گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

اجزاء سیستم رطوبت ساز مه پاش

اجزاء سیستم رطوبت ساز مه پاش

معرفی و اجزاء سیستم رطوبت ساز مه پاش

سیستم خنک کننده مه پاش و مه ساز یا همان سیستم رطوبت ساز مه پاش مناسب ترین روش برای خنک سازی و تامین رطوبت در محیط های وسیع مانند سالن های پرورش گیاهان قارچ و گلخانه ها، در سالن های دامداری، سوله ها، و فضاهای کوچک رستورانی و کافی شاپی و ... می باشد. به عنوان مثال مه پاش سالن های ورزشی و مه پاش رستوران از کاربردهای این سیستم می باشد. اکنون می خواهیم در مورد اجزاء سیستم رطوبت ساز مه پاش صحبت کنیم.

از سیستم رطوبت ساز مه پاش جهت برطرف کردن مشکلات گرمی فصل تابستان و مناطق گرمسیر و محیط هایی که با رطوبت پایین و دمای بالا هستند استفاده می شود. زیرا اگر محیط به دمای مورد نظر نرسد موجب کاهش تولید و مشکلاتی جبران ناپذیری را ایجاد می کند. 

 

بیشتر بخوانید : مه پاش گلخانه

 

کارکرد سیستم رطوبت ساز مه پاش به گونه ای است که با تبخیر شدن آب و تبدیل آن به ذرات 3 تا 20 میکرون که به پودر شدن آب و نازل بستگی دارد به طور یکسان در محیط پخش می شود و گرمای هوا را جذب خود می کند و عمل تبخیر را انجام می دهد و فضای مورد نظر را خنک می سازد با توجه به اینکه اثری از خیسی روی سطح از خود جای بگذارد.

 

اجزاء سیستم رطوبت ساز مه پاش

  1. مه پاش
  2. پمپ
  3. پایه نازل
  4. شیلنگ های فشار قوی پرس شده هیدرولیکی
  5. شیلنگ اصلی تغذیه نازل های استیل ایتالیایی و تایوانی
  6. فیلتر تک مرحله ای، دو مرحله ای، و سه مرحله ای
  7. تابلو برق و تایمر
  8. سیم بکسل

 

مه پاش 

همانطور که در توضیحات قبل به آن اشاره شد مه پاش جهت خنک سازی فضای باز (فضاهای کوچک و بزرگ) کافی شاپ، رستوران، تراس ها، آلاچیق، گلخانه، کارخانه جات، دامداری و ...  ( مشاغلی که نیازمند به سیستم خنک سازی و رطوبت ساز هستند ) استفاده می شود.

 

آشنایی با اجزاء سیستم رطوبت ساز مه پاش 

 

پمپ پیستونی فشار بالا :

این پمپ ها در اندازه ها و فشارهای مختلف توسط شرکت مونتاژ، آماده بهره برداری می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد پمپ مه پاش مقاله پمپ مه پاش را بخوانید.

 

نازل های مه پاش :

این نازل ها که در اندازه های مختلف تولید می شوند به جهت تبدیل آب پر فشار به ذرات ریز آب مورد استفاده قرار می گیرند. نازل مه پاش دارای انواع برنجی و استیل با سر سرامیکی و یا استیل می باشند. بر اساس نیاز سیستم مهپاش از اندازه ها و تعداد متفاوت نازل استفاده می شود.

 

این مقالات را از دست ندهید :   گرفتگی نازل مه پاش

 

شیلنگ های پر فشار

به جهت رساندن آب پر فشار به سر نازل مه پاش استفاده می شوند در سیستم مه پاش از انواع شیلنگ ها می توان استفاده کرد اما در سیستم رطوبت ساز مه پاش شرکت سرما سازه از شیلنگ های با کیفیت 110 بارسر و ته پرس شده فشار قوی سیمی استفاده می گردد که دارای ضمانت پنج ساله می باشد.

 

شیر تنظیم فشار

این شیر ها را به منظور تنظیم فشار و دبی خروجی پمپ متناسب با تعداد و اندازه نازل مه پاش مورد استفاده در پروژه بر روی خروجی پمپ پر فشار نصب می نمایند، به این ترتیب می توان فشار ورودی به سیستم مه پاش را تنظیم کرد. فشار مناسب از خرابی نازل مهپاش و سایر اجزای سیستم مهپاش جلوگیری می کند.

 

فیلتر آب

فیلتر آب در مسیر ورودی پمپ قرار داده می شود تا از ورود ذرات جامد ریز موجود در آب به داخل پمپ و سپس نازل مه پاش جلو گیری نماید. این کار باعث دوام بیشتر سیستم مه پاش می شود بسته به خروجی و حجم موتور سایز و تعداد فیلترها متفاوت می باشد. اگر قصد دارید در مورد فیلتر تصفیه آب مه پاش اطلاعاتی داشته باشید، مقاله فیلتر تصفیه آب مه پاش را بخوانید.

 

سختی گیر

در مناطقی که کیفیت آب پایین است و املاح زیادی دارد، برای جلوگیری از بسته شدن نازل مه پاش و از کار افتادن سیستم، از وسیله سختی گیر استفاده می شود تا املاح اضافی آب گرفته شده و از ته نشینی بر روی منافذ نازل مه پاش جلوگیری شود.

 

تابلو برق

سیستم رطوبت ساز مه پاش مجهز به تابلو برق کنترل بار کنترل فاز می باشد که نوسانات برقی را پیشگیری می کند. تایمر با پنج برنامه زمان بندی شده جهت تنظیم تایم، با توجه به دمای محیط تنظیم می گردد.

 

موتورها

شامل موتورهای صنعتی، نیمه صنعتی و کافی شاپی می باشد، موتورهای صنعتی شامل پمپ های 100 بار، 110 بار و 200 بار فشار کوبله شده می باشند. این موتورها حداقل 120 تا حداکثر 270 عدد نازل را جوابگو می باشند. موتورهای نیمه صنعتی شامل پمپ های 60 بار و 50 بار فشار کوبله شده می باشد. این موتورها حداقل 40 نازل و حداکثر 70 عدد را پوشش می دهند. موتورهای کافی شاپی شامل پمپ های 20 بار، 30 بار و 35 بار فشار می باشد. این موتورها حداقل 10 نازل و حداکثر 40 عدد را پوشش می دهد.

جهت زیبایی بیشتر کار از سیم بکسل و کرپی مهارکش استفاده می شود.

 

گروه تولیدی گرماسازه شرق با تولید مدرن ترین سیستم های سرمایشی فضای دلنشین و مناسبی را برای شما مهیا می کند. هدف ما جذب رضایت شماست.

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
مه پاش چیست؟ نحوه نصب و راه‌ اندازی آن
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
مه‌ پاش رستوران‌ و فضای باز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
مه پاش کشاورزی و اهمیت خرید آن
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام بگذارید.