گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

راهنمای خرید مه پاش گلخانه کوچک و خانگی

راهنمای خرید مه پاش گلخانه کوچک و خانگی

اگر شما نیز گلخانه یا پاسیو دارید، حتماً به‌ خوبی میدانید که مراقبت از آنها و ایجاد شرایط مطلوب برای گیاهان تا چه اندازه حساس و مهم است. گیاهان نیاز به رطوبت دارند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن رشد کنند. شاید تصور کنید که نمیتوان این رطوبت را ایجاد کرد؛ اما وقت آن رسیده که بدانید خرید مه پاش گلخانه کوچک و خانگی تا چه اندازه میتواند شما را در این راه کمک کند.

خرید مه پاش همیشه کار ساده‌ای نیست. شما باید بدانید این ابزار چه امکاناتی دارد و کدام نمونه آن بهترین انتخاب برای محل مورد نظر شما است. از طرف دیگر باید حتماً آن را از محلی خریداری کنید که محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار میدهد. یکی از محل‌های مطمئن برای خرید مه‌ پاش‌ گلخانه‌ کوچک خانگی مجموعه گرماسرما سازه شرق است که میتوانید جهت خرید و اطلاع از قیمت مه پاش با کارشناسان آن مشورت کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات بیشتری از این وسیله آشنا کنیم.

 

معرفی مه پاش گلخانه

شما تا چه اندازه با سیستم مه‌ پاش آشنا هستید؟ آیا می‌دانید این تجهیزات چه امکاناتی در اختیار شما قرار میدهند و خرید مه پاش گلخانه کوچک و خانگی چه مزایایی را با خود به همراه دارد؟ وقت آن رسیده است که شما را بیشتر با مه پاش گلخانه آشنا کنیم.

راهنمای خرید مه پاش گلخانه کوچک و خانگی

داشتن گلخانه، پاسیویی پر از گل یا حیاطی دلباز به‌ ظاهر ساده‌ به نظر میرسد؛ اما نیازمند استفاده از وسایلی است که مزایای زیادی داشته باشند. شما میتوانید برای مرطوب نگه ‌داشتن فضای گلخانه یا استفاده از فضای آزاد حیاط ویلای خود روی سیستمی حساب کنید که از آن به‌ عنوان مه‌ پاش یاد میکنند.

این سیستم وظیفه دارد تا آب را به ذرات بسیار ریز تبدیل کرده و آن را در فضا پخش کند. به ‌این ‌ترتیب، نه ‌تنها رطوبت محیط به ‌اندازه مطلوب میرسد؛ بلکه با تبخیر سریع این ذرات در هوا از میزان گرمای محیط به طرز چشمگیری کم میشود، اما سؤال اینجا است که این سیستم چگونه عمل میکند و چه وظیفه‌ای دارد؟

 

مه‌ پاش در گلخانه چگونه کار میکند؟

اگر چه پس از خرید مه پاش گلخانه کوچک و خانگی متوجه عملکرد ساده ولی کاربردی این سیستم میشوید؛ اما بد نیست اکنون نیز تا حدودی با نحوه کار رطوبت ساز در گلخانه آشنا شوید. این سیستم دارای یک پمپ است که آب را از مخزن میگیرد و با فشار به سمت شیلنگ و سپس نازل‌ها هدایت میکند. آب با فشار از نازل عبور میکند و به صورت پودر در فضا پخش میشود.

زمانی که ذرات ریز آب در هوا پخش میشوند، بر اثر فرایند تبخیر از مایع به گاز تبدیل میشوند و به ‌این ‌ترتیب، برای این تغییر شکل میزان معینی از انرژی را از هوای اطراف دریافت میکنند. انرژی گرمایی که برای این فرایند به کار میرود، باعث میشود تا محیط اطراف کمی مه‌آلود شود و دما کاهش پیدا کند. این روش درست مانند فرایندی است که بدن انسان در همگام تعریق برای خنک ‌شدن از آن استفاده میکند.

طرز کار مه پاش گلخانه کوچک خانگی

بسته به این که شما در کجا از این سیستم استفاده کنید و کارایی آن تا چه اندازه است و در صورتی‌ که نصب و راه‌اندازی را به ‌درستی انجام داده باشید، محیط اطراف دارای رطوبت نسبی میشود و دما تا 30 درجه فارنهایت کاهش پیدا میکند.

 

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید مه پاش صنعتی و خانگی

 

مزایای استفاده از سیستم مه پاش در گلخانه 

شما با خرید مه پاش گلخانه کوچک خانگی تنها دما و رطوبت را کنترل نمیکنید؛ بلکه از مزایای دیگر رطوبت ساز در گلخانه نیز بهره‌مند میشوید. به ‌عنوان‌ مثال، این سیستم کاملاً سازگار با طبیعت است و به شما کمک میکند هم در مصرف حامل‌های انرژی و هم آب صرفه‌جویی کنید. شما نه ‌تنها دیگر نیازی به دستگاه‌های تهویه‌ مطبوع با مصرف برق بسیار بالا ندارید، بلکه طی سه یا چهار ماه دیگر نگران آبیاری و ایجاد رطوبت در گلخانه یا پاسیو نخواهید بود.

از طرفی، چون این سیستم با کمک لوله‌های مقاوم پی‌ وی ‌سی تولید میشود، حتی در فصول سرد سال نیز بدون نگرانی از یخ‌زدگی میتوانید بهترین آبیاری قطره‌ای را برای گیاهان خود در نظر بگیرید. به این صورت، علاوه بر خنک ‌کردن محیط منزل خود میتوانید گل‌ها و گیاهان خود را نیز آبیاری کنید.

یکی دیگر از مزایای این سیستم این است که میتواند آفات و حشرات را از گلخانه شما دور کند. زمانی که سیستم رطوبت ساز را در فضا پخش میکند، حشرات زیادی مانند زنبور، سنجاقک، پشه و حشراتی از این ‌قبیل از محیط دور میشوند و آزار کمتری به شما و گیاهان میرسانند.

 

مصرف آب مه پاش در گلخانه چقدر است؟

نگرانی دنیای امروز بابت مصرف آب بسیار جدی است. کمبود آب یکی از معضلاتی است که نسل‌های بشریت را تهدید میکند. با این حساب این سؤال مطرح میشود که با خرید مه پاش گلخانه کوچک و خانگی چه میزان در مصرف آب صرفه‌جویی میکنیم و آب مورد نیاز این سیستم برای عملکرد مطلوب چقدر است؟ در حقیقت، شما با کمک این سیستم به تنها یک گالن آب برای هر ساعت نیاز دارید تا محیط مورد نظر خود را آبیاری کرده، مرطوب کنید یا از دمای آن بکاهید.

 

بیشتر بخوانید : سیستم آبیاری گلخانه

 

شاید با کمک روش‌های دیگر نیاز باشد تا آب بیشتری از این مقدار مصرف کنید؛ اما در صورتی‌ که این سیستم کاملاً درست انتخاب، نصب و راه‌اندازی شده باشد، میتواند تضمین کند که با کمک مه‌ پاش خانگی نتیجه مورد نظر شما به دست خواهد آمد.

مصرف آب مه پاش گلخانه کوچک خانگی

نکات مهم در خرید مه پاش گلخانه کوچگ

همانطور که پیش ‌از این نیز ذکر کردیم، انتخاب درست در هنگام خرید مه پاش گلخانه کوچک و خانگی میتواند ضامن عملکرد مناسب آن باشد. به همین دلیل، لازم است برخی فاکتورهای دیگر را نیز در هنگام تهیه این وسیله در نظر بگیرید. این فاکتورها عبارت‌اند از:

  • سبک مه‌ پاش: در این زمینه نمونه‌های مختلفی مانند پایه‌ای، زمینی، دیواری یا مه‌ پاش با کمک لوله‌ها و نازل‌ها را میتوانید در بازار پیدا کنید که هر کدام ویژگی‌ منحصربه‌فردی دارند.
  • اندازه: حتماً در هنگام خرید به ‌اندازه مورد نظر خود توجه کنید. در برخی از نمونه‌ها متراژ فضای مورد نظر توسط تولیدکننده ذکر شده است. بهتر است دقت کنید که بزرگ یا کوچک بودن میتواند در نتیجه نهایی بسیار مؤثر باشد.
  • قابلیت تنظیم: مه‌ پاش‌های کوچک و خانگی این امکان را در اختیار شما قرار میدهند که بسته به نیاز خود نحوه عملکرد آنها را انتخاب و تنظیم کنید تا بهترین کارایی را برای شما داشته باشند.
  • دارای ریموت‌ کنترل: برخی از تولیدات این محصول دارای ریموت‌ کنترل هستند؛ در نتیجه شما هر بار برای استفاده از آن نیاز نیست تا از جای خود بلند شوید، بلکه با زدن یک دکمه میتوانید به آنچه میخواهید برسید. همچنین برخی قابلیت تنظیم با گوشی هوشمند را نیز دارند که باعث سهولت بیشتر این تجهیزات میشود.

 

نتیجه گیری

استفاده از ابزار مناسب در هر کاری تضمین‌کننده موفقیت شما است. اگر گلخانه دارید یا علاقه‌مند هستید که در پاسیوی منزل خود به پرورش گیاه بپردازید یا حتی اگر ویلا یا باغ شما دارای حیاط بسیار زیبایی است که در فصل گرم سال نمیتوانید از آن استفاده کنید، میتوانید از سیستم‌های مه‌ پاش کمک بگیرید.

خرید مه پاش گلخانه کوچک و خانگی به شما کمک میکند که بتوانید به همه نیازهای خود رسیدگی کنید و  از مزایای دیگری مانند صرفه‌جویی در آب و برق نیز بهره‌مند شوید. تنها کافی است سری به سایت گرماسرما سازه شرق بزنید و بهترین محصولات را از آنجا خریداری کنید.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
مه پاش گلخانه و نحوه نصب دستگاه مه پاش
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
روش های گرمایش گلخانه بدون گاز
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نمایش مقاله محاسبه تعداد هیتر گلخانه
محاسبه تعداد هیتر گلخانه
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

پیام بگذارید.