گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

صفر تا صد تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش

صفر تا صد تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش

در روزهای گرم تابستانی به دلیل وجود انواع وسایل خنک‌کننده مصرف انرژی بالا می‌رود. برای اینکه بتوان در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کرد، پیشنهاد می‌دهیم از پنکه مه پاش بهره ببرید. این پنکه‌ها می‌توانند به طور کارآمد باعث خنکی فضا شوند؛ اما نکته‎‌ای که اهمیت دارد، تعمیر و نگهداری آن‌ها است. اگر تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش اصولی باشند، این محصولات می‌توانند سال‌ها به کارکرد منحصربه‌فرد خود ادامه دهند. در ادامه اطلاعات کامل‌تری را درباره این موضوع ارائه خواهیم داد؛ پس همراه ما باشید.

 

چگونه از پنکه مه پاش نگهداری کنیم؟

پنکه‌های مه‌پاش هر چند وقت یک بار نیاز به تعمیر و نگهداری دارند تا بتوانند عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش بگذارند. برای اینکه بتوانید فرایند نگهداری از این محصولات را به خوبی طی کنید، نیاز است چند کار را به خوبی انجام دهید. برخی از این کارها در لیست زیر آورده شده‌اند:

پنکه را تمیز نگه دارید

اولین اصل این است در تمیز نگه داشتن پنکه مه پاش کوشا باشید. پنکه حین کار یک سری آب از خود در قسمت توری بر جای می‌گذارد.  در صورتی که هر روز این آب تخلیه نشود، یک سری لکه سفید رنگ بر جای می‌ماند. این لکه‌ها روی ظاهر پنکه اثر منفی می‌گذارند و ممکن است روی کارکرد نهایی نیز تأثیرگذار واقع شوند؛ ازاین‌رو حتماً روزانه بخش توری و گارد پنکه را خشک کنید.

حتماً مخزن را چک کنید

برای نگهداری اصولی از پنکه مه پاش چک کردن مخزن را فراموش نکنید. این کار از آن جهت باید انجام شود که پمپ دستگاه بدون آب به کار خود ادامه ندهد. زمانی که مخزن بدون آب باشد، منجر به سوختن پمپ می‌شود و همین موضوع باعث ضرر مالی بسیار خواهد شد. البته در برخی از پنکه‌ها مخزن آب از سیستم خودکار برخوردار است. یعنی اگر مخزن خالی شود، به صورت اتوماتیک پر می‌شود و در صورت رسیدن آب به حد نصاب، مسیر ورودی قطع خواهد شد.

چک کردن مخزن جهت تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش

نوسانات برق را بررسی کنید

نکته دیگر برای نگهداری از پنکه مه پاش بررسی نوسانات برق است. گاهی اوقات بدون دلیل برق قطع و وصل می‌شود. اگر این موضوع به صورت مکرر رخ دهد، به دستگاه آسیب وارد خواهد کرد. برای جلوگیری از این موضوع پیشنهاد می‌دهیم حتماً از سه‌راهی محافظ دار کمک بگیرید. این محصولات الکتریکی با عملکرد منحصربه‌فرد خود می‌توانند از بروز نوسانات برق به شکل چشمگیری جلوگیری کنند و از دستگاه‌های ارزشمند شما محافظت به عمل بیاورند.

به راحتی آنها را حمل کنید

در زمینه تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش حتماً به فرایند حمل و نقل توجه کنید. اگر هنگام جابه‌جایی اصول را در نظر نگیرید، ممکن است باعث وارد شدن آسیب‌های بسیار به دستگاه شوید که همین موضوع ضررهای مالی هنگفت را برای شما ایجاد می‌کند. نکات مختلفی هنگام جابه‌جایی وجود دارند. به عنوان مثال باید توجه کنید به میله‌ای که وسط دستگاه است، کاری نداشته باشید؛ زیرا کشیدن آن هنگام حمل و نقل نتیجه‌ای جز شکستن قطعات نخواهد داشت. در کل ایده‌آل‌ترین راهکار برای جابه‌جایی پنکه، هول دادن آن از بخش مخزن است.

حتماً روغن پمپ را تعویض کنید

برای نگهداری از پنکه مه پاش به تعویض روغن پمپ نگاه ویژه‌ای داشته باشید. در واقع روغن پمپ هر چند وقت یک بار باید تعویض شود تا پنکه بتواند عملکرد درستی داشته باشد. اگر اولین بار است که از مه پاش استفاده می‌کنید، حتماً بعد از 50 الی 90 ساعت کارکرد، نسبت به تعویض روغن اقدام کنید؛ اما در دفعات بعدی هر 500 ساعت یک بار باید این کار را انجام دهید. لازم به ذکر است به هیچ عنوان مخزن روغن را به صورت کامل پر نکنید و اجازه دهید کمی خالی بماند؛ در غیر این صورت آسیب جدی به پمپ وارد می‌شود.

 

چه زمانی برای تعمیر پنکه مه پاش اقدام کنیم؟

گذر زمان و نگهداری اشتباه می‌توانند مشکلاتی را برای پنکه مه پاش ایجاد کنند؛ به همین علت برای جلوگیری از خرابی بیشتر باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کنید. مشکلات این دستگاه‌ها موارد مختلفی را شامل می‌شوند که هر کدام به نحوی روی عملکرد نهایی تأثیرگذار هستند. در زیر می‌توانید برخی از رایج‌ترین مشکلات را مشاهده کنید.

  • موتور کار نمی‌کند

جدی‌ترین مشکلی که برای پنکه مه پاش می‌تواند به وجود بیاید، کار نکردن موتور است. گاهی اوقات موتور به صورت کامل یا نیمه می‌سوزد که در هر دو صورت باید نسبت به خرید گزینه جدید اقدام کنید. همچنین کار نکردن موتور می‌تواند ناشی از سوختن خازن باشد. در این شرایط با خرید و نصب خازن جدید می‌توان از موتور قدیمی دوباره استفاده کرد. این کار در هزینه‌های تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش نیز صرفه‌جویی می‌کند.

تعویض روغن پمپ برای تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش

 

  • سری پنکه نمی‌چرخد

مشکل دیگری که شما را نیازمند تعمیر پنکه مه پاش می‌کند، نچرخیدن سری پنکه است. دلیل اصلی که باعث ایجاد این مشکل می‌شود، به گیربکس موتور برمی‌گردد. در گیربکس سه قطعه وجود دارند. از این قطعه‌ها تحت عنوان قطعات خورشیدی یاد می‌شود و شکستن آن‌ها باعث خواهد شد سری پنکه قدرت چرخش نداشته باشد. زمانی که این قطعات تعویض شوند، مجدداً می‌توانید شاهد عملکرد فوق‌العاده از دستگاه خود باشید. اگر درباره تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش سؤالی دارید، می‌توانید با کارشناسان گرماسازه شرق تماس بگیرید.

 

برای تعمیر پنکه مه پاش به کجا مراجعه کنیم؟

مه‌پاش‌ها دستگاه‌های بسیار حساسی هستند که کار تعمیر مه پاش را نباید دست هر کسی سپرد. شما باید زمان کافی به پیدا کردن مراکز برتر اختصاص دهید و نکات گوناگونی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال این مراکز باید از بهترین متخصصان بهره‌مند باشند. تعمیرکاران پنکه‌های مه‌پاش یک سری ویژگی دارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  1. تعمیرکاران باید بتوانند کار خود را بدون نقص انجام دهند.
  2. تعمیرکاران باید نسبت به سیستم‌های مه پاش صنعتی و مه پاش نیمه‌ صنعتی شناخت کاملی داشته باشند.
  3. تعمیرکاران باید تمامی اجزای سیستم مه‌ پاش را بشناسند تا هنگام تعمیر با مشکل مواجه نشوند.

در زمینه انتخاب بهترین مرکز تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید. توجه به این نکات باعث می‌شود خیال شما از بابت با کیفیت‌ترین تعمیرات راحت شود. در لیست زیر به بررسی برخی از این نکات پر اهمیت پرداخته‌ایم:

  1. بهترین مراکز باید به صورت شبانه‌روزی کارشناس پاسخگو داشته باشند و مشاوره‌های رایگان ارائه دهند.
  2. بهترین مراکز تعمیر باید قطعات کاملاً اورجینال و با کیفیت را هنگام تعویض به کار بگیرند.
  3. بهترین مراکز باید خدمات خود را با تضمین ارائه دهند و حتماً روی کیفیت و گارانتی تأکید داشته باشند.
  4. بهترین مراکز باید نیروهای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به محل مورد نظر اعزام کنند.
  5. همچنین بهترین مراکز در کنار ارائه خدمات با کیفیت، باید تعرفه‌های مناسب را برای تعمیرات خود در نظر بگیرند.

 

مراحل تعمیر پنکه مه پاش چیست؟

تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش مراحل گوناگونی دارند که تعمیرکاران باید تمامی آن‌ها را به دقت پشت سر بگذارند تا بعداً هیچ مشکلی به وجود نیاید. این مراحل شامل گزینه‌های زیر هستند:

  1. قطعات باید به صورت کامل تست شوند و اتصالات مورد بررسی دقیق قرار بگیرند.
  2. سپس باید مراحل مرتبط با عیب‌یابی سیستم طی شوند.
  3. در نهایت قطعات باید تعمیر یا تعویض شوند که هزینه تعویض بسیار بیشتر است؛ زیرا یک قطعه جدید جایگزین می‌شود.

تعمیر انواع پنکه مه پاش

تعمیر انواع پنکه مه پاش

خدمات تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش بر اساس مدل آن متفاوت هستند. در واقع پنکه‌های مه‌پاش انواع مختلفی دارند و به سه دسته کلی خانگی، نیمه‌ صنعتی و صنعتی تقسیم می‌شوند. برای تعمیر پنکه‌های مه پاش صنعتی باید از بهترین متخصصان کمک گرفته شود؛ زیرا حساسیت آن‌ها بسیار بالا است. پمپی که درون این دستگاه‌ها قرار گرفته، از نوع فشار قوی بوده و تعمیر آن باید توسط ماهرترین نیروها صورت بگیرد.

مه‌ پاش‌ خانگی در دو مدل بدون پمپ و با پمپ ارائه می‌شوند و برای تعمیر هر کدام از آن‌ها نیاز است قطعات را به صورت جداگانه عیب‌یابی و مورد بررسی قرار داد. هر چند تعداد نازل‌های مه پاش نیمه‌ صنعتی در مقایسه با صنعتی کمتر است؛ اما همچنان حساسیت تعمیر بالا بوده و باید از بهترین متخصصان کمک گرفته شود.

 

برای تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش چقدر باید هزینه کنیم؟

یکی از سؤالات مهمی که پرسیده می‌شود این است برای تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش چقدر باید هزینه کنیم؟ به طور کلی نمی‌توان هزینه مشخصی را برای تعمیرات بیان کرد؛ زیرا خرابی‌ها و مدل دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. معمولاً تعمیر مه‌ پاش‌ صنعتی به هزینه بیشتری نیاز دارد. همچنین اگر قطعات نیاز به تعویض داشته باشند، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در کل باید ابتدا با مرکز تعمیرات تماس بگیرید تا نیروها به محل اعزام شوند. تکنسین‌ها پس از بررسی مشکل هزینه نهایی را با شما در میان می‌گذارند و شما می‌توانید بعد از در نظر گرفتن تمامی جوانب، تصمیم آخر را بگیرید.

 

سخن آخر

با فرا رسیدن تابستان خدمات مرتبط با تعمیر و نگهداری پنکه مه پاش نیز بیشتر می‌شوند. دلایل مختلفی وجود دارند که باعث خرابی این دستگاه‌ها می‌شوند که نوسان برق از جمله این دلایل است. برای اینکه مه پاش شما عمر بیشتری داشته باشد، حتماً باید از آن‌ به خوبی نگهداری کرده و به صورت دوره‌ای نسبت به سرویس اقدام کنید. اگر به خدمات تعمیرات نیاز دارید، می‌توانید با شماره های 38482273-051 و 22032002-021 تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گرماسازه شرق به خوبی شما را راهنمایی می‌کنند.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله سیستم های جدید سرمایش و گرمایش
سیستم های جدید سرمایش و گرمایش
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳
نمایش مقاله نازل مه‌ پاش چیست؟ و معرفی انواع آن
نازل مه‌ پاش چیست؟ و معرفی انواع آن
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش چیست؟ و معرفی اجزای دستگاه مه پاش
مه پاش چیست؟ و معرفی اجزای دستگاه مه پاش
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

پیام بگذارید.