گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

مه پاش صنعتی چیست؟ نکات مهم در خرید آن

مه پاش صنعتی چیست؟ نکات مهم در خرید آن

مه پاش صنعتی چیست؟

یکی از مهمترین وظایف مه پاش صنعتی، کاهش دمای محیط است. رطوبت ساز صنعتی علاوه بر کاهش دمای محیط، گردوغبار موجود در هوا را نیز از بین برده و محیط را بسیار مطبوع خواهد کرد. مه پاش‌ های سالن ‌های صنعتی در طبقه‌بندی‌ های مختلف ساخته و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرند. به دلیل وسیع بودن سطح موردنظر برای مه پاشی، مه پاش صنعتی باید دارای چندین پمپ بسیار قوی باشند.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در این سیستم سرمایشی تعداد قطعات موردنیاز و قدرت آنها است که بسیار بیشتر از مه پاش خانگی خواهد بود. از مه پاش‌ ها بیشتر در سوله‌ ها، محیط‌ های تجاری و کارخانه جات بهره برده می‌شود.

  

دستگاه مه پاش صنعتی چگونه کار می کند؟

همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، یکی از مهمترین مزایای این مه پاش افزایش رطوبت محیط و کاهش گردوغبار است. این ابزار میتواند باعث افزایش عملکرد بهینه در ماشین‌ آلات و ادوات الکتریکی شده و مانع از بروز عیب به دلیل دمای بالا شود. مه پاش سالن های صنعتی دارای یک پمپ بسیار پرقدرت بوده که باعث افزایش فشار آب تا حدود 200 بار شده است. این فشار باعث جریان در نازل‌ ها شده که به دلیل وجود سوراخ ‌های بسیار ریز در این نازل ‌ها، به ‌صورت قطرات بسیار ریز به محیط پرتاب میشود.

 

انواع مه پاش صنعتی

این سیستم سرمایشی به‌ صورت زیر دسته‌ بندی‌ شده که هر کدام از آنها دارای کاربردهای منحصر به خود هستند که در زیر به بررسی هر کدام از این رطوبت سازها میپردازیم:

 

  • مه پاش نازلی

رطوبت ساز نازلی بیشتر در فضاهای روباز مانند تالار باغ‌ ها، محوطه‌ های روباز رستوران‌ ها و ویلاها استفاده میشود. نحوه عملکرد این نوع رطوبت ساز با استفاده از یک فشرده ‌ساز بسیار پرقدرت و تعدادی نازل در مکان‌ های مناسب است.

مه پاش نازلی از انواع مه پاش صنعتی

آب پرفشار با استفاده از فشرده ‌ساز به داخل شیلنگ ‌های مخصوص آورده شده و وارد نازل‌ مه پاش میشود. این فشار همان ‌طور که قبلاً نیز گفته شد قابلیت تنظیم داشته و از 5 بار تا 200 بار نوسان میکند. نازل ‌ها با فواصل از قبل تعیین ‌شده بر روی شیلنگ مخصوص قرار گرفته و دارای سوراخ‌ های بسیار ریزی هستند که آب از این طریق به بیرون هدایت‌ شده و به ‌صورت مه در محیط پراکنده میشود. از ویژگی‌ های مهم این‌ گونه مه پاش نازلی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

      - کم‌ صدا بودن

      - بالا بودن کیفیت تولید مه

      - عدم نشتی و چکه

      - قابلیت اتصال این نوع مه پاش به حسگرهای تشخیص دما و رطوبت

      - قابلیت نصب راحت

 

کاربرد رطوبت ساز نازلی

با توجه‌ به موارد گفته ‌شده میتوان گفت که این نوع از سیستم سرمایشی یکی از بهترین ‌ها در میان انواع مختلف مه پاش‌ ها بوده و دارای کاربرد بسیار زیاد در صنعت است. کاربردهای این نوع رطوبت ساز بسیار زیاد بوده و تقریباً در هر نوع مکان صنعتی و تجاری میتواند قابل ‌استفاده باشد. مکان‌ های پرکاربرد این نوع مه پاش‌ ها عبارت‌اند از:

  • مرغداری ‌ها که افزایش اکسیژن در آن بسیار با اهمیت است.
  • دامداری و گاوداری ‌ها که محیط مطبوع باعث بهره‌وری در شیردهی می‌شود.
  • در مکان‌ های پر تردد سرباز و سرپوشیده برای افزایش رطوبت و کاهش گردوغبار
  • در باغ‌ ها، تالارها، شهربازی ‌ها که با استفاده از این نوع مه پاش فضا خنک‌تر خواهد شد.
  • در کارخانه‌ ها و مراکز صنعتی برای کاهش دمای محیط و افزایش بهره‌وری ماشین‌آلات
  • در برخی تأسیسات نیروگاهی و صنعتی برای سرمایش نیز از این سیستم استفاده میشود.
  • ایجاد اتاق مه سرد در استخرهای عمومی و اختصاصی

 

سیستم مه پاش صنعتی برای افزایش رطوبت محیط

سیستم مه پاشی برای افزایش رطوبت محیط

 

 

  • مه پاش پروانه ای

در این نوع رطوبت ساز، آب به کمک یک دمنده دور بالا تبدیل به قطرات بسیار ریز شده و در مکان‌ های موردنظر پخش میشود. از این نوع مه پاش در گلخانه ‌ها، سوله ‌های بزرگ پرورش قارچ و همچنین در انواع دامداری ‌ها و مرغداری ‌ها استفاده میشود.

همچنین استفاده از این نوع مه پاش صنعتی در تولید کود حیوانی نیز استفاده میشود. استفاده از این فناوری بسیار ساده بوده و تنها کافی است که آب به‌ وسیله لوله‌ های مخصوص به منبع این رطوبت ساز متصل شود. این نوع دستگاه دارای یک شناور بسیار ساده درون مخزن خود است که در صورت کمبود آب درون مخزن به ‌صورت خودکار شیر ورودی به منبع را باز کند.

همچنین از این دستگاه می‌توان برای تولید دی‌اکسیدکربن مورد نیاز برخی گیاهان نیز استفاده کرد. با هزینه بیشتر نیز میتوان این دستگاه را به حسگرهای مخصوص رطوبت متصل کرد که با این روش به ‌صورت خودکار مه پاش شروع به فعالیت کرده و دمای محیط را متعادل میسازد.

 

بیشتر بخوانید : پنکه مه پاش

 

مهمترین ویژگی‌ های رطوبت ساز پروانه ای

از دیگر ویژگی‌ های این نوع مه پاش صنعتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور دستگاه دارای قدرت اسب بخار بالا است.
  • پمپ دستگاه دمنده دارای مصرف بهینه انرژی است.
  • استفاده از گالوانیزه با رنگ استاتیک مانع از ایجاد خش به بر روی بدنه خواهد شد.
  • پوشش داخلی مه پاش نیز از گالوانیزه است.
  • شاسی از پوشش فولادی ضدزنگ ساخته شده است.
  • قدرت هوادهی این رطوبت ساز بین 5000 تا 10000 مترمکعب بر ساعت است.
  • دستگاه دارای سوپاپ ‌های فشارشکن برای جلوگیری از پاشش آب است.
  • دستگاه با اتصال به منبع آب به‌ صورت خودکار شروع به پاشش آب میکند.
  • با هزینه بیشتر می‌توان مه پاش را به انواع حسگرهای رطوبت‌سنج و دماسنج مجهز کرد.
  • این مه پاش دارای تنظیم‌کننده سطح آب است.
  • وزن این رطوبت ساز بین 60 تا 90 کیلوگرم خواهد بود.
  • در فصل سرما می‌توان با نصب المنت درون مخزن از یخ‌زدگی جلوگیری کرد.
  • این رطوبت ساز توانایی کار به ‌صورت طولانی‌مدت را دارا است.

 

  • مه پاش التراسونیک

در این نوع فناوری تولید رطوبت موردنیاز با استفاده از امواج مافوق صوت ایجاد میشود. این نوع از فناوری با استفاده از ابزاری خاص درون مخزن آب ایجاد میشود و با برخورد این امواج با آب، افشانه‌ های آب ساخته ‌شده و به حالت پودر شده به محیط اطراف پاشیده میشود. این نوع از مه پاش میتواند رطوبت محیط را بسیار بالا برده و به این دلیل در کارخانه‌ ها و محیط‌ های صنعتی و همچنین کارگاه ‌های ساخت لوازم چوبی میتوان از این دستگاه استفاده کرد.

همچنین به دلیل حساسیت بالا، استفاده از آب املاح دار بسیار مخرب بوده و باعث ایجاد گرفتگی درون لوله ‌ها خواهد شد. همچنین قسمتی دیگر از این املاح به همراه ذرات آب به محیط اطراف انتقال ‌یافته که در نتیجه باعث پیامدهای مخرب در محیط خواهد شد.

 مه پاش صنعتی برای افزایش رطوبت

اجزای مه پاش صنعتی

قطعات مورد استفاده در این مه پاش سالن های صنعتی دارای جزئیات بسیاری هستند. در زمان خرید این نوع ادوات شناخت جزئیات و قطعات مورد استفاده در این نوع مه پاش بسیار ضروری بوده و در صورت انتخاب نادرست باعث کاهش بهره‌وری خواهد شد. از این‌ رو در ادامه مقاله به توضیحاتی درباره هر بخش پرداخته و آن را مورد بحث قرار خواهیم داد:

  •  پمپ مه پاش 

یکی از مهم‌ترین ادوات مورد استفاده در یک سیستم رطوبت ساز صنعتی، پمپ مه پاش است. استفاده از این پمپ برای تولید فشار مورد نیاز مه پاش الزامی بوده و قدرت کل این سیستم بر اساس این دستگاه سنجیده میشود. فناوری مورد استفاده در این پمپ، معمولاً به ‌صورت پمپ ‌های فشار قوی پیستونی بوده که در انواع برندها تولید و در دسترس قرار خواهد گرفت.

استفاده از موتور پمپ‌ های فرعی باعث اختلال در کارایی اینگونه سیستم شده و در انتهای نازل به‌ صورت قطره هایی خارج شده و ایجاد خیسی در محیط خواهد کرد. از این ‌رو استفاده از پمپ‌ های پرقدرت علاوه بر افزایش عمر محصول باعث ایجاد ذرات بسیار ریز در محیط میشود. برای استفاده از این نوع پمپ پیستونی لازم است که از منبع آب استفاده کرده و از ایجاد فشار در پشت پیستون جلوگیری به عمل آید.

 

  • رطوبت‌گیر دستگاه رطوبت ساز

در برخی مناطق به دلیل ناخالصی زیاد در آب از فیلترهای مناسب املاح استفاده میشود؛ چرا که عدم استفاده از فیلتراسیون باعث ایجاد رطوبت در مخزن و همچنین لوله ‌های رابط مه پاش میشود.

 

  • شیر هیدرولیکی

از این قطعه برای تنظیم مقدار فشار ورودی و خروجی در مخزن و همچنین نازل‌ ها استفاده میشود. برای ایجاد مقدار رطوبت مورد نیاز در محیط استفاده از فشار مناسب بسیار ضروری بوده و باعث افزایش راندمان محصول خواهد شد. همچنین این قطعه باعث جلوگیری از فشار زیاد بر روی سیستم رطوبت ساز شده و عمر محصول را افزایش میدهد.

 

  • شیلنگ فشار قوی زره‌ دار

استفاده از شیلنگ ‌های زره ‌دار برای استفاده در محیط‌های صنعتی و باغی بسیار ضروری است؛ چرا که در این ‌گونه محیط‌ها احتمال برخورد با ماشین‌آلات صنعتی وجود داشته و باعث ایجاد شکستگی و خسارت وجود دارد. همچنین استفاده از شلنگ‌ های مخصوص که توانایی تحمل فشار بالای 150 بار را داشته باشد نیز بسیار ضروری است.

از دیگر ویژگی‌ های الزامی در شیلنگ مه پاش صنعتی استقامت و طول عمر بالا است. معمولاً جنس استفاده ‌شده در این نوع شیلنگ ‌ها از پلی‌آمید است. این نوع شیلنگ‌ ها به‌ صورت چند لایه و دارای روکش زره‌دار ساخته ‌شده تا در مقابل هرگونه ضربه محفوظ بمانند.

 مه پاش صنعتی

  • نازل مه پاش صنعتی

در مه پاش صنعتی استفاده از نازل‌ هایی از جنس فولاد روکش ‌دار و یا برنجی بسیار مرسوم است. این نوع مه پاش‌ ها به ‌صورت یک ‌طرفه و یا دوطرفه بوده که بسته به نوع کاربری استفاده خواهد شد. در نوع باکیفیت این نوع نازل استفاده از فناوری ضد قطر باعث ایجاد رطوبت یکدست در محیط شده که افزایش راندمان را در پی خواهد داشت.

در دستگاه‌ های مه پاش گلخانه یا سیستم ‌های مه پاش، نازل‌ ها باید از جنس فولاد لعاب‌دار یا برنج باشند. سایزهای مورد استفاده در این نوع نازل ‌ها به ‌صورت 20 میکرون الی 50 میکرون است. همان‌طور که گفته شد بسته به نوع کاربری، خروجی این مه ساز سالن صنعتی متفاوت بوده و قابل تنظیم است.

 

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید مه پاش صنعتی و خانگی

 

جنس نازل‌ های مه پاش

یکی دیگر از ویژگی ‌های نازل ‌های مه ساز جنس آن است. معمولاً از نازل ‌هایی با جنس سرامیکی، استیل و یا برنجی در کاربری‌ های صنعتی استفاده ‌شده و کمتر نازل‌ های پلاستیکی انتخاب می‌ شوند. دلیل این امر عمر کوتاه و آسیب‌پذیری نازل پلاستیکی در مقایسه با دیگر نازل‌ ها است. در میان نازل ‌های معرفی ‌شده نازل استیل دارای محبوبت بالاتری نسبت به دیگر نازل‌ ها است. در داخل این نازل تنظیم ‌کننده‌ های بسیار کوچکی قرار گرفته که باعث تنظیم خروجی خواهد شد.

یکی دیگر از نکات مهم در استفاده از نازل نبود چکه در زمان استفاده از مه پاش است. همچنین هم‌پوشانی این نوع مه پاش ‌ها باید حداقل 50 درصد باشد؛ چرا که بیشتر شدن این همپوشانی باعث کاهش رطوبت تولیدی خواهد شد. این نوع نازل ‌ها در دو دسته طبقه‌بندی میشوند:

  • نازل‌ های کم ‌فشار
  • نازل‌ های پرفشار

نازل مه پاش سالن های صنعتی از نوع پرفشار بوده و دارای فشار بار بسیار زیاد است ولی از نوع کم ‌فشار بیشتر در محیط‌ های خانگی و دارای تراکم استفاده میشود که نیاز به پمپ نداشته و با لوله‌کشی آب معمولی نیز کار میکند.

 نازل مه پاش صنعتی

  • لوله و اتصالات رطوبت ساز

نوع لوله‌ های مورد استفاده در این مه ساز معمولاً از جنس پلی‌ آمید و یا زره‌ دار پرسی خواهد بود. این لوله ‌ها وظیفه انتقال آب به قسمت ‌های مختلف را داشته و باید توانایی استقامت در مقابل تنش و یا خمش را داشته باشند. انواع اتصالات مورد استفاده در این نوع لوله ‌ها به‌صورت زیر هستند:

  • پایه
  • چند راهی
  • کورکن
  • زانویی
  • ابتدایی
  • انتهایی
  • پرسی

 

  • فیلتراسیون دستگاه مه پاش صنعتی

یکی دیگر از موارد مهم در خرید مه پاش صنعتی، وجود یک فیلتر قوی است. وظیفه این فیلتر جلوگیری از نفوذ املاح و رسوبات موجود در آب به داخل مخزن و لوله‌ های انتقال آب است. این نوع فیلترها در دو نوع وجود دارد:

  • فیلتر پلی فسفات
  • فیلتر نمدی

از نوع اول بیشتر در مواقعی که نیاز به وجود پمپ نباشد استفاده میشود؛ چرا که فشار آب کمتر بوده و نیاز به فیلتر قوی نخواهیم داشت ولی نوع دوم در زمان وجود فشارقوی آب استفاده می‌شود. این فیلتر با جذب رسوبات مانع از عبور املاح به داخل مخزن خواهد شد. این نوع فیلتراسیون توانایی جذب ذرات بسیار کوچک را داشته و از نفوذ آن به داخل مه پاش جلوگیری می‌کند. 

 

بیشتر بخوانید : ساخت مه پاش خانگی

 

مزایای مه پاش صنعتی

یک مه پاش صنعتی معمولاً از یک یا چند نازل تشکیل می شود که به گونه ای تنظیم شده اند که یک اسپری خنک کننده برای پوشش یک منطقه خاص ارائه دهند. این اسپری پس از عبور آب از طریق آن نازل های ویژه ایجاد می شود که به سرعت قطرات آب را تا اندازه 5 میکرون پخش می کنند و آن به عنوان یک غبار خنک کننده به نظر می رسد. اکنون این رطوبت ساز صنعتی دارای مزایای بسیاری است که به مهمترین آنها می پردازیم:

  • از بین بردن حشرات موذی و بوی نامطبوع و ناخالصی های موجود در هوا
  • خنک سازی سریع و وسیع
  • پاک کنندگی هوا در متراژهای بالا
  • انعطاف پذیری بالا (استفاده در هر مکانی)
  • سیستمی با دوام بالا و عمر طولانی
  • عملکرد بالا

 

کاربرد مه پاش‌ در صنعت

همان‌ طور که در ابتدای این مقاله بیان شد، مه پاش صنعتی دارای کاربردهای بسیار زیادی در صنعت است. از این نوع مه پاش در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • گاوداری
  • مرغداری
  • رستوران
  • کشاورزی
  • سوله‌ ها
  • کارخانه‌ ها تولید چوب
  • سوله‌ های تولید قارچ

در این ویدئو مشاهده می کنید از مه پاش صنعتی در سوله استفاده شده است.

 

 

در ادامه به تشریح برخی از این نوع کاربردها در مکان ‌های اشاره ‌شده می‌پردازیم:

مه پاش گاوداری

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از مه پاش سالن های صنعتی در گاوداری و مرغداری‌ ها، ایجاد دمای مناسب در محیط و به ‌تبع آن کاهش استرس در دام و طیور است که در نتیجه آن تولید گوشت و شیر افزایش پیدا کرده و بهره‌وری بالا خواهد رفت.

مه پاش مرغداری نه ‌تنها باعث افزایش رطوبت محیط می‌شود بلکه باعث افزایش اکسیژن ‌رسانی به حیوانات نیز شده و خنک‌ سازی محیط را نیز انجام می‌دهد که این موضوع باعث رشد بیشتر دام خواهد شد. یکی دیگر از موارد استفاده مه پاش، پاشش مواد ضد قارچ در فضا بوده که در کاهش عوامل بیماری‌زا مؤثر است. موارد اشاره ‌شده در مجموع نشان از اهمیت بالای به‌ کارگیری این سیستم در محیط گاوداری است.

مه پاش گاوداری - مه پاش صنعتی

 

اثرات مه پاش بر روی محصولات کشاورزی

از دیگر مزایای استفاده از رطوبت ساز صنعتی در کشاورزی خواهد بود. از این نوع ادوات برای تنظیم رطوبت موجود در فضا و همچنین کاهش گردوغبار استفاده می‌شود که این موضوع باعث افزایش بهره‌وری در تولید محصولاتی از قبیل موارد زیر خواهد بود:

  • تولید زعفران
  • تولید قارچ

برای پرورش محصولاتی از قبیل قارچ و یا زعفران می‌توان از این نوع مه پاش استفاده کرد. تمام مواد معدنی این نوع محصولات از طریق مه پاشی به پیاز زعفران رسیده و باعث رشد بهتر این نوع محصول خواهد شد. استفاده از این نوع مه پاش به دلیل پوشش قرار دادن تمام محیط افزایش کیفیت محصول نهایی را در پی خواهد داشت.

همچنین استفاده از مه پاش برای پرورش قارچ باعث بهبود فضا برای رشد قارچ خواهد شد. با توجه ‌به وجود حسگرهای تنظیم ‌کننده رطوبت و دما در این مه پاش نیازی به تنظیمات دستی نبوده و در نتیجه دست‌کاری انسانی کمتر خواهد بود. همچنین از این مه پاش می‌توان به‌ صورت کنترل از راه دور نیز استفاده و رفت‌وآمد را برای این نوع محصولات کمتر کرد. در نتیجه این عمل محصول تولیدی دارای کیفیت بالاتر و ماندگاری بیشتر خواهد بود.

 

مه پاش رستوران

استفاده از مه پاش رستوران بسیار کاربردی بوده و دارای محبوبت بالایی است. در این روش با نصب مه پاش در محیط بیرونی و یا درونی رستوران محیطی بسیار محبوب و مناسب را در اختیار مشتری قرار خواهید داد. استفاده از پمپ کم‌فشار و ارزان‌قیمت در این نوع محیط یک مزیت محسوب شده و باعث تلطیف محیط خواهد شد. همچنین این مه پاش باعث ایجاد زیبایی بصری بسیار خوب در محیط رستوران خواهد شد. 

همچنین این مه پاش در محیط داخلی و یا خارجی باعث کاهش گردوغبار شده و آلودگی محیط را نیز کمتر خواهد کرد. استفاده از مه پاش سالن های صنعتی در این نوع محیط‌ها لازم نبوده و تنها کافی است که از انواع کم‌توان آن استفاده شود. از این نوع مه پاش می‌توان در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، باغ‌ها و دیگر اماکن عمومی بهره برد.

 مه پاش صنعتی در رستوران

کنترل گردوغبار و حذف بوی بد

از دیگر موارد استفاده از رطوبت ساز سالن های صنعتی می‌توان به کنترل گردوغبار و بوی بد اشاره کرد. این کار باعث افزایش سلامت کارکنان و کارگران در محیط کار خواهد شد. این مه پاش با ایجاد ذرات بسیار ریز در محیط رطوبت موردنیاز را نیز فراهم کرده و در نتیجه محیطی بسیار مطبوع را فراهم خواهد آورد. همچنین با تنظیم نازل می‌توان میزان قطرات را بیشتر و بوی بد ایجاد شده در محیط‌های صنعتی خاص را کاهش و یا از بین برد.

با استفاده از مه پاش کم قدرت می‌توان محیطی بسیار پاک را برای افراد ایجاد کرد و در سلامت افراد نقش مثبت داشت. گردوغبار معلق در محیط‌های کاری یکی از مهم‌ترین مشکلات مطرح در بسیاری از صنایع است که عدم کنترل آن سلامت کارکنان و تجهیزات را تهدید می‌کند.

 

نکاتی مهم در انتخاب مه پاش صنعتی

چندین نکته برای خرید این نوع محصولات وجود دارند که با در نظر گرفتن این نکات می‌توان بهره‌وری را در اماکن افزایش داد:

انتخاب پمپ یکی از اصلی‌ترین نکات خرید مه پاش صنعتی است. هر چه تعداد نازل‌ها بیشتر باشد میزان قدرت مه پاش باید نیز باید افزایش پیدا کند؛ چرا که در صورت خرید یک مه پاش کم قدرت رطوبت کفی به تمام محیط پاشیده نخواهد شد.

جنس نازل‌های انتخابی نیز یکی دیگر از موارد مهم است. نازل‌های پلاستیکی دارای کیفیت بسیار پایین بوده و در زمان ضربه دیدن به ‌راحتی شکسته می‌شوند؛ لذا استفاده از مه پاش استیل و یا برنجی بسیار بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

نازل باید از روکش ضدزنگ برخوردار باشد. زمانی که از مه ساز سالن های صنعتی بیشتر استفاده شود، میزان زنگ‌زدگی آن بیشتر و کیفیت رطوبت تولیدی کمتر خواهد بود؛ در نتیجه استفاده از محصولات ضدزنگ بسیار مهم است. از دیگر موارد مهم استفاده از فیلتراسیون قوی برای جلوگیری از رسوب درون مخازن و لوله‌ها است؛ چرا که هر چقدر فیلتر قوی‌تر باشد، ورود املاح به دوره مخزن کمتر خواهد بود. 

شیلنگ مورد استفاده باید دارای زره بوده و در مقابل خمش و یا کشیدگی استقامت داشته باشد. همچنین در مقابل سرما و یا یخ‌زدگی نیز باید مقاومت لازم را داشته باشد.

استفاده از حسگر با کیفیت باعث ایجاد رطوبت مناسب در محیط خواهد شد؛ به همین دلیل در هنگام خرید باید از اجناس درجه‌ یک استفاده کرد و برندهای فرعی و قیمت پایین را مورد استفاده قرار نداد.

استفاده از فیلتراسیون در مه ‌پاش‌ های فشار قوی بسیار ضروری است. هر چه میزان تنظیم نازل دقیق‌تر باشد، همپوشانی بیشتری را انجام خواهد داد. هر چه پمپ‌ قوی‌تر باشد میزان پاشش آب خروجی بیشتر خواهد شد. برای افزایش رطوبت خروجی باید طراحی دقیق و اصولی انجام داد.

در زمان استفاده از مه ساز صنعتی پیستونی، نباید از هیچگونه پمپی قبل از آن استفاده شود؛ چرا که باعث اختلال در عملکرد این نوع پیستون شده و در نهایت تخریب این ادوات را در پی خواهد داشت. استفاده از یک مخزن آب و یا شیر برقی در بین دو پمپ بسیار مفید واقع خواهد شد.

 

طراحی سیستم‌های مه ساز صنعتی

در زمان طراحی باید از نازل‌های مناسب محیط موردنظر استفاده کرد. همچنین شیلنگ‌های مورد استفاده باید ضد ضربه و ضد حرارت باشند. پمپ باید متناسب با کاربری تهیه شده و از پمپ بسیار قوی و یا ضعیف در کاربری‌های مختلف اجتناب شود.

 

خرید مه پاش صنعتی

گرماسرماسازه شرق تولید کننده انواع مه پاش سالن های صنعتی است که با ارائه بهترین کیفیت و نصب و راه اندازی توانسته رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کند. تمامی سیستم های مه پاش این مجموعه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد. شما میتوانید با ارتباط با کارشناسان ما جهت خرید رطوبت ساز صنعتی و استعلام قیمت مه پاش صنعتی مورد نظر خود اقدام نمایید.

 

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم تا درباره مه پاش سالن های صنعتی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. این مه پاش‌ ها دارای کاربردهای گوناگونی بوده و می‌توان از آن‌ها در مکان‌ های مختلفی بهره برد. برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد را از این محصولات شاهد باشید، نیاز است تا قبل از خرید به یک سری از نکات توجه داشته باشید. در این مقاله مهم‌ترین این نکات را برای شما شرح دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از راه‌ های ارتباطی درج‌شده در سایت کمک بگیرید. 

جهت خرید انواع مه پاش سالن های صنعتی میتوانید با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تماس باشید. (38482273-051 -  22032002-021 )

 


 

سوالات متداول  

1. عملکرد مه پاش صنعتی به چه صورت است؟

مه پاش سالن های صنعتی دارای یک پمپ بسیار پرقدرت بوده که باعث افزایش فشار آب تا حدود 200 بار شده است. این فشار باعث جریان در نازل‌ ها شده که به دلیل وجود سوراخ ‌های بسیار ریز در این نازل ‌ها، به ‌صورت قطرات بسیار ریز به محیط پرتاب می‌شود.

 

2. مه پاش صنعتی چند نوع می باشد؟

انواع مه پاش صنعتی به نازلی، پروانه ای، التراسونیک تقسیم می شوند.

 

3. از مه پاش های صنعتی در چه صنایعی استفاده می شود؟

از مه پاش در صنایعی همچون گاوداری، مرغداری، رستوران، کشاورزی، سوله‌ ها، کارخانه‌ های تولید چوب، سوله های تولید قارچ استفاده می شود.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.