گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

سرویس و تعمیر مه پاش و شناسایی مشکل آن

سرویس و تعمیر مه پاش و شناسایی مشکل آن

سرویس و تعمیر مه پاش در چه زمانی لازم و ضروری است؟ امروزه استفاده از مه پاش ها به منظور بهبود کیفیت زندگی و گاها بازدهی اقتصادی باب گردیده است. این سیستم ها که براساس اصل تبخیر، دمای هوای محیط را تغییر می دهند با دریافت هوای گرم باعث کاهش دما در محیط می شوند. حال شرایطی را در نظر بگیرید که اهداف تعیین شده برای سیستم شما محقق نگردد و یا شما شاهد کاهش عملکرد در سیستم باشید. بدون شک در چنین شرایطی اولین احتمالی که ما در نظر خواهیم گرفت مشکل و خسارت فنی در مه پاش و یا سرویس و تعمیر مه پاش میباشد.

در این شرایط ما شاهد خواهیم بود که با وجود فعالیت مستمر سیستم، پاشش به میزان برنامه ریزی شده برای سیستم اتفاق نمی افتد. در نتیجه دمای محیط نیز آنچنان که از حضور سیستم توقع می رود تغییر پیدا نمی کند. در این زمان ها شما نیاز به تعمیرات و رفع عیب ایجاد شده در سیستم دارید.

توجه داشته باشید که عیب یابی و رفع آن نیاز به دقت و گاهی تخصص فنی دارد. بی توجهی به این اصل حتی می تواند شدت خسارت وارده به سیستم را تشدید نماید.

 

شناسایی مشکل و حرکت در جهت رفع آن

گاها در سیستم های مه پاش به طور عمده سه مشکل اساسی بیشتر به چشم می آید. گاهی ما با بررسی سیستم تحت فشار متوجه عدم فعالیت در فن ها خواهیم شد. در این شرایط ما با بررسی بیشتر در جهت رفع مشکل به صورت اصولی گام برمی داریم. مشکل بعد زمانی رخ می دهد که ما شاهد نشت آب از سیستم هستیم.

در این شرایط بنابر میزان و شدت نشت و از همه مهمتر محل نشت آب باید مراحل تعمیر دستگاه مه ساز را دنبال نماییم. در حالت بعد ما شاهد هستیم که سیستم فعال است. مشکل زمانی نمود پیدا میکند که با وجود فعالیت سیستم میزان مه خارج شده از سیستم با مقدار برنامه ریزی شده تطابق ندارد.

سرویس و تعمیر مه پاش

در ابتدا به خاطر داشته باشید که خیلی ها گمان می کنند که نصب، سرویس و تعمیر مه پاش نیاز به تخصص خاصی ندارد. باید توجه داشته باشید که این فرایند به دقت زیادی نیاز دارد. گاهی با همین پیش فرض کاربران سیستم های مه پاش اقدام به نصب سیستم می نمایند. هر گونه بی دقتی در زمان نصب و عدم اتصال دقیق قطعات و تجهیزات موجود در سیستم می تواند سبب خسارت به کل سیستم گردد.

در سیستم های تحت فشار نیاز است تا اتصال میان قطعات به گونه ای باشد که قادر به تحمل فشار آب وارده به خود باشد. بسیاری از حوادثی که در زمان نصب، سرویس و تعمیر مه پاش به وقوع می پیوندد به راحتی قابل حل می باشند. جلوگیری از وقوع حوادث در زمان نصب سیستم راحت ترین و کم هزینه ترین راه حل خسارات در سیستم های تحت فشار است.

 

این مقالات را از دست ندهید : سیستم مه پاش نازلی

 

نصب اتصالات به صورت غیر اصولی در سیستم مه پاش

در سیستم های مه پاش ما شاهد وجود قطعات فراوانی هستیم که نیاز به نصب و در کنار هم قرار گرفتن دارند. مفاصل، لوله های تحت فشار، پایه های نازل و در نهایت نازل مه پاش تنها بخشی از ادوات و تجهیزات مورد کاربرد در سیستم های تحت فشار می باشند. گاهی در زمان نصب مه پاش ما با فراموشکاری خود در نصب دقیق سیستم ایجاد اشکال می نماییم.

برای مثال در سفت کردن مفصل ها یا اتصال دقیق لوله های تحت فشار تعلل می نماییم. این اتفاق یا منجر به نشت آب در سیستم می گردد. یا اگر در قسمت حساس و کلیدی سیستم به وقوع بپیوندد ممکن است موجب فروپاشی سیستم شود. برای جلوگیری از وقوع این مشکل در زمان نصب حتما از سفت و محکم قرار گرفتن قطعات موجود اطمینان حاصل نمایید.

 

توجه به اتصالات یا همان نقاط لنگر در سیستم

برقراری اتصال بین لوله های تحت فشار و محل نصب آنها بر روی دیوار و یا سقف بسیار مهم است. در زمان نصب قطعات از ابزاری لنگر مانند از جنس پلاستیک یا فلز که به دیوار پیچ می شود استفاده می کنند. گاهی در زمان نصب مه پاش وزن لوله ها ملاک قرار داده می شود و از میزان این قطعات در طول مسیر می کاهند. توجه کنید که در زمان حرکت و جریان آب در لوله ها وزن آنها به دلیل وجود فشار آب تا چندین برابر افزایش می یابد.

 

این مقالات را از دست ندهید : راهنمای خرید سیستم مه پاش

 

عدم وجود تعداد مناسب از این اتصالات در این زمان می تواند سبب فروپاشی سیستم گردد. در نتیجه اگر در زمان نصب شرکت تولیدکننده سیستم مه پاش فاصله طولی خاصی را برای اتصال لوله ها با دیوار در نظر گرفته است حتما آن را مدنظر قرار دهید و بر طبق آن عمل نمایید. بی دقتی شما در این مرحله می تواند سبب خسارت به محیط مورد نظر برای ایجاد سیستم مه پاش شود. در نتیجه رنج دوباره کاری را برایتان به وجود آورد.

سرویس و تعمیر مه پاش

تغییر در ساختار سیستم

گاهی ما بنا را بر این قرار می دهیم که زمانی که یک سیستم مه پاش تهیه می کنیم به راحتی می توانیم آن را با افزودن نازل و لوله های تحت فشار به بخش های دیگر نیز هدایت نماییم. این باوری بسیار نادرست میباشد. زیرا بحث استفاده از مه پاش ها نیاز به دانش و محاسبه علمی دارد. در نتیجه هرگز اقدام به این کار ننمایید.

 

وجود آب سخت در سیستم مه پاش

گاهی اتفاق می افتد که شما برای سیستم مه پاش خود از آبی با میزان املاح زیاد و یا همان آب سخت استفاده مینمایید. شاید در منزل خود نیز مشاهده کرده باشید که در اطراف شیرها لایه هایی رسوبی حاصل میشود. این امر نشان دهنده وجود املاح در آب میباشد. حال زمانی را تصور نمایید که این آب در مجاورت نازل ها با سوراخ های بسیار ریز قرار گیرد.

در این شرایط با گذر زمان به تدریج وجود این ذرات باعث مسدود شدن نازل ها می گردد. در نتیجه بی توجهی به وجود آب سخت می تواند سبب نشست املاح در لوله های تحت فشار و از کار افتادن دائمی نازل ها شود. راه حل این مشکل بسیار ساده است استفاده از فیلترهای نمدی و همچنین فیلترهای پلی فسفات می تواند از وقوع این خسارات پیشگیری نماید.

در شرایطی که میزان املاح در آب بسیار زیاد است بهتر است تا کاربران از آب شیرین کن برای کاهش املاح در آب استفاده نمایند. البته استفاده از نازل همراه با فیلتر نیز راهکار مناسبی برای حل این مشکل میباشد. در این نازل ها وجود فیلتر در قسمت پشتی سیستم باعث تصفیه آب و جلوگیری از عبور آنها به داخل سیستم میشود.

اما در حالتی که در نازل رسوب به وجود آمد شما به راحتی با باز نمودن نازل از پایه می توانید آن را تمیز نمایید. قرار دادن نازل ها در محلول های حاوی سرکه می تواند به رفع این رسوبات کمک نماید. البته اسید می تواند در نازل های فلزی سبب خوردگی شود در نتیجه مدت زمان قرار گیری در اینگونه محلول ها را بر این اساس تنظیم نمایید.

 

این مقالات را از دست ندهید :  قیمت مه پاش

 

خرابی در پمپ های مه پاش

در سیستم های مه پاش یکی از مهمترین ادوات در عملکرد کلی سیستم پمپ مه پاش میباشد. در نتیجه نیاز است تا شما در دوره های زمانی مشخصی این قطعه از سیستم را به طور مداوم مورد بازدید و تعمیرات قرار دهید. سرویس و تعمیر مه پاش و بالاخص پمپ می تواند از استهلاک سیستم به مرور زمان جلوگیری نماید. معمولا در زمان خرابی پمپ ما شاهد وقوع یکی از این ایرادات میباشیم.

سرویس و تعمیر مه پاش

عدم آبرسانی دقیق به پمپ، عدم تنظیم شیر فشار در پمپ و تغییر در جریان آب در لوله ها و عدم کارکرد مناسب پمپ و سیستم الکتروموتور همگی از مواردی میباشد که امکان وقوع دارند. یکی از عمده علل خرابی در پمپ ها همانگونه که قید شد عدم آبرسانی درست و دقیق به پمپ میباشد.

با توجه به نصب فیلترها قبل از نصب پمپ این امر می تواند در شدت جریان آب در کل سیستم موثر باشد. در نتیجه با توجه به این امور از پمپ هایی با دبی بیشتر استفاده مینمایند. یا حتی می توان شدت جریان آب را در پمپ تنظیم کنید.

در حالت عادی پمپ مه پاش صنعتی معمولا با یک صدای یکنواخت فعالیت می نمایند. در شرایطی که صدای خارج شده از دستگاه تغییر کرد و یا همراه با لرزش بود نیاز است تا پمپ را بررسی نمایید. به طور عمده مشکلاتی که در پمپ سیستم مه پاش اتفاق می افتد به کم بودن شدت جریان آب در پمپ وابسته است.

گاهی نیز به خاطر مخلوط شدن همزمان آب و هوا در پمپ این اتفاق می افتد. در امر سرویس و تعمیر دستگاه مه ساز و طور اختصاصی قطعات الکتریکی بهتر است شما از افرادی متخصص و با تجربه کمک بگیرید. بی توجهی به امر سرویس و تعمیر مه پاش میتواند به مرور زمان سبب استهلاک این سیستم ها و کاهش کارایی آنها به میزان قابل توجهی شود. مدیریت، نظارت و رسیدگی در زمان استفاده از هر مخلوق انسانی لازم و ضروری میباشد.

 

نتیجه گیری

در نهایت همانگونه که در متن نیز ذکر شد استفاده از سیستم های مه پاش گرماسرماسازه شرق می تواند سبب بهبود وضعیت در کسب و کار و یا حتی شرایط زندگی شما گردد. سرویس و تعمیر مه پاش فرآیندی است که نیاز به توجه و دقت فراوانی دارد. بی توجهی به این فرایند می تواند سبب افت در سیستم شما گردد و در نهایت شما را دچار مشکل نماید. سرویس های دوره ای سیستم مه پاش میتواند به میزان زیادی از وقوع مشکلات اساسی در سیستم های تحت فشار بکاهد. توجه به امر سرویس و تعمیر مه پاش از ارکان اساسی پایداری و عملکرد مناسب در این سیستم ها میباشد.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاه ها

اسدی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

با سلام من نیاز به راهنمایی دارم با وجود یک گلخانه کوچک و خانگی آیا از این سیستم می‌توان به حالت زمان بندی هم استفاده کرد ؟ یا به صورت اتوماتیک قطع و وصل شود . با تشکر

گرماسازه
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

با سلام و احترام بله این امکان وجود دارد تا با استفاده از تایمر های دستی و اتومات در صورت لزوم این سیستم را تنظیم نمایید تا به دمای مورد نظر برسید .

عباس کاشانی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

خوب پخش نکردن آب از نازل ها و سرویس سالیانه

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار. همکاران واحد فنی جهت راهنمایی های لازم با شما تماس خواهند گرفت.

پیام بگذارید.