گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

راهنمای خرید مه پاش صنعتی و خانگی

راهنمای خرید مه پاش صنعتی و خانگی

خرید مه پاش صنعتی و خانگی به شما کمک می‌کند که روزهای گرم تابستان را بهتر و راحت‌تر سپری کنید. در فضاهای باز که امکان استفاده از سیستم‌ های تهویه مطبوع و خنک‌کننده نیست، یک مه پاش می‌تواند به میزان زیادی هوای آن منطقه را خنک کند و شما را از شر گرمای مستقیم آفتاب نجات دهد.

یک مه پاش فشار قوی می‌تواند دمای محیط اطراف خود را دست‌کم تا 30 درجه کاهش دهد؛ بنابراین افرادی که به جهت شغل یا هر دلیل دیگری مانند ورزش کردن و ... مجبور هستند ساعات طولانی را در فصل گرما زیر نور خورشید باشند، با نصب یک سیستم مه پاش فشار قوی می‌توانند تا حدی از این گرمای طاقت‌فرسا آسوده شوند. این مقاله یک راهنمای خرید مه پاش صنعتی و خانگی است. آن را از دست ندهید.

 

مه پاش چگونه کار می‌کند؟

مه پاش نصب ساده‌ای دارد و می‌تواند در هر جایی اعم از یک زمین چمن، ورودی یک رستوران یا هتل یا یک خیابان نصب شود. مه پاش قطرات آب را به ذرات بسیار ریز تبدیل می‌کند و از نازل خروجی اسپری می‌کند. به جهت ریز بودن زیاد این قطرات به ‌هیچ ‌وجه حالت خیسی و رطوبت ایجاد نمی‌کند؛ بلکه تنها مانند یک نسیم خنک بر روی پوست و موی شما می‌نشیند و دمای بدن شما و محیط اطرافتان را پایین می‌آورد.

راهنمای خرید مه پاش صنعتی و خانگی

مه پاش از قطعات ساده‌ای شامل یک لوله‌های پلاستیکی یا فولادی ضدزنگ، نازل‌های اسپری آب و یک پمپ مه پاش تشکیل شده است. پمپ آب که به سیستم آب ‌رسانی منزل یا محل کار شما متصل است آب را به سمت نازل‌ها هدایت کرده و از طریق خروجی به برون اسپری می‌کند. سیستم مه پاش آب را به قطرات بسیار ریز غبار مانند تبدیل می‌کند و مه که به بیرون پراکنده ‌شده، از طریق یک فن به گردش در می‌آید؛ بنابراین دمای هوا به حد قابل‌ تحملی کاهش می‌یابد.

 

چگونه یک مه پاش مناسب انتخاب کنیم؟

همه سیستم ‌های مه پاش بر اساس اصول اولیه یکسانی کار می‌کنند. همه مه پاش ‌های فضای باز دارای یک مخزن آب، یک پمپ ، تعدادی نازل اسپری و یک فن برای پراکنده کردن مه هستند. اگر چه تمامی مه پاش‌ها از اجزای یکسانی تشکیل ‌شده‌اند؛ اما کیفیت عملکرد مه پاش‌ها متفاوت است و علت آن در تفاوت کیفی در قطعات و اجزاء سیستم رطوبت ساز مه پاش است.

خرید مه پاش صنعتی و خانگی به شما کمک می‌کند که در مصرف آب صرفه ‌جویی کنید. همچنین مه پاش تا 80 درصد انرژی کمتری نسبت به سیستم‌های تهویه مطبوع مانند کولر گازی مصرف می‌کند. مه پاش علاوه بر مصرف کمتر انرژی، قدرت خنک‌کنندگی بیشتری برای فضای باز نسبت به کولر گازی دارد.

شما با خرید مه پاش صنعتی و خانگی هم صرفه‌جویی بیشتری در انرژی می‌کنید که این به معنای هزینه ‌های کمتر برای شماست و هم از دستگاه خنک‌کننده قوی‌تری برای فضای باز استفاده می‌کنید. سیستم مه پاش همچنین به جهت اینکه از فریون استفاده نمی‌کند، برای محیط‌ زیست ایمن‌تر است. 

بهتر است مه پاش را در هوای بسیار گرم و فاقد رطوبت هوا استفاده کنید؛ زیرا سیستم‌های مه پاش در هوای فاقد رطوبت عملکرد بهتری دارد. البته این بدان معنا نیست که مه پاش در هوای گرم و مرطوب غیر قابل ‌استفاده است؛ بلکه به‌ طور نسبتی مه پاش در این هوا نیز می‌تواند مؤثر باشد.

 

بیشتر بخوانید : مه پاش صنعتی 

 

مه پاش‌های صنعتی و خانگی پرفشار و کم‌ فشار برای نیازهای مختلف صنعتی و خانگی در اندازه‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید بسته به نیاز خود، مه پاش مورد نیاز خود را خریداری کنید. در ادامه کاربردهای مختلف مه پاش را برای راهنمایی بیشتر شما بیان می‌کنیم.

 

خرید مه پاش صنعتی و خانگی

کاربردهای مه پاش چیست؟

در طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و مشاغل می‌توان از مه پاش استفاده کرد. در واقع می‌توان گفت کاربرد مه پاش تنها به خنک کردن و کاهش دما محدود نمی‌شود؛ بلکه مصارف دیگری نیز دارد. در زیر به چند نمونه از کاربردهای مه پاش اشاره می‌کنیم.

  • خنک کردن و کاهش دمای محیط اطراف و فضای باز
  • افزودن رطوبت به محیط‌های پرورش و رشد گل‌ و گیاه مانند گلخانه‌ها
  • کاهش دود ناشی از آتش‌سوزی با استفاده از سیستم مه پاش فشارقوی
  • کنترل آتش
  • تصفیه هوای آلوده و دودآلود
  • می‌توان از مه پاش برای ایجاد جلوه ‌های ویژه بصری در اطراف باغ‌ها، شهربازی‌ها و سایر مکان‌های تفریحی استفاده کرد.
  • می‌توان برای از بین ‌بردن بوی بد و نامطبوع در یک محیط از مه پاش برای اسپری کردن عطر و انواع خوشبوکننده استفاده کرد.
  • می‌توان از مه پاش برای سم‌پاشی یک منطقه که حشرات به آن حمله کرده‌اند و یا سم‌پاشی گیاهان و گل‌های آپارتمانی استفاده کرد.

 در ویدئوی زیر می توانید عملکرد مه پاش صنعتی را در یک سالن صنعتی مشاهده کنید.

  

تفاوت مه پاش فشارقوی و ضعیف

تفاوت عمده بین مه پاش فشارقوی و ضعیف در حجم و شدت قطرات آبی است که در هوا منتشر می‌کنند. مه پاش فشارقوی انتخاب قدرتمندتری است؛ چرا که می‌تواند دما را تا 30 درجه کاهش دهد و همچنین به جهت قطر بسیار کم قطرات آب هیچ حسی از رطوبت ایجاد نمی‌کند.

مه پاش فشار ضعیف اما انتخاب مقرون ‌به ‌صرفه‌تری است؛ چرا که قیمت آن به ‌وضوح از نوع فشارقوی آن کمتر است. مه پاش فشار ضعیف قدرت خنک‌کنندگی کمتری دارد (در حدود 10 درجه می‌تواند دما را کاهش دهد). همچنینی می‌تواند حس ضعیفی از خیس شدن را ایجاد کند. اگر می خواهید در مورد عوامل موثر بر قیمت مه پاش اطلاعات بدست بیاورید، مقاله قیمت مه پاش را بخوانید.

خرید مه پاش صنعتی و خانگی

 

 بیشتر بخوانید : ساخت مه پاش خانگی

چگونه یک سیستم مه پاش را نصب کنیم؟

اگر قصد خرید مه پاش صنعتی و خانگی را دارید، قبل از خرید باید با نصب مه پاش خانگی آشنا شوید. البته نصب آن کار دشواری نیست؛ اما بهتر است این کار را به متخصص بسپارید. اگر به هر دلیلی خواستید خودتان مه پاش را نصب کنید، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • یک لوله پی‌ وی ‌سی خریداری کرده و آن را به قطر 24 اینچ برش دهید. بهتر است برای برش لوله از کاتر مخصوص پی‌ وی ‌سی استفاده کنید که کار شما راحت ‌تر شود. لوله و همچنین نازل را با پرایمر بپوشانید. همچنین حدود اینچ از قسمت داخلی و خارجی هر دو انتهای نازل را نیز با پرایمر بپوشانید.
  • نازل‌ها را با چسب PVC بر روی لوله بچسبانید. تمام نازل‌ها و لوله‌ها را چسبانده و دقت کنید که نازل‌ها مستقیماً با هم هماهنگ شده باشند؛ زیرا پس از خشک شدن چسب امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد.
  • از طریق گیره‌ های لوله آن‌ها را تا حدودی شل به سقف پاسیو یا فضای باز خود متصل کنید.
  • سوراخ ‌های نازل اسپری باید به نحوی طراحی شود که مستقیم به سمت پایین نباشد؛ بلکه باید تا حدی متمایل به سمت بیرون باشد تا بتواند فضای بیرون را اسپری کند. تمامی نازل‌های مه پاش را در زاویه مناسب با هم به سقف بچسبانید. می‌توانید گیره‌ها را که در مرحله قبل شل بستید، کاملاً سفت کنید و برای افزایش اطمینان از محکم بودن گیره‌هایی اضافی در بین دو نازل قرار دهید.
  • یک شیر تخلیه به سیستم مه پاش اضافه کنید. تا در زمان نیاز بتواند تخلیه را انجام دهد. قبل از فصل زمستان ممکن است به تخلیه نیاز باشد. برای این کار یک اتصال آرنجی به یک لوله کوتاه متصل کرده و یک زه کش به انتهای این لوله وصل کنید. زه‌کشی باید قابلیت باز کردن پیچ را داشته باشد که بتواند آب را جهت تخلیه آزاد کند.
  • یک آداپتور را با استفاده از اتصال زانویی به شیر آب ببندید. یک ساعت زمان لازم است که چسب خشک و محکم شود.
  • آب را باز کنید و چند ساعتی اجازه دهید به شکل آزمایشی شست‌ و شو کند. در مرحله آخر نازل‌های اسپری آب را به سر نازل‌ها متصل کنید. دریچه آب را ببندید. اکنون سیستم مه پاش شما آماده استفاده در فضای باز است.

 

شناسایی سیستم مه پاش معیوب و نحوه تعمیر آن

تعمیر و نگهداری مه پاش به ‌علاوه نظافت دائمی آن می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد. اگر به خرید مه پاش صنعتی و خانگی فکر می‌کنید، باید نحوه نگهداری آن را هم بدانید؛ در غیر این صورت ظرف مدت کوتاهی مه پاش شما از کار می‌افتد یا کیفیت اولیه را ندارد. در زیر چند نمونه از مشکلاتی که ممکن است یک مه پاش با آن روبه‌رو شود را ذکر کرده‌ایم.

  1. ممکن است مه به ‌اندازه کافی اسپری نکند که علت آن می‌تواند در آسیب دیدن نازل، فشار آب ضعیف یا قطعی آب و یا مشکل در کل سیستم مه پاش باشد. راه‌ حل این مشکل ساده است نازل را تعویض یا تعمیر کنید. در مواقعی هم ممکن است راه نازل به جهت کثیفی و رسوبات گرفته ‌شده باشد، نازل را به ‌طور دوره‌ای تمیز کنید. همچنین از پر بودن مخزن و رسیدن آب کافی به سیستم مطمئن شوید.
  2. ممکن است مه کثیف و دارای ناخالصی اسپری شود که علت آن می‌تواند جمع شدن غبار و آلودگی روی فن چرخاننده باشد. با تمیز کردن پره‌های فن و سایر متعلقات از شر این مشکل هم خلاص خواهید شد.

 

نتیجه گیری

امیدواریم توانسته باشیم با راهنمای خرید مه پاش صنعتی و خانگی به شما کمکی کرده باشیم. مه پاش‌ها سیستم ساده ‌ای دارند که به جهت مزایای بالای خود می‌توانند جایگزین مناسبی برای کاهش دما و خنک کردن هوا در فضاهای باز و پاسیوها باشد. مه پاش دوستدار محیط ‌زیست است و هیچ آسیبی به طبیعت وارد نمی‌کند.

مه پاش انرژی کمی مصرف می‌کند و به جهت سیستم اسپری خود که قطرات آب را بسیار کوچک می‌کند، میزان بسیار کمی آب مصرف می‌کند؛ اما خنک‌کنندگی بیشتری نسبت به سایر وسایل سرمایشی دارد. خرید مه پاش صنعتی و خانگی به شما کمک می‌کند از مزایای یک سیستم خنک‌کننده عالی بهره‌مند شوید.

جهت خرید مه پاش صنعتی و خانگی با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تماس باشید. (38482273-051 - 22032002-021)

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.