گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی

محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی

سیستم گرمایش تابشی 

بشر همواره به دنبال راهی بوده است که به جای استفاده از منابع طبیعی، جایگزین‌های مصنوعی را مورد استفاده قرار دهد تا بدون آسیب زدن به طبیعت، بهره لازم را از آن ببرد. یکی از جایگزین‌های مصنوعی الهام گرفته از طبیعت که در اثر پیشرفت تکنولوژی تولید شده و به محصولی کاربردی در دنیای امروزه تبدیل گردیده است، سیستم گرمایش تابشی است. این سیستم یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های دست بشر اما الهام گرفته از طبیعت است که برای ایجاد گرما در فضاهای بزرگ مانند سالن‌های ورزشی، کارگاه‌های صنعتی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از استفاده و اجرای این سیستم نیاز به بررسی‌هایی است تا دستگاه انتخابی برای گرمایش از نظر حجم و ... متناسب با فضای مورد نظر باشد. یکی از این بررسی‌ها محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

شرکت گرماسازه شرق با توجه به تولید با تمام دستگاه های پیشرفته و به روز دنیا تمام تلاش خود را می کند که جهت بهبود و بازدهی بهتر و ارائه متنوع ترین محصولات گرمایش تابشی لوله ای و با بهره گیری از مهندسین و کارشناسان مجرب در تامین گرمایش فضاهای بزرگ شامل ( سوله های صنعتی، سالن های ورزشی، سالن های مرغداری، گرمایش گلخانه، رستوران ها، ویلاها و فضاهای باز و انواع کوره های گرمایشی، صنایع سنگ و ... ) آماده ارائه طرح و برآورد برای پروژه های کلیه متقاضیان استفاده از سیستم های گرمایشی می باشد. 

محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی به چه معناست؟

تا همین چند سال پیش تامین گرما در فضاهای بزرگ به خصوص فضاهای صنعتی یک معضل اساسی بود. در بهترین حالت جهت تامین گرما از بخاری‌های صنعتی استفاده می‌شد که مصرف انرژی بالایی داشته، گرمایی غیر طبیعی ایجاد می‌کردند و استفاده از آنها خطرات و دردسرهای زیادی به همراه داشت.

به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی اما نوع وسایلی که به منظور تامین گرما در این محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند تغییر کرد و جای خود را به وسایل حرفه‌ای‌ و موثر داد. از جمله این محصولات می‌توان به کوره‌های هوای گرما یا هیترهای گرمایش تابشی اشاره کرد.

این محصولات نسبت به محصولات قدیمی تولید گرمایش در محیط کاربردی‌تر هستند زیرا میزان مصرف انرژی در آن‌ها کنترل شده‌تر است و گرمای واقعی‌تری در محیط ایجاد می‌کنند. به علاوه کاربرد این محصولات بیشتر و متنوع‌تر از محصولات قدیمی است و این در حالی است که بسیاری از خطرات استفاده از دستگاه‌های قدیمی و مشکلات نصب و راه‌اندازی در سیستم‌های جدید گرمایش تابشی به حداقل رسیده است.

محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی

البته نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها هم قوانینی دارد که یکی از آنها محاسبه ظرفیت سیستم تابشی برای اجرای آن در محیط است. محاسبه ظرفیت سیستم تابشی به معنی بررسی توانایی سیستم برای گرم کردن یک فضای مشخص و محدود با میزان انرژی و توان متعادل است. به عبارت دیگر محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی مشخص می‌کند که برای هر فضا چه نوع سیستمی استفاده شود تا سیستم با کمترین میزان مصرف انرژی بیشترین بازده را داشته باشد.

 

در محاسبه ظرفیت سیستم تابشی به چه نکاتی توجه می‌شود؟

برای اجرای گرماتاب در کارخانجات یا فضاهای صنعتی نکات مختلفی در نظر گرفته می‌شود که یکی از آن‌ها ظرفیت سیستم است. ظرفیت سیستم‌ها که به معنی توانایی آن‌ها برای گرم کردن یک فضا با مصرف معقول انرژی است. به همین دلیل با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف ابتدا باید ظرفیت موردنیاز برای ایجاد گرمایش در محیط را محاسبه کرد و براساس آن و پس از به دست آوردن شرایط کلی از فضا، اقدام به انتخاب سیستم و محصول تولید گرمایش کرد. به منظور این محاسبه و بررسی‌های اولیه، نکات زیر مهم‌ترین مسائلی هستند که باید به آنها توجه کرد:

  • بررسی و محاسبه میزان اتلاف انرژی حرارتی و گرما از جداره در و پنجره‌ها، تهویه محیط و ...
  • بررسی متراژ و فضاهای وابسته به بخش اصلی
  • بررسی تاسیسات فضا
  • مشخص کردن تعداد هیترهای لازم برای گرم کردن محیط
  • مشخص کردن میزان گاز مورد نیاز
  • مشخص کردن جای هیترها و میزان اتلاف انرژی در جایی که این مشکل ایجاد نشود.

در نهایت با در نظر گرفتن تمام پارامترهای بالا و نکاتی مانند ضخامت دیوارها، سقف و پس از مقایسه با جدول مشخصات دستگاه‌های گرمایشی می‌توان محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی را به دقیق‌ترین شکل ممکن انجام داد و بهترین دستگاه گرمایشی از نوع هیتر یا کوره را برای گرم کردن و تامین انرژی فضای داخلی انتخاب کرد.

 

انواع دستگاه‌های تامین کننده گرمایش در فضاهای صنعتی

همان‌طور که گفتیم جهت ایجاد گرمایش در یک فضای صنعتی مانند سالن ورزشی، گلخانه، مرغداری‌ها و... گزینه‌های مختلفی وجود دارد. امروزه سیستم‌ها و دستگاه‌های گرمایشی مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام از آنها را می‌توان برای ایجاد گرما در فضای مورد نیاز استفاده کرد. از انواع این سیستم‌ها می‌توان به بخاری لوله ای گرماتاب و کوره هوای گرم اشاره کرد که در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم.

گرمایش تابش لوله‌ای

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین محصولاتی که برای ایجاد گرمایش در فضاهایی مانند مرغداری، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و... استفاده می‌شود، سیستم گرمایش تابشی لوله‌ای است. این سیستم که شامل هیترهای تابشی است به عنوان به روزترین و جدیدترین تکنولوژی گرمایشی هم شناخته می‌شود. از این محصول به منظور تولید گرما در فضاهای صنعتی و بزرگ استفاده می‌شود.

گرمایش تابش لوله‌ای از سه نوع هیتر تابشی لوله‌ای، تابشی دکوراتیو و تابشی سرامیکی اشاره کرد. هر کدام از این هیترها در صورت استفاده در محلی مناسب، بهترین علمکرد را دارند. گرمایش تابشی این دستگاه‌ها معمولا عملکردی شبیه به تابش خورشید با میزان گرمای مشابه دارد.

در تولید این هیترها از طبیعت الهام گرفته شده است و مانند خورشید که هر آنچه به آن می‌تابد را گرم می‌کند، این هیترها نیز تنها مخصوص گرم کردن فضا نیستند و هر چیزی که در نزدیکی آنها باشد را گرم می‌کنند. محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی برای نصب این سیستم‌ها بسیار مهم است تا با کمترین اتلاف انرژی، گرمای خوبی تولید ‌کنند.

انواع این محصول امروزه توسط مراکز مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شوند که یکی از بهترین آن‌ها، گرماسرما سازه شرق است. علت مطرح و معتبر بودن محصولات تولید شده این برند، تجربه بالا در تولید هیترها و وسایل خنک کننده و در نظر گرفتن محاسبه ظرفیت در زمان انتخاب نوع مناسب وسایل گرمایشی و سرمایشی است.

محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی لوله ای

  کوره هوای گرم

از دیگر محصولات کاربردی که برای ایجاد گرما در فضاهایی مانند کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، کوره هوای گرم یا هیتر کابینتی را می‌توان نام برد. این محصول نوعی بخاری بزرگ صنعتی است که به منظور تولید گرما نه به روش مرسوم و قدیمی بلکه با گردش مجدد هوا و انتقال حرارتی محیط را گرم می‌کند. میزان مصرف انرژی در کوره هوای گرم نسبت به هیتر بیشتر و به همان نسبت شرایط استفاده و محاسبه ظرفیت گرمایشی آن هم تفاوت‌های اساسی دارد.

محاسبه ظرفیت کوره هوای گرم

مشخصات مدل‌های مختلف گرمایش تابش لوله‌ای

محصولات گرمایش تابشی لوله‌ای دارای دو نوع هیتر مدل U و L هستند. هر کدام از این محصولات کارایی و مشخصات به خصوصی داشته و از نظر ظرفیت گرمایی و ... با هم تفاوت دارند. در صورتی که قصد استفاده و راه‌اندازی هر کدام از آن‌ها را در محیط صنعتی خود دارید ابتدا باید مشخصاتی که دارند را در نظر بگیرید. بررسی دقیق مشخصات به محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی هم کمک می‌کند تا محصول گرمایشی با کمترین اتلاف انرژی، گرمای قابل قبولی ایجاد کند.

 

مشخصات فنی دستگاه تابش لوله‌ای مدل U

این دستگاه کاربردهای زیادی دارد و یکی از بهترین دستگاه‌های گرمایش تابشی است که به دلیل شکل ظاهری خود طرفداران بالایی هم دارد.

 

هیتر تابشی مدل L

این مدل هیتر  از دیگر ابزارهای سیستم تابش و گرمایش لوله‌ای است که برخلاف مدل قبلی که دو انحنای به هم چسبیده داشتند، این مورد به صورت یک لوله و خطی شکل است. از این محصول به منظور گرم کردن محیط فضاهایی مانند مرغداری، کناره سوله‌ها و... استفاده می‌کنند. با توجه به حالت این محصول استفاده از آن تنها در محیط‌هایی امکان‌پذیر است که 3 تا 5 متر ارتفاع داشته باشند. دقت کنید این نوع هیتر، قابلیت‌های گرمایی مشابه هیتر مدل U را دارد اما در بعضی مشخصات فنی متفاوت با هیتر U است. در تصویر زیر می‌توانید مشخصات فنی این هیتر را مشاهده کنید.

 

مزایای استفاده از سیستم‌های گرمایش تابشی

همان‌طور که گفتیم سیستم‌های گرمایشی تابشی به منظور بهره‌وری بهتر و بیشتر تولید شدند تا با کمترین اتلاف انرژی، گرمای بیشتری در محیط ایجاد شده و این گرما آزاردهنده نیز نباشد اما این موضوع تنها مزیت هیترهای تابشی نیست. این محصول مزایای مختلف دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • با استفاده از سیستم‌های تابشی هیتری در کوتاهترین زمان می‌توان به دمای مورد نظر دست پیدا کرد.
  • مصرف سوخت و برق با استفاده از سیستم‌ها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • تمرکز گرما با این سیستم‌ها بر کف سالن خواهد بود تا با گرم کردن کف، دیگر بخش‌ها نیز گرم شود.
  • در صورت دقت در انجام محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی، گرمای محیط یکنواخت خواهد بود.
  • فضای کاری را اشغال نمی‌کند.
  • در طراحی و ساخت این محصول از بهترین مواد اولیه برای بدنه استفاده شده تا در اثر استفاده طولانی مدت دچار آسیب‌دیدگی نشود.
  • دستگاه‌هایی که به منظور گرمایش تابشی استفاده می‌شوند، چه لوله‌های U و L شکل و چه کوره‌های هوای گرم را می‌توان به راحتی جابجا کرد.
  • این محصول دارای استانداردهای لازم است و در صورت خرید از مراکز معتبر گارانتی مناسب و قابل قبولی نیز دارد.
  • اخذ استاندارد ISO 9001:2015
  • دارنده استاندارد کیفیت برتر اتحادیه اروپا (CE) برای استاندارد BS-EN 416-1 برای سیستم های گرمایشی تابشی
  • دارای پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت
  • دارای 5 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش.

 

همچنین امکان نصب این سیستم ها در فروشگاه ها و نمایشگاه های مرتفع نظیر مبل و ... وجود دارد. با توجه به شرایط نصب، این دستگاه ها هیچ گونه فضای مفیدی را اشغال ننموده و یک شرایط مناسب را جهت ایجاد فضای گرم و دلچسب فراهم می کنند.

با توجه به اینکه سیستم های گرمایشی و تابشی شرکت گرماسازه شرق دارای رفلکتور بالایی دارای 14 خم که با دستگاه های برک و لیزر به بهترین شکل به تولید می رسد و از توان مشعل با بهترین کیفیت و بهترین جنس با ضمانت 5 ساله و 15 ساله آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز است.

ما به جرات می توانیم بگوئیم که سیستم گرمایشی گرماسازه شرق با، بالاترین راندمان و بازدهی گرما با بالاترین کیفیت در تمامی مدلها، بدون شک یکی از بهترین برندهای ایران می باشد. 

(تمامی مدلهای نصب شده در سراسر ایران قابل رویت می باشد.)  

  مزایای سیستم گرمایش تابشی

انواع سیستم گرمایشی و تابشی 

 

1. سیستم گرمایشی تابشی 3.50 متری PRS-22U

2. سیستم گرمایشی تابشی 4.50 متری PRS-25U

3. سیستم گرمایشی تابشی 5.50 متری PRS-35U

4. سیستم گرمایشی تابشی6.50 متری PRS-40U

5. سیستم گرمایشی تابشی 7.50متری PRS-50U

6. سیستم گرمایشی تابشی 8.50 متری PRS-52U

7. سیستم گرمایشی تابشی 9.50 متری PRS-55U

8. سیستم گرمایشی تابشی 10متری PRS-40U

9. سیستم گرمایشی تابشی 12 متری PRS-50U

 

مدلهای مختلف گرماسازه MR-U با اندازه و توانهای مختلف طبق جدول مشخصات فنی ذیل جوابگوی تأمین گرمایش سالن های ورزشی و کلیه سالن های مرتفع صنعتی، رستورانها و فضای باز می باشد.

 

مشخصات فنی گرمایش تابشی PRS-U 

مشخصات فنی گرمایش تابشی مدل U    

 

 

  

 مشخصات فنی سیستم های گرمایش تابشی گلخانه، مرغداری، مدل PRS-L

 مشخصات فنی گرمایش تابشی مدل L

 

 

 

ظرفیت حرارت گرمایش تابشی

نتیجه گیری

سیستم‌های گرمایش تابشی یا هیتر جزء جدیدترین سیستم‌هایی هستند که این روزها برای گرم کردن محیط به خصوص در فضاهای بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها اصول و استانداردهای مختلفی دارد که یکی از این استانداردها، محاسبه ظرفیت گرمایش تابشی پیش از اجرا است. با انجام این کار می‌توان سیستمی کاملا متناسب با محیط را راه‌اندازی کرد تا از اتلاف انرژی جلوگیری شده و بهترین شرایط گرمایی برای فضای داخلی ایجاد شود.

جهت اطلاع از قیمت گرماتاب  با کارشناسان فروش گرماسازه شرق در تماس باشید. 

 

مقالات مرتبط

نمایش مقاله بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
بخاری تابشی چیست؟ و نحوه کارکرد آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
گرمایش تابشی چیست؟ و عملکرد آن در کاهش مصرف انرژی
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
نمایش مقاله سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
سیستم گرمایش تابشی چیست؟ نکات مهم هنگام خرید آن
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه ها

Behrouz Garmeh
۱۰ فروردین ۱۴۰۱

Hi please send me technical informations for sports saloons

گرماسازه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

Hello dear friend. The sales team will contact you.

پیام بگذارید.