گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

راهنمای خرید سیستم مه پاش

راهنمای خرید سیستم مه پاش

کاهش دمای محیط به‌ خصوص در فصول گرمی مانند بهار و تابستان، تأثیر بسیار مطلوبی در استفاده از فضاهای خارجی می‌گذارد. تهیه و خرید سیستم مه پاش کمک می‌کند تا میزان رطوبت هوای پیرامون افزایش یافته و استفاده از محیط ‌هایی همچون کناره ‌های استخر، فضای بیرونی رستوران ‌ها، کافی‌شاپ ‌ها و سایر اماکن عمومی قابل استفاده ‌تر و لذت ‌بخش‌تر باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد دستگاه‌ های مه پاش و راهنمای خرید سیستم مه پاش به شکلی جزئی‌تر صحبت کنیم.

اگر شما نیز دارنده بیزینسی تفریحی و خدماتی هستید که به چنین دستگاه ‌هایی نیاز دارید یا برای تجهیز منزل، ویلا یا آپارتمان خود قصد تهیه این نمونه دستگاه را خواهید داشت؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. امیدواریم بتوانیم بسیاری از سؤالات شما را پاسخگو باشیم.  

ضرورت خرید سیستم مه پاش

تابستان این فصل گرم و کم بارش، اگر چه زیبایی‌های خاص خود را دارد اما نمی‌توان غیر قابل تحمل بودن شدن تابش آفتاب، به ‌خصوص در برخی ساعات روز را منکر شد؛ همین مورد سبب کاهش فعالیت در برخی بیزینس ‌های وابسته به دمای مطلوب محیط شده و ضرورت خرید سیستم مه پاش را دو چندان می‌کند. بهره‌گیری از این سیستم در مکان‌هایی همچون حیاط، روف­گاردن‌ های وسیع در برج ‌های اداری، تجاری و مسکونی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، استخرها و آلاچیق‌ها لازم است. اگر قصد دارید از مه پاش در رستوران خود استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مه پاش رستوران را بخوانید.

خرید سیستم مه پاش

بهره‌گیری از سیستم‌ مه پاش خانگی در کناره استخرها

 

در مکان‌ هایی که تابش آفتاب، ماندگاری در آن قسمت را دشوار کرده و استفاده از سرگرمی‌ ها و تفریحات را مختل می‌کند؛ کارفرما یا متولیان آن مکان، اقدام به چاره ‌جویی با افزایش امکانات رطوبت ‌زایی می‌کنند؛ همین امر موجب شده تا استفاده از سیستم مه پاش به افزایش کارایی سایر قسمت‌ ها نیز منجر شود. با افزایش رطوبت و خنک کردن محیط پیرامون، آرامش و لذت صرف وقت حتی در زمان کوتاه برای مشتریان یا ساکنین محل ایجاد شده و در کارایی مطلوب آن مؤثر است.

حال که ضرورت تهیه چنین دستگاهی را متوجه شدیم، در ادامه قصد داریم به نکات جزئی‌تری پرداخته و در ابتدا به شناسایی این تجهیزات بپردازیم. سپس انواع این محصول، کاربردها و قیمت مه پاش را بررسی می‌کنیم.

 

فرآیند تجهیزات حرفه‌ ای مه پاش

مه پاش ‌ها تجهیزاتی حرفه‌ای هستند که قطرات آب را پودری کرده و به اطراف می‌پاشند. این کار موجب کاهش دمای محیط پیرامون شده و به افزایش رطوبت آن مکان کمک می‌کنند. این دستگاه ‌ها در زمانی که رطوبت هوا به کمترین حالت خود رسیده باشند، بسیار کارساز بوده و بالاترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. امکان افزایش دمای هشت الی ده درجه ‌ای با استفاده از این تجهیزات وجود دارد.

فرآیند این کاهش دما و افزایش رطوبت به میزان تبخیر آب پراکنده شده بستگی دارد؛ به همین علت است که هر چه رطوبت محیط کمتر باشد، ‌خرید سیستم مه پاش بیشتر توصیه شده و کارایی بالاتری خواهد داشت. پروسه این کار بدین شکل است که قطره‌ های مایع پس از آزادسازی، به صورت مه‌ای سبک در فضا رها شده و بر اطراف می‌نشیند. این کار موجب افزایش جذب گرما شده و به کاهش دما می‌انجامد.

وجود تجهیزات مه پاش در فضاهای باز به‌ خصوص در زمان اوج گرما، امکان استفاده از محیط را به بهترین شکل ممکن ایجاد خواهد کرد. راه‌ اندازی این سیستم خنک‌کننده در رستوران‌ها، استخرها و کافی‌شاپ ‌های روباز موجب افزایش رضایتمندی مشتریان حتی در هنگام ظهر شده و به مشتری ‌مداری و افزایش درآمد تجاری آن واحد صنفی می‌افزاید. خرید این سیستم با آگاهی از جزئیات آن می‌تواند به خریداران کمک بزرگی کند.

راهنمای خرید سیستم مه پاش

 

انواع سیستم‌ مه پاش

برای خرید سیستم مه پاش خوب است بدانید که این تجهیزات خنک‌کننده و رطوبت‌دهنده، به سه قسم تقسیم ‌بندی می‌شوند. در ادامه با انواع این دستگاه‌ ها آشنا می‌شویم.

  1. مه پاش خانگی یا بدون پمپ
  2. مه پاش‌ نیمه صنعتی با محدودیت فشار ( یک الی 70 بار)
  3. مه پاش صنعتی و تخصصی با امکان استفاده از پمپ ‌های قدرتمند ( 70 الی 300 بار)

این دسته ‌بندی به خریداران کمک می‌کند تا برحسب شرایط محیطی و نحوه استفاده از این تجهیزات، یکی از این سه گروه را برای کار خود انتخاب کرده و تهیه کنند. خرید سیستم مه پاش برحسب نیازمندی خریدار، در رفع شرایط نامطلوب بسیار کارساز بوده و نتیجه ‌ای اثربخش‌تر را فراهم می‌کند. 

 

بیشتر بخوانید : ساخت مه پاش خانگی

 

متراژ مکان مورد استفاده جهت تهیه مه پاش

نکته بسیار مهم در تهیه دستگاه‌ های مه پاش اعم از مدل ‌های بدون پمپ،‌ صنعتی و نیمه صنعتی بودن آن‌ها،‌ به سایز و متراژ محل مورد استفاده نیز وابسته است. اگر فضای مورد نظر در ابعاد 70 متر مربع یا کمتر از آن باشد، مه پاش‌ خانگی کاملاً جوابگو بوده و تاثیر مثبتی بر خنک کردن محیط دارند.

اما اگر این فضا بالاتر از این متراژ بوده و تا مساحت 300 متر مربع را شامل شود، مه پاش نیمه صنعتی و بالاتر این مساحت را مه پاش صنعتی پوشش می‌دهد. مه پاش‌ صنعتی در مکان‌ های چندین هکتاری نیز کمک‌کننده بوده و بسته به نیاز خریدار قابل خریداری است.

 

تنوع در قیمت‌ تجهیزات مه پاش موجود در بازار

افزون بر ضرورت توجه در نوع کاربری و فضای مورد استفاده جهت خرید سیستم مه پاش، فاکتور قیمت نیز در شرایط خرید این دستگاه نیز اثرگذار است. به ‌طوری‌ که بسته به بودجه در نظر گرفته شده توسط خریدار، می‌ توان از انواع و اقسام برندهای موجود در بازار انتخاب کرده و یکی از آن‌ ها را خریداری کرد.

راهنمای خرید سیستم مه پاش برای مکان های مختلف

این انتخاب بسته به نیاز طرف معامله، فضای مصرفی و هزینه در نظر گرفته شده متفاوت خواهد بود. قیمت مه پاش‌های موجود در بازار، به قدرت موتور، توان پمپ، برند عرضه‌کننده، مدل، نوع و بسیاری دیگر از المان‌های ریز و درشت بستگی خواهد داشت. با وجود این، قیمت‌های عرضه شده به سه شکل متفاوت ارائه شده‌اند. 

  • رنج قیمتی مه پاش‌ های بدون پمپ یا خانگی در بازه قیمتی اقتصادی است.
  • رنج قیمتی مه پاش ‌های نیمه صنعتی کمی بالاتر از خانگی بوده اما از مه پاش ‌های تخصصی صنعتی کمتر است.
  • در مقابل این دو دسته بالاترین قیمت مربوط به دسته مه پاش ‌های صنعتی بوده و به تبع آن نیز از بالاترین قدرت و توان فشار پمپ نیز برخوردار است.

در واقع قیمت مه پاش ‌ها بسته به قدرت پمپاژ آن‌ها متفاوت بوده و وابستگی مستقیمی با توان قدرتی آنان دارد. نازل‌های این دستگاه می‌تواند به دو شکل پلاستیکی یا فلزی باشد که همین امر نیز بر نوسانات قیمتی آن تاثیر می‌گذارد. این موضوع نشان‌دهنده این مطلب است که هیچ گرانی بی‌ علت نبوده و به شرایط فناوری دستگاه مربوط است. 

علت افزایش قیمت نمونه‌ های صنعتی و نیمه صنعتی نسبت به مدل خانگی در بود و نبود پمپ مه پاش و میزان قدرت پمپاژ آن در انواع نیمه صنعتی و صنعتی است. استفاده از پمپ ‌های آب و تابلوهای فرمان اتوماسیون پمپاژ مه پاش بر قیمت اعلامی این دستگاه‌ها تاثیرگذار است.  

 

ویژگی‌های انواع سیستم مه پاش

دستگاه‌های مه پاش خانگی بدون نیاز به بهره‌گیری از پمپ، طریقه استفاده آسانی داشته و برای فضاهای کوچک، شخصی و جمع و جور کاربردی هستند. افزون بر آن نیازی به استفادة برق برای کاربری پمپاژ آب نداشته و در مصرف انرژی نیز بهینه عمل می‌کنند. با وجود این به‌ دلیل فضای محدودی که پشتیبانی می‌کنند، قدرت کارایی محدودی دارند.

همین امر در خرید سیستم مه پاش تاثیرگذار بوده و به نوع کاربری آن بستگی خواهد داشت. در مقابل مه پاش‌های نیمه صنعتی و صنعتی دارای هزینه نگهداری، تعمیرات و مصرف برق قابل توجهی هستند. بهره ‌مندی از سیستم پمپاژ آب، بر قدرت موتور مورد استفاده تاثیر گذاشته و هزینه جداگانه ‌ای در بر خواهد داشت. نکته مهم دیگر از ویژگی ‌های مه پاش‌های تخصصی، داشتن میزانی سر و صدا به ‌دلیل وجود موتور آن‌ها است.

این نکته در مه پاش‌ های خانگی حذف می‌شود و آرامش محیط را با توجه به متراژ پشتیبانی محدودی که دارد،‌ حفظ می‌کند. اما صدای پمپ آب در نمونه ‌های صنعتی و نیمه صنعتی به نسبت قدرت موتور به ‌کار رفته بالا بوده و امکان بر هم خوردن آرامش اطرافیان را دارد؛ همین نکته موجب بهره‌گیری از مه پاش‌های خانگی در فضای رستورانی و کافی‌شاپی شده و بالاترین عملکرد را خواهند داشت.

خرید سیستم مه پاش

 

بیشتر بخوانید : مه پاش برای پرورش قارچ

 

کاربری متنوع انواع سیستم‌ مه پاش

خرید سیستم مه پاش و نوع استفاده از آن‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و برای فضاهای متنوعی استفاده می‌شود. در این قسمت تعدادی از فضاهای پرکاربرد در استفاده از انواع مه پاش را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

  • رستوران‌ها، تالارها، آمفی تئاترها، هیئت‌های مذهبی و کافی‌شاپ‌ها (مه پاش خانگی)
  • منازل مسکونی، برج‌ها، روف گاردن‌ها و ویلاهای شخصی (مه پاش خانگی)
  • انواع صنایع ریسندگی، نساجی، بافندگی (مه پاش نیمه صنعتی)
  • انواع فضاهای دامداری، گاوداری، مرغداری، کشتارگاهی، اصطبل‌ها، آغل، محل نگهداری حیوانات خانگی همچون خرگوش، سگ، گربه و پرنده (مه پاش نیمه صنعتی)
  • کلیه گلخانه‌ها، سالن‌های پرورش گل و گیاه، تولید گیاهان خوراکی مانند قارچ با امکان تامین و حفظ رطوبت بالای محیطی (مه پاش نیمه صنعتی و صنعتی)
  • کلیه پاساژهای روباز، فروشگاه‌ها و بازارهای بزرگ تجاری با ازدحام بالای جمعیتی (مه پاش خانگی و نیمه صنعتی)
  • کلیه اماکن ورزشی، استخرهای عمومی و خصوصی، پارک‌های آبی و سایر اماکن تفریحی با تردد جمعیت قابل توجه (مه پاش خانگی و نیمه صنعتی)

 

 

نتیجه گیری

فراموش نباید کرد که خرید سیستم مه پاش بسته به نیاز خریدار و سایر شرایط فنی و تکنولوژیکی متفاوت است. فاکتورهای بسیاری از محیط مورد استفاده گرفته تا متراژ و قیمت وجود دارد که نحوه به‌ کارگیری این دستگاه ‌ها را با یکدیگر متمایز می‌کند. با تمام اینها بهره‌مندی از این سیستم به‌ خصوص در فصول گرم یا فضاهای کم رطوبت حیاتی بوده و در افزایش کارایی محیط تاثیرگذار است.

 


 

سوالات متداول

1.  سیستم مه پاش به چند نوع تقسیم می شود؟

مه پاش خانگی یا بدون پمپ، مه پاش‌ نیمه صنعتی با محدودیت فشار، مه پاش صنعتی و تخصصی با امکان استفاده از پمپ ‌های قدرتمند .

 

2. علت افزایش قیمت مه پاش های صنعتی و نیمه صنعتی نسبت به نوع خانگی چیست؟

علت افزایش قیمت مه پاش های صنعتی و نیمه صنعتی نسبت به مه پاش خانگی در بود و نبود پمپ مه پاش و میزان قدرت پمپاژ آن در انواع نیمه صنعتی و صنعتی است. استفاده از پمپ ‌های آب و تابلوهای فرمان اتوماسیون پمپاژ مه پاش بر قیمت اعلامی این دستگاه‌ها تاثیرگذار است.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.