گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

سیستم گرمایش تابشی لوله‌ ای چیست؟

سیستم گرمایش تابشی لوله‌ ای چیست؟

 سیستم گرمایش تابشی لوله‌ ای به ‌عنوان دستگاه‌های گرمایش مادون‌ قرمز با گاز طبقه‌بندی می‌شوند و در گروه سیستم‌های گرمایش غیرمتمرکز قرار می‌گیرند. برخلاف سیستم‌های گرمایش مرکزی، ویژگی گرمایش تابشی لوله ای این است که گرمای آنها در محل دقیق مورد نیاز در مقابل منفعل در فضا تولید می‌شود و افزونگی ایجاد می‌کند.

در صورتی ‌که یک بخاری لوله‌ای در تأسیساتی خراب شود، بسیاری دیگر هنوز در حال کار هستند. طیف گسترده‌ای از انواع گرمایش الکتریکی وجود دارد و انتخاب نوع مناسب برای نیازهای شما بسیار مهم است تا بتوانید تا حد امکان راحت باشید و در هزینه‌های جاری غیر ضروری هزینه نکنید.

هیتر تابشی لوله‌ ای، فن، جابه‌جایی یا هالوژن، بخاری‌ های برقی وجود دارد که بیشتر نیازها را برآورده می‌کند. استفاده از انواع خاصی از بخاری‌های برقی در مقایسه با گرمایش مرکزی می‌تواند گران باشد، بنابراین هنگام تجزیه‌ و تحلیل انتخاب‌ها باید مراقبت کرد.

 

گرمایش تابشی لوله‌ ای چیست؟

گرمایش تابشی لوله‌ ای به دلیل هزینه‌ های بسیار کم برای گرم‌ کردن طولانی‌ مدت یک منطقه مناسب هستند. بخاری تابشی ها معمولاً در خروجی‌های قدرت 60 تا 360 وات در دسترس هستند. بخاری تابشی لوله‌ ای در فضاهایی مانند سرپوشیده محبوب هستند تا گرمای کم‌ هزینه و محافظت در برابر سرما را ایجاد کنند. شما می توانید انواع هیتر تابشی لوله ای را در گرماسازه شرق مورد بررسی قرار دهید. 

آنها را می‌ توان به پریز برق معمولی متصل کرد یا مستقیماً به منبع تغذیه متصل کرد و با انواع مختلفی از کنترل‌ های ترموستاتیک و سیستم‌ های تایمر در دسترس است تا به نحو احسن و مقرون‌ به‌ صرفه فضا را گرم کند.

هیتر تابشی لوله‌ ای به دلیل ابعاد جمع‌ و جور (اغلب در اندازه‌های مختلف از 1 تا 6 فوت در دسترس هستند) نسبت به انواع دیگر هیترهای برقی مانند مثلاً شوفاژ روغنی فضای کمتری را اشغال می‌کنند. اگر بیش از یک مورد استفاده قرار گیرد، می‌توان آنها را در براکت‌های مخصوص طراحی کرد. 

 گرمایش تابشی لوله  ای 

بخاری‌ های گرمایش تابشی لوله‌ ای به دلیل هزینه‌ های کم برای گرم‌ کردن طولانی‌ مدت یک منطقه مناسب هستند. البته به صورت نمونه گلخانه که از هیتر تابشی لوله ای مدل U استفاده می شود.

 

سیستم گرمایش تابشی لوله‌ ای چگونه کار می‌کند؟

انرژی مادون‌ قرمز (گرمای) خورشید بر سطح زمین اثر برجا گذاشته و دمای سطح زمین را بیشتر می‌کند. زمین با گرم‌ شدن سطح، این گرما را در فرآیند همرفت به منطقه اطراف آزاد می‌کند. سیستم گرمایش تابشی لوله‌ ای به همان شیوه عمل می‌کنند، گرما مستقیماً به افراد، اجسام و سطوح منتقل می‌شود که سپس گرما را از طریق همرفت به هوای اطراف آزاد می‌کنند.

سیستم گرمایش تابشی لوله‌ ای انرژی مادون ‌قرمز را برای تأمین گرما تولید می‌کند. انرژی مادون‌ قرمز شبیه نور مرئی، امواج رادیویی و اشعه ایکس است، با سرعت نور به ‌عنوان انرژی حرکت می‌کند و فقط در تماس مستقیم با سطوح جامد به گرما بازسازی می‌شود.

گرمایش مادون ‌قرمز در گرم ‌کردن افراد بدون نیاز به گرم‌ کردن هوای محیط بسیار مؤثر است و به این دلیل است که تحت تأثیراتی مانند دمای هوا، باد یا رطوبت قرار نمی‌گیرد و می‌تواند به‌ راحتی به جسم هدایت شود. از هیتر لوله ای جهت گرمایش انبار نیز استفاده میشود.

انتخاب‌ پذیری تبدیل مادون‌ قرمز به گرما تا حد زیادی برای گرمایش راحت و پردازش صنعتی مفید است. زیرا فقط مقدار واقعی گرمای مورد نیاز برای تولید است و به ‌راحتی به محل دقیق هدایت می‌شود. سایر روش‌ های گرمایش متکی به افزایش دمای حجم زیاد هوا به ‌منظور افزایش دمای محیط اتاق است.

با گرم ‌شدن، هوا تا سقف بالا می‌رود و صدها فوت مکعب فضای بلااستفاده را قبل از گرم‌ کردن کف، سطوح و افراد داخل فضا گرم می‌کند.

هیتر تابشی لوله ای به شما امکان می‌دهد مناطق مورد نظر خود را مستقیماً گرم کنید. شما می‌توانید با استفاده از BTU کمتر، دمای مورد نیاز خود را به دست آورید. در حالی‌ که از سوخت کمتری استفاده می‌کنید و در عین‌ حال اطمینان حاصل می‌کنید که هزینه‌ های سوختی شما در جایی که بیشترین نیاز را دارند، گرم می‌کند.

 

سیستم گرمایش تابشی لوله ای

 

آیا بخاری‌ های تابشی اجسام را در یک فضا یا هوا گرم می‌کنند؟

 این تصور غلط رایج است که بخاری تابشی هوای ساختمان را گرم نمی‌کنند. در حالی ‌که درست است که هوا به ‌عنوان واسطه‌ای برای انتقال گرما استفاده نمی‌شود، در حقیقت وقتی از بخاری‌ های تابشی استفاده می‌شود هوا گرم می‌شود. 

هنگامی که جرم در یک ساختمان (کف، دیوارها، اجسام) پس از جذب مستقیم انرژی مادون‌ قرمز گرم می‌شود، بخشی از این انرژی گرمایی از طریق همرفت به هوا منتقل می‌شود. به یاد داشته باشید، بخاری‌ های تابشی بیشتر توسط ترموستات کنترل می‌شوند و ترموستات‌ها دمای هوا را اندازه‌گیری می‌کنند، نه دمای اجسام یک اتاق! از این هیتر لوله ای به عنوان هیتر فضای باز برای گرمایش فضای باز استفاده می شود.

 

انواع گرمایش تابشی لوله ای

هیتر تابشی لوله‌ ای بر اساس میزان گرم ‌شدن امیتر تابشی (مبدل حرارتی) به دو دسته تقسیم می‌شوند. بخاری‌ های تابشی با شدت کم، مانند بخاری لوله، دمای امیتر را بین 600-1100F (315-590C) اجرا می‌کنند و هنگام کار هیچ نور مرئی از خود ساطع نمی‌کنند.

بخاری‌ های تابشی با شدت بالا بسیار گرم‌تر، بین 1500-1800F (815-1000C) کار می‌کنند و از این واقعیت که چراغ ساطع‌کننده هنگام کار قرمز روشن می‌درخشد، به ‌راحتی متأثر می‌شوند. هیتر تابشی با شدت بالا و پایین مزایای خود را دارند و هر کدام در شرایط مختلف عملکرد برتر را ارائه می‌دهند.

سیستم های گرمایش تابشی لوله ای گرماسازه شرق در دو سری U و L تولید‌ می‌شوند. هر کدام از این مدل های کاربردهای مختص به خود را دارند. 

قیمت گرماتاب به نسبت دیگر سیستم های گرمایشی مقرون به صرفه می باشد. این بدان معنی است که با توجه ساختار محکمی که این سیستم گرمایشی دارد و همچنین کاربرد آن برای بیشتر مصرف کنندگان بسیار توجیه اقتصادی بالایی دارد که همین موضوع موجب شده که مورد استقبال عموم قرار گیرد. 

گرمایش تابشی لوله ای مدل PRS-U

سیستم گرمایش تابشی لوله ای مدل PRS-U دارای سایزهای مختلفی میباشد که هر کدام دارای توان حرارتی متفاوتی می باشد. گرمایش این سیستم گرمایشی به صورت موضعی میباشد. از این نوع سیستم گرمایشی همانطور که گفته شد جهت گرمایش رستوران، سالن های ورزشی و صنعتی و بالاخص گرمایش فضای باز استفاده می شود. مانند گرمایش فضای باز و سالن های ورزشی و صنعتی.

سیستم گرمایش تابشی لوله ای مدل PRS-U دارای تفاوت عمده ای با دیگر گرماتاب ها می باشد. گرماسازه شرق دراین سیستم گرمایشی از رفلکتور 14 خم استفاده کرده که دارای بیشترین بازدهی گرما می باشد. البته قابل ذکر است که این رفلکتور با استفاده از دستگاه برک و لیزر با بهترین شکل ممکن تولید می شود.

همچنین مشعلی که در این هیتر تابشی لوله ای به کار رفته دارای کیفیت و جنس بالایی می باشد. قابل ذکر است شرکت گرماسازه شرق هیتر تابشی لوله ای مدل U را تا طول 9.5 متری تولید می کند.

گرمایش تابشی لوله ای مدل U

گرمایش تابشی لوله ای مدل PRS-L

هیتر تابشی لوله ای مدل PRS-L توسط گاز شهری عمل کرده و به آن مدل خطی نیز می گویند. این هیتر را در مکان هایی با ارتفاع حداقل 3 تا حداکثر 5 متر استفاده می کنند. همچنین این مدل از هیتر تابشی نیز در گرماسازه شرق تا 55L تولید می گردد. هیتر تابشی لوله ای مدل PRS-L بیشتر جهت مکان هایی که دارای ارتفاع با سقف کم هستند مانند گلخانه و مرغداری به کار می رود.

گرمایش تابشی لوله ای مدل L  

چرا سیستم گرمایش تابشی از سایر روش‌ های گرمایش کارآمدتر است؟

دلیل اصلی کارآمد بودن گرمایش تابشی این است که گرما به اشیاء و افراد در مکان مورد نیاز هدایت می‌شود و مانند سایر روش‌ ها به سقف نمی‌رسد. تقریباً هیچ‌ گونه انرژی بین سطح تابشی و ناحیه مورد نظر از بین نمی‌رود زیرا هوا جذب‌کننده ضعیفی از انرژی مادون‌قرمز است.

علاوه بر این، بخاری تابشی لوله‌ ای بازیابی سریع گرما را از باز و بسته‌ شدن درها فراهم می‌کند. از آنجایی ‌که سطوح ساختمان (یعنی کف) گرم هستند، پس از باز شدن درهای سقفی، دما سریع‌تر بازیابی می‌شود. از آنجا که گرما در کف ایجاد می‌شود، دمای سقف کمتر است و از دست‌ دادن حرارت از طریق سقف را کاهش می‌دهد. مزایای این دستگاه فراوان است و بسته به کاربرد متفاوت است.

 

نتیجه گیری

هنگامی که بخاری‌ های معمولی هوای گرم با بخاری مادون ‌قرمز جایگزین می‌شوند، دستیابی به صرفه‌ جویی در مصرف سوخت 30 تا 50 درصد متداول است. کمیته بین‌المللی سوخت و انرژی ایالت نیویورک ادعا می‌کند که از زمان تغییر به سیستم گرمایش تابشی لوله‌ ای، 50 درصد صرفه‌ جویی در سوخت انجام شده است. صرفه‌ جویی در سوخت بیش از 50 غیرمعمول نیست.

بسیاری از تأمین‌کنندگان انرژی و استفاده‌کنندگان محلی مزایای صرفه‌جویی در سوخت استفاده از بخاری‌ های تابشی برای گرم‌ کردن فضاهای تجاری، صنعتی و کشاورزی را تشخیص داده‌اند. خدمات جانبی مانند Enbridge ،Union Gas و Gaz Metro همگی جایگزین روش‌ های کم ‌بازده حرارت با تجهیزات گرمایش تابشی، تخفیف مداوم بهره‌وری انرژی را ارائه می‌دهند. شرکت گرماسازه شرق تولیدکننده انواع بخاری تابشی لوله ای می باشد. 

جهت خرید سیستم های گرمایش تابشی لوله ای با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تماس باشید.(38482273-051 - 22032002-021)

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

پیام بگذارید.