گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

راهنمای خرید پنکه مه پاش

راهنمای خرید پنکه مه پاش

خرید پنکه مه پاش در تابستان بسیار مفید است. این سیستم‌های خنک کننده، با نصب و استفاده صحیح، قادر به کاهش دمای هوا تا 1- درجه سانتی‌گراد خواهد بود. استفاده از پنکه مه پاش به دلیل ایجاد هوای خنک و تازه در فضاهای باز مثل حیاط خانه یا تراس رستوران‌ها آرامش بیشتری را برای افراد فراهم می‌کند. علاوه بر این، پنکه مه پاش به عنوان یک راه حل اقتصادی و مناسب، مصرف انرژی کمتری را نسبت به سیستم‌های خنک کننده دیگر به همراه دارد. با ما همراه باشید تا نکات بیشتری را در این راهنمای خرید پنکه مه پاش با هم مرور کنیم.

 

رطوبت ساز یا پنکه مه پاش چیست؟

پنکه مه پاش یا رطوبت ساز، یک تکنولوژی جدید برای خنک کردن فضاهای باز به شما می‌رود که در ایران نیز در حال استفاده است و به صورت گسترده در رستوران‌ها و کافه‌ها مشاهده می‌شود. قبل از آن، کولرهای آبی یا گازی و پنکه‌های معمولی به عنوان دستگاه‌های تهویه هوا شناخته می‌شدند.

اما این دستگاه‌ها در فضاهای بسته عملکرد بهتری داشتند و در فضای باز نامناسب بودند. به همین دلیل پنکه‌های مه پاش به عنوان جایگزین مناسب برای کولرها طراحی شدند و در فضای باز عملکرد عالی را ارائه کردند. این پنکه‌ها به یک مخزن آب متصل هستند و با ایجاد مه، هوا را خنک و مطبوع می‌کنند.

راهنمای خرید پنکه مه پاش

اگر چه قیمت پنکه مه پاش در مقایسه با کولرهای دیگر بیشتر است، اما با یک بار پرداخت هزینه خرید، از هزینه‌های بعدی رهایی خواهید یافت. کولر صنعتی در نوع آبی و گازی مصرف برق و آب بالایی دارند که تأثیر مستقیمی در هزینه ماهیانه دارد. اما پنکه مه ساز با مصرف کمترین مقدار برق و آب، فضای کاملا خنک و دلپذیری را ارائه می‌دهد. بدین ترتیب، می‌توان آن را بهترین انتخاب برای خنک کردن فضای باز معرفی کرد.

 

انواع پنکه مه پاش در بازار ایران

با یک جستجوی ساده متوجه می‌شوید که این نوع تجهیزات انواع مختلفی دارند و می‌توانیم برای خرید هر کدام از آنها اقدام کنیم. اما پیشنهاد ما خرید پنکه مه پاش است که برند بسیار معتبری است و محصولات با کیفیتی را به مشتریان ارائه می‌کند. این برند سه نوع متفاوت و جذاب این محصولات را به بازار ارائه کرده که برای تکمیل اطلاعات راهنمای خرید پنکه مه پاش هر سه را با هم بررسی می‌کنیم.

 

پنکه زمینی آبی 

این پنکه آبی زمینی با مدل 26MC-RC شناخته شده است. پنکه با استفاده از سیستم میست حالت گریز از مرکز عمل می‌کند. ظرفیت سیستم میست آن هم بر اساس تنظیمات شیر مخزن آب قابل تنظیم بوده و مخزن آب این پنکه دارای ظرفیت 40 لیتر است. مخزن از جنس پلاستیک نشکن ساخته شده است.

پنکه آبی زمینی توانایی کاهش درجه حرارت را دارد و میزان کاهش درجه حرارت آن تا 84 درجه سانتی‌گراد است. اندازه قطرات آبی که از پنکه پاشیده می‌شود، حدود 20 میکرومتر است. پنکه قادر به پوشش فضایی به مساحت 200 متر مربع است.

قدرت پرتاب آب این پنکه 5/8 متر بوده و قطر پروانه آن 26 اینچ (650 میلی‌متر) است. ارتفاع پنکه قابل تنظیم خواهد بود و بین 2 تا 1.7 متر قابلیت تغییر دارد. سرعت پنکه هم در 3 سطح قابل تنظیم است.

در نهایت این پنکه قادر به تغییر زاویه عمودی به بالا و پایین تا 30 درجه و چرخش به طرفین تا 90 درجه است. ولتاژ مورد نیاز برای عملکرد مناسب پنکه 220 ولت بوده و جریان هوای تولید شده توسط آن بین 7000 تا 5000 سی‌ام‌بی بر ساعت است.

انواع پنکه مه پاش

پنکه صنعتی 75 دیواری 

دومین موردی که در این راهنمای خرید پنکه مه ساز به شما معرفی می‌کنیم، پنکه صنعتی 75 دیواری است که با مدل FDE-75 wl معرفی شده است. این پنکه دارای قطر پروانه‌ای به اندازه 75 سانتی‌متر است و سرعت آن قابل تنظیم خواهد بود. در واقع با توجه به نیاز خودتان می‌توانید بین 3 نوع سرعت مختلف یکی را انتخاب کنید. همچنین، امکان تغییر زاویه عمودی پنکه نیز وجود دارد و می‌توانید آن را به حدود 30 درجه به بالا و پایین تغییر دهید.

علاوه بر این، پنکه صنعتی دیواری قابلیت چرخش 90 درجه به طرفین را هم دارد و به شما امکان می‌دهد جریان هوا را به سمت دلخواه خود هدایت کنید. ولتاژ مورد نیاز برای عملکرد این پنکه 220 ولت است و توان مصرفی آن بین 195 تا 250 وات متغیر خواهد بود. جریان هوای تولید شده توسط این پنکه هم در بازه‌ 11800- 9250 سانتی‌متر مکعب در ساعت قرار دارد.

 

پنکه آبی دیواری

پنکه آبی دیواری مدل FDW10C P/N: 26WL با سیستم میست حالت گریز از مرکز کار می‌کند. این پنکه قابلیت تنظیم ظرفیت سیستم میست خود را توسط یک شیر آب ارائه می‌کند. مخزن آب آن دارای ظرفیت 8 لیتر است و از یک مخزن پلاستیکی با شناور برخوردار است که میزان کاهش درجه حرارت را بین 4-8 درجه سانتیگراد تنظیم می‌کند. این پنکه قطرات آبی به اندازه 20 میکرومتر تولید می‌نماید.

نکته مهمی که در خرید پنکه مه ساز دیواری باید به آن اشاره کنیم این است که محصول مورد نظر قادر به پوشش فضایی به مساحت 200 متر مربع است و قدرت پرتاب هوای آن برابر با 8 متر است. قطر پروانه آن هم 26 اینچ (650 میلی‌متر) است و به طور مشخص بر روی دیوار نصب می‌شود. سرعت این پنکه هم قابل تنظیم است و در سه سطح مختلف عمل می‌کند.

پنکه دیواری قادر به تغییر زاویه عمودی به بالا و پایین تا 30 درجه و چرخش به طرفین تا 90 درجه است. ولتاژ مورد نیاز برای اجرای این پنکه 220 ولت بوده و جریان هوای تولید شده توسط آن بین 5000 تا 7000 کیوبیک متر بر ساعت (cmb/hour) عنوان شده است.

 

راهنمای خرید پنکه مه پاش و نحوه عملکرد آن

پنکه مه‌ پاش یا همان پنکه رطوبت ساز، با استفاده از یک مخزن آب و پره‌های چرخان خود، به منظور خنک‌ کردن و ایجاد رطوبت در محیط عمل می‌کند. جالب است بدانید که عملکرد آن شبیه به عملکرد طبیعی بدن برای خنک سازی است. به این طریق که ابتدا، پنکه روشن و موتور دستگاه فعال می‌شود.

آب موجود در مخزن، از طریق کانال‌های خاص به پشت صفحه‌ پره‌ها هدایت می‌شود. در این مرحله، نازل‌ مه پاش بسیار کوچکی وجود دارند که به عنوان سازنده مه یا قطرات ریز آب عمل می‌کنند. این قطرات آب به صورت پراکنده از پره‌ها خارج شده و توسط حرکت پره‌ها در فضا منتشر می‌شوند.

مزایای پنکه مه پاش

با توجه به هر آنچه که در راهنمای خرید پنکه مه پاش گفته‌ایم متوجه می‌شوید که پنکه رطوبت ساز با پرتاب قطرات آب در محیط، باعث خنک شدن هوا و افزایش رطوبت در اطراف می‌شود. قدرت پنکه و توان آن هم تعیین کننده میزان پاشش قطرات آب است. بنابراین، برای خنک کردن محیط‌های بزرگ، باید پنکه با قدرت بیشتری خریداری شود.

 

مزایای خرید پنکه مه پاش

پنکه‌های مه‌ پاش قابلیت جابه‌جایی آسان دارند و در هر مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها برای فضاهای کوچک داخلی و فضاهای باز مناسب هستند و باعث تأمین رطوبت محیط و خنک کردن آن می‌شوند. پنکه‌های مه‌ پاش بی‌صدا عمل می‌کنند و رطوبت مورد نیاز ما را به راحتی تأمین خواهند کرد.

همچنین، آنها مصرف انرژی و آب کمی دارند، نصب و استفاده‌شان آسان است و هزینه نگهداری این تجهیزات کم است. به علاوه، پنکه‌های مه‌پاش همزمان با خنک سازی، تهویه هوا نیز انجام می‌دهند و رایحه‌های نامطبوع را از محیط حذف می‌کنند.

چنانچه سؤالی در مورد نکات این راهنمای خرید پنکه مه ساز دارید، از پل‌های ارتباطی ما استفاده کرده و پرسش خود را با کارشناسان فروش گرماسازه شرق با شماره های 38482273-051 و 22032002-021 در میان بگذارید. 

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.