گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

مزایای استفاده از مه پاش برای پرورش قارچ

مزایای استفاده از مه پاش برای پرورش قارچ

اگر قصد پرورش قارچ را دارید و در مورد این کار تحقیقات کافی کرده باشید حتماً نام مه پاش به گوشتان خورده است. مه پاش برای پرورش قارچ یکی از ضروریات است. از آنجایی‌ که برای رشد قارچ نیاز به رطوبت زیادی در محیط خواهید داشت حتماً باید به فکر خرید این قطعه باشید.

با کمی جستجو متوجه خواهید شد مدل‌های بسیار زیادی برای مه‌ پاش پرورش قارچ در بازار وجود دارد. تنوع زیاد و قیمت‌های مختلف شما را در زمان انتخاب یک مه‌ پاش مناسب دچار سردرگمی خواهد کرد. شرکت گرماسرماسازه شرق میتواند راهنمای خوبی برای شما باشد. به وب سایت این مجموعه مراجعه کرده و از راهنمایی‌های متخصصین کمک بگیرید.

 

سیستم مه‌ پاش قارچ چگونه کار میکند؟

شما به کمک دستگاه مه پاش برای پرورش قارچ میتوانید رطوبت لازم در محیط را تأمین کنید. در اغلب مه‌ پاش‌ ها از نازل‌هایی استفاده شده است که میتوانند قطره‌های آب را با فشار زیادی به اطراف پرتاب کنند. به این ترتیب آب به شکل مستقیم روی قارچ‌ها نریخته و در عین حال رطوبت لازم برای آنها تأمین خواهد شد.

در انواع مختلف مه‌ پاش پرورش قارچ، پمپ مه‌ پاش به لوله‌های آب وصل شده است. در تمام محیطی که قارچ‌ها قرار دارند از نازل‌ها نیز برای تأمین رطوبت استفاده میشود. اغلب در کنار این نازل‌ها از تایمر نیز کمک گرفته خواهد شد. هر چند دقیقه یک بار آب از نازل‌ها به سمت بیرون پرتاب شده و به مرور فضای پرورش قارچ پر از مه میشود. در چنین حالتی بدون خیس‌ شدن قارچ‌ها، شما به رطوبت لازم دست خواهید یافت.

 استفاده از مه پاش سالن پرورش قارچ

انواع مه پاش پرورش قارچ

اگر قصد خرید مه پاش پرورش قارچ را دارید با کمی جستجو متوجه خواهید شد که سه دسته‌بندی کلی برای این محصول وجود دارد. این مه پاش‌ ها یا از نوع دیسکی یا همان پروانه‌ای هستند، یا به شکل التراسونیک طراحی شده و یا از نوع نازلی در بازار تولید و عرضه میشوند. استفاده از هر یک از این سه نوع مه پاش دارای نقاط قوت خاص خود است.

شما میتوانید در پرورش قارچ با توجه‌ به شرایط و محیط خود یک گزینه مناسب را از میان انواع مختلف مه پاش سالن قارچ انتخاب کنید:

 

مه پاش دیسکی

از آنجایی‌ که در مه‌ پاش دیسکی جریان آب به کمک پروانه‌های مورد استفاده در فن به مه تبدیل میگردند به آن مه‌ پاش پروانه‌ای نیز گفته میشود. مه تولید شده توسط پره‌های پروانه در هوا پخش خواهند شد.

 

مه پاش التراسونیک

اما عملکرد مه‌ پاش التراسونیک با نوع مه پاش دیسکی فرق دارد. در این مدل از امواج فراصوتی استفاده خواهد شد. در واقع در مه‌ پاش التراسونیک از پیزوسرامیک‌هایی استفاده شده است که با امواج صوتی کار میکنند. این قطعات ذرات آب را از هم جدا ساخته و آن را تبدیل به بخار سرد خواهد کرد.

 

مه پاش نازلی

نوع آخر مه‌ پاش‌ های مورد استفاده برای پرورش قارچ مه‌ پاش‌ های نازلی هستند. در این مدل به دنبال بخار شدن ذره‌های آب، رطوبت لازم برای قارچ‌ها تولید خواهد شد. به‌ طور کلی در مه‌ پاش نازلی، از میان فضاهای باز در نازل، جریان آب به بیرون پرت میشود. 

مه پاش نازلی برای پرورش قارچ

مزایای استفاده از مه‌ پاش در پرورش قارچ 

شاید با خودتان فکر کنید استفاده از مه‌ پاش‌ ها در زمان پرورش قارچ چه اهمیتی دارد. اگر کمی در مورد نقاط قوت این محصول بدانید متوجه این موضوع خواهید شد. اولین مزیت استفاده از مه‌ پاش کاهش دما در محیطی است که قارچ‌ها در آن قرار دارند. در نتیجه محصول شما آسیب نخواهد دید. به‌ علاوه مه‌ پاش با تأمین رطوبت لازم، به رشد مناسب قارچ‌های شما کمک میکند.

استفاده از مه پاش قارچ جلوی تجمع گرد و خاک روی قارچ‌ها را گرفته و با صرفه‌جویی در مصرف آب، تا حد زیادی به کاهش هزینه‌های شما کمک میکند. حفظ رطوبت کافی و دمای مناسب باعث رشد هر چه بیشتر محصولات شما خواهد شد. با کاهش رطوبت، قارچ حالت پلاسیده به خود خواهد گرفت و البته زیاد شدن رطوبت نیز باعث گندیده‌ شدن قارچ‌ها خواهد شد؛ به همین علت حفظ سطح متعادل رطوبت توسط مه‌ پاش اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

 نگهداری از مه‌ پاش برای پرورش قارچ

برای تهیه مه‌ پاش به ‌احتمال‌ زیاد مجبور به پرداخت هزینه زیادی خواهید شد؛ به همین علت بهتر است با مراقبت‌های مناسب و صحیح به عملکرد درست و طول عمر بیشتر آن کمک کنید. اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید تمیز بودن نازل‌های مورد استفاده در مه‌ پاش شماست. همچنین اگر متوجه نشتی در دستگاه شدید تمام لوله‌ها و اتصالات را برای پیدا کردن محل دقیق آن بررسی کنید.

یکی از نکات دیگری که به طول عمر مه پاش برای پرورش قارچ کمک میکند بررسی مرتب پمپ مه‌ پاش است. تعمیر خرابی‌ها و ایرادهای کوچک میتواند جلوی خسارت‌های سنگین‌تر را بگیرد. به‌ علاوه همواره صافی و فیلتر مه‌ پاش قارچ‌ های خود را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را تمیز کنید. اگر به دنبال خرابی قطعات مجبور به تعویض مه‌ پاش شدید میتوانید جهت سرویس و تعمیر مه پاش از شرکت گرماسرماسازه شرق راهنمایی بخواهید.

 

نکات مهم جهت خرید مه‌پاش سالن قارچ

قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید بهترین رطوبت ساز قارچ خود کنید به مقاله راهنمای خرید سیستم مه پاش مراجعه کنید و اطلاعات کافی کسب کنید. کیفیت پایین نه‌ تنها در کوتاه‌ مدت برای شما هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت، بلکه میتواند روی رشد قارچ‌ ها و کیفیت آنها نیز اثرگذار باشد. با خرید مه‌ پاش‌ هایی که استاندارد نیستند با خرابی‌های متعددی روبه‌رو شده و هزینه‌های زیادی را متحمل خواهید شد.

 خرید سیستم مه پاش سالن قارچ

 

دقت داشته باشید قیمت مه پاش برای پرورش قارچ بسیار متنوع است. قیمت مه پاش به چند فاکتور مختلف بستگی دارد که میتوان به ظرفیت و توان دستگاه به‌ عنوان مهمترین آنها اشاره کرد. البته موارد دیگری مانند برند مه‌ پاش یا کیفیت قطعات مورد استفاده در آن و البته جنس بدنه نیز در قیمت نهایی اثرگذار خواهند بود. توصیه میشود برای خرید مه‌ پاش حتماً از مراکز معتبر خرید کرده و به خدمات پس از فروش نیز دقت داشته باشید.

 

جنس بدنه و فن در دستگاه مه‌ پاش

همانطور که گفته شد از دستگاه مه‌ پاش برای تولید رطوبت در سالن‌های پرورش قارچ استفاده میشود؛ به همین علت رطوبت هوا در محیط نصب آنها زیاد است و کیفیت نامناسب بدنه میتواند به سرعت باعث زنگ‌زدگی آن شود. در دستگاه مه‌ پاش از بدنه‌هایی گالوانیزه‌ای استفاده میشود که رنگ کوره‌ای داشته و حرارت بسیار زیادی دیده‌اند؛ در نتیجه قرار گرفتن در معرض دمای بالا، بدنه مه‌ پاش در مقابل پوسیده یا زنگ‌ زده‌ شدن مقاوم خواهد شد.

فن‌ های مورد استفاده در این دستگاه نیز باید در مقابل رطوبت مقاوم بوده و دچار زنگ‌زدگی نشوند. اغلب در مه‌ پاش‌ های دیسکی از فن‌های کارخانه‌ای دمنده استفاده میشود. نقش فن در مه‌ پاش سالن قارچ بسیار پراهمیت بوده و به همین علت خرید جنس خوب برای این قطعه پیشنهاد میشود.

 

نتیجه گیری

پرورش قارچ یکی از کسب‌وکارهای پررونق است و در سال‌های اخیر افراد زیادی به این کار جذب شده‌اند. اما در پرورش قارچ نیز مانند هر کار دیگری شما نیاز به تجهیزات خاصی خواهید داشت. یکی از آنها دستگاه‌های مه‌ پاش هستند که در پرورش قارچ اهمیت بسیار زیادی دارند.

مه پاش پرورش قارچ در واقع دستگاهی است که به تأمین رطوبت کافی در محیط کمک میکند. از آنجایی که تعادل رطوبت در گلخانه شما اهمیت زیادی دارد استفاده از دستگاه‌های مه‌ پاش توصیه میشود. برای خرید این محصول یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه مه‌ پاش و انواع سیستم‌های گرمایشی سرمایشی با گرماسرماسازه شرق در تماس باشید.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.