظر گرفت و بر اساس دما، شرایط رطوبتی، دمای محصول کشت‌ شده در گلخانه و ... دستگاه را طراحی کرد. برای نصب مه پاش در این روش نیاز است یک خط که حالت طولی دارد، دقیقاً در میانه عرض دهانه گلخانه قرار بگیرد. این خط باید در محدوده مناسبی نصب شده و به عرض و طول نگاه ویژه‌ای شود.

طریقه نصب مه پاش گلخانه

  • تکنیک دوم: نصب مه پاش با کمک ترکیب فن و پد

برخی مکان‌ها وجود دارند که مه‌ پاش به تنهایی نمی‌تواند دمای محیط را کنترل کند. در این شرایط برای افزایش کارایی می‌توان از فن و پد در کنار مه پاش بهره برد. در این روش نیز همانند تکنیک اول یک خط باید در طول سالن گلخانه قرار بگیرد. سپس خط مه پاش باید بر راستای پد عمود شود. اگر می‌خواهید نازل‌ها دقیقاً روبه‌روی فن‌ها قرار بگیرند، می‌توانید آن‌ها را دقیقاً در وسط مه‌ پاش نصب کنید؛

اما اجرای این تکنیک را به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌دهیم؛ زیرا در این شرایط زمانی که فن‌ها روشن می‌شوند، رطوبت مورد نیاز ایجاد خواهد شد. این رطوبت توسط مه پاش مکیده شده و سپس به بیرون منتقل می‌شود. در نهایت دمای گلخانه در وضعیت بسیار نامناسبی خواهد بود. برای اینکه محیط به خوبی خنک شود، نازل‌های مه پاش را طوری نصب کنید که موازی با پدها باشند.

 

بیشتر بخوانید : میزان مصرف آب مه پاش 

 

  • تکنیک سوم: نصب مه پاش با کمک فن و بدون پد

نحوه نصب مه پاش گلخانه با این تکنیک همراه با نکات گوناگونی است. اجرای این تکنیک در ایران چندان مرسوم نبوده و به ندرت در گلخانه‌ها از آن کمک گرفته می‌شود. اگر رطوبت منطقه بالا باشد، این تکنیک نصب به هیچ عنوان منطقی نبوده و هیچ‌گونه کارایی مشاهده نخواهید کرد. برای اجرای این روش نیاز است ابتدا فن در یک طرف مه پاش گلخانه نصب شود. سپس دریچه‌ها بسته شده و تنها یک مورد از آن‌ها باز خواهد ماند. خطوط مه پاش نیز بر خلاف دو تکنیک فوق حالت عرضی دارند. هر کدام از این سه تکنیک سختی‌های خود را داشته و باید در مناطق گوناگونی به اجرا در بیایند؛ به همین علت پیشنهاد می‌دهیم از یک تیم متخصص کمک بگیرید.

 

مراحل نصب مه پاش گلخانه

تا اینجای مقاله با نحوه نصب مه پاش در گلخانه با سه تکنیک مختلف آشنا شدید؛ اما گاهی اوقات اجرای این دستگاه‌ها بدون هیچ کدام از تجهیزات فوق صورت می‌گیرد. در این شرایط باید مراحل مختلفی طی شوند. همچنین اگر می‌خواهید با دردسر خاصی روبه‌رو نشوید، پیشنهاد می‌دهیم حتماً از یک تیم متخصص کمک بگیرید. مجموعه ما در این زمینه می‌تواند همراه شما باشد. در ادامه مقاله قصد داریم به صورت مختصر هر کدام از این مراحل را نام ببریم و نکات مورد نیاز را شرح دهیم؛ پس همراه ما باشید.

 

مرحله اول

در ابتدای کار باید دلیل استفاده از مه پاش و محل دقیق نصب را مشخص کنید. تعیین ابعاد تحت پوشش مه پاش نیز اهمیت دارد. نازل‌ها را در جایی قرار دهید که احتمال خیس شدن شما وجود نداشته باشد و تنها گیاهان را تحت پوشش در بیاورد؛ بنابراین در مرحله اول باید شرایط کار سنجیده شوند و سپس برای مراحل بعدی آماده شوید.

مراحل نصب مه پاش گلخانه

مرحله دوم

حالا به قسمت اصلی نحوه نصب مه پاش گلخانه می‌پردازیم. در این مرحله به یک متر نیاز است تا بتوانید فواصل مورد نیاز را اندازه‌گیری کنید. این فواصل شامل دو بخش مهم هستند. در ابتدا باید فاصله‌ای که بین شیر آب و محل شیلنگ‌ها وجود دارد را اندازه‌گیری کنید. سپس به محاسبه ابعاد فضا بپردازید. شیلنگ‌ها باید در فاصله یک متری از هم قرار بگیرند تا بتوان نسبت به استقرار نازل‌ها اقدام کرد.

فاصله بین نازل‌ها باید استاندارد باشد تا بتواند به خوبی محیط را خنک کند. اگر نازل‌ها فاصله بسیار کمی از یکدیگر داشته باشند، در آن صورت فضا بسیار خیس خواهد شد. حالا نوبت به استقرار شیلنگ‌ها می‌رسد. بدین منظور می‌توانید از بست‌های مخصوص بهره ببرید.

 

مرحله سوم

در سومین مرحله از نصب مه پاش گلخانه نیاز است یک راه تخلیه تعبیه شود. این مسیر در فصل زمستان بسیار کاربردی است؛ زیرا هنگام بارش آب‌ها از این مسیر تخلیه می‌شوند. شیلنگ تخلیه می‌تواند اندازه‌ای در حدود 10 سانتی‌متر داشته باشد. همچنین در بخش انتهایی شیلنگ یک نازل یا واشر باید تعبیه شود. زمانی که نازل یا واشر باز شوند، آب شیلنگ نیز تخلیه خواهد شد. از آنجایی که در فصل زمستان مه پاش‌ها کاربردی ندارند، وجود شیلنگ تخلیه بسیار ضروری است.

 

مرحله چهارم

به ادامه مقاله نحوه نصب مه پاش گلخانه می‌پردازیم. در این مرحله شیلنگ‌ها در اندازه‌های یک متری باید علامت زده شده و سپس برش داده شوند. با این کار می‌توان نسبت به اتصال نازل‌ها اقدام کرد. حالا درپوش نازل‌ها را جدا کرده و آن‌ها را در جایی بگذارید که احتمال گمشدگی وجود ندارد. حالا باید شیلنگ‌های برش خورده را به شیر آب متصل کرده و آن را تا آخرین فشار خود باز کنید.

 

بیشتر بخوانید : گرفتگی نازل مه پاش

 

زمانی که قصد دارید برای اولین بار سیستم مه پاش را نصب کنید، نیاز است بدون سر نازل این کار را انجام دهید. با این کار تمامی آلودگی‌ها و زباله‌ها از شیلنگ خارج می‌شوند و از گرفته نبودن نازل‌ها مطمئن خواهید شد. حالا یک بار دیگر درپوش نازل‌ها را ببندید تا از عملکرد درست آن‌ها اطمینان کسب کنید.

نکات لازم در نصب مه پاش گلخانه

هنگام نصب مه پاش به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه فرایند نصب مه پاش در گلخانه به خوبی طی شود، حتماً به نکاتی که در این باره وجود دارند توجه داشته باشید. این نکات بسیار ضروری هستند و بی‌توجهی به آن‌ها ممکن است باعث عدم کارکرد درست مه‌ پاش‌ها شود. بخشی از این نکات مربوط به زیبایی فضا هستند. حتماً شیلنگ‌ها را تا جایی که می‌توانید از دید افراد پنهان کنید. اتصالات مورد نیاز نیز باید کاملاً محکم بسته شوند تا مشکلی به وجود نیاید.

 

بیشتر بخوانید : نگهداری مه پاش

 

همچنین فاصله بین نازل‌ها را با توجه به مواردی همچون بودجه تعیین کنید. نکته مهم دیگر این است که به هیچ عنوان نازل‌ها را به صورت عمودی روی زمین نگذارید؛ زیرا در این حالت احتمال خیس‌شدگی مه پاش افزایش پیدا می‌کند.

در کل برای اینکه تصمیم درستی بگیرید، پیشنهاد می‌دهیم با متخصصان مربوطه حتماً مشورت داشته باشید. همچنین اگر سؤالی نیز درباره نحوه نصب مه پاش در گلخانه ها دارید، می‌توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. کارشناسان به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

آیا برای نصب انواع مه پاش باید از تیم متخصص کمک بگیریم؟

هر کاری نکات مخصوص به خود را دارد و نصب مه پاش نیز از این قاعده مستثنی نیست. هیچ ضرورتی برای استفاده از تیم متخصص وجود ندارد و خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما نیروهای نصب تجربیات لازم را دارند و آموزش‌های ضروری را دنبال کرده‌اند. این افراد به خوبی می‌توانند فواصل مورد نیاز را اندازه‌گیری کرده و شیلنگ‌ها را برش دهند.

در واقع با سپردن کار به این افراد دیگر نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت و می‌توانید از یک نتیجه رضایت‌بخش مطمئن شوید. هر چند باید برای نصب هزینه‌ای پرداخت کنید؛ اما مطمئن باشید کاملاً ارزشمند خواهد بود و زمان شما نیز هدر نمی‌رود. با این تفاسیر اگر به دنبال یک تیم حرفه‌ای هستید، می‌توانید همین حالا با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

 

نتیجه گیری

نصب مه پاش گلخانه با تکنیک‌های مختلفی همراه است و می‌توان از آن‌ها با توجه به شرایط منطقه بهره برد. در این مطلب این سه تکنیک را معرفی کرده و به شرح هر کدام پرداختیم. نصب این دستگاه‌ها با نکات و مراحل گوناگونی همراه است. این مراحل باید به ترتیب طی شوند تا هیچ مشکلی به وجود نیاید. اگر تخصص لازم را ندارید، می‌توانید از مجموعه ما کمک بگیرید. تمامی راه‌های ارتباطی در سایت درج شده‌اند. 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله سیستم های جدید سرمایش و گرمایش
سیستم های جدید سرمایش و گرمایش
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳
نمایش مقاله نازل مه‌ پاش چیست؟ و معرفی انواع آن
نازل مه‌ پاش چیست؟ و معرفی انواع آن
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش چیست؟ و معرفی اجزای دستگاه مه پاش
مه پاش چیست؟ و معرفی اجزای دستگاه مه پاش
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

پیام بگذارید.