گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

سیستم مه پاش نازلی و کاربرد نازل در مه پاش

سیستم مه پاش نازلی و کاربرد نازل در مه پاش

سیستم های تعدیل دما مانند مه پاش در فضاهای گوناگون قابل کاربرد میباشند. امروزه ما شاهد استفاده از این سیستم ها در بسیاری از مصارف خانگی و صنعتی میباشیم. توانایی سیستم مه پاش نازلی در کنترل دمای محیط های مختلف این محصول را در بین بسیاری از مشاغل بسیار محبوب گردانده است.

کارایی مه پاش به گونه ای میباشد که با پودر کردن آب به قطعات بسیار ریز و پاشش آنها در محیط به کنترل دما کمک مینمایند.  سیستم در خانه ها، فروشگاه های کوچک و رستوران ها مورد استفاده قرار میگیرد.

 

کلیات مه پاش نازلی

تعدیل دما و افزایش رطوبت محیط میتواند اثرات مثبت زیادی بر عملکرد و حتی سطح نشاط و شادابی افراد ساکن در محل داشته باشد. یکی از سیستم های مورد کاربرد در امر بهبود کیفیت محیط با استفاده از کاهش دما سیستم های مه پاش میباشند. 

مه پاش نازلی به گونه ای طراحی و تولید شده اند که پمپ های فشار با افزایش شدت بار وارده بر آب در جریان و عبور آنها از نازل ها سبب پودری شدن آب و در نهایت ترکیب آن با هوا و پاشش نهایی در محیط میگردند. این فرایند به ظاهر ساده نیاز به مشارکت تمام اجزای موجود در سیستم دارد.

عدم حضور هر یک از این اجزاء سبب اختلال در فرآیند سیستم و یا توقف آن میگردد. وجود آب یا همان مه در محیط مورد نظر شما سبب کاهش قابل توجه دما میشود.

 

بیشتر بخوانید : ساخت مه پاش خانگی

 

ویژگی های سیستم مه پاش نازلی

از عمده ترین ویژگی های سیستم مه پاش میتوان به بی صدا بودن آنها در طی فعالیت اشاره نمود. این مزیت در سالن های پرورش دام و طیور بسیار اهمیت دارد. عدم وجود صداهای زائد میتواند از سطح استرس وارده بر حیوانات اهلی در اینگونه مرکز ها به میزان زیادی بکاهد.

همچنین در مکان هایی مانند رستوران ها و کافی شاپ ها که مردم برای تفریح حضور پیدا میکنند، عدم وجود صداهای گوشخراش باعث بهبود کیفیت تسهیلات ارائه شده توسط اینگونه موسسات خدماتی میشود.

سیستم مه پاش نازلی

این سیستم ها به صورت انتقال آب به محیط در جهت تعدیل هوا و در نتیجه کاهش دما نقش دارند. با این وجود و عدم هوادهی در محیط سرمایش ایجاد شده توسط این سیستم ها به میزان قابل توجهی میباشد. همچنین در این سیستم ها ما شاهد امکان ارتقاء سیستم و افزودن تایمر، ریموت و سنسور میباشیم.

 

محل های قابل کاربرد مه پاش نازلی

یکی از نکات مهم در زمان استفاده از مه پاش ها این است که غالبا این سیستم قابل استفاده در بسیاری از فضاها میباشد. برای مثال شما به راحتی میتوانید از این سیستم در فعالیت های اقتصادی مانند مرغداری ها، دامداری ها، گلخانه ها، کارخانه ها، انبارها، بازارهای سرپوشیده و سر باز، کافی شاپ ها، رستوران ها، تالارهای عروسی، شهربازی ها و حتی استخرها و حتی مه پاش برای پرورش قارچ نیز استفاده نمایید.

این در حالی است که همچنین شما میتوانید از این سیستم ها در منزل نیز برای بهبود سطح زندگی و رفاه اعضای خانواده استفاده نمایید. کاربرد سیستم مه پاش در حیاط، راه پله ها و حتی بالکن منزل  امکان پذیر می باشد و می تواند لحظات مفرحی را برای شما و عزیزانتان فراهم نماید.

 

بیشتر بخوانید : خرید سیستم مه پاش

 

معرفی نازل در سیستم های مه پاش

مهمترین قسمت در سیستم های تحت فشار بدون شک همان نازل ها میباشند. بنابر کارایی سیستم ما شاهد مدل های متنوعی از نازل مه پاش در بازار میباشیم. شما میتوانید نازل ها را بر اساس اندازه، جنس آنها و حتی میزان پودر نمودن قطرات آب درجه بندی نمایید. نازل ها به طور عمده به دو شکل استیل و برنجی موجود میباشند.

البته نمونه های پلاستیکی نازل مه پاش نیز به دلیل صرفه جویی در هزینه های نصب سیستم مورد استقبال قرار گرفته است. همانگونه که بیان شد نازل ها بر اساس میزان پودر نمودن قطرات آب قابل درجه بندی نمودن میباشند. میزان سنجش اندازه نازل مه پاش بر اساس مقیاس جهانی میکرون میباشد. این مقیاس یک طیف وسیع بین 10 تا 100 میکرون را به خود اختصاص داده است.

دسته بندی سایز ها شامل اندازه های 10، 20، 30، 40، 50 تا در نهایت 100 میکرون میباشد. کاربرد هر یک از این نازل ها بسیار متفاوت میباشد. برای مثال نازل هایی 30 میکرونی در مرغداری ها و نازل های 40 و 50 میکرونی در گلخانه ها مورد استفاده قرار میگیرند.

سیستم مه پاش نازلی

سیستم انتقال آب به نازل

یکی از مهمترین قسمت ها در سیستم تحت فشار بخشی است که وظیفه انتقال آب را بر عهده دارد. وجود هرگونه مشکل در این بخش میتواند سبب ایجاد خسارت و کاهش عملکرد در مه پاش گردد. در طراحی سیستم مه پاش غالبا از لوله های تحت فشار برای انتقال آب استفاده مینمایند.

لوله های تحت فشار را میتوان بر اساس جنس به کار رفته در آنها طبقه بندی نمود. بر همین اصل دو نوع لوله تحت فشار در سیستم مورد استفاده قرار میگیرند که تحت عنوان لوله های پلی آمیدی و هیدرولیکی دسته بندی میشوند.

لوله های هیدرولیکی نیز بر اساس میزان سیم های به کار رفته در آنها به دو بخش لوله های هیدرولیکی یک لا سیم و لوله های هیدرولیکی دو لا سیم تقسیم بندی میشوند. همچنین لوله های پلی آمیدی نیز در پایه های فیتینگی مورد استفاده قرار میگیرند. لوله های تحت فشار باید قادر به تحمل میزان و شدت فشار بالای آب باشند. بیشترین میزان باری که این لوله ها میتوانند تحمل نمایند معادل 200 بار است.

 

بیشتر بخوانید : قیمت مه پاش

 

بخش های دیگر موجود در مه پاش 

بخش مهمی که میان نازل مه پاش و لوله های تحت فشار اتصال و هماهنگی ایجاد مینماید پایه نازل میباشد. پایه های نازل دارای دو مدل فیتینگی و رزوه ای می باشند. پایه نازل در واقع بخشی از سیستم تحت فشار میباشد که نازل بر روی آن نصب میگردد. باید در نظر داشته باشید که معمولا از پایه های فیتینگی برای لوله های پلی آمیدی استفاده میشود. نازل های رزوه ای نیز در لوله های هیدرولیکی کاربرد دارد.

جنس مورد استفاده در پایه نازل ها نیز معمولا از دو جنس برنجی و استیل میباشد. در انتخاب نوع پایه و شلنگ باید در نظر داشته باشید که این دو محصول باید با هم کاملا همخوانی داشته باشند. عدم تطابق این دو محصول در روند نصب ایجاد اختلال مینماید.

تابلو برق بخش دیگری از اجزاء سیستم نازل مه پاش می باشد که شما میتوانید با افزودن تایمر و ریموت کنترل میزان و زمان مناسب پاشش را با آن تعیین نمایید. وجود این بخش از سیستم مه پاش برای حفاظت و راه اندازی الکتروپمپ ها ضروری میباشد. کاربرد تایمر در تابلو برق میتواند در تنظیم میزان پاشش و همچنین زمان توقف این فرایند کاربردی باشد.

سیستم مه پاش نازلی

فیلتر و نقش آن در سیستم مه پاش

یکی از نکات مهم در زمان راه اندازی سیستم مه پاش توجه به ساختار آب و میزان سختی آن میباشد. در نظر داشته باشید که منابع آب در مناطق متفاوت کاملا متغیر میباشد. در نتیجه میزان املاح موجود در آب نیز متفاوت است. نقش فیلتر در سیستم مه پاش نازلی محافظت از کل سیستم در برابر ذرات معلق در آب می باشد. وجود این ذرات در آب می تواند سبب انسداد نازل ها و در نتیجه جلوگیری از خروج آب و حتی گاهی باعث از کار افتادن نازل مه پاش می شود.

دو نوع فیلتر در سیستم مه پاش نازلی وجود دارد که تحت عنوان فیلترهای نمدی و فیلتر پلی فسفات شناخته و مورد کاربرد قرار می گیرد. فیلتر نمدی یکی از بهترین انواع فیلتر در جلوگیری از ورود ذرات به داخل سیستم تحت فشار و بالاخص نازل ها میباشد. ضخامت در فیلترهای نمدی بین 5 تا 10 میکرون می باشد. فیلتر پلی فسفات با بی بار نمودن سیال در جریان میان لوله ها و اتصالات فلزی از ته نشین شدن املاح و اجسام در این لوله ها ممانعت مینماید.

 

بیشتر بخوانید : فیلتر تصفیه آب مه پاش

 

پمپ فشار

پمپ فشار یکی دیگر از قسمت های موجود در سیستم های تحت فشار میباشد که با اعمال فشار در جریان حرکت آب در لوله های تحت فشار به پودر شدن آب در نازل مه پاش سرعت بیشتری می بخشد. در برخی از سیستم های تحت فشار حرکت و یا همان جریان معمولی آب نقش پمپ فشار را بازی میکند. در این سیستم ها معمولا از پمپ فشار استفاده نمیشود. سیستم های تحت فشار به کار رفته در خانه ها با حرکت جریان آب فعالیت مینمایند.

باید دقت کنید در زمانی که از پمپ های فشار در سیستم مه پاش استفاده مینمایید باید تمام قطعات به کار رفته در این سیستم توانایی تحمل فشار حاصل از پمپ های فشار را داشته باشند.

 

نتیجه گیری

در نهایت باید به این نکته اشاره نمود که سیستم های مه پاش دارای مراحل نصب راحت و همچنین عملکرد قابل قبولی می باشند. سابقه طولانی حضور این سیستم ها در صنایعی مانند مرغداری ها و دامپروری ها نشان دهنده عملکرد مناسب این سیستم ها و تاثیرگذاری آنها در بهبود شرایط تولید محصولات و فراورده ها می باشد. جهت خرید سیستم مه پاش نازلی با کارشناسان فروش گرماسرماسازه شرق در تماس باشید.(38482273-051 - 22032002-021)

مقالات مرتبط

نمایش مقاله راهنمای خرید پنکه مه پاش
راهنمای خرید پنکه مه پاش
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
نمایش مقاله مه پاش صنعتی چیست؟ نکات مهم در خرید آن
مه پاش صنعتی چیست؟ نکات مهم در خرید آن
یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲
نمایش مقاله مه پاش سالن های ورزشی
مه پاش سالن های ورزشی
یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲

پیام بگذارید.