گرماسازه شرق

لطفا صبر کنید...

جزییات   

5 دلیلی که باید از کولر صنعتی مرغداری استفاده کنید

5 دلیلی که باید از کولر صنعتی مرغداری استفاده کنید

مرغداری‌ها از جمله محیط‌هایی با متراژ بزرگ به شمار می‌روند که خنک کردن آنها با کمک دستگاه‌های معمولی امکان‌پذیر نیست. بهترین دستگاهی که می‌توان از آن کمک گرفت، کولر صنعتی است. کولر صنعتی مرغداری به دلیل قدرت پرتاب و سرعت بالا بازدهی بسیار چشمگیری دارند و می‌توانند فضای مرغداری را در مدت‌ زمان کوتاهی خنک کنند. اگر به دنبال تهیه کولر صنعتی مرغداری هستید، شرکت گرماسرماسازه شرق می‌تواند به کمک شما بیایید؛ اما قبل از هر چیزی بد نیست نگاهی به این مقاله بیندازید تا با اصلی‌ترین ویژگی‌ها، مشخصات و قیمت دستگاه‌های مذکور آشنا شوید. همراه ما باشید.

چرا باید در مرغداری از کولر صنعتی استفاده کنیم؟

اولین سؤالی که برای صاحبان دام و طیور به وجود می‌آید این است چرا باید از کولر صنعتی استفاده کنیم؟ هر محیطی برای اینکه در بهترین وضعیت خود باشد نیاز است از نظر رطوبت، دما و ... کنترل شود. مرغداری نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این شرایط کولرهای صنعتی وارد میدان می‌شوند و می‌توانند به عنوان کنترل‌کننده و تنظیم‌کننده ایفای نقش کنند.

با توجه به همین موارد در لیست زیر برخی از مهمترین دلایل استفاده از این دستگاه‌ها در مرغداری را نام برده‌ایم:

  1. این دستگاه‌ها می‌توانند دمای محیط را کنترل کنند و از این طریق محیط ایده‌آلی را برای پرورش پرندگان به وجود بیاورند.
  2. در صورتی که رطوبت بالا باشد، پرندگان ممکن است به بیماری‌های مختلفی مبتلا شوند. این کولرها با عملکرد منحصربه‌فرد خود می‌توانند رطوبت را در محیط تنظیم کنند و از این طریق ریسک ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش دهند.
  3. زمانی که تهویه مناسب باشد، طیور و پرندگان نیز می‌توانند اکسیژن بهتری دریافت کنند. کولرهای صنعتی با ارائه تهویه مطبوع به کمک تنفس بهتر پرندگان می‌آیند.
  4. زمانی که تهویه، رطوبت و دما در محدوده مناسبی باشند، پرندگان نیز عمر بیشتری خواهند داشت؛ از این‌رو تلفات به شکل چشمگیری کاهش پیدا خواهند کرد. افراد فعال در این حوزه نیز می‌توانند سود بیشتری به دست بیاورند.
  5. در انتها زمانی که تمامی پارامترهای محیطی در حالت ایده‌آل قرار بگیرند، مرغ‌ها و پرندگان نیز بازدهی بیشتری خواهند داشت و اشتها و فعالیت آنها افزایش پیدا می‌کنند.

 

نکات مهم هنگام خرید کولر صنعتی مرغداری 

کولر صنعتی مرغداری قیمت پایینی ندارد و برای تهیه آن باید سرمایه قابل‌ توجهی داشته باشید. برای اینکه سرمایه شما همچنان حفظ شود، نیاز است از کولرهایی بهره ببرید که کیفیت بسیار بالایی دارند. در واقع کولرهایی که از نظر ساختار و مشخصات فنی ایده‌آل هستند، دوام و طول عمر بالاتری را نیز از خود نشان می‌دهند؛ از این‌رو می‌توانید برای سال‌های طولانی از آنها بهره ببرید.

بر اساس همین موارد هنگام خرید کولرها باید توجه به یک سری نکات را در اولویت قرار دهید. این نکات گزینه‌های زیر را شامل می‌شوند:

  1. برند معتبر: قطعاً اولین نکته‌ای که توجه به آن نباید فراموش شود، برند است. حتماً از برندها و تولیدکنندگان معتبر برای کولرها بهره ببرید. این برندها معمولاً خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه می‌دهند؛ به همین علت در صورت خرابی نیز می‌توانید بدون پرداخت هزینه از تعمیرات بهره ببرید. گرماسرماسازه شرق از برترین مجموعه‌هایی به شمار می‌رود که تولیدکننده کولرهای صنعتی با برترین مشخصات فنی است.
  2. کیفیت ساخت: نکته دیگر مربوط به کیفیت ساخت است. معمولاً برندهای معتبر کولرهایی را به بازار عرضه می‌کنند که کیفیت ساخت بالایی دارند. زمانی که در تولید کولرها از مواد با کیفیت کمک گرفته شده باشد، می‌توان شاهد مقاومت مثال‌زدنی در برابر رطوبت و سایر شرایط نامساعد جوی بود.
  3. راندمان و مصرف انرژی: قطعاً تمامی افراد و صاحبان مشاغل به دنبال کولرهایی هستند که مصرف انرژی پایین‌تری داشته باشند؛ زیرا با این کار می‌توانند در هزینه‌های خود به شکل چشمگیری صرفه‌جویی کنند.
  4. قیمت: زمانی که به دنبال تهیه این کولرها هستید، توجه به قیمت کولر صنعتی نباید فراموش شود. دستگاهی که شما انتخاب می‌کنید باید با توجه به نیازها و بودجه شما باشد.

fijvdk ;,gv wkujd fvhd lvynhv

عوامل موثر در راندمان بهتر کولر صنعتی مرغداری 

هر کدام از مکان‌هایی که به عنوان مرغداری راه‌اندازی می‌شوند، در شرایط مختلفی قرار دارند؛ به همین علت مدل کولر صنعتی آنها نیز با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. برای اینکه بتوان محصولی را خریداری کرد که بازدهی بالایی داشته باشد، نیاز است عوامل گوناگونی را در نظر گرفت که هر کدام اهمیت بالایی دارند؛ از جمله:

  • اندازه سالن

در ابتدا باید مساحت دقیق مرغداری را محاسبه کنید تا بر اساس آن بتوانید یک کولر مناسب را تهیه کنید. زمانی که ظرفیت کولر مناسب نباشد، خنک‌سازی محیط نیز به خوبی صورت نخواهد گرفت و نمی‌توان به آن تهویه مطبوع دست پیدا کرد.

  • تعداد پرندگان

پارامتر اساسی دیگر هنگام خرید کولر صنعتی مرغداری تعداد پرندگان است. در واقع تعداد پرندگان می‌تواند روی میزان گرما و رطوبت تولیدی تأثیرگذار باشد. زمانی که پرندگان در تعداد بیشتری وجود داشته باشند، باید از کولرهایی بهره برد که قدرت خنک‌سازی آن‌ها بالا است.

  • شرایط جوی

 از عامل شرایط جوی نمی‌توان گذر کرد. زمانی که مناطق گرم و خشک باشند، به کولرهایی نیاز خواهد بود که بتوانند محیط را بیشتر و کارآمدتر خنک کنند. در واقع این کولرها باید راندمان بالایی داشته باشند تا در صورت استفاده مداوم دچار استهلاک نشوند.

  • نوع مرغ

 در انتها نیز باید از نوع مرغ یاد کنیم. هر کدام از پرندگان نژادهای متفاوتی دارند. همین موضوع باعث می‌شود دما و رطوبت مورد نیاز آن‌ها نیز با یکدیگر فرق داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید : نحوه نگهداری از کولر صنعتی

 

انواع کولرهای صنعتی مرغداری 

به طور کلی کولر صنعتی مرغداری به دو دسته سانتریفیوژ و آکسیال تقسیم می‌شود و هر کدام از آنها توانسته‌اند مدل‌های گوناگونی داشته باشند. اگر به دنبال خرید یک کولر مناسب برای مرغداری خود هستید، نیاز است عوامل ذکر شده را در نظر بگیرید و در نهایت ایده‌آل‌ترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. در ادامه توضیحات کامل‌تری را درباره این کولرها ارائه می‌دهیم. همراه ما باشید.

کولر سانتریفیوژ صنعتی

اولین نوع از کولر صنعتی که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، کولر صنعتی سانتریفیوژ است. این دستگاه در بین کولرهای تبخیری جای می‌گیرد. این کولرها برای مکان‌هایی مناسب هستند که اندازه بزرگی دارند و مرغداری‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همان‌طور که از نام کولرها مشخص بوده، نحوه عملکرد آن‌ها بر اساس سانتریفیوژ است. یعنی زمانی که پره‌ها شروع به چرخش می‌کنند، هوا به سمت خارج فشرده می‌شود. این کار منجر به تقسیم جریان هوا بین دو بخش بالا و پایین می‌شود.

مزایای کولر صنعتی سانتریفیوژ برای مرغداری

با چرخش پره‌ها هوای گرم به سمت بالا انتقال داده می‌شود و در نهایت هوای سرد به وجود می‌آید. نقطه عطف این کولرها داشتن فن سانتریفیوژ است. این فن‌ها قدرت بسیار بالایی دارند و می‌توانند به خوبی هوای خنک را انتقال دهند. همچنین کاهش دمای محیط نیز با سرعت بالایی انجام می‌شود.

خنک‌سازی مؤثر، قابلیت سفارشی‌سازی، تهویه هوا، بهینه در مصرف انرژی و عمر طولانی تنها بخشی از مزایای کولر صنعتی مرغداری سانتریفیوژ گراسازه شرق هستند. گرماسرماسازه شرق یکی از بهترین تولیدکنندگان کولر سانتریفیوژ است. شما می‌توانید این کولرها را در ظرفیت‌های گوناگونی تهیه کنید که شامل سه دسته ظرفیت کم، ظرفیت متوسط و ظرفیت بزرگ هستند.

شما می‌توانید برای مرغداری خود از مدل‌های متوسط و بزرگ استقبال کنید که ظرفیت هر کدام از آنها به ترتیب 10,000 تا 100,000 مترمکعب در ساعت و بیش از 100,000 مترمکعب در ساعت هستند.

جهت خرید کولر صنعتی سانتریفیوژ گرماسازه شرق میتوانید با کارشناسان فروش گرماسازه شرق با شماره های شماره های 38482273-051 و 22032002-021 تماس حاصل فرمائید.

کولر صنعتی آکسیال

کولر صنعتی آکسیال از فن‌هایی تحت عنوان آکسیال کمک گرفته شده است. دلیل نام‌گذاری نیز به همین موضوع برمی‌گردد. عملکرد کولرهای آکسیال همانند کولرهای آبی است. یعنی سرما از راه تبخیر آب تولید می‌شود و در محیط جریان پیدا می‌کند. کاهش میزان هدررفت آب، مقاومت بالا، کم‌مصرف بودن و قابلیت نصب چرخ برای سهولت در جابه‌جایی تنها بخشی از مزایای این کولرها هستند. کولر صنعتی مرغداری آکسیال گرماسازه شرق را می‌توانید در ظرفیت‌های گوناگونی تهیه کنید که شامل 13000 هزار، 40000 هزار، 50000 هزار، 60000 هزار و 70000 هزار هستند.

نصب کولر صنعتی مرغداری

 

چگونه باید کولرهای صنعتی را در مرغداری نصب کنیم؟

تنها خرید کولر صنعتی مرغداری برای افزایش راندمان و بازدهی کافی نیست؛ بلکه باید بتوانید به درستی نیز آن را نصب کنید. نصب کولر صنعتی با نکات و مراحل خاصی همراه است؛ به همین علت پیشنهاد می‌دهیم برای جلوگیری از هر گونه خسارات احتمالی کار را به متخصصان بسپارید.

مطمئن باشید خیال شما نیز راحت‌تر است؛ زیرا متخصصان طبق دستورالعمل‌های سازنده مراحل نصب را دنبال می‌کنند و به تمام نکات از جمله تجهیزات مناسب، رعایت ایمنی و فاصله استاندارد توجه دارند. متخصصان قبل از اینکه فرایند نصب را شروع کنند از کارکرد درست قطعات و اتصالات اطمینان حاصل می‌کنند.

در نگاه کلی مراحل نصب این کولرها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. در ابتدا نیاز است مناسب‌ترین مکان را برای نصب کولر پیدا کنید. محلی مناسب است که فضای کافی برای گردش هوای آزاد داشته باشد.
  2. در قدم بعدی نیاز است یک فونداسیون مقاوم انتخاب شود تا کولر حین کار دچار لرزش و صدا نشود.
  3. در گام سوم قطعات کولر صنعتی که برای سهولت در حمل‌ و نقل جدا شده‌اند باید به درستی مونتاژ شوند.
  4. سپس نوبت به اتصال لوله‌ها و سیم‌کشی می‌رسد. زمانی که لوله‌های آب و برق به کولر وصل شوند، دستگاه تقریباً آماده استفاده خواهد شد.
  5. در انتها نیز تنظیمات اولیه کولر از نظر دما و رطوبت باید انجام شوند تا محیطی مناسب برای رشد و پرورش طیور و پرندگان به وجود بیاید.

 

نتیجه گیری

کولر صنعتی از جمله دستگاه‌هایی به شمار می‌رود که می‌توان از آن در محیط‌هایی با متراژ بالا بهره برد. مرغداری‌ها از جمله این مکان‌ها هستند که برای تنظیم رطوبت، تنظیم دما و تهویه مطبوع نیاز به این محصولات دارند. کولر صنعتی مرغداری در دو نوع سانتریفیوژ و آکسیال موجود است و می‌توان شاهد ظرفیت‌های گوناگون از آن‌ها بود. اگر به دنبال کولرهایی هستید که در شرایط جوی مختلف مقاومت و عملکرد منحصربه‌فردی داشته باشند، می‌توانید با شرکت گرماسرماسازه شرق در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

نمایش مقاله راهنمای خرید کولر صنعتی آکسیال
راهنمای خرید کولر صنعتی آکسیال
سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳
نمایش مقاله تفاوت فن آکسیال با فن سانتریفیوژ
تفاوت فن آکسیال با فن سانتریفیوژ
سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳
نمایش مقاله کولر آبی تبخیری چیست و مزایا و معایب آن
کولر آبی تبخیری چیست و مزایا و معایب آن
سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳

پیام بگذارید.