گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

خرید سیستم مه پاش ارزان

خرید سیستم مه پاش ارزان

سیستم مه پاش ارزان، تحت کیفیت مناسب یک ابزار آبیاری است که در آن آب به‌ صورت پودری یا مه‌ به هوا پخش میشود تا بتواند گیاهان را آبیاری کند. خرید مه پاش ارزان به دلیل کارایی بالا، صرفه‌جویی در مصرف آب و ایجاد هوا رطوبتی مناسب برای رشد گیاهان، در بسیاری از مناطق جهان مورد استفاده قرار میگیرد.

از طرفی مه پاش از یک سری از فوگرها یا نازل‌ها تشکیل شده است که آب را به شکل پودری یا مه‌ به هوا پخش میکنند. این فوگرها به یک شبکه لوله‌هایی متصل هستند که آب را از منابع آبی به سمت آنها انتقال میدهند. سیستم مه پاش معمولاً برای آبیاری گیاهان در باغ‌ها، پارک‌ها، فضای سبز شهری و مزارع استفاده میشود.

استفاده از رطوبت ساز در مقایسه با سایر روش‌های آبیاری، مزایای بسیاری دارد. این سیستم به دلیل محدود کردن تبخیر آب در هوا، باعث افزایش بهره‌وری در مصرف آب و صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی میشود. همچنین، سیستم مه پاش میتواند به طور مؤثری تنش حرارتی را در گیاهان کاهش دهد و برای محافظت از گیاهان در برابر حشرات و بیماری‌های گیاهی نیز مفید است.

 

سیستم مه پاش چطور کار میکند؟

سیستم مه پاش عمدتاً به‌ وسیله فوگرها یا نازل‌هایی که در سیستم نصب شده‌اند، کار میکند. در این سیستم، آب از یک منبع آبیاری، مانند چاه، رودخانه، دریاچه و یا شبکه آبیاری شهری، به سیستم انتقال داده میشود. سپس، آب از طریق شبکه لوله‌هایی به فوگرها یا نازل‌هایی که در سیستم نصب شده‌اند، منتقل میشود.

در برخی از سیستم‌های مه پاش، میتوان میزان فشار آب را تنظیم کرد تا میزان پخش آب به‌ صورت پودری تغییر کند. همچنین، در برخی سیستم‌های مه پاش، میتوان نوع فوگرها یا نازل‌ها را تغییر داد تا به نیاز آبی گیاهان موردنظر بیشتر پاسخ دهد.

سیستم مه پاش معمولاً به‌ وسیله تایمرهای آبیاری کنترل میشود تا در زمان‌های مشخصی، آبیاری گیاهان صورت گیرد. همچنین، در برخی سیستم‌های مه پاش، میتوان سطح رطوبت هوا و خاک را با استفاده از سنسورها کنترل کرد تا بهینه‌ترین زمان آبیاری برای گیاهان تعیین شود.

 نحوه کار مه پاش ارزان قیمت

کاربرد مه‌پاش‌ چیست؟

سیستم مه پاش برای آبیاری گیاهان و کاشت‌های مختلف به کار میرود و در زمینه‌های مختلفی مانند کشاورزی، باغبانی، زمین‌های چمنی، ورزشی، پارک‌ها، فضای سبز شهری، حیاط‌ها و برخی مکان‌های صنعتی استفاده میشود.

در کشاورزی، سیستم مه پاش به‌ خصوص برای آبیاری محصولاتی مانند خیار، گوجه‌فرنگی، سبزی‌ها، سیب‌زمینی و غیره به کار میرود. این سیستم در کشورهایی با شرایط خشکی شدید، مانند کشورهای عربی، استرالیا و آمریکا نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

در فضای سبز شهری و پارک‌ها، سیستم مه پاش به‌ منظور آبیاری گل‌ها، درختان، گیاهان و سبزه‌های مختلف به کار میرود. در زمین‌های ورزشی مانند زمین‌های فوتبال، هاکی، گلف و غیره نیز از مه پاش سالن های ورزشی استفاده میشود تا سطح آبیاری بهینه برای این مکان‌ها تعیین شود.

همچنین، در برخی از مکان‌های صنعتی، سیستم مه پاش برای کنترل گردوغبار و همچنین خنک‌ کردن هوا استفاده میشود.

 

مزایای یک سیستم مه پاش ارزان چیست؟

اگر قصد خرید مه پاش ارزان با امکانات متداول و البته استاندارد را دارید، به طبع میتوانید از این ویژگی‌های مثبت آن استفاده کنید. استفاده از سیستم مه پاش برای آبیاری و خنک‌ کردن هوا دارای مزایای متعددی است. در زیر به برخی از مهمترین مزایا اشاره میکنیم:

صرفه‌جویی در مصرف آب

سیستم مه پاش ارزان با ایجاد قطرات آب ریز و یکنواخت، به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک میکند. برای مثال، در مقایسه با روش آبیاری سطحی، مصرف آب توسط سیستم مه پاش تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

کاهش هزینه‌ها

با کاهش مصرف آب، هزینه‌های مربوط به پرداخت قبض آب کاهش می‌یابد. همچنین، در برخی موارد از سیستم مه پاش برای کنترل گردوغبار و خنک‌ کردن هوا استفاده میشود که همچنین هزینه‌هایی مانند هزینه‌های نگهداری سیستم تهویه‌ مطبوع را کاهش میدهد.

کیفیت بهتر محصولات

با ایجاد رطوبت مناسب در محیط، محصولات بهتری تولید میشوند. برای مثال مه پاش پرورش قارچ، گیاهان خوبی در شرایط رطوبتی خوب رشد میکنند و محصول باکیفیت‌تری را تولید میکنند.

حفاظت از محیط‌ زیست

مه پاش در مقایسه با روش‌های دیگر آبیاری کمترین آلودگی زیست‌ محیطی را داراست و برای حفظ محیط‌ زیست کارآمد است.

کارایی بالا

سیستم مه پاش به طور یکنواخت قطرات آب را پخش میکند و به همین دلیل میتواند به طور کامل و بدون ایجاد اختلاف‌های بین قسمت‌های مختلف، محیط را آبیاری کند.

 مزایای سیستم مه پاش ارزان

تجهیزات راه‌اندازی یک سیستم مه پاش

اجزا و قطعات موردنیاز سیستم مه‌ پاش به شرح زیر است:

پمپ

پمپ در سیستم مه‌ پاش برای تأمین آب به ابزار موردنیاز استفاده میشود. پمپ‌ها به‌ عنوان قلب سیستم مه‌ پاش شناخته میشوند. پمپ مه پاش صنعتی یکی از قطعات مهم در مه پاش صنعتی است.

فیلتر

فیلترها در سیستم مه‌ پاش برای حذف ذرات بزرگتر از چند میکرون از آب استفاده میشود تا قطرات آب ریزتر شوند و انسداد در سایر قطعات را جلوگیری کنند.

لوله‌ها

لوله‌ها در سیستم مه‌ پاش برای انتقال آب و ایجاد فشار کافی برای پخش آب به هوا به کار میروند.

بخش پخش

بخش پخش شامل ابزارهایی است که برای پخش قطرات آب بر روی محیط مورد استفاده قرار میگیرند، مانند فوگر و سرمایه‌گذار.

سیستم کنترل

سیستم کنترل در سیستم مه‌ پاش برای کنترل مقدار آب، فشار و تنظیم زمان‌بندی آبیاری استفاده میشود. سیستم کنترل میتواند دستی و یا اتوماتیک باشد.

الکتریکی و محلول

سیم و کابل الکتریکی برای اتصال پمپ و سیستم کنترل و کنترل فشار، و محلول‌های شیمیایی برای پاکسازی و بهینه‌سازی کارایی سیستم مورداستفاده قرار میگیرند.

 

بیشتر بخوانید : آبیاری مه پاش

 

دسته‌بندی مدل‌های مه پاش بر اساس توان

برای خرید مه پاش ارزان و کاربردی بر اساس دامنه استفاده کاربر، به سراغ یک تقسیم‌بندی مهم میرویم.

سیستم‌های مه‌ پاش بر اساس فشار آب به دو دسته زیر تقسیم میشوند:

1. سیستم‌های مه‌ پاش با فشار پایین (Low-Pressure Irrigation Systems)

در این نوع سیستم‌ها، فشار آب معمولاً کمتر از 15 پوند بر اینچ مربع (PSI) است. این نوع سیستم برای آبیاری باغات، باغچه‌های خانگی، گلخانه‌ها و مناطق با خاک سبک و نازک مناسب است. سرعت آب در این نوع سیستم‌ها پایین است و به طور متوسط هر گالن آب در دقیقه یا کمتر به خاک ارسال میشود.

2. سیستم‌های مه‌ پاش با فشار بالا (High-Pressure Irrigation Systems)

در این نوع سیستم‌ها، فشار آب معمولاً بیشتر از 30 پوند بر اینچ مربع است. این نوع سیستم برای آبیاری مزارع بزرگ، پارک‌ها، میادین، زمین‌های چمن و مناطق با خاک سنگین مناسب است. سرعت آب در این نوع سیستم‌ها بالا است و به طور متوسط هر گالن آب در دقیقه به‌ صورت قطرات ریزتر و با فشار بیشتر به خاک ارسال میشود.

 راه اندازی سیستم مه پاش ارزان

سیستم مه پاش را چطور در محیط‌های مختلف نصب کنیم؟

موضوع مهم دیگر در مورد خرید و راه‌اندازی یک سیستم مه پاش ارزان، توجه به دامنه استفاده آن است. نصب سیستم مه‌ پاش بستگی به محیط و شرایط آب‌ و هوایی محل نصب دارد. در ادامه برای نصب سیستم مه‌ پاش در محیط‌های مختلف آورده شده است:

باغ و حیاط

در این محیط، میتوانید از سیستم‌های مه‌ پاش با فشار پایین استفاده کنید. برای نصب این سیستم، بهتر است از لوله‌های پلی‌اتیلن با قطر 1/2 اینچ و رگولاتور فشار استفاده کنید. برای داشتن آبیاری بهینه، بهتر است از لوله‌های دارای دیواره‌های نازک استفاده کنید تا فشار آب کاهش پیدا نکند.

 

بیشتر بخوانید : پنکه مه پاش

 

گلخانه

در گلخانه‌ها میتوانید از سیستم‌های مه‌ پاش با فشار پایین و بالا استفاده کنید. برای نصب این سیستم‌ها، بهتر است از لوله‌های پلی‌اتیلن با قطر 1/4 تا 1/2 اینچ استفاده کنید. همچنین برای کاهش مصرف آب، میتوانید از سیستم‌های مه‌ پاش با فن‌های بادی استفاده کنید.

مزرعه

در مزرعه‌ها میتوانید از سیستم‌های مه‌ پاش با فشار بالا استفاده کنید. برای نصب این سیستم، بهتر است از لوله‌های پلی‌اتیلن با قطر 3/4 تا 2 اینچ و رگولاتور فشار استفاده کنید. همچنین برای آبیاری بهینه، میتوانید از سیستم‌های مه‌ پاش با مخزن ذخیره آب و بامدادی استفاده کنید تا نتیجه درستی بگیرید.

زمین‌های چمن

برای آبیاری زمین‌های چمن، میتوانید از سیستم‌های مه‌ پاش با فشار بالا استفاده کنید. برای نصب این سیستم، بهتر است از چند مه پاش در کنار هم استفاده گردد.

 

نکات کلیدی و مهم حین خرید مه پاش ارزان

در زمینه خرید سیستم مه پاش ارزان، نکات زیر برای شما مهم واقع میشوند:

  • بررسی کیفیت و قیمت: قبل از خرید سیستم مه پاش ارزان، باید کیفیت قطعات و قابلیت‌های آن را بررسی کنید و با توجه‌ به نیاز خود، قیمت مناسبی برای خرید پیدا کنید.
  • انتخاب قطعات باکیفیت: در خرید سیستم مه پاش ارزان، میتوانید هزینه‌ای صرفه‌جویی کنید؛ اما باید مطمئن باشید که قطعات انتخابی باکیفیت مناسب و استانداردهای لازم را دارا هستند.
  • انتخاب سیستم با فشار مناسب: باید با توجه‌ به نوع محصول و اندازه زمین، سیستم مه پاش با فشار مناسب را انتخاب کنید.
  • رعایت استانداردهای ایمنی: در خرید سیستم مه پاش ارزان، باید به رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی توجه کنید تا از هرگونه مشکل جانبی جلوگیری شود.
  • انتخاب فروشگاه معتبر: باید از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید و بهتر است قبل از خرید، نظرات مشتریان و محصولات موجود در فروشگاه را بررسی کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی و معرفی انواع سیستم مه پاش ارزان موجود در بازار پرداختیم، شما میتوانید آن را برحسب نیاز، دامنه کاربرد و البته توان کاری و مشخصه‌های فنی تهیه کنید. یک سری ابزارها و لوازم نیز وجود دارد که باید برای نصب و راه‌اندازی مه‌ پاش‌ها تهیه شود.

قیمت مه پاش نیز بر اساس مشخصات، میزان انتقال آب در لحظه، مصرف و همین‌طور توان الکترونیکی تقسیم‌بندی میشود و میتوانید آنها را در مدل‌های مختلف بر حسب نیاز خود خریداری کنید.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.